Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minkärotuinen koira

Anonyymi-ap

Mietin minkärotuisen koiran ottaisin, edelliset koirat oli labradori ja cairnterrieri.
Etsin pientä koiraa, terrierit kiinnostaa eniten mutta en haluaisi trimmattavaa rotua enää. Muuten nuo terrierit ovat vieneet sydämeni!
Tiibetinspanieli kiinnostaisi, mutta millaisia nuo tipsut ovat kun itse tykkään kävellä pitkiä matkoja ja pitää koiraa irti esim. metsässä ?
Sen olen lukenut että itsepäisiä ovat, mutta niin oli terrierikin eli se ei ole ongelma.
Entä kuinka terve rotu tipsu on, kokemuksia ?

20

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tipsusta ei ole kokemusta, mutta perheenjäsenelläni on jack russelinterrieri ja basenji jotka ovat ihan huippuja, tosin niitä ei metsälenkillä juuri irti kannata pitää kiitos saalistusvietin. Harkitsemisen arvoisia rotuja kuitenkin.
      Mulla itselläni on 2 shetlanninlammaskoiraa ja collie joita kyllä huoletta vapaana pitää kun ovat tottelevaisia ja paimenkoirina haluavat olla oman laumansa eli ihmisen lähellä, tosin hyvän tottelevaisuuskoulutuksen ne kuten muutkin rodut tarvitsevat. Sheltit ja colliet kestävät mukana pitkilläkin lenkeillä ja turkki on helppohoitoinen ja säänkestävä sen pituudesta huolimatta.
      Vehnäterrierin turkkia ei tarvitse trimmata ja se on todella mukava rotu. Naapurissa asuu kaksi vehnistä ja ne ovat omien koirieni bestiksiä.

      • Anonyymi

        Jackrussel on itsepäinen terminaattori ja varsinkin basenji. Ei voi pitää ulkona vapaana. Riistavietti. Suosittelen shelttiä, villakoiraa ja papillonia.


    • Anonyymi

      Setäni otti aikoinaan koiran pennun ,jonka roduksi mainittiin lehti-ilmoituksessa juhlasekoitus.Tämä hauska tuntemattomaksi jääneen sukupuun omistanut otus eli terveenä 18 vuotta.

      • Anonyymi

        Juhlasekoitus, toi on hyvä!!

        Mulla oli sekarotuinen espanjalainen ex kulkukoira joka eli sekin parikymppiseksi, tarkkaa ikää vaikea sanoa. Kun sen rotua joskus kysyttiin, sanoin sen olevan perro mikälie.


        Ap:lle voin kompata shelttejä, vaikka itsellä on ollut 2 pehkoa (collie), mutta veljen perheellä on sheltti joka tottelevainen, älykäs, itse unelma.


    • Anonyymi

      Meillä on tsekkoslovakiansusikoira Roi 3v ja bordercollie Saga 4 kk. Suosittelen molempia🐶
      T: Alppitassu

    • Anonyymi

      Meillä on 4 koiraa. Oon siis koiraharrastaja ja koirakouluttaja. Tässä esittelen osan koiristamme:
      -Sandols ja Roger: punainen kelpie ja musta kelpie. Haettu Ruotsista. Mainioita harrastuskoiria. Etenkin Sandols, se on meidän lauman pomo.
      -Hippi: Koiralauman pienin. Rodultaan blue merle sheltie. Kiri pitää sitä äitinään.
      -Kiri: Rodultaan pitkäkarvainen bordercollie. Todella siis mega aktiivinen vaikka on vasta pentu. Ja tosi älykäs.
      T: Cia

      • Anonyymi

        Siis joo ehkä noi kelpiet ja bortsut on enemmän sun laisille


      • Anonyymi

        En ollut aiemmin kuullutkaan kelpiestä. Hieno koira.


    • Anonyymi

      Meillä on 3 sekarotusta rescuekoiraa:
      -Ruusu: lyhytksrvainen, beige turkki, naamassa ja tassuissa suklaanruskeaa. Pystyt korvat ja keskikokoinen.
      -Penny: mäyräkoiraemo ja basset houndisä.
      -Annie: Huskyemo ja goldendoodleisä.

      • Anonyymi

        Mulla taas on 6 rescuekoiraa:
        - Vilma: kultaista noutajaa, dobermannia ja kooikerhondjea täynnä ❤️
        - Heira: Bordercollieta ja lapinkoiraa on tämä tyttö ❤️
        - Kapu: Puhdas partispoika ❤️
        - Kate: Berninpaimenkoira ja bretoni eli Betoni❤️
        - Koda: Berninpaimenkoiraa vain❤️
        - Hiili: Tässä on newfoundlandia, pyreneitteä ja bortsua❤️


    • Anonyymi

      Top 10 lempirotuni:
      - Bordercollie
      - Tsekkoslovakiansusikoira
      - Pumi
      - Toyvillakoira
      - Keeshond
      - Tsekinpaimenkoira
      - Groendael
      - Malinois
      - Pomeranian
      - Yokshirenterrieri

    • Anonyymi

      Meillä on pitkäkarvainen mäyräkoira Wilhelm ja Sonic-hamsteri sekä poikani Luca.

    • Anonyymi

      Meillä on ollut 2 berniä Ava ja Ilta ja sekorotuinen jossa enimmäkseen bretonia Joko. Nyt meillä on sekarotuiset Ken ja Haira sekä kanit Viima ja Suola. Mummilla sheltie Kira.

    • Anonyymi

      Leonberger?

    • Anonyymi

      Haluan pienen koiran, sehän tästä vaikeeta tekeekin!
      Ei se kyllä aina pidä paikkaa mitä rotua voi pitää irti ja mitä ei, cairnterrierini oli pikku riistan perään ja jäniksien! Mutta silti sitä pystyi irti pitämään, jos lähti oravan tai jäniksen perään ei se kauaa ollut sillä reissulla! Varsinaisesti en ollut opettanut mutta fiksu koira! Pysähtyi metsässä kos joku tuli vastaan ja antoi ottaa kiinni, ikävä kyllä tätä koiraa on kova !!
      Sekarotuinenkin olisi yksi mahfollisuus, mutta niitäkin vaikeeta löytää pienempiä kokoja !

    • Anonyymi

      Taisi sarjasatuilija ketjuun iskeä kun vilkaisee kellonaikoja. Hulluilla halvat huvit 🙄

      • Anonyymi

        Siis mitäh


    • Anonyymi

      Vehnäterrierikin on trimmattava rotu.

      • Anonyymi

        Ei välttämättä


    • Anonyymi

      Ottaisin pinsserin .- oli mulla aikaisemmin , mutta kuoli 8 vuotiaana puutiaisten myrkytettyä munuaiset :´-(
      Gubbe 73

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe