En jaksa enään tätä (15v )

Anonyymi-ap

Olen menossa hulluksi. Minusta tuntuu niinkuin en ole enään osaa tätä yhteiskuntaa niinkuin katselisin sivusta. Olen kanssa alkanut olemaan hyvin väsynyt ja motivaatio nollissa koko ja tuntuu kuin olisin turha. En tunne enään iloa asioista mistä olen ennen tuntenut en vaa saa mistään ilon tunnetta ja olen koko aikaa vaan vihainen ja haluaisin huutaa ja rikkoa paikat sekä hakata joku paskaksi tuntuu niinkuin se olisi ainoa tapa saada tämä raivo pois ja tuntea jotakin muuta kuin tyhjyyttä, surua ja raivoa. Olen sietänyt tätä paskaa tarpeeksi ja lähiaikoina pahentunut eikä näytä parantuvan. Enkä ole koskaan ollut hyvä sosiaalisissa tilanteissa jännittää hirveen paljon perus asiat mitä ei pitäisi olla mitään. Mistä saa apua.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen takia olet vihainen, kun susta tuntuu pahalta.
      Ei se ole kivaa, jos on paha olla, eikä oikein tiedä, miten siihen pitäisi suhtautua.
      Ja muista, se ei ole sun vika, jos susta tuntuu pahalta, et ole tehnyt mitään väärää, etkä ole mitenkään viallinen kun on paha olla.
      Pitäisi vaan löytyä keino saada purettua mieltä vaivaavia asioita jollekin vaikka ihan puhumalla.

      Pystytkö sä juttelemaan sun vanhemmille ? Tai koulussa kuraattorille tai terkkarille ?
      Tärkeintä olisi, että saisi jutella jonkun kanssa, niin ei tarttis yksin hautoa niitä omia ikäviä ajatuksia.

      On olemassa jotain nuorten auttavaa puhelinta, ja joku sekasin chat, mieli ry:ltä löytyy jotain. Ja kai niitä on joitain muitakin.
      On vaan huono juttu, ku niissäkin on kuulemma ruuhkaa, kun on niin paljon soittajia ja avun tarvitsijoita. Kaikki ei pysty saamaan yhteyttä noihin apua tarjoaviin paikkoihin. Kannattaa silti yrittää.

      Ja jos on paha olla, ni ei se tarkoita, että olisi tulossa hulluksi tai jotain, turhaa sellasta pelätä, se voi vaan lisätä sitä pahaa oloa.
      Mutta älä jää yksin, vaikka puhuminen voi tuntua vaikealta, ni siitä on apua.

    • Anonyymi

      Hakata joku, se joku voi myöskin voida huonosti , mene lääkärille ja kerro miten tunnet niin saat avun vaivoihisi

      • Anonyymi

        Niin. Ei ole syytä purkaa huonoa oloa sellaisiin joilla ei ole osaa eikä arpaa pahaan oloon.


    • Anonyymi

      Kirkosta. Kirkon meiningit tuovat turvaa epävakaina aikoina. Ja ovat ilmaisia mielenterveyspalveluja.

    • Anonyymi

      Teini-iältä tuo kuulostaa. Elämä ei ole iisiä, vaan raskastakin aika-ajoin, etenkin kasvuiässä. Kuka on luvannut että se helppoa on? Et ole tulossa hulluksi vaan olet oppimassa tiedostamaan, kyseenalaistamaan ja ajattelemaan omilla aivoillasi. Ei ole helppoa aina tehdä havaintoja maailmasta. Olet oppimassa säätelemään omia tunteitasi. Saatat olla herkkä mutta se voi olla vahvuutesi tulevaisuudessa. Huonoin asia mitä voit itsellesi tehdä on pelätä omia tunteitasi, nähdä ne epänormaalina. Mitäpä jos näkisit että paha olo voi olla kompassina kohti parempaa, että löydät itsesi, ja muutat asioita mitkä ei toimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe