Olen luuseri

Anonyymi-ap

Olen mokannut kaiken elämäni aikana. Kaikki opiskelut, työnteon yritykset, kurssit, kaverisuhteet, perhe-elämä, juhlatilaisuudet ym. ovat menneet penkin alle. Lisäksi olen tuhlannut rahaa turhuuksiin ja ollut huolimaton omaisuuteni suhteen. Olen epäonnistunut täysin kaikessa. Koko ajan tulvii mieleen noloja muistoja ja unetkin muistuttavat menneistä. Miten tästä enää noustaan?

18

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jopa näet kaiken nyt synkkänä. Masennuksen oireita? Siihen löytyy apua.
      Varmaan sinulla on ollut myös onnistumisen hetkiä välillä?
      Toivon, että suunta kääntyy ylöspäin.

      • Anonyymi

        Näen vain totuuden enkä enää yritä kieltää sitä itseltäni. On myös onnistumisen hetkiä.


    • Anonyymi

      Mutta olet kuitenkin yrittänyt. Samaa ei voi sanoa kaikista. Sinun ei tarvitse jossitella. Minun piti hoitaa yksi yritys erään asian suhteen, jotta voin antautua kuolemaan. Nyt minun ei tarvitse kysellä, että mitä jos olisin yrittänyt? Yritin ja epäonnistuin totaalisesti. Nyt voin lähteä hyvillä mielin.

    • Anonyymi

      Muutkin mokaa,ei sellaista täydellistä ihmistä olekkaan joka ei koskaan möhli missään.Noloja juttuja sattuu ainakin kerta päivässä mut eteenpäin mennään eikä sitä tarvi märehtiä enempiä.Niistät nenäs ja oot niinku muutkin miehet,kyl se siitä.

    • Anonyymi

      Chillaa, ei tarvitse nousta mihinkään. Kaikki kyllä kuollaan aikanaan ja koitetaan kestää siihen saakka, sitten vaan sanotaa so long suckwers!

      • Anonyymi

        No joo. Eipä tässä tarvi mihinkään nousta tai pyrkiä. Kunhan taapertaa päivän kerrallaan ja etsii päiviin mielekästä sisältöä. Tehkööt ne työt jotka osaa ja kykenee. Meitsi vaan chillaa :)


    • Anonyymi

      Tottakai on luuseri, jos on itse niin päättänyt.
      Muut eivät kuitenkaan välttämättä ajattele juuri sinun/minun olevan luuseri.

      Aloittaja on masentunut.
      Joku jo kirjoittikin, että kaikki mokaavat joskus.
      On sitten eri asia, kuinka itse jää jumiin omiin mokiinsa, koska totuushan on, etteivät muut niitä toisen mokia muista, eniten ne jäävät vain omaan mieleen.

      Elämä kuitenkin jatkuu, ja mokatkin ( ainakin osan ) voi kääntää myös voimavaraksi.
      Mokista ja epäonnistumisista voi oppia, ainakin sen, ettei välttämättä tee samoja mokia uudestaan.

      Jos joku menee pieleen, niin yrittää nousta sieltä, ja aloittaa alusta.
      Ihminen, ja ihmisen elämä voi muuttua, yleensä se on eniten omasta itsestä kiinni, mitä haluaa.

    • Anonyymi

      No heippa, ei kaikki voi olla epäonnistunutta. Ainahan kaikesta on oppinut jotain. Sanon kavereille, jotka ovat supersuorittajia, että "vien vaatimatonta uraani eteenpäin", niin itselleni ei tule liikaa paineita. Tämä on aika hyvä juttu yhdestä tv-sarjasta: "Menneisyys on harvoin sellaista, jota olisimme toivoneet ja tulevaisuudesta emme tiedä. On vain tämä hetki."
      Ympäristönvaihdos ja/tai näkökulman vaihtaminen voivat auttaa.

      • Anonyymi

        Ehkä sitten ei ihan kaikki. Pitää yrittää muuttaa näkökulmaa. Ikävä kyllä ympäristönvaihdos ei auta. Ongelmat kulkevat mukanani ihan sama minne menen. Kiitos tsemppaamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sitten ei ihan kaikki. Pitää yrittää muuttaa näkökulmaa. Ikävä kyllä ympäristönvaihdos ei auta. Ongelmat kulkevat mukanani ihan sama minne menen. Kiitos tsemppaamisesta.

        Elämä on helvetti, joka on pakko suorittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on helvetti, joka on pakko suorittaa.

        No olethan sä ammattikiussaaja, juoppo luuseri, toisina esiintyjä, rikos kerhon johtaja, narsisti psykopaatti, siinä sulle hahmo mies ammatteja, toivottavasti pääset pian sinne suljetulle ksvereines.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on helvetti, joka on pakko suorittaa.

        Kenenä nyt esiinnyt mies!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on helvetti, joka on pakko suorittaa.

        Ehkä juuri se tekee elämästä helvetin, jos ajattelee elämää jonain pakkosuorittamisena.
        Tuo aiemmin mainittu näkökulma-asia on aika tärkeä näkökulma.

        Mitä enemmän itseään ruoskii, ja itseltään vaatii, varmasti on ajoittain vaikeaa ja raskasta.
        Jos vaikka vähän luuseria omassa itsessään onkin, niin kenties silloin pääseekin vähän helpommalla, edellyttäen, että itse sen tajuaa ja ymmärtää. Ei tarvitse syytellä itseään.
        Itse olin nuorempana aikamoinen luuseri, ainakin omasta mielestäni, mutta sitä voi käyttää myös voimavarana, ettei tarvitse koko ikäänsä ajatella olevansa se luuseri.

        Kukaan ei ole täydellinen, eikä edes tarvitse, ei ole pakko.
        Paras on kun riittää ensimmäiseksi omana itsenään, itselleen, sellaisena kuin on.
        Luuserius on yleensä eniten vain siellä omassa päässä, ei muut ympärillä niin ajattele, paitsi ehkä sellaiset, jotka itsekin pitävät itseään luuserina omassa päässään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sitten ei ihan kaikki. Pitää yrittää muuttaa näkökulmaa. Ikävä kyllä ympäristönvaihdos ei auta. Ongelmat kulkevat mukanani ihan sama minne menen. Kiitos tsemppaamisesta.

        Olet tainnut mies tehdä kavereinesi jonkun elämästä yhtä helvettiä, hoitoa sinä tarviit, olet mieleltäsi sairas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sitten ei ihan kaikki. Pitää yrittää muuttaa näkökulmaa. Ikävä kyllä ympäristönvaihdos ei auta. Ongelmat kulkevat mukanani ihan sama minne menen. Kiitos tsemppaamisesta.

        Kukaan ei pääse itseään karkuun, niinhän se on.


    • Anonyymi

      Mene entisen vaimosi luo, sinne venäjälle!

    • Anonyymi

      On vain yksi joka pitää minua enää pystyssä. Se on helluntaiseurakunta ja ihanat ihmiset siellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe