naimisissa ihastunut naimisissa olevaan

Anonyymi-ap

Olemme läheiset työkaverit. Viimeisen vuoden aikana lähentyneet ja minä ihastunut häneen. Hän on niin kiltti ja ystävällinen ja saa minut tuntemaan kuin hänkin olisi ihastunut minuun. Tuntuu kuin hän ajattelisi samalla tavalla, ettei voi näyttää kiinnostustaan, koska olen varattu... En ole pettämässä puolisoani, no ehkä voisin suukon vaihtaa mistelinoksan alla.
Tuntuu etten pääse yli ihastuksestani, ellen saa tietää onko hänellä vastaavia tunteita. Mikä neuvoksi?

23

1500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro hänelle rehellisesti tunteistasi, painottaen ettei ole taka-ajatuksia?

      • Anonyymi

        Niin. Tätä olen miettinyt, mutta jotenkin ihan liian pelottava ajatus. Jotenkin tyhmästi taannun ja ajattele totaalisesti nolaavani itseni menettäväni myös syntyneen ystävyyden.
        Toki hän on voinut myös huomata ihastukseni, mutta ei ehkä uskalla olettaa, koska olen varattu.
        Kunhan en nyt firman juhlissa vaan mene tätä hiprakassa kertomaan.


      • Anonyymi

        Oletko mies vai nainen?


    • Anonyymi

      Oo varovainen. Joskus ystävyys pysyy ja jopa vahvistuu noista, jos tosiaan on kyseessä ystävyys. Mut se voi myös mennä.

    • Anonyymi

      Älä lähde rikkomaan perheitä. Tunne tunteesi ja pidä mölyt mahassasi. Aivan liikaa on niitä suhteita, jotka päätyvät eroon.

      • Anonyymi

        Tarkoitus ei ole aloittaa suhdetta. Mietin millä päästä eteenpäin, vaikka ihastumisen tunne pankin ihana alkaa se vaivaamaan...


    • Anonyymi

      Lopeta varattuna varatun haikailu! Ainoa oikea tapa toimia.

      • Anonyymi

        Ei sitä niin vaan lopettaa voi jos on jo kerennyt ystävystyä. Mutta ei tarvitse tehdä mitään toki.
        Tai sitten ero ja tehköön mitä huvittaa.


    • Anonyymi

      Keskity perheeseesi. Vaihda työpaikkaa.

      • Anonyymi

        Mistä tiedät toisilla olevan perhettä jos aloituksessa ei edes ole mainittu. Oletus? Sanon tän vaan sen takia kun itse huomannut oletuksia olevan täällä paljon.
        Yleensä toki täällä on sen ikästä porukkaa että onnjo varmaan lapsenlapsiaki 🤣 mut hei kuulkaas on nuorempiakim.


    • Anonyymi

      Älkää alkako rikkomaan perheitä.

    • Anonyymi

      Oletko ihastunut puolisoosi.

    • Anonyymi

      Sinä olet moraaliton ja halveksittava suorastaan, jos rikot toisten suhteita.

      • Anonyymi

        Ja sinä olet silli


    • Anonyymi

      Ymmärrän sinua ap, olen melko lailla samassa tilanteessa, joskaan emme ole työkavereita, vaan tunnemme toisemme harrastukseni kautta. Minäkin haluaisin päästä ihastuksen tunteesta eroon, sillä se on todella kuluttavaa, ja vie aivan liikaa voimavaroja arjessa. En ole kunnolla läsnä perheelleni enkä saa asioita tehtyä. Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta luulen että ainoastaan siinä tapauksessa pääsen tästä irti, että saisin kuulla tunteideni olevan yksipuolisia. Siksi harkitsen kysyväni asiaa häneltä suoraan. Pelkään kuitenkin että välimme muuttuisivat kiusallisiksi sen jälkeen.

      • Anonyymi

        Mitä aiot tehdä jos tunne onkin molemmin puolinen, onko sinulla silloin aikaa perheellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä aiot tehdä jos tunne onkin molemmin puolinen, onko sinulla silloin aikaa perheellesi.

        Siinä tapauksessa täytyy varmaan keskustella asiasta kaikkien osapuolien, myös puolison kanssa. Ja tarvittaessa lopettaa rakas harrastus tai vaihtaa ainakin ryhmää. En tiedä, toivon että asia ratkeaa muulla tavalla. Ei ole millään tavalla helppoa, vaikka toisille on näemmä helppo lähteä syyllistämään jos ei itse ole tällaista tilannetta koskaan läpikäynyt tästä vinkkelistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa täytyy varmaan keskustella asiasta kaikkien osapuolien, myös puolison kanssa. Ja tarvittaessa lopettaa rakas harrastus tai vaihtaa ainakin ryhmää. En tiedä, toivon että asia ratkeaa muulla tavalla. Ei ole millään tavalla helppoa, vaikka toisille on näemmä helppo lähteä syyllistämään jos ei itse ole tällaista tilannetta koskaan läpikäynyt tästä vinkkelistä

        Minä en syyllistä , kysyn onko tunteita omaa puolisoa kohtaan. Onko tällainen kovin reilua häntä kohtaan. Kannattaako yhden ihastuksen antaa rikkoa perheitä. Jos on pidempään ollut omassa suhteessa vaikeaa, kannattaako vielä jatkaa sellaista vai erota ja ihastuilla muita loukkaamatta. Siinäpä miettimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en syyllistä , kysyn onko tunteita omaa puolisoa kohtaan. Onko tällainen kovin reilua häntä kohtaan. Kannattaako yhden ihastuksen antaa rikkoa perheitä. Jos on pidempään ollut omassa suhteessa vaikeaa, kannattaako vielä jatkaa sellaista vai erota ja ihastuilla muita loukkaamatta. Siinäpä miettimistä.

        Niin, näitä olen miettinyt pääni puhki. Perhe on tärkeintä elämässäni ja tietenkin minulla on tunteita puolisoni kohtaan. Hän on läheisin ihmissuhteeni. Rakastan häntä ihmisenä, mutta välillämme ei ole vuosiin ollut romanttisia tunteita. En ole eroamassa ihastuksen vuoksi, enkä haaveile sivusuhteesta. Jos ero tulisi se olisi yhteinen päätös.


    • Anonyymi

      Yleensä ihastumiset toisiin ovat peili joko omasta huonosta olosta tai parisuhteen tilasta. Tapahtuu myös hyvissä suhteissa. Ikäänkuin pehmeä peitto ikäville asioille. Voi olla vaikka laajempia asioita parisuhteen dynamiikassa mitkä ahdistaa vaikka hellyyttäkin olisi.

      Voihan pelkkä ystävyyskin tuoda teille uutta ja ihanaa. Opitte uutta.
      Joskus ihastumiset vain opettaa meille itsestämme ja toisista lisää.
      Käsittelemään ja puhumaan tunteista. Voi olla sen oman suhteen pelastus.

      Toki joskus kyseessä on vain seksuaalinenkin halu, ei muuta.

      Ja kohteet voi olla itselle ns todella outoja. Tai väärin ja ikävästi sanottu. Enemmänkin yllättäviä. Ei se katso paikkaa eikä aikaa eikä kohdetta.

      Aika sen näyttää. Tietysti aina vaiekampaa, jos on lapsiakin. Niitäkin pitäisi ajatella. Itseni on erilainen käsitellä näitä vielä lapsettomana.

    • Anonyymi

      Been there, Been there. Tiedän miltä tuntuu niin 😳 Joku on ajatuksissa jatkuvasti. Kannattaa miettiä syvällisesti miksi näin on.
      Voi olla kauhean vaikea ja ristiriitainen tunne.

    • Anonyymi

      Ihan normia. Ei kukaan ole parisuhteen alusta loppuun kiintynyt / ihastunut / rakastunut vain omaan puolisoonsa. Ihastuksia tulee ja menee. Toiset tulee ja menee nopeammin ja toiset vaivaa mieltä vuosikausia, kunnes hiipuvat.

      Avioliitossa on pitkän aikaa tylsää, kun on perhe perustettu, seksielämä voi olla sitä sun tätä. Puolisokin voi olla vähemmän hyvässä kunnossa, jos koti-illat ovat olleet sipsien syöntiä sohvalla. Romantiikka voi olla vähentynyt. Kun tulee vastaan kohtelias herrasmies, joka kehuu ja flirttailee, niin kyllähän se kivalta tuntuu. Aluksi voi itsekin heittää herjaa, mutta joku päivä huomaakin olevansa ihastunut. Tässä kohtaa sitten joko jatketaan vaan sitä hauskaa herjan heittoa tai mietitään syvällisemmin onko henkilö oikeasti sellainen, mitä nykyisen puolisoni tilalle haluaisin.

      Avioparit eroavat ja ihmiset menevät uudelleen naimisiin tai ovat menemättä. ”Älä riko toisen avioliittoa” -kommentit tulevat henkilöiltä, jotka tuntevat olonsa jostain syystä epävarmoiksi. Jos sinä et riko jonkun avioliittoa, se ei takaa mitään, joku voi silti rikkoa sinun avioliittosi. Joten tämä ei ole kovin yksinkertaista.

      Tutki, mitä oikeasti tunnet tuota henkilöä kohtaan. Olisiko teistä pariksi? Haluaisitko sitä? Haluaisitko luopua nykyisestä tilanteesta ja miksi?

    • Anonyymi

      En ole naimisissa. Mutta vähän kaduttaa, kun paneskelen varattua naista. Eka kerran jälkeen morkkis oli mahdoton. Mutta on se siitä tasoittunut pikkuhiljaa. Vihille veisin, jos olisi olosuhteet kohdallaan. Ei uskalla erota, kun pelkää että saa nyrkistä ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe