Jos menen ammattikouluun 30 vuotiaana ilman toisen asteen koulutusta eli peruskoulu papereilla niin joudunko osallistumaan äidinkieli, matikka, liikunta jne. tunteihin?
Ammattikouluun kolmekymppisenä ilman toisen asteen koulutusta
5
407
Vastaukset
- Anonyymi
Uskotko, että äidinkielesi ja matikka olisivat peruskoulun jälkeen kohentuneet itsestään ammattikoulun vaatimusten tasolle? Entä englanti ja ruotsi, niitäkin joudut varmaan oppimaan pikkuisen lisää. Liikunnasta en osaa sanoa, mutta olisiko se liikaa vaadittu? Eihän 30-vuotias ole vielä vanhus!
Koulusta saat ajankohtaista tietoa, joten yhteys kouluun! - Anonyymi
Moikka!
Vuonna 2002 meillä oli ammattikoulussa niin että 18v täyttäneet saivat valita osallistuivatko liikuntatunneille. En tiedä miten nykysin menee.
Ajokortilla sai korvattua yhden valinnaisen. Silloin, kantsii kysyä koululta miten nykysin.
Kiva kuulla 30 suuntaavan ammattiin opiskeluihin! Upee juttu! Kaikkea hyvää! :) - Anonyymi
Jos tosiaan ei ole mitään tutkintotavoitteista koulutusta vielä suoritettuna, niin kaikki yhteiset tutkinnon osat pitää suorittaa. On oppilaitoskohtaista, voisitko suorittaa täysin omalla tahdillasi itseopiskeluna vai osallistutko muiden mukana.
Kuten aikaisemmatkin mainitsivat, ota yhteyttä oppilaitokseesi! - Anonyymi
Lukutaito on heikentynyt ja laskento.
Ei niillä pääse ammattikouluun. - Anonyymi
Liikuntaa voi olla aikuiskoulutuksessa, ja pidempään on ollut paketti yleisaineita, kun taas ruotsi riippuu nähtävästi paikasta, että joissain se on. Noin perustutkinnossa.
Ammattitutkinnossa, joka suoritetaan näytöllä, niitä ei ole - edes arvosanoja ei ole, eikä edes koulutusta tarvitse käydä, jos on jo duunissa oppinut. Se voi olla myös koulutussopimus, oppisopimus tai niiden yhdistelmä, jossa töissä on joku joka opastaa ja voi sisältää verkko-opintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391