Miten säästät sähköä

Anonyymi-ap

Millä keinoilla vähennät sähkönkulutustasi

45

1169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tärkeintä ei ole vähentäminen, vaan oikea ajoitus. Ei yöllä ole pulaa sähköstä.

    • Anonyymi

      En tarkoita sähköpulaa, vaan korkean hinnan vuoksi säästämistä

    • Anonyymi

      Tärkeintähän nyt on sähkönkäytön vähentäminen eli turha kulutus pois jotta hinnat ei nouse mahdottomaksi,yösähköllä on korkea hinta nyt ainakin

    • Anonyymi

      En millään lailla

    • Anonyymi

      Pakko yrittää säästää jos sopimushinta korkea

      • Anonyymi

        Kaikki tarpeeton sähköaparaatti pois käytöstä.Käytä harvemmin niitä mitä pakko. Polta 2 pesällistä puuta eli aamuin illoin.
        osta valmiit ruuat ja syö hyvin koulussa tai töissä. Ruuan tekeminen alusta loppuun, tiskaaminen ja pakastaminen kuluttaa sähköä.


    • Anonyymi

      Sanoin sähkösopimukset irti. Käyn kuntosalilla suihkussa. Tarpeet teen paljuun jonka jätteet hävitän mökillä. Siellä ei ole koskaan sähköjä ollutkaan. Puulämmitteinen sauna siellä. Vedet lammesta. Ruuat säilyy takakuistilla kylällä kylmälaukussa. Puhelimen lataan töissä jossa myös syön päivittäin lämpimän ruoan. Valona kynttilä ja patteritoiminen otsalamppu tarvittaessa. Kaukolämpö ja takka lämmittää. Televisiota en tarvitse. Radiossa patterit. Kahvit ja vedet keitän risuja ja käpyjä polttaen retkikeittimellä. Näillä jo syntyy hyvin huomattavat säästöt.

    • Anonyymi

      Sähköhän säästyy, kun ajaa sähköautolla.

    • Anonyymi

      En föönää ja kiharra tukkaa niin paljon kuin ennen.
      Lisäksi käyn kerran viikossa pesulla kylmällä vedellä.

    • Anonyymi

      Pesetkö poika pillusi kansa hyvin

    • Anonyymi

      Huuhtelen nopee itteni katkasen veden tulon laittaan shampoon ja huujtelen nopee haalealla vedellä. Ruoka lämmitetään kaasulla sekä kahvi ja tee. En siis käytä enää sähköuunia. Talon sisälämpö pudotettu 21 asteeseen. Sisä valoja en juuri pahemmin käytä ja neki varmuuden vuoksi vaihdettu led lamppuihin. Kai tässä jotain säästöö tulee talvella.

      • Anonyymi

        Nii ja pesukoneen laitan vasta klo 00:00 jälkeen päälle käymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii ja pesukoneen laitan vasta klo 00:00 jälkeen päälle käymään.

        Käykö pesukone päällesi, eli eukko pesee pyykin käsin?


    • Anonyymi

      Ihan järki asioita täällä sähkön säästöön tuntuu mielessä olevan. Sähkön käytön ajoitus halpoihin tunteihin, pesukoneita vain täysinä pestään, pari astetta alempi lämpötila ja aseveli talkoo hengessä säästämään. Led lamppuja kun vanhat on loppu ja hieman vähemmän valaistusta.
      Kellä puu lämmitys niin sitä kannattaa käyttää normaalia enemmän, siinä Suomi on omavarainen!
      Olipa sitten sähkö tai öljy lämmitys.

    • Anonyymi

      Vielä jos ilmalämpöpumppua ei suorassa sähkölämmitysessä vielä ole, niin haki se 25-35% sähkölaskun pienentää.
      Varmaan näillä sähkön hinnoilla vuodessa maksaa investointi takaisin ja siitä eteen päin pelkkää inflaatio suojattua tuottoa omalle tilille.

    • Anonyymi

      Leivinuuni ja puuhella joka lämmittää boilerin veden. Suorasähkö okt 90 neliöö, viimeiset 8 vuotta keskikulutus 3800 kwh. ei pysty vähentämään oikein. Kallistahan se sähkö on silti

    • Anonyymi

      Nante meni verenluovutukseen ja vieressä oli jono sperman luovuttajille ja siitä maksettiin no Nante vaihtoi jonoa. Nante sanoi edessään olevalle plondille, että olet sperman luovuttajen jonossa johon plondi vastasi Mmmm mmm

    • Anonyymi

      Minä en pidä koko asuntoani valaistuna, vaan pelkästään huoneita joissa olen. Tämän säästön merkitys ei kuulemma ole suuri, mutta jos kaikki toimisivat sanoin, niin säästöä syntyisi.
      Käyn vain pikasuihkussa ja koita olla valuttamatta vettä, ainakaan lämmintä.
      En pidä ikkunoita auki kuin lyhyen tuuletuksen verran.

      Tässä nämä itselle tärkeimmät toiminnat, oikein muuta en keksi. Tietty se, ettei kuluta sähköä aikaan jolloin kaikki muutkin, vaan mieluummin yöaikaan...

    • Anonyymi

      Jos kaikki vähentäsi sähkönkulutusta niin hinnat laskisi ,nykyisellään yhtä ryöstämistä

    • Anonyymi

      Porsaan naapurin puolelle reijän ja loput voitte arvata😆

      • Anonyymi

        Asut sitten porsaan naapurissa no loput arvataankin.


    • Anonyymi

      Sähkösauna on kamala sähkösyöppö.

    • Anonyymi

      Sähkösauna on kamala sähkösyöppö!

    • Anonyymi

      Puusaunalla pitkiä löylyjä...

      • Anonyymi

        Puusaunassa ne sähkökiukaatkin yleensä on.🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puusaunassa ne sähkökiukaatkin yleensä on.🤣

        Minulla on molemmat...
        Siinä sinulle köyhälle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on molemmat...
        Siinä sinulle köyhälle!

        Eihän nuo kiukaat maksa paljon käytettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nuo kiukaat maksa paljon käytettynä.

        Pitää vielä olla seinät ympärille, erillinen puusauna ja asuinrakennuksessa sähkösauna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on molemmat...
        Siinä sinulle köyhälle!

        Minulla on kaksi kivisaunaa, pureskele sitä köyhä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on molemmat...
        Siinä sinulle köyhälle!

        Täytyyhän ne molemmat olla että saunomaan pystyy, jos kiuas tai sauna puuttuu niin ei pysty kylpemään.🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kaksi kivisaunaa, pureskele sitä köyhä.

        Oletko luolamies?


    • Anonyymi

      Perjantaisin vedän vintin pimeäksi

    • Anonyymi

      Pesukoneet yöllä käyttöön.
      Ilmalämpöpumppu ja makkarissa lämpö 20
      Leivinuunia lämmitän useammin.
      Autotallin lämpöä vähän alemmas,,aste pari.

    • Anonyymi

      Otin vibraattorista paristot vex!

      • Anonyymi

        Oesitte nähneet emännän ilmeen, kun se yritti saaha sen vipran käymään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oesitte nähneet emännän ilmeen, kun se yritti saaha sen vipran käymään!

        Muistitko pestä ruuvimeisselit?


    • Anonyymi

      Varmasti kaikki ne, joilla on sähkölämmitys ovat menneet äärirajoille. Rajansa kaikella säästämisellä on siinä vaiheessa, kun säästäminen tuottaa vahinkoa rakenteille ja ihmisille.

      • Anonyymi

        Viime vuonna Joulukuu oli kylmempi. Eihän tässä vielä hätä ole,on luvattu taas lauhaa.


    • Anonyymi

      Tammikuussa tulee kovat pakkaset. Saapi nähä miten käy, paleltuuko vanhuksia ja sairaita, vähävoimaisia ihmisiä kuoliaaksi. Semmosta on tapahtunu ennenvanhaan. Ihmisten pitää huolehtia toisistaan ja auttaa toisia hädän hetkellä, yhteiskunta ei sitä tee, pahoittelee vain tilannetta.

      • Anonyymi

        Ei tule pitkäksi aikaa. Ehkä pari päivää. Nyt on lauhan talven vuoro.


    • Anonyymi

      Kuuntelen radiota hiljemmalla.

    • Anonyymi

      Ei tarvii säästellä kun sähkölasku on niin pieni...

    • Anonyymi

      Syön broilerin raakana, samalla paino putoaa...

    • Anonyymi

      Katon kun emäntä nousee ilkosillaan kylmän saunnan lauteille. Siinä kuumenee isäntä nopsaan...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1918
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      245
      1844
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      93
      1585
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      111
      1413
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1151
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1110
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      948
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      103
      895
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    Aihe