Vähän liian isolla prosentilla noiden kanssa aina jotain säätämistä, lähinnä maksujen takia. Arvioisin, että joka 4. krt! Myös koodinlukijoiden herkkyys tuntuu vaihtelevan. Prismassa kaikki omat kokemukset, mut kai ongelmia muuallakin. Kerran töppäsin ite, kun tuli tuplana yksi ostos. Periaatteessa hyvä, että kassat voi etäohjata, mutta sitten muut jonossa joutuu odottaan. Ei sekään mukavaa ole olla silmätikkuna ja selvittää ongelmaa, mut mulle toi on silti pienempi paha kuin lukuisat motoristen hermojen ongelmat.
Tänään oli aivan uusi superjumi mikä ei etänäkään korjaantunut, vaan myyjän piti tulla pikakassaa lähikäyttään useamman kerran. Sama homma naapurikassalla, mut se hoitui aikaisemmin. Tiltti tuli, kun hylkäsi maksuni! Oikeasti kyse oli siitä, että se halusi pin-koodia, ja mä en voi ymmärtää miksei ne tuolloin voi aina ilmoittaa "anna pin-koodi"! Mulla on aina katetta, kun meen kauppaan 💪 Mutta on sitä ihmisillä kortteja yllättäen suljettu epäillyn väärinkäytöksen takia, ylimääräisiä katevarauksia ym.
Oliskohan sittenkin hyvä katsoa järjestelmät huolella vielä läpi. Samoin jotain cancelointeja ja uudelleenmaksuja asiakkaiden ulottuville. Sitten olis varmaan olla hyvä olla yksi myyjä vapaana pikakassojen lähettyvillä koko ajan, joka voi tarvittaessa korjata viat ja vähän sensitiivisemmin - jossain näin on.
Loppujen lopuksi noi pikakassat on ihan turhakkeita, kun niiden pointtina on oikeesti minimoida työntekijöiden tarve. Ei se kovin nopeeta ainakaan ole näin.
lajijasuris
Kokemuksia kauppojen pikakassoista?
18
479
Vastaukset
- Anonyymi
*ittu näitä digisysteemejä välillä! Voi voi sitä tilannetta, jos tulisi pitkä laaja sähkökatko, juuri mikään missään ei toimi !!!
Kauheen jäykkää muutenkin digit joskus, vaikka juuri digitalisaatio mahdollistaa helpommin joustamisen. Taannoin kun mun piti maksaa verkko-ostokset, koska olin jo sulkenut kortin hukkamisen vuoksi. Pankista sai rahaa onneksi mut periaatteessa ei siihe aikaan, vaikka auki! Kassalta ei olisi voinut nostaa tarpeeksi, ainaka periaatteessa, vaikka olis tietty ollut. Ei käynyt maksu pankkitililtä heti likimain reaaliajassa jollekin tilille, vaikka olen S-pankin asiakas ja oli Prisma-ostokset! Ärsyttävää periaatteessa, mut uusien palvelujen lisääntyminen onkin ollut monessa suhteessa itsepalvelun lisääntymistä!!!
lajijasuris - Anonyymi
Turussa hoidan ostokset 80% pikakassoilla. Cittarin kassat toimii joka kerta nopeesti ja paikalla on aina yks työntekijä ongelmien varalle. Myös ikean pikakassa toimii hyvin niin kauan kunnes tulee satunnaistarkistus ja pitää odottaa henkilökuntaa tekemän tuotetarkistus. S ryhmän pakkopuhuva kassajärjestelmä taas on niin helevetin rasittava, että sitä ei halua edes käyttää.
- Anonyymi
Jahas, kiitos tästä tiedosta eli enpä taida enää senkään vertaan käyttää noita pikakassoja! Ja joo cittareissa siis on aina myyjä, niinku mä oon Forssassa nähnyt mut harvakseltaan tulee käytyä.
Joku virhe siellä heillä S:llä on, kun kosketusnäyttö näytti selvästi jossain kohtaa "pin tarvitaan" sekä ilmeisesti virhekoodia yms 9112, ja koko järjestelmä oli pitkään totaalisen jumissa eikä tämä tieto meinannut millään siirtyä maksupäätteelle vaan "odotetaa..." Vähän samantapaisa bugien aiheuttamaa haittaa kuin oli vaikkapa Foodiessa mut S-kaupat taas on ollut loistava omien kokemusten pohjalta. Kerran oli maksuongelmaa tässäkin, mut se johtui jollain tavoin Firefox-selaimesta.
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas, kiitos tästä tiedosta eli enpä taida enää senkään vertaan käyttää noita pikakassoja! Ja joo cittareissa siis on aina myyjä, niinku mä oon Forssassa nähnyt mut harvakseltaan tulee käytyä.
Joku virhe siellä heillä S:llä on, kun kosketusnäyttö näytti selvästi jossain kohtaa "pin tarvitaan" sekä ilmeisesti virhekoodia yms 9112, ja koko järjestelmä oli pitkään totaalisen jumissa eikä tämä tieto meinannut millään siirtyä maksupäätteelle vaan "odotetaa..." Vähän samantapaisa bugien aiheuttamaa haittaa kuin oli vaikkapa Foodiessa mut S-kaupat taas on ollut loistava omien kokemusten pohjalta. Kerran oli maksuongelmaa tässäkin, mut se johtui jollain tavoin Firefox-selaimesta.
lajijasurisS-kaupat muuten loistava, mutta turhan vähän maksuvaihtoehtoja, vain korttimaksu, joka veloitetaan keräilyn jälkeen. Ymmärtääkseni kortin sulkeminen ei estä maksutapahtumaa, siltä osin kuin on katevaraus riittää ostoihin eli tämä pieni verkkokaupoissa yleinen käytäntö olisi estänyt maksurumban. Muuten, ei tommosiin kerran elämässä juttuihin niin tule varauduttua, joskin omat S-verkko-ostokset ei niin suuria etteikö voisi olla käteistä sen verran. Mut se on vähän eri juttu, pointti on bugit ja huonot joustot näissä.
lajijasuris - Anonyymi
Cittareissa taitaa olla myös muuten laadukkaimmat ja nopeimmat maksupäätteet omien kokemusten pohjalta.
Mut eniten, lähes joka kerta, ongelmia tietyn kanssa, joka toi kotiin safkaa, kun taas jollain toisella toiminut hyvin.
Voihan nuo S: n ongelmat johtua kassajärjestelmän itsensä vioista mut yhtä kaikki fixata pitää!
lajijasuris
- Anonyymi
Minäkin olen alkanut käyttää Prismassa pikakassaa.siitä pääsee nopeimmin läpi kuin että jonottaa toisella kassalla pitkässä jonossa. Sit jos ei oo jonoo meen kassalle jossa on myyjä. Katselin yks kerta kun oli joku vanhempi pariskunta itsepalvelukassalla ja sit se kassa ei suostunut ottamaan pullopalautuskuittia ja tää pariskunta Rupes huutelee mun kassa jonoon et tarttee apua ja on heti tultava auttamaan. Siinä voi mennä sit taas toinen kassa myyjä sekasin ja jonossa olevat joutuu odottamaan.
Kyllä ois hyvä jos ois joku myyjä itsepalvelukassalla varten auttamassa ja vaan sitä varten
Antakaa ehdotus Prisman jos eivät itse älyä- Anonyymi
Jos oot päässyt läpi aina ilman kommelluksia ilman takkuamisia niin 👏
Tietämättä mikä pariskunnan tilanne oli, mutta se kiinteä koodinlukija on joskus tosi sohlo ja tarkka asettelusta, varsinkin pehmeissä tuotteissa, eikä kaikki huomaa käyttää sivussa olevaa käsiskanneria mikä on ainakin mulla toiminut aina kunnolla.
Joo, suorastaan ihmettelen ellei myymälä mutta myös ässäkeskus ota koppia näistä ongelmista ihan omin päin.
lajijasuris
- Anonyymi
Turussa otettu käyttöön käsiskannerit asiakkaille, loistavaa! Paljon parempi systeemi kuin nykyiset pikakassat. Tietysti niihinki voi vikoja tulla, mutta eipähän tarvi pönöttää ja jonoo seisottaa kassalla nykytyyliin, varsinkin ruuhka-aikana.
lajijasuris - Anonyymi
Nyt lauantaina Prisman pikakassa Rupes sohlaan, ei millään lukenut koodia vaikka miten päin laitoin. Koitin käsiskannerillakin, ei onnistunut. Lopulta oli pakko huikata seuraavan kassan kassaneidille että tuukko apuun.
- Anonyymi
No niin, nyt oli toimiva ja nopee pikakassa 👍 Mut eikö mitenkään sais niin, että itse saisi aletuotteet läpi.
Tietääkö palstan väki, voiko kassalle huikata välistä (tai pyytää muu myyjä), että laittaa alennuksen vai pitääkö mennä oikealle kassalle saadakseen alennuksen?
Mä oon joskus kotona huomannut että voi prkle...!😁 Tänään lahjoitin kaupalle malttamattomuuttani, mutta vain muutaman kymmenen senttiä!
lajijasuris - Anonyymi
Oon mennyt oikeelle kassalle jos ostan jotain ale tuotteita. Muuten meen pikakassalle.
- Anonyymi
Niin mäkin yleensä ihan muutenkin, nyt en vaan jaksanut jonottaa. Voitin varmaan monta kallisarvoista minuuttia!!!
Mut myyjät saa pikassan näytölle lisävalikon, jossa vaikka mitä. Korjaustoimintoja ainakin on mutta onko kenties muutakin.
lajijasuris
- Anonyymi
Hyvin toimi pikakassa.. siinä on paljon nopeampaa kuin oikeella kassalla eikä kukaan hönkäile niskaan😂
- Anonyymi
No sehän on ettei hönkäile ja "hoputa" pakkaamaan, mut aikaa ei säästä paljon mitään paitsi jos pitkät jonot. Jokainen kohtaa varmaan jossain kohtaa jonkin toimintavirheen tai töppää ite esim. tuplaostoksella, kun koodinlukijoiden herkkyys tuntuu vaihtelevan.
Paras tuntuu olevan se katkaistu kassapöytä ja siinähän on kahdella eri tasolla lukija mikä hyvä.
lajijasuris
- Anonyymi
ihme rutinaa.eihän pikakassaa kannata käyttää jos ei homma pelitäjonoon mars
- Anonyymi
No mut käytettäväksi ne on tarkoitettu ja saisivat mielellään olla nimensä mukaisia, edes pikkuostosten kanssa. Eri juttu sitten omat töppäykset.
Mä en vaan ymmärrä miksi ne on tökkinyt niin helposti, kun luulis käyttävän samoja laitteita ja ohjelmia kuin ihmiskassat tai miksei alelaput ole saatu semmoksi, jonka scanneri osaa lukea.
Vähän pitäisi luottaa myös asiakkaaseen ja sallia omia cancellointeja. Erilaisia huijauskikkoja on joka tapauksessa kaupassa mahdollisuus käyttää, jos joku niin päättää tehdä.
lajijasuris
- Anonyymi
Prismassa käytetään paljon pikakassoja. Ei mulla oo nyt ainakaan mitään valittamista.
Käytän sitä edelleenkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313700- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151671Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1161230VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921218- 681099
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi311087- 67985
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k101965