Heinäkuun loppupuolella olisin ensimmäistä kertaa menossa Lemmenjoen kansallispuistoon.
Lemmenjoen yläjuoksulla joki on haarautunut Vaijoeksi ja Lemmenjoeksi. Miten näiden ylitykset onnistuvat? Ideana olisi siis välttää suomaastot lännessä ja toisaalta päästä Lemmenjoen yli kohtuullisen ylhäältä... Ilmeisesti Kultasataman kohdalla olisi ylityspaikka (olisi vain yksi joen ylitys), mutta entä sen länsipuolella (kaksi ylitystä: Vaijoki ja Lemmenjoki)?
Miltä muuten vaikuttaisi reitti suunnilleen tuota luoteeseen kulkevaa poroaitaa pitkin, toki suot kiertäen tunturien kautta? Poroaita menee tieltä poroerotukselta lounaaseen kultasatamaan, ja sieltä edelleen luoteeseen Aitavaaralle.
Lemmenjoki pitäisi mahdollisesti paluumatkalla ylittää tuolta leveämmältä osaltaan. Kartasta löytyvät ylityspaikat Kultasataman lisäksi Härkäkoskesta ("vene") ja hieman alempaa Joenkielisen kohdalta. Onko näissä mitään ihmeellistä, vai sujuuko kahlaaminen tai soutaminen(?) helposti?
Näihin kahlailuihin yritän suhtautua vakavasti ja kunnioituksella, koska olen yksin liikenteessä eikä ylityksistä ole edes kovin paljon kokemusta..
Tosin olo on kyllä joen keskelläkin jotenkin turvallisempi kuin Hämeenkatua ylittäessä :)
lemmenjoen kahlailut
3
1152
Vastaukset
- ylityksistä
Ne venepaikat on hyvin toimivia, ei tarvitse kastua. Muistaakseni siinä kohtaa jossa Lemmenjoki muuttuu Vaijoeksi on myös silta, joka oli tosin juuri ja juuri ylittämiskunnossa kun noin puolitoista vuotta takaperin kävimme siellä. Siitä tosin kerrottiin meille että se tullaan uusimaan lähiaikoina.
- Rami
Puolitoista vuotta sitten? Eli se oli siis marras-joulukuuta? Vai ymmärsinkö jotain väärin?
- väärinkään
Rami kirjoitti:
Puolitoista vuotta sitten? Eli se oli siis marras-joulukuuta? Vai ymmärsinkö jotain väärin?
Lokakuun puolta väliä taisi olla. Ruskavaellus aikana ja lumet satoi kunnolla viimeisenä iltana kun lähdettiin. Pyöreät puolitoista vuotta ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468