Aatteles kulta

Anonyymi-ap

jos oltais eletty keskiajalla niin ei oltais ees tavattu 🤗. Silloin oli keski-ikä 30-35v. Ihanaa kun olet ❤.

64

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja se pakollinen potku!

    • Anonyymi

      Oot mun❤️

      • Anonyymi

        Mä ole ainakaan kenenkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä ole ainakaan kenenkään

        Aloittaja olisi onnellinen jos saisi olla jonkun 😊


    • Anonyymi

      Oletpa ystävällinen. Mistä tiedät hänen olevan täällä?

      • Anonyymi

        Kun vai arvailee


    • Anonyymi

      Itseasiassa nyt olen täälä että saan itteni niin vittuuntuun että saatte haistaa kaikki paskan ja minä jatkan onnellisena.

      • Anonyymi

        Mikä sua nyt ottaa päähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sua nyt ottaa päähän?

        Se että oon kuluttuna aikaani tälläseeen törkyyn ja unohtanu kaiken mitä minä haluan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että oon kuluttuna aikaani tälläseeen törkyyn ja unohtanu kaiken mitä minä haluan.

        Niin mitä sinä nyt sitten haluat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mitä sinä nyt sitten haluat?

        Vastauksella ei ole mitään merkitystä teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastauksella ei ole mitään merkitystä teille.

        No pura kiukkusi nyt vaan ulos :) sen takia täällä oon. Ihan sama mitä ajattelet niin antaa tulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että oon kuluttuna aikaani tälläseeen törkyyn ja unohtanu kaiken mitä minä haluan.

        Hyvänen aika! Ota se mitä haluat. Ei tarvitse kiukutella.


      • Anonyymi

        Kiitos :D


      • Anonyymi

        Seuraavaks en kerkeä enää tältä päivältä kirjotteleen asioita millä ei oo mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavaks en kerkeä enää tältä päivältä kirjotteleen asioita millä ei oo mitään merkitystä.

        Hyvää yötä sitten sulle vaan 😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvänen aika! Ota se mitä haluat. Ei tarvitse kiukutella.

        Aloittajan ainoa kommentti tähän törkyyn keskusteluun: Ei saa yllyttää täällä mihinkään jos ei tiedä mistä on kysymys!


      • Anonyymi

        Mä taas olen täälä ajankuluksi ja päivä on menestys jos edes yhden ihmisen saa suuttumaan näinkin


    • Anonyymi

      Kyllä silloinkin elettiin pitkään. Alhainen keski-ikä johtuu lähinnä suuresta lapsikuolleisuudesta.

      • Anonyymi

        No niinpäs onkin. En ajatellut asiaa tarkemmin. Myös eri kulkutaudit pienensivät keski-ikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpäs onkin. En ajatellut asiaa tarkemmin. Myös eri kulkutaudit pienensivät keski-ikää.

        Myös nuoresta alkanut ruumiillinen työ, paljon ihmisiä pienissä asunnoissa, yksipuolinen ravinto jne. Vaikuttivat elinikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös nuoresta alkanut ruumiillinen työ, paljon ihmisiä pienissä asunnoissa, yksipuolinen ravinto jne. Vaikuttivat elinikään.

        Aika rankkaa se elämä oli silloin maalla kun ei ollut supermarketteja eikä automasttipesukoneita ym.


      • Anonyymi

        Osin totta tuokin, mutta se oli ylempi kasti joka yleensä eli pidempään. Tavikset olivat niin elämän kolhimia ja näännyksiin työllä kidutettuja ettei kovin vanhaksi henki pihissyt(toki oli vanhuksia myös köyhissä)
        Naisilla suurin kuoleman aiheuttaja oli synnyttäminen ja vaikka olisi selvinnyt siitä jälkitulehdukset tekivät tehtävänsä. Kaikkea kun käsiteltiin likaisella vedellä hyh. Tietenkin taudit kun ei ollut oikeita lääkkeitä eikä antiseptejä. Aliravitsemus piinasi koko Suomen kansaa(ollut meidän kirouksemme aina)
        Miettikää miten kylmiä ne maalattia majat olivat talvella, siellä sitten kaverina haisevat oljet ja syöpäläiset :X


    • Anonyymi

      Aurinkokelloja on hankala siirtää. Sellaisia tosi isoja ..

      • Anonyymi

        Helppo kuitenkin tehdä sellainen kello kun ei tartte muuta kuin laittaa tikku maahan ja piirtää ympyrä ympärille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppo kuitenkin tehdä sellainen kello kun ei tartte muuta kuin laittaa tikku maahan ja piirtää ympyrä ympärille

        Nonii tiietää miks se tikku sinä on ihan keskellä ..


    • Anonyymi

      Keskiajalla minua olisi pidetty häkissä ja kierrätetty nähtävyytenä koska silloin synnynnäiseen sairauteeni ei ollut vielä parannuskeinoa.

      • Anonyymi

        Niin ja aatteles että röllit olis poltettu roviolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja aatteles että röllit olis poltettu roviolla.

        Mut olis luultavasti poltettu roviolla ainakin jos olis hyvin käynynnä


    • Anonyymi

      Pus pus pus.

    • Anonyymi

      Ainakin riittävän vanha vastailemaan sinulle :)

    • Anonyymi

      Onneks tavattiin ja tutustuttiin..

      • Anonyymi

        Olikohan sillä joku muu tarkoitus kuin ikävöinti?


      • Anonyymi

        Niinpä, pysyy mainostajat täällä foorumilla tyytyväisenä näistä aktivoinneista..


      • Anonyymi

        Tavattiin ehkä tutustumisesta menis takuuseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikohan sillä joku muu tarkoitus kuin ikävöinti?

        Tottakai on tarkoitus olemme yhtä.


    • Anonyymi

      Aattele jos oltais tavattu tulevaisuudessa. Joskus 2400-luvulla.

      • Anonyymi

        Se on tieto että olen ylistetty olio ihan joka paikassa! JOKA PAIKASSA! Teen vaikutuksen joka paikassa, ihan joka paikassa. Kerään yleisöä ja FANEJA. Kuinka moni voi sanoo itsestään samaa???


      • Anonyymi

        Meistä tuskin kukaan elää tuonne asti tosa ajassa on meidän jälkeen jo varmaan vähintäänkin viideskymmenes sukupolvi menossa


    • Anonyymi

      Ei me olla koskaan tavattu kulta. Kunhan haaveillaan ;)

      • Anonyymi

        Aloittaja on tavannut kaivattunsa ihan oikeassa elämässä.


      • Anonyymi

        Haaveissa on kiva elää ainakin ne on kauniimpia kuin todellisuus


    • Anonyymi

      Tää oli hauska😄 voisi olla hänen tekemä. Ikävä kyllä olisit ollut jo 20 vuotta dead meat 🥺

      • Anonyymi

        Liikaa realismia tähän aikaan illasta, vuodet ei täsmää.


      • Anonyymi

        En ihan kuitee


    • Anonyymi

      Juu ei varmaan oltava mu ehkä olis paljon helpommalla kuitee päässy kun ei oltaisi tavattu sinä ainakin

      • Anonyymi

        Höh..


    • Anonyymi

      Mutta kun ei eletä.., kiitos sinullekin😄🔥

    • Anonyymi

      Hyvää huomenta! 🌸

      • Anonyymi

        Huomenta ☕ oletpa varhain ollut liikkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta ☕ oletpa varhain ollut liikkeellä.

        Heräsin kesken unien.


    • Anonyymi

      Nii voi olla....,,,,

    • Anonyymi

      Niinpä, elämä ehtii nykyään koetella kahta kauheammin.

      • Anonyymi

        Todellakin, joskus tuntuu, että elämä on pelkkiä vastoinkäymisiä täynnä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin, joskus tuntuu, että elämä on pelkkiä vastoinkäymisiä täynnä!

        Ei elämä ole ainakaan mulla vastoinkäymisiä täynnä. Millainen ihminen oikein olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei elämä ole ainakaan mulla vastoinkäymisiä täynnä. Millainen ihminen oikein olet?

        Miten niin? Asioita tapahtuu ihan itsestä riippumatta. Tietysti jos asuu perähikiällä, jossa ainoa näkyvä ihminen on postinkantaja ja ei ole terveysongelmia niin elämä on aika vakio.


    • Anonyymi

      Rölli, keskiajalla ihmisen elinikä oli tuo 30-35 v

      ”Keskiaikaisilta hautausmailta esiin kaivettujen luiden perusteella tutkijat ovat päätelleet, että keskimääräinen elinikä suuressa osassa Eurooppaa oli 30–35 vuotta. ”

      https://historianet.fi/yhteiskunta/keskiaika/miten-vanhaksi-keskiajalla-elettiin


      Keski- ikä tuosta on joku 15 vuotias. Jaat siis joko 30 tai 35 v kahdella niin saat keskiajan ihmisen keski-iän.

      15 15 = 30
      17,5 17,5 = 35


      Keskiajan ihminen oli keski-iässä kun hän oli 15-17,5 vuotias teini.

      T: Karoliina

    • Anonyymi

      Tai no jos olis synnytty siniverisinä ja ehkä muutenkin jos onni olisi ollut puolellamme.
      kun poistaa ne lapsena ja teini-iässä kuolleet niin jäljelle jääneet elivät kyllä tuosta lähes toisen mokoman ja tervaskannot hyvinkin vanhoiksi, siis hyväosaisista parhaat
      Kun se lapsikuolleisuus oli niin suuri, se siinä hämää ja vetää alas sen keskimääräisen elinajanodotteen. Vanhuksia oli jo aiemminkin.
      Raamattuhan on pronssikaudelta
      (Psalmit 90:10):
      "Meidän elinpäivämme ovat seitsemänkymmentä tai korkeintaan kahdeksankymmentä vuotta; ja parhaillaimmillaankin ne ovat vaiva ja turhuus, sillä ne kiitävät ohitse, niinkuin me lentäisimme pois."

      • Anonyymi

        onni olisi ollut myötä piti sanoman


      • Anonyymi

        parhaimmillaankinhan se on


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe