vaan se, ettei liiku lainkaan tai liian vähän ja syö silti yhtä paljon kuin ennen sairastumista ja paikalleen jämähtämistä. Kotona nysvätessä ei kaloreita kulu, eikä sängynpohjalla(,jos ei siellä ole kaveria). Jos laittaisi askelmittarin masentuneelle niin siitä näkisi suoraan, miten romahdusmaisesti kalorien kulutus laskee.
Terve ihminen liikkuu, tanssii, juoksee, harrastaa, pyöräilee... Sairaana on saavutus, kun pääsee ovesta ulos.
Terve ihminen liikkuu, tanssii, juoksee, harrastaa, pyöräilee... Sairaana on saavutus, kun pääsee ovesta ulos.
Vastaukset 6
Vanhimmat
Kokemuksia siitä todella paljon, vaikka liikut samalla lailla kuin ennenkin ja ruokailutottumuksiin ei tule muutoksia, niin silti alkaa paino nousemaan kun niitä syö.
Ja näin on asia.
Masennuslääkkeet vievät n.60% käyttäjistä seksihalut ja väsyttävätkin monia jolloin liikunta ei maistu. Kun nämä luontaiset mielihyvänlähteet otetaan pois jää syöminen monelle lähes ainoaksi nautinnoksi. Lisäksi serotoniinilla on vaikutuksia ruokahalun säätelyyn jolloin muutokset serotoniinin määrässä voivat aiheuttaa sen ,että täytyy syödä enemmän jotta saavuttaisi normaalin kylläisyyden tunteen.
Remeron hidasti minulla aineenvaihduntaa niin, että paino nousi hitaasti, vaikka sain enää kuutisensataa kaloria päivässä. Vatsani ei toiminut, mikä on minulla ennenkuulumatonta. Olo oli kaikinpuolin tukkoinen ja turvonnut, nopeaan aineenvaihduntaan kun olen tottunut. Kun jätin Remeronin pois, kehosta poistui ensin nesteitä ja lopulta myös rasvaa ja paino putosi ihan normaalilla ruokavaliolla parissa viikossa nelisen kiloa.
Remeron lieneekin ainoa nykyisin yleisistä masennuslääkkeistä, jonka on todellakin huomattu lihottavan.
Cipramilin käyttjistä moni (myös minä) on huomannut laihtuvansa. Sitalopraamia käytetään myös syömishäiriöiden hoidossa, joten se ei missään tapaksessa saa olla lihottava hoitomyöntyvyyden takia.
http://www.depression-guide.com/ssri-weight-gain.htm
Meillä kaikilla on erinlainen elimmistö joitakin masennus lääkkeet lihottavat toisia taas ei mutta valitettavasti niitä joita lääkkeet lihottaa on kyllä enemmän!Itse söin remeron lääkettä ja paino nousi vaikka liikuin normaalisti ja söin paljon vähemmän kuin ennen lääkkeen aloittamista!Lopetin remeron lääkityksen niin kyllä rupesi paino muuttumaan ainakin ylinmääräinen neste hävisi mikä oli tullut remeronin käytön aikana!Remeron aiheuttaa ainenvaihdunnassa jotain häikkää tai jotain!