Miten juhlit suomen itsenäisyyspäivää?

Anonyymi-ap

Merkitseekö päivä sinulle ylipäätään mitenkä paljon?

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Piti viettää koko päivä tekemällä hyvää ja edistystä mutta häädettiin pois, ei saanutkaan tehdä kun puol neljään.

    • Anonyymi

      Yksin kotona. Poltan kynttilöitä, lähinnä ledejä, syön tavallista enemmän, viiniä vähän ja televisiosta ehkä linnan juhlia. Joka päivä itsenäisenä merkitsee, ei vain tämä.

    • Anonyymi

      Itsenäisyyden 27. muistopäivähän tämä on.
      Brysselin korkki- ja kurkkukomiteahan meitä täällä on pyöritellyt, kuten haluaa ja nyt viimeisenä haluaa tuhota puuteollisuuden.

    • Anonyymi

      Onko pakko juhlia, katellaan ny mitä tästä kehittyy?☢️☢️

    • Anonyymi

      ÄWPKoota katsellen.

    • Anonyymi

      Etunenässä tabascoa rusaasti nauttineena verta saattaa vuotaa.

    • Anonyymi

      Merkitsee enemmän ainakin kun jonkun ryhmä haun naurettavuudet tai mikä sarjakuvasankarien koalitio ny olikaan.

    • Anonyymi

      Ei nyt juhlita keskellä viikkoa. Hyvä, että Suomi on itsenäinen maa.

    • Anonyymi

      Vapautta ja ylpeyttä omasta maasta. Maasta johon mahtuu erilaisia ihmisiä, aatteita ja mielipiteitä. Jossa vapauksia turvataan.

      Juhlin ystävien ja läheisten kanssa. Karvakuonojenkin. Linnanjuhlat ei kiinnosta, mutta paraatia olen katsonut. Roihut palaa. Ei yksin itsenäisyyden vuoksi, vaan sen takia, että pienen rakkaan sielu löytää kotiin pimeässä.

    • Anonyymi

      Itsenäisyyspäivä on mielestäni arvokas juhla, eikä kännibiletystä.
      Itse en oikein juhli muuten kuin katsomalla linnan juhlia.

      Tänä vuonna kuitenkin erilailla arvostaen tätä päivää ja tunteellisemmin, sillä kun meillä on 105 vuotta itsenäinen valtio ollut, jossa pitkä rauhan aika, niin samaan aikaan Ukrainassa taistellaan itsenäisyyden puolesta.

      Meillä täällä oli joskus samat taistelut mitä nyt ukrainassa. Samaa nälkää ja kylmyyttä suomen sotilaat kärsi rintamalla ja samat suomalaisten joukkohaudat ja varmasti myös venäläissotilaiden raiskaamat suomalaiset naiset jäi siitä taistelusta jälkeensä.

      Mun jo edesmennyt vaarini taisteli jatkosodassa ja kuulemma myös lapin sodassa, hän haavottui vissiin jatkosodassa. Sitä ammuttiin reiteen. Mutta niin kuin hänen jälkeläisensä, niin myös monen muun suomipojan joka silloin suomen itsenäisyyden puolesta taisteli, saa nyt heidän ansiostaan elää maassa jossa on rauha ja rauhan ajan "rikkautta"

      Meidän vaarit tai vanhempiemme vaarit siellä siellä on ottanut luotia itseensä ja kärsineet hypotermiaa ja nälkää jotta meillä olisi tämä kaikki.

      Meidän mummot tai vanhempiemme mummot saattaa kantaa sota-ajan haavaa sisällään siitä, että vihollispuolen sotilas raiskannut.

      Osaammeko edes tarpeeksi arvostaa tätä kaikkea? Kateellisena irvistelemme julkkisten vartaloille tai kaverin lyhyelle mekolle, mutta emme osaa ajatella oikeesti tärkeitä asioita.

      Mun vaarini ei kuollut rintamalla saatuun luotiin, hän eli 71 vuotiaaksi, Meni naimisiin sota.-ajan lotan kanssa ja sai 6 lasta joilla kaikilla omia lapsia , joista yksi olen minä.

      Sota jätti jälkensä, Köyhyyttä ja pula-aikaa, venäjän pelkoo ja muistoja joista mummoni tai vaarini ei halunneet koskaan puhua. Kipeää aikaa, kuolemaa ja tuskaa.

      Tänä päivänä mietin että tilanteemme oli joskus sama kuin mitä nyt Ukrainassa.
      Isovanhempamme taisteli meidät luotien ja tykkien sateessa itsenäisiksi. Siitä pitää olla kiitollinen.

      T: Karoliina

      • Anonyymi

        Unohdit lotat ja kotirintaman tukitoimineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit lotat ja kotirintaman tukitoimineen.

        Eipä kovin uhrautuvaista ollut, tavallisia miesten töitä jotkut teki, ei sellaisesta ainakaan miehiä ole kiitelty erikseen.


      • Anonyymi

        Itsenäisyyspäivä ei ole häpeän päivä suomalaiselle naiselle.
        Sinä 18:30 kommentoija et tiedä mitään siitä mitä suomalaiset naiset ovat kokeneet sodan aikana ja sodan jälkeen.
        Häpeä itseäsi, että ilkeät haukkua suomalaisia naisia.


    • En juhli yhtään. Tulin töistä väsyneenä. Nukuin juuri ja nyt herään tylsään iltaan yksinään istumaan.

    • Eipä tässä nyt mitään erikoista, itsekseni naatiskelen. Merkitseehän se päivä sinällään paljonkin vaikkei tässä smokki päällä olla juhliin menossa ja nyt se on tietysti Urkainan tilanteesta johtuen korostuneesti mielessä.

    • Anonyymi

      Pipareita paistaen🐰

    • Anonyymi

      Jaa, päivä on merkityksellinen mutta juhlinta ei, huoh!

    • Anonyymi

      Aivan sama kohta taas "itsenäisyyttä" saadaan puolustella.

    • Anonyymi

      Ihan normaali päivä, vaikka tietenkin arvostan ja pidän tärkeänä itsenäisyyttä.

    • En mitenkään. Olen tietysti onnellinen, että veteraanit saivat kovilla uhrauksilla tosin meille itsenäisyyden. Edesmennyt pappani yhtenä heistä. 🙏

      Nykyihminen ei ole siihen taas mitenkään edesauttanut, joten koen että veteraanien juhla enemmänkin.

    • Anonyymi

      Kynttilöitä ja kukkia, kaunis kattaus, vähän hienompaa ruokaa, kahvia ja jälkiruokaa. Ulkotulia ja ulkokynttilöitä. Linnanjuhlien katselua ja sauna.

    • Anonyymi

      Omaa itsenäisyyttä juhlin en "kansallista".

    • Anonyymi

      Töissä koko päivän.

    • Anonyymi

      Makasin taas koko päivä sängyssä. Tein mä jonkin verran jumppatreeniä ja söin. Tää on ihan perseestä ku ei huvita yhtään mikään kun tykkää jostakin ihmisestä liikaa, mut kaikki on ihan sekaisin ja tilanteet täysin mahdottomia millekään. Ja en edes tiedä haluanko itse mitään, mut sen tiedän et haluun hänet vielä tavata. Ja tiedän et se on molemminpuolista. No saa nähdä kauan tätä jatkuu, mut luultavasti hamaan hautaan saakka. Mut sainpahan edes jumpattua, ettei tullut taas kaljaa haettua kaupasta. >:( Miksi mulle kävi näin? xD

    • Anonyymi

      Pienimuotoisesti, itsenäisyys on mennyt eulle, pienimuotoinen vapaus toistaiseksi jäljellä.
      Linnan juhlallisuudet ei minun silmiini osui, haudalle vien kynttilän.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      301
      3321
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1808
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe