Kyselisin näistä siisteistä pallukoista. Onko nämä kuinka vaikea hoitoisia ? Elinikä ? Lisääntyminen ? Vaatimukset ph:t jne ? mitä syö ? Enemmän haittaa, vai hyötyä ? Olisin kiitollinen jos joku voisi vastata näihin kaikkiin kysymyksiin..
Omenakotilo
5
230
Vastaukset
- aqua2002
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta vesiarvot: hapan/pehmeä vesi ei käy, koska kuori alkaa "sulamaan". Kotiloita kun löytyy akvaariosta kaksi, niin niitä tulee armotta lisää..
Lisäksi kalasto tarkastettava ensin, jotta eivät kiusaa kotiloa tai peräti syö sitä.- dallu
mulla on ollut noita ihania menijötä 3kpl mut jouduin nyt lopettamaan ne kun koko kalakanta sairastui..
ne ovat todella helppohoitoisia, eivät vaadi sen enempää kuin kalatkaan. syövät tehokkaasti levää ja joitakin hento lehtisimpiä kasvejakin.
ovat mukavia seurattavia kun koko ajan ovat menossa ja tippuvat välillä kiviltä ja joutuvat sit veden pyörteeseen..
eivät ainakaan minulla lisääntynyt vaik niit olikin 3kpl ja ehtii ne tos olee jo reilu puol vuosi..
onnea omenien kaa! - aki
dallu kirjoitti:
mulla on ollut noita ihania menijötä 3kpl mut jouduin nyt lopettamaan ne kun koko kalakanta sairastui..
ne ovat todella helppohoitoisia, eivät vaadi sen enempää kuin kalatkaan. syövät tehokkaasti levää ja joitakin hento lehtisimpiä kasvejakin.
ovat mukavia seurattavia kun koko ajan ovat menossa ja tippuvat välillä kiviltä ja joutuvat sit veden pyörteeseen..
eivät ainakaan minulla lisääntynyt vaik niit olikin 3kpl ja ehtii ne tos olee jo reilu puol vuosi..
onnea omenien kaa!Meillä oli yksi, mut mä kyllästyin siihen kun se synnytti jatkuvasti ällöttäviä munia joista ei syntynyt mitään. Jos hankit ni hanki kaksi. Saat helposti poikasia.
- minä
Itselläni on ollut n 1/2 vuotta 2omenakotiloa ja ovatoimineet hyvin levän poistajana je akvaario on puhdas. Ei ole kaloille haitaksi joskus vaan lehtikalat käy niitä nyppimässä. Eli ennemmin toisin päin pari simpukkaa on että ne saa kalkkia niistä muuta ruokaa en erikseen niil anna syövät kai pohjakalojen ruokien jämät (tabletteja) Itse tykkään vaikka joudunkin kai luopumaan koko akvaariostani. Toinen kotilo ei ole jostain syystä kasvanut paljoa vaikkaotin ne samaan aikaan.
- örkki
Meidän omenakotilo jäi kiinni sisäsuodattimeen, joka imaisi sen lonkerot niin että omenakotilo oli mennyttä kalua. Eli ulkosuodatin ko kotiloiden kanssa olisi parempi vaihtoeheto tai sitten useampi heikkotehoinen sisäsuodatin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä821360- 391280
- 791110