Syntien anteeksi antamus.

Mihin perustuu VL;ien syntien anteeksi julistamista taivaallisia sanoilla Raamatussa.

123

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raattamaahan sen hokasi!

    • Anonyymi

      Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellänsä.

      Jokainen joka uskoo häneen saa syntinsä anteeksi hänen nimensä kautta

      Joka teitä kuulee se kuulee minua.

      Ottakaa Pyhä Henki ja päästön avaimet.

      Saarnatkaa parannusta ja anteeksiantamusta minun nimeeni.

      Näitä kyllä piisaa.

      • Anonyymi

        Muttei tartte. Synti kun on ihan turha käsite.


      • Näin on, mutta asia ei tue sitä, että vilkuttelussa ja keskinäisissä kohtaamisissa joku saarnaa toiselle synnit anteeksi, oli vika mikä hyvänsä, katumusta kysymättä.

        Aivan eri asia.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Näin on, mutta asia ei tue sitä, että vilkuttelussa ja keskinäisissä kohtaamisissa joku saarnaa toiselle synnit anteeksi, oli vika mikä hyvänsä, katumusta kysymättä.

        Aivan eri asia.

        Eihän kukaan muu voi antaa syntejä anteeksi kuin Jumala. Ei VL ole muuta sanonutkaan... on vain kyse siitä miten armo ihmisille tarjotaan. Ilman katumusta ja uskoa ei auta vilkutella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kukaan muu voi antaa syntejä anteeksi kuin Jumala. Ei VL ole muuta sanonutkaan... on vain kyse siitä miten armo ihmisille tarjotaan. Ilman katumusta ja uskoa ei auta vilkutella.

        Kerrotko missä se on kirjoitettu Raamattuun?
        Missä Jumala on niin sanonut?
        Jeesuskella on kaikki valta, mutta kun et tunne Jeesusta ja et ole lähtenyt seuraamaan Häntä, ole puilla paljailla, sillä VAIN Jeesuksella on kaikki valta, myös synteihisi.

        Kuka sen Jumalan armon, eli Poikansa uhriveren tarjoaa, ei ainakaan Lahkosi, sillä sen saa vain Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Missä olet kuullut VL suun tunnustuksen, että Jeesus on kaikkivaltias Herra, ja pelastaja?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerrotko missä se on kirjoitettu Raamattuun?
        Missä Jumala on niin sanonut?
        Jeesuskella on kaikki valta, mutta kun et tunne Jeesusta ja et ole lähtenyt seuraamaan Häntä, ole puilla paljailla, sillä VAIN Jeesuksella on kaikki valta, myös synteihisi.

        Kuka sen Jumalan armon, eli Poikansa uhriveren tarjoaa, ei ainakaan Lahkosi, sillä sen saa vain Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        Missä olet kuullut VL suun tunnustuksen, että Jeesus on kaikkivaltias Herra, ja pelastaja?

        No esim. tässä sanotaan että syntiä tehdään aina Jumalaa vastaan.

        Ps 51:6 Sinua, sinua ainoaa vastaan minä syntiä tein, ja pahasti tein sinun edessäs, ettäs olisit oikia sanoissas ja puhdas tuomitessas

        Hän on myös ainoa joka armahtaa kenen hän tahtoo.

        2 Moos 33:19 Ja hän vastasi: minä annan kaikki minun hyvyyteni käydä sinun kasvois edellä, ja tahdon saarnata Herran nimeä sinun edessäs. Ja minä armaitsen, ketä minä armaitsen, ja olen laupias, jolle minä laupias olen.


        HUOM! Armahdus tapahtuu Herran nimen saarnan kautta (VL avaimet, ei muulla tavalla)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No esim. tässä sanotaan että syntiä tehdään aina Jumalaa vastaan.

        Ps 51:6 Sinua, sinua ainoaa vastaan minä syntiä tein, ja pahasti tein sinun edessäs, ettäs olisit oikia sanoissas ja puhdas tuomitessas

        Hän on myös ainoa joka armahtaa kenen hän tahtoo.

        2 Moos 33:19 Ja hän vastasi: minä annan kaikki minun hyvyyteni käydä sinun kasvois edellä, ja tahdon saarnata Herran nimeä sinun edessäs. Ja minä armaitsen, ketä minä armaitsen, ja olen laupias, jolle minä laupias olen.


        HUOM! Armahdus tapahtuu Herran nimen saarnan kautta (VL avaimet, ei muulla tavalla)

        Älä pakana ote itsellesi hakuteoksisia Jumalan omaisuuskaan Kirjasta.
        Vt ei ole Kristityn elo mitenkään.
        19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan".

        Sinun teksti ei ole edes Raamatusta?
        Ja muista se, ettei Jumala ole nyt kaikkivaltias, vaan Jeesus. Matt 28;18.

        Jumala ei ole edes koskaan puhunutkaan pakanaoille, tiedätkö sen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä pakana ote itsellesi hakuteoksisia Jumalan omaisuuskaan Kirjasta.
        Vt ei ole Kristityn elo mitenkään.
        19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan".

        Sinun teksti ei ole edes Raamatusta?
        Ja muista se, ettei Jumala ole nyt kaikkivaltias, vaan Jeesus. Matt 28;18.

        Jumala ei ole edes koskaan puhunutkaan pakanaoille, tiedätkö sen.

        Sori, eksyt koska et tunne kirjoituksia.

        Apt 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä tämän tien kautta, jonka he eriseuraksi kutsuvat, niin palvelen minun isäini Jumalaa, että minä uskon kaikki, mitkä laissa ja prophetaissa kirjoitetut ovat,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, eksyt koska et tunne kirjoituksia.

        Apt 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä tämän tien kautta, jonka he eriseuraksi kutsuvat, niin palvelen minun isäini Jumalaa, että minä uskon kaikki, mitkä laissa ja prophetaissa kirjoitetut ovat,

        Esim.

        Jes 55:7 Jumalatoin hyljätköön tiensä, ja pahointekiä ajatuksensa, ja palatkaan Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänen tykönänsä on paljon anteeksiantamusta


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä pakana ote itsellesi hakuteoksisia Jumalan omaisuuskaan Kirjasta.
        Vt ei ole Kristityn elo mitenkään.
        19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan".

        Sinun teksti ei ole edes Raamatusta?
        Ja muista se, ettei Jumala ole nyt kaikkivaltias, vaan Jeesus. Matt 28;18.

        Jumala ei ole edes koskaan puhunutkaan pakanaoille, tiedätkö sen.

        "Jumala ei ole edes koskaan puhunutkaan pakanaoille, tiedätkö sen."

        Miten kukaan palstalla piipahtava voisi olla siitä epätietoinen? 🤭

        Abimelek, Paras ja Nebukadnezzar on kuitenkin esimerkkejä pakanoista joille Jumala on puhunut. Et tunne kirjoituksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sori, eksyt koska et tunne kirjoituksia.

        Apt 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä tämän tien kautta, jonka he eriseuraksi kutsuvat, niin palvelen minun isäini Jumalaa, että minä uskon kaikki, mitkä laissa ja prophetaissa kirjoitetut ovat,

        Tottakai uskon, lähes 8v teologiaa opiskelleena, ja jo ennekin.
        Tutkin sanaa vieläkin joka päivä, alkutekstillä. Puolet siitä Yliopistossa-
        Miten sinä


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala ei ole edes koskaan puhunutkaan pakanaoille, tiedätkö sen."

        Miten kukaan palstalla piipahtava voisi olla siitä epätietoinen? 🤭

        Abimelek, Paras ja Nebukadnezzar on kuitenkin esimerkkejä pakanoista joille Jumala on puhunut. Et tunne kirjoituksia.

        Laita esimerkkeihin tartuntanipa, jatketaan sitten.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Laita esimerkkeihin tartuntanipa, jatketaan sitten.

        1 Moos 20:3. Mutta Jumala tuli Abimelekin tykö yöllä unessa ja sanoi hänelle: "Katso, sinun on kuoltava sen vaimon tähden, jonka olet ottanut, sillä hän on toisen miehen aviovaimo".

        1 Moos 41:25. Niin Joosef sanoi faraolle: "Faraon unet merkitsevät kumpikin samaa; Jumala on ilmaissut faraolle, mitä hän on tekevä.

        Dan 2:29. Kun sinä, kuningas, olit vuoteessasi, nousi mieleesi ajatus, mitä tämän jälkeen on tapahtuva; ja hän, joka paljastaa salaisuudet, ilmoitti sinulle, mitä tapahtuva on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Moos 20:3. Mutta Jumala tuli Abimelekin tykö yöllä unessa ja sanoi hänelle: "Katso, sinun on kuoltava sen vaimon tähden, jonka olet ottanut, sillä hän on toisen miehen aviovaimo".

        1 Moos 41:25. Niin Joosef sanoi faraolle: "Faraon unet merkitsevät kumpikin samaa; Jumala on ilmaissut faraolle, mitä hän on tekevä.

        Dan 2:29. Kun sinä, kuningas, olit vuoteessasi, nousi mieleesi ajatus, mitä tämän jälkeen on tapahtuva; ja hän, joka paljastaa salaisuudet, ilmoitti sinulle, mitä tapahtuva on.

        Itämaan tietäjät:

        Matt 2:12. Ja Jumala kielsi heitä unessa Herodeksen tykö palaamasta, ja he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa.

        Bileam:

        4 Moos 22:20. Niin Jumala tuli Bileamin tykö yöllä ja sanoi hänelle: Jos nämä miehet ovat tulleet kutsumaan sinua, niin nouse ja lähde heidän kanssaan, mutta tee vain se, mitä minä sinulle sanon.

        Kristus myös puhui Bileamille,

        32. Niin Herran enkeli sanoi hänelle: Minkätähden olet lyönyt aasintammaasi jo kolme kertaa? Katso, minä olen tullut sinua estämään, sillä ajattelemattomasti sinä olet lähtenyt tälle matkalle vastoin minun tahtoani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1 Moos 20:3. Mutta Jumala tuli Abimelekin tykö yöllä unessa ja sanoi hänelle: "Katso, sinun on kuoltava sen vaimon tähden, jonka olet ottanut, sillä hän on toisen miehen aviovaimo".

        1 Moos 41:25. Niin Joosef sanoi faraolle: "Faraon unet merkitsevät kumpikin samaa; Jumala on ilmaissut faraolle, mitä hän on tekevä.

        Dan 2:29. Kun sinä, kuningas, olit vuoteessasi, nousi mieleesi ajatus, mitä tämän jälkeen on tapahtuva; ja hän, joka paljastaa salaisuudet, ilmoitti sinulle, mitä tapahtuva on.

        Missä puhe mainitaan kahdessa ensimmäisessä jakeessa? Ei missään.

        Taas Nepulle puhui salaisuuden paljastaja; 29 "Kun sinä, kuningas, makasit vuoteellasi, mieltäsi alkoi vaivata huoli tulevaisuudesta, ja silloin Salaisuuksien Paljastaja ilmoitti sinulle, mitä on tapahtuva.

        Kokeile jotain muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itämaan tietäjät:

        Matt 2:12. Ja Jumala kielsi heitä unessa Herodeksen tykö palaamasta, ja he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa.

        Bileam:

        4 Moos 22:20. Niin Jumala tuli Bileamin tykö yöllä ja sanoi hänelle: Jos nämä miehet ovat tulleet kutsumaan sinua, niin nouse ja lähde heidän kanssaan, mutta tee vain se, mitä minä sinulle sanon.

        Kristus myös puhui Bileamille,

        32. Niin Herran enkeli sanoi hänelle: Minkätähden olet lyönyt aasintammaasi jo kolme kertaa? Katso, minä olen tullut sinua estämään, sillä ajattelemattomasti sinä olet lähtenyt tälle matkalle vastoin minun tahtoani.

        Unihan ei ole puhetta, se on pitää huomioida.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä puhe mainitaan kahdessa ensimmäisessä jakeessa? Ei missään.

        Taas Nepulle puhui salaisuuden paljastaja; 29 "Kun sinä, kuningas, makasit vuoteellasi, mieltäsi alkoi vaivata huoli tulevaisuudesta, ja silloin Salaisuuksien Paljastaja ilmoitti sinulle, mitä on tapahtuva.

        Kokeile jotain muuta.

        1. Mutta Jumala tuli Abimelekin tykö yöllä unessa ja sanoi hänelle
        2. Jumala on ilmaissut faraolle, mitä hän on tekevä

        Anteeksi oppimattomuuteni.. luulin että jos Jumalan sanassa sanotaan että Jumala sanoi jotain niin sen voisi ehkä mahdollisesti tulkita niin että jumala on puhunut. Mut erehdyin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Unihan ei ole puhetta, se on pitää huomioida.

        "Unihan ei ole puhetta, se on pitää huomioida."

        Noin yleensä se pitää huomioida, mutta jos Jumalan sanassa väitetään sen olevan Jumalan puhetta, niin en lähtis järkeileen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. Mutta Jumala tuli Abimelekin tykö yöllä unessa ja sanoi hänelle
        2. Jumala on ilmaissut faraolle, mitä hän on tekevä

        Anteeksi oppimattomuuteni.. luulin että jos Jumalan sanassa sanotaan että Jumala sanoi jotain niin sen voisi ehkä mahdollisesti tulkita niin että jumala on puhunut. Mut erehdyin.

        Ei se mitään, samaa tapahtuu minullekin usein.
        Siunausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Unihan ei ole puhetta, se on pitää huomioida."

        Noin yleensä se pitää huomioida, mutta jos Jumalan sanassa väitetään sen olevan Jumalan puhetta, niin en lähtis järkeileen.

        Niin, järkeileekö vai ei, puhetta se ei ole, mutta johtamista muulla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, eksyt koska et tunne kirjoituksia.

        Apt 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä tämän tien kautta, jonka he eriseuraksi kutsuvat, niin palvelen minun isäini Jumalaa, että minä uskon kaikki, mitkä laissa ja prophetaissa kirjoitetut ovat,

        Kirjoitukset tunnetaan, mutta Sinä et osaa sitä Raamatusta, josta kopiointisi on.


      • Anonyymi

        Otetaan nyt se oikea oppi kerrankin JEESUKSELLA KRISTUKSELLA ON KAIKKI AVAIMET NE EI OLE SULLA VAAN JEESUKSELLA ON KAIKKI VALTA EI SULLA. ANTAA SYNTEJÄ ANTEEKSI KUOLEMAN JA TUONELAN AVAIMET . KUN TE LEIKITTE PIKKU JEESUKSIA EKSYTTE OMILLE TEILLE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esim. tässä sanotaan että syntiä tehdään aina Jumalaa vastaan.

        Ps 51:6 Sinua, sinua ainoaa vastaan minä syntiä tein, ja pahasti tein sinun edessäs, ettäs olisit oikia sanoissas ja puhdas tuomitessas

        Hän on myös ainoa joka armahtaa kenen hän tahtoo.

        2 Moos 33:19 Ja hän vastasi: minä annan kaikki minun hyvyyteni käydä sinun kasvois edellä, ja tahdon saarnata Herran nimeä sinun edessäs. Ja minä armaitsen, ketä minä armaitsen, ja olen laupias, jolle minä laupias olen.


        HUOM! Armahdus tapahtuu Herran nimen saarnan kautta (VL avaimet, ei muulla tavalla)

        No Mooses on kuollut David on kuollut saatana veti Jeesukselle PSALMIA 91 ja Moosesta. Jeesus NOUSI KUOLLEISTA JA YLEENSÄ NORMAALIT KRISTITYT PYSYY RISTILLÄ RISTIIN NAULITUSSA SE ON TÄYTETTY TEHTY SIINÄ ON SOVITUS LUNASTUS ANTEEKSIANTO MUTTA TE JATKATTE TOTA SAATANAN VIRKAA ELI SYYTTÄJÄN. SAATANA ISTUU ONGELLA NOUKKIMASSA YKSITTÄISIÄ VIKOJA SYNTEJÄ VIRHEITÄ KIUSAA SYYTTÄÄ EI ANNA RAUHAA.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä pakana ote itsellesi hakuteoksisia Jumalan omaisuuskaan Kirjasta.
        Vt ei ole Kristityn elo mitenkään.
        19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan".

        Sinun teksti ei ole edes Raamatusta?
        Ja muista se, ettei Jumala ole nyt kaikkivaltias, vaan Jeesus. Matt 28;18.

        Jumala ei ole edes koskaan puhunutkaan pakanaoille, tiedätkö sen.

        Tutkikaa kaikki HENGET OVATKO NE JUMALASTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim.

        Jes 55:7 Jumalatoin hyljätköön tiensä, ja pahointekiä ajatuksensa, ja palatkaan Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänen tykönänsä on paljon anteeksiantamusta

        Jesajan kirja ajalta ennen Jeesuksen syntymää muuten synagogalla luetaan näkemättä ihmiseksi syntynyttä. Niin juutalaisille heidän profeetta puhuu.Vaikka Jesaja 53 on ristillä Jeesus nämä ei näe sitä ristiin naulittua jeesuksena. No JEESUS ON JO OIKEASTI RISTIIN NAULITTU. SYNTI SOVITETTU. TE NYT VAAN OLETTE VÄÄRÄHENKISIÄ LAHKOISIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala ei ole edes koskaan puhunutkaan pakanaoille, tiedätkö sen."

        Miten kukaan palstalla piipahtava voisi olla siitä epätietoinen? 🤭

        Abimelek, Paras ja Nebukadnezzar on kuitenkin esimerkkejä pakanoista joille Jumala on puhunut. Et tunne kirjoituksia.

        Ai juutalaiset joutuikin sinne BABYLONIAAN MESOPOTANIA YKSISARVINEN. JA LOPUT EGYPTIIN. JAHVE HEITTI NE SINNE. Jeesuksen aika ei vielä ollut moskeijoitakaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tottakai uskon, lähes 8v teologiaa opiskelleena, ja jo ennekin.
        Tutkin sanaa vieläkin joka päivä, alkutekstillä. Puolet siitä Yliopistossa-
        Miten sinä

        Ei fariseukset voi uskoa ne on ulkokultaisia valkoiseksi kalkittu ja seiniä tutkii kirjoituksia etsii sieltä elämää eli Jeesusta eikä löydä ...Jeesus on taivaassa hei eikä musteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Moos 20:3. Mutta Jumala tuli Abimelekin tykö yöllä unessa ja sanoi hänelle: "Katso, sinun on kuoltava sen vaimon tähden, jonka olet ottanut, sillä hän on toisen miehen aviovaimo".

        1 Moos 41:25. Niin Joosef sanoi faraolle: "Faraon unet merkitsevät kumpikin samaa; Jumala on ilmaissut faraolle, mitä hän on tekevä.

        Dan 2:29. Kun sinä, kuningas, olit vuoteessasi, nousi mieleesi ajatus, mitä tämän jälkeen on tapahtuva; ja hän, joka paljastaa salaisuudet, ilmoitti sinulle, mitä tapahtuva on.

        JEESUS ON JUMALAN POIKA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itämaan tietäjät:

        Matt 2:12. Ja Jumala kielsi heitä unessa Herodeksen tykö palaamasta, ja he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa.

        Bileam:

        4 Moos 22:20. Niin Jumala tuli Bileamin tykö yöllä ja sanoi hänelle: Jos nämä miehet ovat tulleet kutsumaan sinua, niin nouse ja lähde heidän kanssaan, mutta tee vain se, mitä minä sinulle sanon.

        Kristus myös puhui Bileamille,

        32. Niin Herran enkeli sanoi hänelle: Minkätähden olet lyönyt aasintammaasi jo kolme kertaa? Katso, minä olen tullut sinua estämään, sillä ajattelemattomasti sinä olet lähtenyt tälle matkalle vastoin minun tahtoani.

        Lindex myy keskitysleiri pyjamia.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Näin on, mutta asia ei tue sitä, että vilkuttelussa ja keskinäisissä kohtaamisissa joku saarnaa toiselle synnit anteeksi, oli vika mikä hyvänsä, katumusta kysymättä.

        Aivan eri asia.

        Kuule oletko koskaan katunut omaa pahuuttasi pinna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esim. tässä sanotaan että syntiä tehdään aina Jumalaa vastaan.

        Ps 51:6 Sinua, sinua ainoaa vastaan minä syntiä tein, ja pahasti tein sinun edessäs, ettäs olisit oikia sanoissas ja puhdas tuomitessas

        Hän on myös ainoa joka armahtaa kenen hän tahtoo.

        2 Moos 33:19 Ja hän vastasi: minä annan kaikki minun hyvyyteni käydä sinun kasvois edellä, ja tahdon saarnata Herran nimeä sinun edessäs. Ja minä armaitsen, ketä minä armaitsen, ja olen laupias, jolle minä laupias olen.


        HUOM! Armahdus tapahtuu Herran nimen saarnan kautta (VL avaimet, ei muulla tavalla)

        Vedät taas kuollutta Davidia ja Moosesta jätät Golgatan ristin väliin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä pakana ote itsellesi hakuteoksisia Jumalan omaisuuskaan Kirjasta.
        Vt ei ole Kristityn elo mitenkään.
        19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan".

        Sinun teksti ei ole edes Raamatusta?
        Ja muista se, ettei Jumala ole nyt kaikkivaltias, vaan Jeesus. Matt 28;18.

        Jumala ei ole edes koskaan puhunutkaan pakanaoille, tiedätkö sen.

        JUMALA EI OLE KOSKAAN PUHUNUT FAARAOLLE HAGARILLE SAMARIALAISELLE TÄHDET EI PUHU EI NIIN JEESUS JUTTELI KAIKILLE SENTÄÄN JA APOSTOLIT KOKO MAAPALLOLLE. SITÄ ON TAAS KÄÄNNETTY KIEROON KIRJOITUKSIA. MIKSEI FAARAO HUKKUNUT VEDEN PAISUMUKSESSA?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä pakana ote itsellesi hakuteoksisia Jumalan omaisuuskaan Kirjasta.
        Vt ei ole Kristityn elo mitenkään.
        19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan".

        Sinun teksti ei ole edes Raamatusta?
        Ja muista se, ettei Jumala ole nyt kaikkivaltias, vaan Jeesus. Matt 28;18.

        Jumala ei ole edes koskaan puhunutkaan pakanaoille, tiedätkö sen.

        Kristityt ei olekaan pakanoita vaan valittuja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim.

        Jes 55:7 Jumalatoin hyljätköön tiensä, ja pahointekiä ajatuksensa, ja palatkaan Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänen tykönänsä on paljon anteeksiantamusta

        JESAJA HEI TOHON AIKAAN EI JEESUS OLLUT VIELÄ SYNTYNYT BETLEHEMISSÄ. HYVÄÄ JOULUA HEI .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Moos 20:3. Mutta Jumala tuli Abimelekin tykö yöllä unessa ja sanoi hänelle: "Katso, sinun on kuoltava sen vaimon tähden, jonka olet ottanut, sillä hän on toisen miehen aviovaimo".

        1 Moos 41:25. Niin Joosef sanoi faraolle: "Faraon unet merkitsevät kumpikin samaa; Jumala on ilmaissut faraolle, mitä hän on tekevä.

        Dan 2:29. Kun sinä, kuningas, olit vuoteessasi, nousi mieleesi ajatus, mitä tämän jälkeen on tapahtuva; ja hän, joka paljastaa salaisuudet, ilmoitti sinulle, mitä tapahtuva on.

        David nai kanssa toisen miehen vaimoa. Juutalainen tapa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Unihan ei ole puhetta, se on pitää huomioida.

        ESAU SYNTYI RUSKEANA ja meni naimaan ismailin tyttäriä.


    • Anonyymi

      Sirlunvihollinen opetti Raattamaata.

      • Hän todella muutti Pyhän miehen Laestadiuksen opin pakanalliseksi.


      • Anonyymi

        Otetaanko se kohta kun SAATANA LAITTAA JOBILLE PAISEITA.juutalaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetaanko se kohta kun SAATANA LAITTAA JOBILLE PAISEITA.juutalaiselle.

        Entä kun saatana meni Juudakseen
        Juutalaiseen varkaaseen ( älä varasta Mooses).


    • Anonyymi

      Huijaukseen.
      Koko syntikäsite on keksitty että ovelimmat koijarit voi kusettaa kaikista yksinkertaisimpia. Se on koko uskonnon perusajatus.

      Oletko lammas laumassa matkalla teuraaksi vai ajatteletko ihan itse.

      • Anonyymi

        Miksi pilkkaat? Joillakin ihmisillä on ihan oikeasti se synnintunto ja silloin siihen haluaa lääkettä, kuulla että synnit on anteeksi annetut. Ja kun aina tekee uudestaan syntiä(kun olemme lihalisia ihmisiä), niin aina uudestaan ja uudestaan sen saa kuulla. 7x70 vai miten se Jeesus sanoikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pilkkaat? Joillakin ihmisillä on ihan oikeasti se synnintunto ja silloin siihen haluaa lääkettä, kuulla että synnit on anteeksi annetut. Ja kun aina tekee uudestaan syntiä(kun olemme lihalisia ihmisiä), niin aina uudestaan ja uudestaan sen saa kuulla. 7x70 vai miten se Jeesus sanoikaan.

        Mikä merkitys sinulle oli Jeesuksen ristinkuolemalla?
        Raamattu sanoo, että sillä hetkellä annettiin kaikkien synnit anteeksi ja sitä anteeksiantoa ei voi perua.


      • Jos tämä on huijausta, on koko Raamattu huijausta! Sinulle se voi olla, mutta ei Jumalalle, eikä kaikille muillekaan.

        Ensimmäinen kerta Raamatussa sana synti esiintyy heti alussa, vaikka se ratifioitiin vasta Egyptistä paluun, eksoduksesa yhteisessä, yli tuhat vuotta myöhemmin. Silloin se oli kuuliaisuus rikkomus, ennen syntiä, kuten Oonan tapauksessa 1. Moos. 38:9 .

        Varoitus tuli veljesriidan vuoksi 1. Moos. 4:7 Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pilkkaat? Joillakin ihmisillä on ihan oikeasti se synnintunto ja silloin siihen haluaa lääkettä, kuulla että synnit on anteeksi annetut. Ja kun aina tekee uudestaan syntiä(kun olemme lihalisia ihmisiä), niin aina uudestaan ja uudestaan sen saa kuulla. 7x70 vai miten se Jeesus sanoikaan.

        Jeesus ei sanonut mitään, joka tukee kirjoitustasi, sillä teidän keskeinen syntien sovitus on suurin synti, mennä siinä Jeesuksen yli, joka on ainut synnin sovittaja, jota ei sovita edes Jumala, mutta Te sen omavaltaisesti teette.
        Jeesus sovitti kaikkien synnit, mutta tuloksesta voi nauttia vain ihminen, joka suulla tunnustaan, että Jeesus on kaikkivaltias, luvattu Messias.

        Tätähän ei kuule VL;ien suusta, eli olette pois pelastuksesta.

        Tuo 7X70 on ihmisten välisten kiistojen kysymys, ei synnistä, jolla on aina nimi, eli Raamatun mukaan 618 kappaletta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä merkitys sinulle oli Jeesuksen ristinkuolemalla?
        Raamattu sanoo, että sillä hetkellä annettiin kaikkien synnit anteeksi ja sitä anteeksiantoa ei voi perua.

        Amen.
        Mutta on huomioitava tämä VL kansan tietämättömyys Kirjasta, sillä siellä ei kukaan saarnaillut toisille syntejä anteeksi, se on kuihtuvan seurakunnan hirttosilmukka, jolla pakko- pidetään pelossa jäsenistö mukana, ihmis- uskossa, ettei kukaan muu seurakunta siihen pysty.
        Ei todella, sehän on Jeesuksen työn mitätöintiä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Amen.
        Mutta on huomioitava tämä VL kansan tietämättömyys Kirjasta, sillä siellä ei kukaan saarnaillut toisille syntejä anteeksi, se on kuihtuvan seurakunnan hirttosilmukka, jolla pakko- pidetään pelossa jäsenistö mukana, ihmis- uskossa, ettei kukaan muu seurakunta siihen pysty.
        Ei todella, sehän on Jeesuksen työn mitätöintiä.

        No onpas kummaa juttua. Se on apostolien tärkein viesti UT kirjoituksissa

        1 Joh 2:12 Rakkaat poikaseni, minä kirjoitan teille, että teille synnit anteeksi annetaan hänen nimensä tähden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No onpas kummaa juttua. Se on apostolien tärkein viesti UT kirjoituksissa

        1 Joh 2:12 Rakkaat poikaseni, minä kirjoitan teille, että teille synnit anteeksi annetaan hänen nimensä tähden.

        Niin se Jeesus antaa, mutta ei kukaan ihminen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niin se Jeesus antaa, mutta ei kukaan ihminen.

        Kyllä. Siellä missä ph puhuu on Kristuksen sana läsnä.

        Matt 10:20 Sillä ette te ole, jotka puhutte, vaan teidän Isänne Henki, joka teissä puhuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä merkitys sinulle oli Jeesuksen ristinkuolemalla?
        Raamattu sanoo, että sillä hetkellä annettiin kaikkien synnit anteeksi ja sitä anteeksiantoa ei voi perua.

        "Raamattu sanoo, että sillä hetkellä annettiin kaikkien synnit anteeksi ja sitä anteeksiantoa ei voi perua."

        Jaa missä kohtaa sanotaan, tuskin ihan noilla sanoilla. Jeesus on välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Hän ristinkuolemallaan täytti lain, johon sitä ennen uskovat perustivat uskonsa. Nyt ei tarvi kenenkään olla enää lain alla, kun vain uskoo omat synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, ottaa vastaan sen sovitustyön. Voihan sitä uskoa että Jeesus antoi ristillä kaikille kaikki anteeksi, mutta siinä tapauksessa kukaan ei joutuisi kadotukseen eikä meidän elämällä hirveästi olisi väliä, vaikka tekisimme syntiä joka päivä, kun kuitenkin Jeesus kerran sovitti kaikki. Mutta ei se näin ole tarkoitettu.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesus ei sanonut mitään, joka tukee kirjoitustasi, sillä teidän keskeinen syntien sovitus on suurin synti, mennä siinä Jeesuksen yli, joka on ainut synnin sovittaja, jota ei sovita edes Jumala, mutta Te sen omavaltaisesti teette.
        Jeesus sovitti kaikkien synnit, mutta tuloksesta voi nauttia vain ihminen, joka suulla tunnustaan, että Jeesus on kaikkivaltias, luvattu Messias.

        Tätähän ei kuule VL;ien suusta, eli olette pois pelastuksesta.

        Tuo 7X70 on ihmisten välisten kiistojen kysymys, ei synnistä, jolla on aina nimi, eli Raamatun mukaan 618 kappaletta.

        Jos jokaisesta nimellisestä synnistä pitäisi parannusta tehdä, niin kuin käsittääkseni joissakin lestadiolais suunnissa, ja katolisissa, niin sehän alkaa jo kuulostaa taas siltä lain alla olemiselta, jolta Jeesus kuolemallaan meidät pelasti. Älkää antako itseänne enää antaa orjuuden ikeen alle, kirjoitti Paavali. Samaan kategoriaan menee omilla teoilla ja tuntemisillaan hyväksi uskoviksi pyrkivät, jotka luulevat kilvoittelun tarkoittavan tuota että omassa voimassa yritetään. Helpointa on vl-uskossa, saa uskoa kerralla ihan kaikki synnit anteeksi ja niin monta kertaa kuin katumus tulee mielen päälle. Mikä ihana armolahja on tämä! Harmi että sinä pinna et sitä koskaan ole käsittänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu sanoo, että sillä hetkellä annettiin kaikkien synnit anteeksi ja sitä anteeksiantoa ei voi perua."

        Jaa missä kohtaa sanotaan, tuskin ihan noilla sanoilla. Jeesus on välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Hän ristinkuolemallaan täytti lain, johon sitä ennen uskovat perustivat uskonsa. Nyt ei tarvi kenenkään olla enää lain alla, kun vain uskoo omat synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, ottaa vastaan sen sovitustyön. Voihan sitä uskoa että Jeesus antoi ristillä kaikille kaikki anteeksi, mutta siinä tapauksessa kukaan ei joutuisi kadotukseen eikä meidän elämällä hirveästi olisi väliä, vaikka tekisimme syntiä joka päivä, kun kuitenkin Jeesus kerran sovitti kaikki. Mutta ei se näin ole tarkoitettu.

        Minä laitoin nimettömänä tuon kommentin, johon vastasit.

        Asia on todella yksinkertainen:Jeesus kuoli JOKAISEN ihmisen puolesta ja sovitti ja maksoi lumastusmaksun verellään kuollessaan ristillä.

        Joh.
        3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä
        3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi

        Vanhoillislestadiolaisen suurin kompastuskivi on se, että kukaan Jeesukseen uskova ei joudu kadotukseen ja kaikilla Jeesukseen uskovilla on tasavertainen mahdollisuus pelastua.

        Vellu omaa saatanallisen mielenlaadun,-johon kuuluu pahansuopaisuus ja kateus. Siksi siihen saatanallisen korvasyyhyyn istuu hyvin saatanallisen vain me oppi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu sanoo, että sillä hetkellä annettiin kaikkien synnit anteeksi ja sitä anteeksiantoa ei voi perua."

        Jaa missä kohtaa sanotaan, tuskin ihan noilla sanoilla. Jeesus on välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Hän ristinkuolemallaan täytti lain, johon sitä ennen uskovat perustivat uskonsa. Nyt ei tarvi kenenkään olla enää lain alla, kun vain uskoo omat synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, ottaa vastaan sen sovitustyön. Voihan sitä uskoa että Jeesus antoi ristillä kaikille kaikki anteeksi, mutta siinä tapauksessa kukaan ei joutuisi kadotukseen eikä meidän elämällä hirveästi olisi väliä, vaikka tekisimme syntiä joka päivä, kun kuitenkin Jeesus kerran sovitti kaikki. Mutta ei se näin ole tarkoitettu.

        Missä kohti sanoi niin?
        Jeesus on välimies, mutta myös kaikkivaltias Ja Hän on synnin sovittaja, ei Jumala.

        Hänen sovituksella on se vaikutus, että Ihminen pääsee Jumalan tuomaan Valtakuntaan, Uuteen Jerusalemiin.

        Nämä ihmisten antamat synnin pyyhkimiset ei vaikuta mitään Jumalan edessä.
        Kannattaa olla varovainen näiden ihmisten kanssa.

        Jos ristintyö ei riitä, niin miten se on tarkoitettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos jokaisesta nimellisestä synnistä pitäisi parannusta tehdä, niin kuin käsittääkseni joissakin lestadiolais suunnissa, ja katolisissa, niin sehän alkaa jo kuulostaa taas siltä lain alla olemiselta, jolta Jeesus kuolemallaan meidät pelasti. Älkää antako itseänne enää antaa orjuuden ikeen alle, kirjoitti Paavali. Samaan kategoriaan menee omilla teoilla ja tuntemisillaan hyväksi uskoviksi pyrkivät, jotka luulevat kilvoittelun tarkoittavan tuota että omassa voimassa yritetään. Helpointa on vl-uskossa, saa uskoa kerralla ihan kaikki synnit anteeksi ja niin monta kertaa kuin katumus tulee mielen päälle. Mikä ihana armolahja on tämä! Harmi että sinä pinna et sitä koskaan ole käsittänyt.

        Jokaisesta 618 synnistä piti VL aikaan hankkia uhrilahja?
        Ei synti ole mihinkään muuttunut, se on aina rikkomus Jumalaa kohtaa.
        Meillä on nyt yksi uhrilahja edestämme, se on Jeesus Messias, mutta katuminen tulee olla päivittäistä.

        Saahan sitä uskoa, mutta kerro mikä on asian ero kristittyihin ihmisiin, sehän ob teillä vain mantraa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesus ei sanonut mitään, joka tukee kirjoitustasi, sillä teidän keskeinen syntien sovitus on suurin synti, mennä siinä Jeesuksen yli, joka on ainut synnin sovittaja, jota ei sovita edes Jumala, mutta Te sen omavaltaisesti teette.
        Jeesus sovitti kaikkien synnit, mutta tuloksesta voi nauttia vain ihminen, joka suulla tunnustaan, että Jeesus on kaikkivaltias, luvattu Messias.

        Tätähän ei kuule VL;ien suusta, eli olette pois pelastuksesta.

        Tuo 7X70 on ihmisten välisten kiistojen kysymys, ei synnistä, jolla on aina nimi, eli Raamatun mukaan 618 kappaletta.

        Jeesus oli uhri, jonka kautta Jumala sovitti ihmisten synnit. Jumala on syntien anteeksiantaja.
        2. Kor. 5:19
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli uhri, jonka kautta Jumala sovitti ihmisten synnit. Jumala on syntien anteeksiantaja.
        2. Kor. 5:19
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.

        Amen, se vaatii vain saman asian suulla tunnustettavaksi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Minä laitoin nimettömänä tuon kommentin, johon vastasit.

        Asia on todella yksinkertainen:Jeesus kuoli JOKAISEN ihmisen puolesta ja sovitti ja maksoi lumastusmaksun verellään kuollessaan ristillä.

        Joh.
        3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä
        3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi

        Vanhoillislestadiolaisen suurin kompastuskivi on se, että kukaan Jeesukseen uskova ei joudu kadotukseen ja kaikilla Jeesukseen uskovilla on tasavertainen mahdollisuus pelastua.

        Vellu omaa saatanallisen mielenlaadun,-johon kuuluu pahansuopaisuus ja kateus. Siksi siihen saatanallisen korvasyyhyyn istuu hyvin saatanallisen vain me oppi!

        Sinäkö siis uskot että kaikki pääsee taivaaseen sen takia että Jeesus sovitti kaikkien synnit?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jokaisesta 618 synnistä piti VL aikaan hankkia uhrilahja?
        Ei synti ole mihinkään muuttunut, se on aina rikkomus Jumalaa kohtaa.
        Meillä on nyt yksi uhrilahja edestämme, se on Jeesus Messias, mutta katuminen tulee olla päivittäistä.

        Saahan sitä uskoa, mutta kerro mikä on asian ero kristittyihin ihmisiin, sehän ob teillä vain mantraa.

        No samaahan VL uskokin on, kuin ensimmäinen jakeesi. Kyse on vain tulkintatavasta. Jostain kumman syystä olet saanut päähäsi että VL ei usko noin. Mantraa se ei ole, vaan ikuisen elämän sanat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onpas kummaa juttua. Se on apostolien tärkein viesti UT kirjoituksissa

        1 Joh 2:12 Rakkaat poikaseni, minä kirjoitan teille, että teille synnit anteeksi annetaan hänen nimensä tähden.

        Jeesuksen tähden kaikki on saanut synnin kuin synnin anteeksi tietysti pitää ilmoittaa poliisille jos murhasi jonkun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jokaisesta nimellisestä synnistä pitäisi parannusta tehdä, niin kuin käsittääkseni joissakin lestadiolais suunnissa, ja katolisissa, niin sehän alkaa jo kuulostaa taas siltä lain alla olemiselta, jolta Jeesus kuolemallaan meidät pelasti. Älkää antako itseänne enää antaa orjuuden ikeen alle, kirjoitti Paavali. Samaan kategoriaan menee omilla teoilla ja tuntemisillaan hyväksi uskoviksi pyrkivät, jotka luulevat kilvoittelun tarkoittavan tuota että omassa voimassa yritetään. Helpointa on vl-uskossa, saa uskoa kerralla ihan kaikki synnit anteeksi ja niin monta kertaa kuin katumus tulee mielen päälle. Mikä ihana armolahja on tämä! Harmi että sinä pinna et sitä koskaan ole käsittänyt.

        Egypti Sodoman Israel synnin orjat Hagar Ismail Babylon.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Minä laitoin nimettömänä tuon kommentin, johon vastasit.

        Asia on todella yksinkertainen:Jeesus kuoli JOKAISEN ihmisen puolesta ja sovitti ja maksoi lumastusmaksun verellään kuollessaan ristillä.

        Joh.
        3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä
        3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi

        Vanhoillislestadiolaisen suurin kompastuskivi on se, että kukaan Jeesukseen uskova ei joudu kadotukseen ja kaikilla Jeesukseen uskovilla on tasavertainen mahdollisuus pelastua.

        Vellu omaa saatanallisen mielenlaadun,-johon kuuluu pahansuopaisuus ja kateus. Siksi siihen saatanallisen korvasyyhyyn istuu hyvin saatanallisen vain me oppi!

        3:17-18


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jos tämä on huijausta, on koko Raamattu huijausta! Sinulle se voi olla, mutta ei Jumalalle, eikä kaikille muillekaan.

        Ensimmäinen kerta Raamatussa sana synti esiintyy heti alussa, vaikka se ratifioitiin vasta Egyptistä paluun, eksoduksesa yhteisessä, yli tuhat vuotta myöhemmin. Silloin se oli kuuliaisuus rikkomus, ennen syntiä, kuten Oonan tapauksessa 1. Moos. 38:9 .

        Varoitus tuli veljesriidan vuoksi 1. Moos. 4:7 Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!"

        Synti riippuu kiinni mutta hallitse sinä sitä Paulus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö siis uskot että kaikki pääsee taivaaseen sen takia että Jeesus sovitti kaikkien synnit?

        En usko että pääsee taivaaseen vaan ikuiseen elämään.
        JOS USKOT JEESUKSEEN ja suullasi tunnustat sen usosiaalinen Jeesukseen..
        Tämä on kristillisen uskon perusta, jota taikauskoinen vellu ei voi millään käsittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö siis uskot että kaikki pääsee taivaaseen sen takia että Jeesus sovitti kaikkien synnit?

        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Johanneksen evankeliumi:
        6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
        12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen
        14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, > Jakeen lisätiedot
        16:9 synnin, koska he eivät usko minuun.
        17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun.
        Apostolien teot:
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Johanneksen evankeliumi:
        6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
        12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen
        14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, > Jakeen lisätiedot
        16:9 synnin, koska he eivät usko minuun.
        17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun.
        Apostolien teot:
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa

        Deemorpesäkin herännyt horroksesta haukottelemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Synti riippuu kiinni mutta hallitse sinä sitä Paulus.

        Saulhan uhrasi, mutta Paavali luotti Jeesukseen, jos Raamattuun luotat.

        Paulusta en tunnista Kirjasta.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Johanneksen evankeliumi:
        6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
        12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen
        14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, > Jakeen lisätiedot
        16:9 synnin, koska he eivät usko minuun.
        17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun.
        Apostolien teot:
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa

        Paremmin ei voi kertoa SRK;n sisäistä olemusta.
        Tuo pedofilia, jossa " joka viettelee yhden näistä pienistä", vie suuren osan Kerhoa helvettiin, sen tekijät (tuhansia), salaajat ja muka anteeksi antaneet Vl ripeissään, ja koko SRK;n johto, joka väitti valheella asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Deemorpesäkin herännyt horroksesta haukottelemaan.

        Vai demoonipesä, älä puhu itsestäsi, mutta Sinulle sanon, tee parannus noista listan asioista, muuten menet helvettiin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Johanneksen evankeliumi:
        6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
        7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
        12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen
        14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, > Jakeen lisätiedot
        16:9 synnin, koska he eivät usko minuun.
        17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun.
        Apostolien teot:
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa

        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

        Miksi Pinna väittää että on tehtävä parannus Jumalasta Jeesukseen? 😇


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Paremmin ei voi kertoa SRK;n sisäistä olemusta.
        Tuo pedofilia, jossa " joka viettelee yhden näistä pienistä", vie suuren osan Kerhoa helvettiin, sen tekijät (tuhansia), salaajat ja muka anteeksi antaneet Vl ripeissään, ja koko SRK;n johto, joka väitti valheella asioita.

        Mistä tiedämme, ettet sinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

        Miksi Pinna väittää että on tehtävä parannus Jumalasta Jeesukseen? 😇

        Harhapastori on jatkuvasti jankuttanut, että Paavali teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen. Ei Raamattu tunne tuollaista parannusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

        Miksi Pinna väittää että on tehtävä parannus Jumalasta Jeesukseen? 😇

        Joh. 14:1
        "Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. [Joh. 14:27 | Mark. 11:22; Joh. 12:44]


      • Anonyymi kirjoitti:

        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

        Miksi Pinna väittää että on tehtävä parannus Jumalasta Jeesukseen? 😇

        Ei Pinna niin väitä, vaan se on Raamatussa. Uuden liiton Jumala on Jeesus, jolle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä. Jeesus on toki Jumalan Poika, mutta "isäntä talossa" nyt, kuningasten kuningas!


      • pinnasänky kirjoitti:

        Paremmin ei voi kertoa SRK;n sisäistä olemusta.
        Tuo pedofilia, jossa " joka viettelee yhden näistä pienistä", vie suuren osan Kerhoa helvettiin, sen tekijät (tuhansia), salaajat ja muka anteeksi antaneet Vl ripeissään, ja koko SRK;n johto, joka väitti valheella asioita.

        Myllynkivillä on viä kysyntää. .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harhapastori on jatkuvasti jankuttanut, että Paavali teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen. Ei Raamattu tunne tuollaista parannusta.

        No keneen Saul sitten uskoi, kun eli VL; mukaan piispana, ja pyysi Isolta Jengiltä lupaa lähteä tappamaan Jeesuksen omia, eli Pyhiä.
        Apt 9; 1 Mutta Saulus PUHKUI YHÄ MURHAA JA UHKÄÄ ( Jeesuksen )Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi SEN TIEN VAELTAJIA, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        - Eli Hän oli ortodoksi juutalainen ja piti Jeesusta Harhaoppineena ja Jumalan luvalla luuli poistavansa vääräuskoisia. Muuten niitä on vieläkin juutalaisista n. 85-90%, jotka elävät Jumalalle, kuten Kerhokin.
        3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, JOKA SANOI: "Saul, Saul, miksi vainoat minua (Jeesusta)?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" (Saul ei tuntenut Jeesuksen kutsua, joten kysyi) Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        Paavali teki parannuksen ja Ananias kastoi Hänet Jeesukseen. 18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.

        Olette Saulin kanssa koko jengi samassa silmät kiinni jutussa, ilman kastetta.

        Löytyikö nyt Raamatusta Paven parannus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedämme, ettet sinäkin.

        En ole pedofiili ja olen kastettu ja oksastettu Jeesukseen ja Hän pelastaa vain omansa. Nyt tiedätte.


      • Anonyymi kirjoitti:

        12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

        Miksi Pinna väittää että on tehtävä parannus Jumalasta Jeesukseen? 😇

        Vaikka siitä, että Israelin kansa (ja juuda) eivät ottaneet vastaan Jeesusta, niin Jumala pani heidän päälleen peitteen, ettei muut epäjumalat pysty vaikuttamaan, joka poistetaan silloin kun Jeesus tulee uudelleen, ja koko Israel on pelastettu.
        Kuulun siihen kansaan ja olen kristittynä saanut kasteen, joka myös pelastaa pyhyyteen.

        A; 2. Kor. 3:14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        2. Kor. 3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;

        B; 2. Kor. 3:16 Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois

        C; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

        Näin Jumala huolehtii omasta kansastaan.


    • Anonyymi

      Olin Itsenäisyyspäiväjumalanpalveluksessa. Siinä synnintunnustuksessa piti lukea yhteen ääneen jotenkin näin. Olen syntiä tehnyt, olen ollut hiljaa vaikka olisin voinut sanomisellani vaikuttaa asian oikaisuun. (Oisko ollut 711-713 ??) En ikinä tekisi sellaista silläkään uhalla että saan rettelöivän ja suulaan maineen. Tietenkin oikaisen jos voin.
      Tätä sitten rukoilin ja sain muka anteeksi, tekemätöntä.
      Myös tämä yleinen, olen sanoillani ja teoillani toista loukannut. En ole. Jos vahingossa, ymmärtämättömyyttäni loukkaisin, mitä mahdollisesti voisi ehkä tapahtua, pyytäisin heti anteeksi ja asia sovittaisiin. Aika tarkkaan mietin mitä toiselle tölväisen.

      • Papukaijat matkii ihmisen puheita, sen laati Rooman porttokirkko ja asia ei ole Raamatussa.
        Yhdenkään mukana olleen, ellei Hän kääntynyt Kristuksen puoleen, lähtiessä syntisempi, mitä mennessä.
        Pane kädet ristiin, kumarru ja pyydä se Jeesukselta, niin kaikki on OK.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Papukaijat matkii ihmisen puheita, sen laati Rooman porttokirkko ja asia ei ole Raamatussa.
        Yhdenkään mukana olleen, ellei Hän kääntynyt Kristuksen puoleen, lähtiessä syntisempi, mitä mennessä.
        Pane kädet ristiin, kumarru ja pyydä se Jeesukselta, niin kaikki on OK.

        KUULE BABTISTI PINNA OLET ITSE SE PORTTO TULIKIVI JÄRVI ODOTTAA.


      • Se on niitä protokollia, mutta enemmän hyvää kun pahaa.
        Kuitenkin siitä alkaa nykyään uupua jo onneksi "synninpäästö", joka on ihmisuskoa.


    • Anonyymi

      Jeesus opetti Isä meidän -rukouksessa pyytämään syntejä anteeksi Jumalalta.

      • Opettikohan Jeesus isä meidän, lue

        Luuk11; 1. Ja kun hän (Jeesus) oli rukoilemassa siinä yhdessä paikassa, lopetettuaan yksi hänen oppilaistaan sanoi hänelle, ”meidän Herramme, opeta meidät rukoilemaan, samoin kuin Johannan myös opetti hänen oppilailleen”.
        2. Jeshua sanoi heille, ”kun te rukoilette, olkaa tällä tavalla, sanokaa, ”meidän isämme, joka olet taivaissa, pyhitetty olkoon sinun nimesi, tulkoon sinun kuningaskuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi niin taivaissa kuin myös maassa.”
        3. Anna meille joka päivä se meidän tarpeidemme leipä.
        4. Ja päästä meille meidän syntimme, sillä mekin päästämme jokaisen syyllisyyden meitä kohtaan, äläkä anna meidän mennä sisään kiusauksiin, vaan lunasta meidät siitä pahasta.

        Eli kuka opetti Liittojen välisessä ajassa, eli VL;n ja Uuden liiton väliaikana näin? Se oli Jeesuksen serkku Johannes Kastaja.
        Jeesus ei opettanut sitä, vaan kertasi Serkkunsa opetuksen omille opetuslapsilleen.

        Panin alkutekstin, niin ei ole käännös ongelmia. Synninpäästöä siinä ei ollut, ja tilanne muuttui Ristillä, Hän kesti siellä kaikki sairaudet ja synnit niiltä, jotka tunnustaa suullaan Hänet kaikkivaltiaaksi, luvatuksi Messiaaksi.

        Jumala ei anna syntejä anteeksi, mutta vaati omana aikanaan, Vanhassa Liitossa joka synnissä viattoman veren vuodattamisen, eläimistä.

        Me kristityt elämme viimeisen karistan veren voimassa ja vapaudessa.


      • Opettiko? Lue Luuk 11; 1 alkaen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Opettikohan Jeesus isä meidän, lue

        Luuk11; 1. Ja kun hän (Jeesus) oli rukoilemassa siinä yhdessä paikassa, lopetettuaan yksi hänen oppilaistaan sanoi hänelle, ”meidän Herramme, opeta meidät rukoilemaan, samoin kuin Johannan myös opetti hänen oppilailleen”.
        2. Jeshua sanoi heille, ”kun te rukoilette, olkaa tällä tavalla, sanokaa, ”meidän isämme, joka olet taivaissa, pyhitetty olkoon sinun nimesi, tulkoon sinun kuningaskuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi niin taivaissa kuin myös maassa.”
        3. Anna meille joka päivä se meidän tarpeidemme leipä.
        4. Ja päästä meille meidän syntimme, sillä mekin päästämme jokaisen syyllisyyden meitä kohtaan, äläkä anna meidän mennä sisään kiusauksiin, vaan lunasta meidät siitä pahasta.

        Eli kuka opetti Liittojen välisessä ajassa, eli VL;n ja Uuden liiton väliaikana näin? Se oli Jeesuksen serkku Johannes Kastaja.
        Jeesus ei opettanut sitä, vaan kertasi Serkkunsa opetuksen omille opetuslapsilleen.

        Panin alkutekstin, niin ei ole käännös ongelmia. Synninpäästöä siinä ei ollut, ja tilanne muuttui Ristillä, Hän kesti siellä kaikki sairaudet ja synnit niiltä, jotka tunnustaa suullaan Hänet kaikkivaltiaaksi, luvatuksi Messiaaksi.

        Jumala ei anna syntejä anteeksi, mutta vaati omana aikanaan, Vanhassa Liitossa joka synnissä viattoman veren vuodattamisen, eläimistä.

        Me kristityt elämme viimeisen karistan veren voimassa ja vapaudessa.

        Harha opettajien laumat kääntää kieroon kirjoituksia.


    • Anonyymi

      Turha kysymys. Ei auta sukeltelu, eikä vilkuttelu jos ja kun ihmminen tekee tahallaan kuitenkin syntiä. Kyllä sitä Raamatusta löytyy vaikka mitä kohtia opinkappaleiksi, mutta niin kauan kun ihminen ei elämässään ja käytöksessään selvästi vältä syntiä, ei hänessä ole Pyhää Henkeä. Ja sellaisia ihmisiä, jotka ahkerasti välttäisivät syntiä ( esimerkiksi lähimmäisten kohtelu) en ole montaa tavannut. Yhteisöuskovaiset eivät ole sellaisia. He toistavat vain opetettua yhteisöoppia ulkoa.

      • Anonyymi

        Miksi harhapastori olet katkera?


      • Kokeile laittaa esille niitä "Kyllä sitä Raamatusta löytyy vaikka mitä kohtia opinkappaleiksi" niin on jotain järkeä tuskassasi.
        Miten Wellut saa Hengen, koska kerrot sen vaikutuksesta teikäläisissä?
        Meille Henki tuli upottamisessa; Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Teiltähän uupuu koko kaste????
        Ihmisuskoa, kaikki tyynni, pakanallisuudessa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kokeile laittaa esille niitä "Kyllä sitä Raamatusta löytyy vaikka mitä kohtia opinkappaleiksi" niin on jotain järkeä tuskassasi.
        Miten Wellut saa Hengen, koska kerrot sen vaikutuksesta teikäläisissä?
        Meille Henki tuli upottamisessa; Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Teiltähän uupuu koko kaste????
        Ihmisuskoa, kaikki tyynni, pakanallisuudessa.

        Miksi harhapastori katkeruutesi vain kasvaa?


      • Anonyymi

        Olihan hyvä mielipide. Näen, että toisten ihmisten elämän kunnioittaminen on elämän tärkeimpiä asioita. Yhteisössä kohdellaan toisia ihmisiä kuin esineitä, joilla ei ole mitään arvoa. Tuolla joku kirjoitti pitkäaikaisen kokemuksensa perusteella, että yhteisön sisällä oleva pyytää harvemmin anteeksi siltä, jota on loukannut kuin yhteisön ulkopuolinen. Tämä on mielestäni hirvittävimpiä asioita, mitä olen tältä palstalta lukenut. Mutta sen puolesta puhuu myös selvittämättömät hoitokokousvääryydet. Selvittely on kestänyt kymmeniä vuosia eikä päätä näy. Kun ihmiset yrittävät saada hoitajilta suoraan kysymällä selville, mitä asiaa heidän puhuttelunsa koski, vastaus saattaa olla, että minulla on rauha Jumalan kanssa enkä keskustele asiasta tai ei saa mitään vastausta. Olen kuullut jopa puhujan antaneen nevon, että asiasta ei tarvitse keskustella. Eli puhuja opettaa suoraan valehtelemaan. Hirvittävin valehtelemisen muoto on vaieta, jos tietää asian. Valheen peittäminen valheella /epärehellisyys alkaa nyt olemaan yhteisössä tiensä päässä. Ainoa tie ulos siitä on rehellisyys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olihan hyvä mielipide. Näen, että toisten ihmisten elämän kunnioittaminen on elämän tärkeimpiä asioita. Yhteisössä kohdellaan toisia ihmisiä kuin esineitä, joilla ei ole mitään arvoa. Tuolla joku kirjoitti pitkäaikaisen kokemuksensa perusteella, että yhteisön sisällä oleva pyytää harvemmin anteeksi siltä, jota on loukannut kuin yhteisön ulkopuolinen. Tämä on mielestäni hirvittävimpiä asioita, mitä olen tältä palstalta lukenut. Mutta sen puolesta puhuu myös selvittämättömät hoitokokousvääryydet. Selvittely on kestänyt kymmeniä vuosia eikä päätä näy. Kun ihmiset yrittävät saada hoitajilta suoraan kysymällä selville, mitä asiaa heidän puhuttelunsa koski, vastaus saattaa olla, että minulla on rauha Jumalan kanssa enkä keskustele asiasta tai ei saa mitään vastausta. Olen kuullut jopa puhujan antaneen nevon, että asiasta ei tarvitse keskustella. Eli puhuja opettaa suoraan valehtelemaan. Hirvittävin valehtelemisen muoto on vaieta, jos tietää asian. Valheen peittäminen valheella /epärehellisyys alkaa nyt olemaan yhteisössä tiensä päässä. Ainoa tie ulos siitä on rehellisyys.

        On totta, että toisen ihmisen etu on yhtä tärkeää Raamatun mukaan kun omakin, mutta varovainen nykyään pitää olla, sillä Rahan ahneus on mennyt saatanalliselle tasolle.

        Antaa heidän elää omaa elämäänsä. Ihminen on kattomyyjällekin vain numero.

        Tässä on hyvä ymmärtää se, että synnillä on aina nimi ja se on Jumalan tahdon loukkaamista Jeesuksessa.
        Nythän meillä on vain yksi kaksoiskäsky, - Rakasta lähimmäistäsi kun itseäsi.
        Mark. 12:31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole

        Mutta kuitenkin, tarkkana kannattaa olla, kenen kanssa jakaa elämäänsä, meille kristityille on kuitenkin ainainen haaste, joten otamme Heidän kanssaan asia esille, kun se on akuutti.

        Anteeksi tulee antaa, mutta unohtaa ei kannata, ettei astu uudelleen samaan lätäkköön.

        Muistan Hoidot, ja se oli ennen niin harmonisen seurakunnan loppu, Pyhä Henki lähti Kerhosta ja siihen loppui armolahjat, joka on selvin merkki siitä ja saarnat muuttuivat synnin käsittelyyn, eikä kuten pitää Jeesuksen kirkastamiseen ensimmäisenä aina.

        Siinä aiheessakin SRK jatkaa pahaa tietään, asia on lakaistu "maton alle", ja Jeesus jäi pois, joten ilman siunausta He jatkavat, vailla parannusta.

        Ihmisiä ajautui itsemurhiin, jonka tuomio elää vielä ja usea menetti mielenrauhansa, katseli vain metrin päähän maahan, eikä UT;n sanoma- Nosta pääsi, päässyt elämään.

        He todella elävät synnissä; - Olen kuullut jopa puhujan antaneen nevon, että asiasta ei tarvitse keskustella. Eli puhuja opettaa suoraan valehtelemaan.

        Jeesuksen vastakohta on aina valhe. Kolmiyhteinen Jumala muistaa kaiken, ja siksi Hän antaa Kerhon kuihtua ja kuolla pois. Talo, joka on hiekalle rakennettu, uppoaa aikanaan.

        Siunausta Sinulle hyvästä kommentista.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kokeile laittaa esille niitä "Kyllä sitä Raamatusta löytyy vaikka mitä kohtia opinkappaleiksi" niin on jotain järkeä tuskassasi.
        Miten Wellut saa Hengen, koska kerrot sen vaikutuksesta teikäläisissä?
        Meille Henki tuli upottamisessa; Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Teiltähän uupuu koko kaste????
        Ihmisuskoa, kaikki tyynni, pakanallisuudessa.

        Budhahallelujaa henki joogaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi harhapastori katkeruutesi vain kasvaa?

        Kasteesta ja sen toimituksesta Pinna on muka katkera.
        Taidat olla itse, kun kukaan ei Sinua kasta.


    • Anonyymi

      Matt 9:6. Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin - hän sanoi halvatulle - nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.

      Tuo valta on uskovaisilla. Rohkenen sen ilmaista niin että Saulusta ei voinut (koska Jumalalla on yksi ainoa armojärjestys) auttaa ylösnoussut Kristus, mutta Ananias pysty. Valta antaa syntejä anteeksi maan päällä oli annettu niille jotka ovat Kristuksen omat, eli joilla on Kristuksen Henki.


      Joh 6:68 Simon Pietari vastasi häntä: Herra, kenenkäs tykö me menemme? sinulla on ijankaikkisen elämän sanat,

      Joh 17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, annoin minä heille; ja he ne ottivat vastaan, ja totisesti tunsivat minun sinusta lähteneen, ja uskoivat, että sinä minun lähetit.

      • Kirjoitat: Valta antaa syntejä anteeksi maan päällä oli annettu niille jotka ovat Kristuksen omat, eli joilla on Kristuksen Henki.

        Mihin se on Kirjassa ylös pantu, ja kuka Raamatussa ylipäätään jakeli vilkuttelijoille ja nenätysten syntejä anteeksi.

        Kukaan ei ole näiden 20 vuoden aikana sitä teiltä osannut sanoa, ehkä Sinä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kirjoitat: Valta antaa syntejä anteeksi maan päällä oli annettu niille jotka ovat Kristuksen omat, eli joilla on Kristuksen Henki.

        Mihin se on Kirjassa ylös pantu, ja kuka Raamatussa ylipäätään jakeli vilkuttelijoille ja nenätysten syntejä anteeksi.

        Kukaan ei ole näiden 20 vuoden aikana sitä teiltä osannut sanoa, ehkä Sinä.

        Ymmärrä että kyseessä on Pyhän Hengen virkan.

        Eli juuri niin kuin olen nähnyt sinun kirjoittavan, että saarnataan anteeksiantamuksen sanomaa.

        Kun se tapahtuu Kristuksen Hengen voimassa niin Jumala voi vaikuttaa anteeksiannon ja uskon ja ihminen liitetään pyhäin yhteyteen.

        Eli näin yksinkertainen tämä koko asia on: (lue tarkkaan)
        Jos Pietarin sijaan, ylipapin Skeevan poika (tai kuka tahansa jolla ei olisi Kristuksen Henkeä) olisi pitänyt puheen helluntaina tai Korneliuksen huoneessa niin ei olisi syntynyt yhtään Jumalan lasta.

        Ottakaa Pyhä Henki.... Jolle te synnit anteeksi annatte.. jne.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kirjoitat: Valta antaa syntejä anteeksi maan päällä oli annettu niille jotka ovat Kristuksen omat, eli joilla on Kristuksen Henki.

        Mihin se on Kirjassa ylös pantu, ja kuka Raamatussa ylipäätään jakeli vilkuttelijoille ja nenätysten syntejä anteeksi.

        Kukaan ei ole näiden 20 vuoden aikana sitä teiltä osannut sanoa, ehkä Sinä.

        On sulla saalemilainen kiero tapa ilmaista itseäsi. Noin siinä käy, kun lähtee lahkoihin etsimään turhaa. Olethan ex-vl.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrä että kyseessä on Pyhän Hengen virkan.

        Eli juuri niin kuin olen nähnyt sinun kirjoittavan, että saarnataan anteeksiantamuksen sanomaa.

        Kun se tapahtuu Kristuksen Hengen voimassa niin Jumala voi vaikuttaa anteeksiannon ja uskon ja ihminen liitetään pyhäin yhteyteen.

        Eli näin yksinkertainen tämä koko asia on: (lue tarkkaan)
        Jos Pietarin sijaan, ylipapin Skeevan poika (tai kuka tahansa jolla ei olisi Kristuksen Henkeä) olisi pitänyt puheen helluntaina tai Korneliuksen huoneessa niin ei olisi syntynyt yhtään Jumalan lasta.

        Ottakaa Pyhä Henki.... Jolle te synnit anteeksi annatte.. jne.

        Kaikki on lässyttelyä, kun ei ole Hengen voitelema, joka tapahtuu kasteessa. sehän teiltä uupuu.
        Taas Jeesuksen sanoma; Johanneksen evankeliumi:
        20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki
        Oli vain opetuslapsille esimakua, ja heistä ei ollut yhtään lestadiolaista, tajutko sen.
        Hän kielsi heti seuraavana päivänä heitä poistumasta Jerusalemista, ennekuin Henki laskeutuisi helluntaina.

        Opetuslapille annettiin lupa. mutta yksikään e sitä käyttänyt ja halunnut mennä Jeesuksen yli, kuten eräs Lahko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sulla saalemilainen kiero tapa ilmaista itseäsi. Noin siinä käy, kun lähtee lahkoihin etsimään turhaa. Olethan ex-vl.

        Olosuhteiden vuoksi, mutta kun tajusin pakanallisuuden Hoitokokouksien edeltävinä vuosina, häivyin.
        Minä en ole mikään ihminen jota johdatellaan harhaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kaikki on lässyttelyä, kun ei ole Hengen voitelema, joka tapahtuu kasteessa. sehän teiltä uupuu.
        Taas Jeesuksen sanoma; Johanneksen evankeliumi:
        20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki
        Oli vain opetuslapsille esimakua, ja heistä ei ollut yhtään lestadiolaista, tajutko sen.
        Hän kielsi heti seuraavana päivänä heitä poistumasta Jerusalemista, ennekuin Henki laskeutuisi helluntaina.

        Opetuslapille annettiin lupa. mutta yksikään e sitä käyttänyt ja halunnut mennä Jeesuksen yli, kuten eräs Lahko.

        "Oli vain opetuslapsille esimakua"

        Kyllä. Täyttymys oli vasta helluntaina kuten kirjoitat.

        "Opetuslapille annettiin lupa. mutta yksikään e sitä käyttänyt ja halunnut mennä Jeesuksen yli, kuten eräs Lahko."

        Mitä tarkoitat? Pietarin saarnan kautta oli jo samana päivänä kuin Henki vuodatettiin 3000 uudestisyntynyttä Jerusalemissa. Eikä koko UT aikana ole yhtään uudestisyntymistä tapahtunut muutoin kuin "Pietarin saarnan" kautta.

        "heistä ei ollut yhtään lestadiolaista, tajutko sen."

        Raamatusta kyllä saa sen kuvan että ne 11 pelastui ja näin ollen olivat siis VL uskossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oli vain opetuslapsille esimakua"

        Kyllä. Täyttymys oli vasta helluntaina kuten kirjoitat.

        "Opetuslapille annettiin lupa. mutta yksikään e sitä käyttänyt ja halunnut mennä Jeesuksen yli, kuten eräs Lahko."

        Mitä tarkoitat? Pietarin saarnan kautta oli jo samana päivänä kuin Henki vuodatettiin 3000 uudestisyntynyttä Jerusalemissa. Eikä koko UT aikana ole yhtään uudestisyntymistä tapahtunut muutoin kuin "Pietarin saarnan" kautta.

        "heistä ei ollut yhtään lestadiolaista, tajutko sen."

        Raamatusta kyllä saa sen kuvan että ne 11 pelastui ja näin ollen olivat siis VL uskossa.

        "Eikä koko UT aikana ole yhtään uudestisyntymistä tapahtunut muutoin kuin "Pietarin saarnan" kautta."

        Lisään tuohon vielä että ei ole eroa juutalaisten ja pakanoitten välillä. Näin pakanain apostoli 1. Korintyilaiskirjeessä

        4:15 Sillä ehkä teillä olis kymmenentuhatta opettajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä olen teitä Kristuksessa Jesuksessa siittänyt evankeliumin kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Oli vain opetuslapsille esimakua"

        Kyllä. Täyttymys oli vasta helluntaina kuten kirjoitat.

        "Opetuslapille annettiin lupa. mutta yksikään e sitä käyttänyt ja halunnut mennä Jeesuksen yli, kuten eräs Lahko."

        Mitä tarkoitat? Pietarin saarnan kautta oli jo samana päivänä kuin Henki vuodatettiin 3000 uudestisyntynyttä Jerusalemissa. Eikä koko UT aikana ole yhtään uudestisyntymistä tapahtunut muutoin kuin "Pietarin saarnan" kautta.

        "heistä ei ollut yhtään lestadiolaista, tajutko sen."

        Raamatusta kyllä saa sen kuvan että ne 11 pelastui ja näin ollen olivat siis VL uskossa.

        Näin se kerrotaan UT;ssa, että Helluntain tapahtumassa 3000 ihmistä täyttyi hengellä ja käyttivät useat armolahjoja, joka on Hengen merkki ihmisessä.

        Uudesti syntyminen on kertakaikkinen tapahtuma, ja ihmisen saa syntyä uudesti.

        Uudestisyntyminen tarkoittaa kristinuskon teologiassa hengellistä uudestisyntymistä ja uuden kristillisen elämän alkua, kun ihminen ottaa vastaan Jeesuksen Messiaana ja vastaanottaa Pyhän Hengen.

        Rajoitteita on myös, mm Jumalan Valtakunta, eli Uusi Jerusalem on vain uudestisyntyneille; Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Olihan Nikodemoskin Neuvoston jäsen, eikä Teokraattinen (jota edustaa myös SRK) ymmärtänyt asiaa eikä kommentoinut sitä.

        Älä sekoita VL;iä Raamatun sanomiin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Näin se kerrotaan UT;ssa, että Helluntain tapahtumassa 3000 ihmistä täyttyi hengellä ja käyttivät useat armolahjoja, joka on Hengen merkki ihmisessä.

        Uudesti syntyminen on kertakaikkinen tapahtuma, ja ihmisen saa syntyä uudesti.

        Uudestisyntyminen tarkoittaa kristinuskon teologiassa hengellistä uudestisyntymistä ja uuden kristillisen elämän alkua, kun ihminen ottaa vastaan Jeesuksen Messiaana ja vastaanottaa Pyhän Hengen.

        Rajoitteita on myös, mm Jumalan Valtakunta, eli Uusi Jerusalem on vain uudestisyntyneille; Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Olihan Nikodemoskin Neuvoston jäsen, eikä Teokraattinen (jota edustaa myös SRK) ymmärtänyt asiaa eikä kommentoinut sitä.

        Älä sekoita VL;iä Raamatun sanomiin.

        "Näin se kerrotaan UT;ssa, että Helluntain tapahtumassa 3000 ihmistä täyttyi hengellä ja käyttivät useat armolahjoja, joka on Hengen merkki ihmisessä."

        😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä koko UT aikana ole yhtään uudestisyntymistä tapahtunut muutoin kuin "Pietarin saarnan" kautta."

        Lisään tuohon vielä että ei ole eroa juutalaisten ja pakanoitten välillä. Näin pakanain apostoli 1. Korintyilaiskirjeessä

        4:15 Sillä ehkä teillä olis kymmenentuhatta opettajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä olen teitä Kristuksessa Jesuksessa siittänyt evankeliumin kautta.

        Uudestisyntyminen voi tapahtua ihmiselle ihan yksinäisyydessä, siellä rukouksessa, minulle se tapahtui eräässä karismaattisessa kokouksessa. Minut liitettiin osana Jeesus viinipuuhun, olen näin osa Häntä.
        Uudestisyntymisestä ei tässä Pietun vierailussa mainita, mutta PH;n kaste, jossa ihmiset saivat armolahjoja, josta Apt 10:
        44 Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa.
        45 Kaikki Pietarin mukana tulleet juutalaiset uskonveljet ihmettelivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoihin;
        46 he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi:
        47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"

        Tämä on merkki PH;n olemisesta ihmisessä? Asiahan on outo lestadiolaisuudessa ja monikin vanha mies on minulle sanonut, että se "höpötys" on sielun vihollisesta? Eli siinä on usko vaihtanut Hänelläkin suuntaa.

        Se on totta, että Corneliuksen kodin tapahtumat avasivat Jeesuksen kaikille, pakanoillekin, mutta, kuten tiedät, sielläkin on Lahkoja, jotka eivät ota Häntä vastaan eikä kastetta Häneen.

        Huomaan, että olet tutkinut Sana. Jatka samaan tyyliin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Näin se kerrotaan UT;ssa, että Helluntain tapahtumassa 3000 ihmistä täyttyi hengellä ja käyttivät useat armolahjoja, joka on Hengen merkki ihmisessä.

        Uudesti syntyminen on kertakaikkinen tapahtuma, ja ihmisen saa syntyä uudesti.

        Uudestisyntyminen tarkoittaa kristinuskon teologiassa hengellistä uudestisyntymistä ja uuden kristillisen elämän alkua, kun ihminen ottaa vastaan Jeesuksen Messiaana ja vastaanottaa Pyhän Hengen.

        Rajoitteita on myös, mm Jumalan Valtakunta, eli Uusi Jerusalem on vain uudestisyntyneille; Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

        Olihan Nikodemoskin Neuvoston jäsen, eikä Teokraattinen (jota edustaa myös SRK) ymmärtänyt asiaa eikä kommentoinut sitä.

        Älä sekoita VL;iä Raamatun sanomiin.

        38. Niin Pietari sanoi heille: Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        .......

        40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta.
        41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Näin se kerrotaan UT;ssa, että Helluntain tapahtumassa 3000 ihmistä täyttyi hengellä ja käyttivät useat armolahjoja, joka on Hengen merkki ihmisessä."

        😂

        Vapaiden suuntien kokouksissa samanlaisia tapahtumia esiintyy, ei 3000, vaan kuitenkin myös ryhmissä, mutta ei Suviseuroissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        38. Niin Pietari sanoi heille: Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        .......

        40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta.
        41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        🤭

        Aamen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Vapaiden suuntien kokouksissa samanlaisia tapahtumia esiintyy, ei 3000, vaan kuitenkin myös ryhmissä, mutta ei Suviseuroissa.

        No jopas.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Vapaiden suuntien kokouksissa samanlaisia tapahtumia esiintyy, ei 3000, vaan kuitenkin myös ryhmissä, mutta ei Suviseuroissa.

        Erikoista, että vain kokouksissa. Siis toiselta toiselle. Mutta ei esim. kadulla tai kaupassa vieraalle. Taitaa pinna kuitenkin olla niin, että psyykkinen motivaatio on puoli näytelmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoista, että vain kokouksissa. Siis toiselta toiselle. Mutta ei esim. kadulla tai kaupassa vieraalle. Taitaa pinna kuitenkin olla niin, että psyykkinen motivaatio on puoli näytelmää.

        Olisiko Sinulla jotain näyttöä kirjoittajan epikriisista?
        Taidat uida liian syvissä vesissä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kaikki on lässyttelyä, kun ei ole Hengen voitelema, joka tapahtuu kasteessa. sehän teiltä uupuu.
        Taas Jeesuksen sanoma; Johanneksen evankeliumi:
        20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki
        Oli vain opetuslapsille esimakua, ja heistä ei ollut yhtään lestadiolaista, tajutko sen.
        Hän kielsi heti seuraavana päivänä heitä poistumasta Jerusalemista, ennekuin Henki laskeutuisi helluntaina.

        Opetuslapille annettiin lupa. mutta yksikään e sitä käyttänyt ja halunnut mennä Jeesuksen yli, kuten eräs Lahko.

        Pinna taitaa olla BABTISTI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näin se kerrotaan UT;ssa, että Helluntain tapahtumassa 3000 ihmistä täyttyi hengellä ja käyttivät useat armolahjoja, joka on Hengen merkki ihmisessä."

        😂

        Toi päivä taas tossa kuulkaa Jeesus oli ylös noussut kuolleista ja tämä tapahtui 2000 vuotta sitten jo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrä että kyseessä on Pyhän Hengen virkan.

        Eli juuri niin kuin olen nähnyt sinun kirjoittavan, että saarnataan anteeksiantamuksen sanomaa.

        Kun se tapahtuu Kristuksen Hengen voimassa niin Jumala voi vaikuttaa anteeksiannon ja uskon ja ihminen liitetään pyhäin yhteyteen.

        Eli näin yksinkertainen tämä koko asia on: (lue tarkkaan)
        Jos Pietarin sijaan, ylipapin Skeevan poika (tai kuka tahansa jolla ei olisi Kristuksen Henkeä) olisi pitänyt puheen helluntaina tai Korneliuksen huoneessa niin ei olisi syntynyt yhtään Jumalan lasta.

        Ottakaa Pyhä Henki.... Jolle te synnit anteeksi annatte.. jne.

        Ottakaa Pyhä Henki??? Pakanallisuutta.
        Henkeä ei voi käskeä, ja kuten te, ilman Hänen täyteläisyyttään, joka tulee upotuksessa, kannattaa olla vaikka hiljaa.
        Pyhää Henkeä ei voi käskeä, eikä puhallella, Hän toimii oman Jumalallisuutensa voimassa.

        Matteuksen evankeliumi:
        12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa
        Markuksen evankeliumi:
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        Luukas
        12:10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.

        Sitten, Hän tekee kaiken tahtonsa mukaa; Hebrealaiskirje:
        2:4 kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?

        Häntä ei komennella ei ihminen pysty ohjaamaan mihinkään.


    • Anonyymi

      Tässä nyt esimerkki joka hyvin kiteyttää koko "pelastuksen opin":

      Apt 13:38-39 Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi, saavuttaa kaiken sen, mitä te Mooseksen lain avulla ette voineet saavuttaa.

      Sama asia Johanneksen kynästä

      1 Joh 2: 12. Rakkaat poikaseni, minä kirjoitan teille, että teille synnit anteeksi annetaan hänen nimensä tähden.

      "Hänen nimensä kautta" on yleisempi ilmaisu, ja tarkoittaa että saarna tapahtuu Jeesuksen nimessä ja Hänen lähettämänä, siis saarnaajalla on Pyhä Henki eli saarnaaja on pyhitetty, eli löytänyt Jumalan valtakunnan, joka saarnan kautta lähestyy ihmistä. Jumala on luvannut uudestisynnyttää sen joka saarnan uskoo. Ei VL muuta julista.

      • Anonyymi

        Se vaan on niin että Jeesuksen uskon saa kasteessa. Ei sitä mitenkään ponnistella itse. Ihminen elää pojan uskossa mikä on Jumalan käsky että uskoo poikaan. Se käsky pitää kaikissa kastetuissa. Ilman lain tekoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se vaan on niin että Jeesuksen uskon saa kasteessa. Ei sitä mitenkään ponnistella itse. Ihminen elää pojan uskossa mikä on Jumalan käsky että uskoo poikaan. Se käsky pitää kaikissa kastetuissa. Ilman lain tekoja.

        Ei saa, vaan joka uskoo ja tunnustaa, saa kasteen.
        Luuk. 11:9 "Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.


    • Anonyymi

      Väistöliitolla lienee paljon venyttäjiä.

    • Anonyymi

      Syntien anteeksi antabusta.

    • Anonyymi

      Vanhassa liitossa saatiin anteeksi, kun pyydettiin anteeksi ja sen lisäksi uhrattiin.

      Anteeksi saaminen on aina vaatinut myös uhrin. Uudessa liitossa kertakaikkinen uhri oli Jeesus.

      • Anonyymi

        Jeesus täytty lain, mutta ei poistanut ihmisen syntisyyttä. Siksi siis edelleen "uhraamme" kun annamme ja pyydämme anteeksi syntejä. Ja ne voi antaa anteeksi vain uskovainen, Jeesuksen nimessä ja veressä. Tämän vallan Jeesus antoi meille.


      • Missä se on VL;ssä ja keneltä pyydettiin äänteeksi?
        Täyttä puppua.
        UL;n osalta olet oikeassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe