Tekojen tiistai

Anonyymi-ap

Hyvien tekojen tiistai, käsittäisin. Oletko sinä osallistunut hyvää tekeviin keräyksiin, talkoisiin tms. tai muuten auttanut lähimmäistäsi? Joulu on tulossa ja keräyksiä on jos jonkinlaisia, eikä niihin kaikkiin pysty osallistumaan. Mitä sinä pidät tärkeimpänä?

17

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä tärkeimmästä, mutta olen laittanut rahaa Ukraina-, Hyvä joulumieli- yms. keräyksiin sekä soitellut mm. Nenäpäivä-konserttiin. Jotkut epäilevät, ettei apu mene perille, mutta kyllähän esim. SPR tekee paljon hyvää siellä sun täällä.

    • Anonyymi

      Not.

      En anna kerjäläisille rahaa, tai muutakaan. Kyse ei ole auttamisen halun puutteesta, kyse vittuuntumisesta välistävetäjiin ja huijareihin. Jos joku pummaa euroa kahviin, en anna, Mutta jos joku pummaa euroa kaljaan, voin antaakkin, koska pummi ainakin puhuu totta..

      Noh, toki poikkeuksia. Veteraanikekäyksiin olen rovon antanut, jos joku pyytänyt formu päällä. LIsäks virpojille olen jotain tökännyt, koska syyttömiä virpojat ite on siihen, että vanhemmat panee net kerjuulle. Mainiten, halloweenipummeille en anna, kauppamiesten salajuonia koko halloween.

      Tympii koko "hyväntekeväisyyys". Käytännössä aina, kuten aloituksestakin tulee ilmi, ihmiset vaan pesee huonoa omaatuntoaan ja kiillottavat klooriaansa laittamalla ropoja jonnekin, että voi kerskua tekosillaan. Mitään pyyteetöntä se ei ole. Jos mä annan jotain, pitää saada vastinetta. Veteraanit on luoneet mun elintason ja virpojat on tulevia veronmaksajia.

      Tekopyhaa hommaa "hyvät teot".

      =DW=

      • Anonyymi

        Minusta on ihan sama, mikä kunkin motiivi on hyväntekeväisyydelle, pääasia että heikompia autetaan. Ihan sama jos joku elvistelee isolla summalla, jonka on antanut hyväntekeväisyyteen. Siinäpä kehuskelee, ei aiheuta minussa mitään reaktiota.


      • Anonyymi

        Etkö sinä "anna armoa" edes kamalan sodan kynsissä tai täällä Suomessa oleville ukrainalaisille? Etkö antaisi ropoakaan tai muuta tarpeellista?


      • Anonyymi

        "Käytännössä aina, kuten aloituksestakin tulee ilmi, ihmiset vaan pesee huonoa omaatuntoaan ja kiillottavat klooriaansa laittamalla ropoja jonnekin, että voi kerskua tekosillaan. Mitään pyyteetöntä se ei ole. Jos mä annan jotain, pitää saada vastinetta."

        Erikoista, hyvin kyynistä ajattelua - muitten puolesta. Enpä usko, että monikaan
        lahjoituksellaan haluaa "kiillottaa klooriaansa" puhumattakaan, että haluaisi saada jotain vastinetta.


      • Anonyymi

        Keräjääiset ovat järjestäytyneet Suomessa ainakin pääkaupunki setu. Heillä on ihan sosialiviraston kautta omat päiväkeskukset kuin öitä eivät vietä taivas alla.Sinne yöksi menevät yö majat ymm. Missä mutkin yöpyvät.Ne on parempia kuin heidän omat asusmukset kotimaansa.Joten eivät kärsi.Koska ovat totuneet . Jos joillain heistä asunto ,he myös sinne majoittuvat yöksi.Heillä on älypuhelimet kuin autota jotka sirtävät heitä kohteista toiseen ostoskeskuksiin kuin kauppakeskuksin.Ainakin Helsingin Alueet lähiöt.Vuosi kausi samat naamat kevästä kesään syksyyn asti. Kuin jotkut ovat samat naamat 12 kk .ja vuosia .Oppi tuntee naamasta väkisin.


    • Anonyymi

      Osallistuin eilen Hopen keräykseen ja varmasti ostan vielä jotain vähävaraiselle perheelle tai kahdelle, eli kyllä , osallistun. Itselläni on jo kaikkea, mitä tarvitsen ja asiat muutoinkin hyvin.

    • Enpä ole nyt keräyksiin laittanut. Kolehtihaaviin muutaman kolikon.
      Yleensä nälkäpäiväkeräyksiin myös.

      • Lisään vielä pelastusarmeijan joulupatakeräykset.


      • Anonyymi

        Itse annan ainettomia lahjoja iäkäille jotka asuvat yksinVoimat uupuneet. Oli kyse Joulu,Syntymäpäivä,nimipäivä tai Juhnus: Siivoan ilmaiseksi. Vien roskat, tiskaan.Annan aikaa ja olen läsnä.Rahalla on helppo ostaa taivas paikka ja oman mielen hyvitystä.Kun ei auteta oikeasti ihmisiä .Ei kyetä läsnäolon,ei sivoaman vanhukselle tai olla esim.Kauppa apuna.Se kaikki tehdän raha lahjotuksina ja sureen ääneen julistetaan anoin 10 e sinne tänne jouluna 2022


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Lisään vielä pelastusarmeijan joulupatakeräykset.

        Pelastus armeja itse laitan lompakostani kolikot.Kuin vien heisän myymälään tarpeetonta materiaalia, jotka hyviä.Itse en myy niitä mielummin lahjoitan!


    • Anonyymi

      En. Laahjoitan kiertyskeskus hyvää materialia kodistani se ritää.Koska 1 hengen talous rahat ei ritä eriksen hyvän tekeväisyyss

    • Anonyymi

      Annan ilomielin aina rahaa köyhien lapsiperheitten jouluun ja
      ulkomaankeräyksiinkin, vaikka olen pieneläkeläinen tai juuri siksi.
      Ymmärrän avuntarpeen merkityksen.

      • Anonyymi

        Hienoa että pieneläkeläisenä luovut omista tarpeistasi ja näet nälkää jotta voit antaa lapsi perheille tukea joulun sydämmen.Tosi kunioitavaa. Sinullahan ei miestä,ei aikuisia lapsia asumassa kotisi ja rahoittamassa elämäsi? Kyllä kirkkaimman kuruunnun ansaitset!


    • Anonyymi

      Aikoinaan muutaman kerran vitosen laitoin sotainvalidien keräykseen, mutta senkin lopetin kun muutaman sotainvalidin kanssa pääsin juttelemaan heidän kuntoutuspaikassa. Sain tietää että liitolla on rahaa enemmän kuin tarpeeksi mutta eivät käytä tasapuolisesti kaikkien kuntoutukseen, vaan vähän kuin "pärstäkertoimen" mukaan. Toiset pääsi vuosittain ja toiset ei ollenkaan vaikka kuinka hakivat ja olisivat olleet kuntoutuksen tarpeessa. Oli aika karua kuultavaa ne jutut mitä kertoivat ja kokemuksia kuulin laidasta laitaan.

    • Anonyymi

      Tottakai osallistun lapsi- ja lapsiperhekeräyksiin. Sainhan itsekin lapsena niiltä apua, kun apua tarvitsin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      212
      34481
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      256
      22064
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      440
      11155
    4. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      84
      7591
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6675
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      54
      5073
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      196
      4107
    8. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      46
      1756
    9. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      35
      1693
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1627
    Aihe