Palautuuko se mahdollisesti löydettäessä lähettäjälle automaattisesti?
Kuukausi sitten kun lähetin korvaushakemuksen kadonneesta paketista, sivuilla sanottiin että asiakaspalvelu on ruuhkautunut korvaushakemuksien määrästä.
Kun matkahuolto hukkaa paketin
7
2462
Vastaukset
- Anonyymi
Matkahuollon sivuilta ei tietenkään tästä löydy mitään tietoa, ja soittaminen maksaa 9€/min.
- Anonyymi
Täällä on asiaa selostettu:
https://www.matkahuolto.fi/paketit/kuljetusvahingot
"Jos tavarasta maksetaan käyvän arvon mukainen korvaus, tavaran omistusoikeus siirtyy Matkahuollolle.
Mikäli kadonneeksi ilmoitettu ja korvattu tavara myöhemmin löytyy tai sen olinpaikka selviää, on siitä ilmoitettava välittömästi Matkahuoltoon. Kaikista kadonneista lähetyksistä tehdään rikosilmoitus.
Jos lähetys on muualla vakuutettu, tehdään ilmoitus vahingosta kyseiseen vakuutusyhtiöön. "- Anonyymi
Siinä ei minusta mainita kuitenkaan sitä mitä kysyin, eli mitä Matkahuolto tekee jos se itse hukkaa paketin vaikka kuukaudeksi ja sitten löytää sen.
Pitänee soittaa sinne. Sinne on halvempikin numero olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ei minusta mainita kuitenkaan sitä mitä kysyin, eli mitä Matkahuolto tekee jos se itse hukkaa paketin vaikka kuukaudeksi ja sitten löytää sen.
Pitänee soittaa sinne. Sinne on halvempikin numero olemassa.Jos kadonnut lähetys on asiakkaalle korvattu, sen sisältö on Matkahuollon omaisuutta. Ei sitä enää perille toimiteta eikä lähettäjälle palauteta.
Jos korvauspäätöstä ei ole vielä tehty, lähetys toimitetaan vastaanottajalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kadonnut lähetys on asiakkaalle korvattu, sen sisältö on Matkahuollon omaisuutta. Ei sitä enää perille toimiteta eikä lähettäjälle palauteta.
Jos korvauspäätöstä ei ole vielä tehty, lähetys toimitetaan vastaanottajalle.Ok, kiitos (asiallisesta) vastauksesta. Tämä oli se mitä hain:
"Jos korvauspäätöstä ei ole vielä tehty, lähetys toimitetaan vastaanottajalle."
- Anonyymi
Postia monesti moititaan Matkahuoltoa hitaammaksi ja herkemmin lähetyksiä hukkaavaksi, mutta toisaalta heidän kauttaan on mahdollista lähettää tavaraa postivakuutettuna lähetyksenä, jolloin suorat esinevahingot korvataan jopa 5000 euron vakuutusarvoon saakka, kunhan lähettäjällä on esittää sisällön arvosta ostokuitteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243