Minne viedä auto korjattavaksi?

Anonyymi-ap

Moi,

Minne viedä auto huoltoon/korjattavaksi?

Pitääkö olla ns. merkkihuolto? Vai joku paikka vaan? Miten ootte löytäneet hyvän huoltopaikan, joka ei ole tolkuttoman kallis, mutta kuitenkin hoitaa homaan?

Mun 2018 Scoda Suberb autossa kremppaa (mm. peruuttaessa ei meinaa lähteä liikkeelle ja turvavyön kiinnityksen varoitusääni varoittaa vaikkei kukaan istu pelkääjaän paikalla yms. outoa).

Aihe on itselleni aivan uusi. Jos kirjoitain maps.google sanan "autokorjaamo" niin saan kyllä todella monenlaisia vastauksia, mistä tietää mikä olisi hyvä vai soitellako muutamia läpi?

Asun pk-seudulla.

14

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Trolli kirjoittaa automerkin ihan väärin. Ei sellaista olekaan kuin Scoda.

    • Anonyymi

      Kannattaa soitella ja kysellä. Pitää olla skarppina, minuakin on kupattu monessa paikassa. Merkkiliikkeet ovat kalliita yleensä.

    • Olen vienyt aina merkkihuoltoon, oli sitten ollut Opel, Toyota, MB, Skoda.
      Merkkiliikkeeseen veisin yksittäisestä viasta ja kun on kalliissa kohteessa ja noin uudessa autossa, vaihteistossa. Antavat paremman takuun ja merkki liikkeen korjauksen jälkeen sen saa vieläkin korjattua.

      Muissa ei todella ole niin taitavia että osaisi korjata kaikkia merkkejä ja ei myöskään ole asianmukaisia erikoistyökaluja.
      Kun olen asioita seuraillut 58 vuotta niin paljon on nähty.

      Olen vaihdattanut merkkihuollossa öljynsuodattimen ja tulpat. Kaiken muun olen tehnyt itse. Muutamaa autoa en ole vienyt kertaakaan siis takuuaikana yhtään mihinkään huoltoon. Tarkemmin ajatelle, mitä tärkeää he tekevät, ei nykyautossa tarvi kuin suodattimia ja öljyt vaihtaa ja niitä on syytä vaihtaa ohjeita useammin. (suomen talvi)

      Vain jarruremppaa ja vastaavaa pientä ja erillistä veisin muualle kuin merkkihuoltoon

      Nyt on 2015 skoda, jolla ajettu 130 000 km ja kärryjä ja vaunua vedetty hyvin paljon, eikä ole ollut mitään vikaa. Ei edes ajovalopolttimot rikkoutuneet, kun säästän niitä, milloinkaan ei ole automaatilla.

      • Anonyymi

        "merkkihuollossa öljynsuodattimen ja tulpat". Voi pyhä yksinkertaisuus !!


      • Anonyymi

        Nyt taitaa vaari olla pudonnut kelkasta aika pahasti jos tuolla tyylillä vetelee eklämäänsä ja autojaan eteenpäin. Uusissa autoissa tehdään merkkihuolloissa ensimmäisinä vuosina ohjelmapäivityksiä ja jopa erilaisia osien vaihtoja ja tarkastuksia jne... Jos niitä ei olla tehty, niin eipä toimi takuutkaan. Vai polttimoita säästelet, siinähän säästää hirveitä summia ja on turvallista.


    • Anonyymi

      Minäkin käytän ensin auton öljynvaihdossa merkkiliikkeessä, että saan leiman huoltokirjaan ja sitten vaihdan taloyhtiön parkkipaikalla raitisilmasuodattimen.

      • Anonyymi

        Ja pelkällä öljynvaihdolla saat huollon leiman, no saat ehkä öljynvaihdosta, mutta ei huollosta.
        Tehdään siellä huollossa muutakin, pöljät.


    • Anonyymi

      Merkkihuollossa varmaan löytyy nopeiten diagnoosi että mikä on vialla, voi pyytää kustannusarvion korjaustyöstä, mutta halvemmalla pääsee jos teettää korjaustyön halvemman tuntiveloituksen korjaamossa.
      Oletko varma että turvavyömuistutin varoittaa tyhjästä matkustajan penkistä, vai kenties ei tunnistakaan kuljettajan turvavyötä kytketyksi? Nämäkin sisältävät nykyään pommin eli räjähdyspanoksella kiristyvät turvavyöt kolaritilanteessa, niin ei voi mennä itse näpelöimään niitä, tappaa jos räjähtää silmille.

    • Anonyymi

      Älä ainakaan Motonet korjaamoon, törkeintä rahastusta ja osaamattomuutta mihin olen 18v autoilu-uran aikana törmännyt. Eivät ota mitään vastuuta virheistään mutta rahastavat jopa reklamaatiotarkastuksesta.

      Toinen on jos ei korjaamolla puhuta kotimaisia kieliä, pitäisi varoituskellojen soida.

    • Anonyymi

      Miksi sinä ei vaihda Toyota tai Mitsubishi, merkkiseen autoon?

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi vaihtaa paskaan kun ei ole peltoakaan?


    • Anonyymi

      Nyt on uutisissa että autoa oli käytetty pari viikkoa korjaamossa, ajettu omia ajoja... tästä on vuosikymmeniä aikaa kun automme oli huollossa ja siellä oli myös ajeltu autollamme... huomautin heille tästä ja ihme kyllä he myönsivät ajaneensa...

      • Anonyymi

        Koeajo huollon korjauksen jälkeen on ihan normaalia toimintaa.


    • Anonyymi

      Ei kannata viedä autoaan mihinkään pieneen pilipalikorjaamoon.Sen minkä niissä tuntiveloituksessa voittaa, niin työn laadussa ja takuissa häviää. Ja kaiken lisäksi ei heillä ole edes kaikkia merkkikohtaisia työkalujakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe