Omenakotilo

_H_

Kyselisin näistä siisteistä pallukoista. Onko nämä kuinka vaikea hoitoisia ? Elinikä ? Lisääntyminen ? Vaatimukset ph:t jne ? mitä syö ? Enemmän haittaa, vai hyötyä ? Olisin kiitollinen jos joku voisi vastata näihin kaikkiin kysymyksiin..

5

230

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aqua2002

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta vesiarvot: hapan/pehmeä vesi ei käy, koska kuori alkaa "sulamaan". Kotiloita kun löytyy akvaariosta kaksi, niin niitä tulee armotta lisää..

Lisäksi kalasto tarkastettava ensin, jotta eivät kiusaa kotiloa tai peräti syö sitä.

• dallu

mulla on ollut noita ihania menijötä 3kpl mut jouduin nyt lopettamaan ne kun koko kalakanta sairastui..
        ne ovat todella helppohoitoisia, eivät vaadi sen enempää kuin kalatkaan. syövät tehokkaasti levää ja joitakin hento lehtisimpiä kasvejakin.
        ovat mukavia seurattavia kun koko ajan ovat menossa ja tippuvat välillä kiviltä ja joutuvat sit veden pyörteeseen..
        eivät ainakaan minulla lisääntynyt vaik niit olikin 3kpl ja ehtii ne tos olee jo reilu puol vuosi..
        onnea omenien kaa!

• aki
        dallu kirjoitti:

mulla on ollut noita ihania menijötä 3kpl mut jouduin nyt lopettamaan ne kun koko kalakanta sairastui..
        ne ovat todella helppohoitoisia, eivät vaadi sen enempää kuin kalatkaan. syövät tehokkaasti levää ja joitakin hento lehtisimpiä kasvejakin.
        ovat mukavia seurattavia kun koko ajan ovat menossa ja tippuvat välillä kiviltä ja joutuvat sit veden pyörteeseen..
        eivät ainakaan minulla lisääntynyt vaik niit olikin 3kpl ja ehtii ne tos olee jo reilu puol vuosi..
        onnea omenien kaa!

Meillä oli yksi, mut mä kyllästyin siihen kun se synnytti jatkuvasti ällöttäviä munia joista ei syntynyt mitään. Jos hankit ni hanki kaksi. Saat helposti poikasia.

• minä

Itselläni on ollut n 1/2 vuotta 2omenakotiloa ja ovatoimineet hyvin levän poistajana je akvaario on puhdas. Ei ole kaloille haitaksi joskus vaan lehtikalat käy niitä nyppimässä. Eli ennemmin toisin päin pari simpukkaa on että ne saa kalkkia niistä muuta ruokaa en erikseen niil anna syövät kai pohjakalojen ruokien jämät (tabletteja) Itse tykkään vaikka joudunkin kai luopumaan koko akvaariostani. Toinen kotilo ei ole jostain syystä kasvanut paljoa vaikkaotin ne samaan aikaan.

• örkki

Meidän omenakotilo jäi kiinni sisäsuodattimeen, joka imaisi sen lonkerot niin että omenakotilo oli mennyttä kalua. Eli ulkosuodatin ko kotiloiden kanssa olisi parempi vaihtoeheto tai sitten useampi heikkotehoinen sisäsuodatin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      82
      1360
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79