Hyvien tekojen tiistai, käsittäisin. Oletko sinä osallistunut hyvää tekeviin keräyksiin, talkoisiin tms. tai muuten auttanut lähimmäistäsi? Joulu on tulossa ja keräyksiä on jos jonkinlaisia, eikä niihin kaikkiin pysty osallistumaan. Mitä sinä pidät tärkeimpänä?
Tekojen tiistai
17
90
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä tärkeimmästä, mutta olen laittanut rahaa Ukraina-, Hyvä joulumieli- yms. keräyksiin sekä soitellut mm. Nenäpäivä-konserttiin. Jotkut epäilevät, ettei apu mene perille, mutta kyllähän esim. SPR tekee paljon hyvää siellä sun täällä.
- Anonyymi
Not.
En anna kerjäläisille rahaa, tai muutakaan. Kyse ei ole auttamisen halun puutteesta, kyse vittuuntumisesta välistävetäjiin ja huijareihin. Jos joku pummaa euroa kahviin, en anna, Mutta jos joku pummaa euroa kaljaan, voin antaakkin, koska pummi ainakin puhuu totta..
Noh, toki poikkeuksia. Veteraanikekäyksiin olen rovon antanut, jos joku pyytänyt formu päällä. LIsäks virpojille olen jotain tökännyt, koska syyttömiä virpojat ite on siihen, että vanhemmat panee net kerjuulle. Mainiten, halloweenipummeille en anna, kauppamiesten salajuonia koko halloween.
Tympii koko "hyväntekeväisyyys". Käytännössä aina, kuten aloituksestakin tulee ilmi, ihmiset vaan pesee huonoa omaatuntoaan ja kiillottavat klooriaansa laittamalla ropoja jonnekin, että voi kerskua tekosillaan. Mitään pyyteetöntä se ei ole. Jos mä annan jotain, pitää saada vastinetta. Veteraanit on luoneet mun elintason ja virpojat on tulevia veronmaksajia.
Tekopyhaa hommaa "hyvät teot".
=DW=- Anonyymi
Minusta on ihan sama, mikä kunkin motiivi on hyväntekeväisyydelle, pääasia että heikompia autetaan. Ihan sama jos joku elvistelee isolla summalla, jonka on antanut hyväntekeväisyyteen. Siinäpä kehuskelee, ei aiheuta minussa mitään reaktiota.
- Anonyymi
Etkö sinä "anna armoa" edes kamalan sodan kynsissä tai täällä Suomessa oleville ukrainalaisille? Etkö antaisi ropoakaan tai muuta tarpeellista?
- Anonyymi
"Käytännössä aina, kuten aloituksestakin tulee ilmi, ihmiset vaan pesee huonoa omaatuntoaan ja kiillottavat klooriaansa laittamalla ropoja jonnekin, että voi kerskua tekosillaan. Mitään pyyteetöntä se ei ole. Jos mä annan jotain, pitää saada vastinetta."
Erikoista, hyvin kyynistä ajattelua - muitten puolesta. Enpä usko, että monikaan
lahjoituksellaan haluaa "kiillottaa klooriaansa" puhumattakaan, että haluaisi saada jotain vastinetta. - Anonyymi
Keräjääiset ovat järjestäytyneet Suomessa ainakin pääkaupunki setu. Heillä on ihan sosialiviraston kautta omat päiväkeskukset kuin öitä eivät vietä taivas alla.Sinne yöksi menevät yö majat ymm. Missä mutkin yöpyvät.Ne on parempia kuin heidän omat asusmukset kotimaansa.Joten eivät kärsi.Koska ovat totuneet . Jos joillain heistä asunto ,he myös sinne majoittuvat yöksi.Heillä on älypuhelimet kuin autota jotka sirtävät heitä kohteista toiseen ostoskeskuksiin kuin kauppakeskuksin.Ainakin Helsingin Alueet lähiöt.Vuosi kausi samat naamat kevästä kesään syksyyn asti. Kuin jotkut ovat samat naamat 12 kk .ja vuosia .Oppi tuntee naamasta väkisin.
- Anonyymi
Osallistuin eilen Hopen keräykseen ja varmasti ostan vielä jotain vähävaraiselle perheelle tai kahdelle, eli kyllä , osallistun. Itselläni on jo kaikkea, mitä tarvitsen ja asiat muutoinkin hyvin.
Enpä ole nyt keräyksiin laittanut. Kolehtihaaviin muutaman kolikon.
Yleensä nälkäpäiväkeräyksiin myös.- Anonyymi
Itse annan ainettomia lahjoja iäkäille jotka asuvat yksinVoimat uupuneet. Oli kyse Joulu,Syntymäpäivä,nimipäivä tai Juhnus: Siivoan ilmaiseksi. Vien roskat, tiskaan.Annan aikaa ja olen läsnä.Rahalla on helppo ostaa taivas paikka ja oman mielen hyvitystä.Kun ei auteta oikeasti ihmisiä .Ei kyetä läsnäolon,ei sivoaman vanhukselle tai olla esim.Kauppa apuna.Se kaikki tehdän raha lahjotuksina ja sureen ääneen julistetaan anoin 10 e sinne tänne jouluna 2022
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Lisään vielä pelastusarmeijan joulupatakeräykset.
Pelastus armeja itse laitan lompakostani kolikot.Kuin vien heisän myymälään tarpeetonta materiaalia, jotka hyviä.Itse en myy niitä mielummin lahjoitan!
- Anonyymi
En. Laahjoitan kiertyskeskus hyvää materialia kodistani se ritää.Koska 1 hengen talous rahat ei ritä eriksen hyvän tekeväisyyss
- Anonyymi
Annan ilomielin aina rahaa köyhien lapsiperheitten jouluun ja
ulkomaankeräyksiinkin, vaikka olen pieneläkeläinen tai juuri siksi.
Ymmärrän avuntarpeen merkityksen.- Anonyymi
Hienoa että pieneläkeläisenä luovut omista tarpeistasi ja näet nälkää jotta voit antaa lapsi perheille tukea joulun sydämmen.Tosi kunioitavaa. Sinullahan ei miestä,ei aikuisia lapsia asumassa kotisi ja rahoittamassa elämäsi? Kyllä kirkkaimman kuruunnun ansaitset!
- Anonyymi
Aikoinaan muutaman kerran vitosen laitoin sotainvalidien keräykseen, mutta senkin lopetin kun muutaman sotainvalidin kanssa pääsin juttelemaan heidän kuntoutuspaikassa. Sain tietää että liitolla on rahaa enemmän kuin tarpeeksi mutta eivät käytä tasapuolisesti kaikkien kuntoutukseen, vaan vähän kuin "pärstäkertoimen" mukaan. Toiset pääsi vuosittain ja toiset ei ollenkaan vaikka kuinka hakivat ja olisivat olleet kuntoutuksen tarpeessa. Oli aika karua kuultavaa ne jutut mitä kertoivat ja kokemuksia kuulin laidasta laitaan.
- Anonyymi
Tottakai osallistun lapsi- ja lapsiperhekeräyksiin. Sainhan itsekin lapsena niiltä apua, kun apua tarvitsin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289