Lapsettomuushoidot ja hedelmättömyyden periytyminen

Anonyymi-ap

Lapsettomuushoitoihin menevät ihmiset ovat äärimmäisen itsekkäistä ja kritiikittömiä. Hedelmällisyysongelmat nimittäin periytyvät erittäin vahvasti näin syntyville laboratoriolapsille. Samat henkilöt, jotka hokevat, kuinka heistä tulisi maailman vastuullisimpia ja rakastavimpia vanhempia, eivät välitä jälkeläisistään sen vertaa, että soisivat näille terveen elämän. Nämä ihmiset lankeavat hedelmöitysbisneksen ansoihin, joissa tehtaillaan sikiöitä keinolla millä hyvänsä ottamatta huomioon hedelmättömästä vanhemmasta syntymisen haitallista vaikutusta lapseen.

Käydäänpä läpi esimerkkejä:

Eräs suurimmista hedelmättömyyden syitä on munasarjojen monirakkulaoireyhtymä eli PCOS. Toisin kuin naistentautien lääkärit ja hedelmöitysklinikoiden frankensteinit uskottelevat, kyseessä ei ole gynekologinen sairaus vaan sokeriaineenvaihdunnan häiriö, joka korjaantuu inositolikorvaushoidolla. Tätä eivät vain klinikat halua ihmisille kertoa vaan tuuppaavat mieluummin raskaaksi naisia, joita luonto kaikin tavoin koettaa estää synnyttämästä uusia ihmisiä ennen sokerihäiriön korjaantumista. PCOS nimittäin periytyy äidiltä lapselle yli 80 prosentin todennäköisyydellä. Periytyminen tässä tapauksessa ei ole geneettistä vaan epigeneettistä, mikä tarkoittaa, että lapsen muhiessa äidin hormoniepätasapainoisessa kehossa myös lapsen endokrinologia ja metabolismi häiriintyvät samalla tavalla. Aiheesta on runsaasti akateemista kirjallisuutta. Jos lapsettomia oikeasti kiinnostaisi lisääntymisterveys eikä ainoastaan lisääntyminen, he kyllä ottaisivat selvää tällaisista asioista.

Tässä täytyy huomata, että PCOS periytyy tyttöjen lisäksi myös poikalapsille. Myös sokerihäiriötä hoitamattomien PCOS-äitien pojilla on havaittu huomattavaa insuliiniresistenssiä. Eli kyseessä on endokrinologinen epätasapaino, joka ei korjaannu koeputkihedelmöitykseen menemällä. Kannattaa miettiä tätä. Lisäksi on huomattava, että sokerilääkkeistä nimenomaan inositoli on turvallinen PCOS:n hoitoon raskauden aikana. Perinteinen metformiini aiheuttaa poikalapsissa 30 prosentin hedelmällisyyden laskun. Mitä aiotte vastata lapsillenne, kun he surevat omaa hedelmättömyyttään, jonka te olette heille aiheuttaneet?

Toinen moraaliton keino ovat ICSI-hoidot, joissa lisääntymiskelvottomia siittiöitä tungetaan väkisin munasoluihin, jolloin huono sperman laatu siirtyy seuraavalle sukupolvelle. ICSI-menetelmällä syntyneiden poikien on useassa tutkimuksessa todettu olevan merkittävän hedelmättömiä. Miksi haluatte aiheuttaa lapsillenne tällaista kärsimystä?

Ennen lapsettomuushoitoihin änkeämistä ajatelkaa, miten voitte estää hedelmättömyysongelmienne periytymisen. Ja mikäli se ei ole mahdollista vaan luonto on luonut teistä lisääntymiskyvyttömiä, todellista rakkautta on kestää oma kohtalonsa eikä siirtää samaa surua eteenpäin omalle tehdastekoiselle jälkikasvulle. Nämä tulevat vain vihaamaan itseään ja vanhempiaan loppuelämänsä.

(Ja tämä koskee nimenomaan hedelmällisyyteen liittyvien sairauksien levittämistä, ei muita perinnöllisiä tauteja. Muita ongelmia ei luonto ole tarkoittanut deletoituviksi, sillä niiden kantajat kyllä pystyvät jatkamaan sukuaan. Mutta hedelmällisyyteen liittyviä umpikujia ei ole tarkoitettu avattaviksi. Siitä on vain haittaa lapsillekin.)

2

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tuossa samaa mieltä, että luonnonvalintaa tulee kunnioittaa.
      Lisääntymiset vain luonnonmukaisin menetelmin yhdynnässä.

    • Anonyymi

      Laita linkit lähteisiin petiytuvyydestä. Jos niitä ei tule niin koko aloitus on potaskaa.

      Hedelmällisyyshoidoissa käydään monesta eri syystä, joten on turha niputtaa niitä näiden kategorioiden alle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe