Metsän ostajat Suomussalmi

Anonyymi-ap

Olen aikeissa myydä metsää Suomussalmelta ja kysyn kokemuksia tällä palstalla kenelle kannattaisi myydä.
Metsäliitolle, UPM:lle vai Smetku Oy:lle.

43

5941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sulla raukalla ei oo ees puuta joulukuuseksi.

    • Anonyymi

      Vääkiön sahalle.

    • Anonyymi

      Tarkoitit varmaan Sumetku Oy:tä. Esitit kyllä asiallisen kysymyksen kun on oman omaisuuden myynnistä kysymys mutta vastauksissa on kyllä parantamisen varaa.

    • Anonyymi

      Myy kenelle muulle hyvänsä, mutta Sumetku kannattaa jättää väliin. Suurin osa heille myynneistä on tehnyt kaksi kauppaa kerralla, ensimmäisen ja viimeisen. Kusettavat puunmyyjiä mennen tullen.

    • Anonyymi

      Isot yhtiöt varminpia.

    • Anonyymi

      Jos myyt maapohjineen niin olen kiinnostunut . Pelkkä puutavara ei kiinnosta .

    • Anonyymi

      Höttö suota saatte rämpiä 150 vuotta ennen ku sieltä puuta tuloo arvotonta räkää

    • Anonyymi

      Olen myös kuullut samanlaisia mielipiteitä mutta en tiedä pitävätkö paikkaansa mutta mitä iäkkäämpi myyyjä sitä enemmän siirtävät maksuja tekosyiden varjolla esim. oli luvattu maksaa elokuussa mutta maksua ei ollut tullut vielä marraskuussakaan.
      En tiedä onko nyt jo maksettu tämä osto mutta olen kuullut myös toisesta kaupasta johon ei johtaja edes puheluja vastaan.

    • Anonyymi

      Isot yhtiöt Enso UPM Grouppi Pölkky, ei mitään ongelmaa puukaupoissa, on senverran massia takana, että on pystyssä ens vuonnakin.

    • Anonyymi

      Kiitokset kaikille vastauksista. Selvisi melko nopeasti minkä ostajan luokse ei tarvitse mennä.

      • Anonyymi

        Eiköhän se ollut lapsellisen kysymyksesi ilmiselvä tarkoituskin. Oot se sama pellenpoikanen joka trollaa lähes kaikkia paikallisia yrityksiä idioottimaisilla kysymyksillä, no työtävieroksuvilla pitää jotenkin saada päivänsä kulumaan, mee vaikka töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se ollut lapsellisen kysymyksesi ilmiselvä tarkoituskin. Oot se sama pellenpoikanen joka trollaa lähes kaikkia paikallisia yrityksiä idioottimaisilla kysymyksillä, no työtävieroksuvilla pitää jotenkin saada päivänsä kulumaan, mee vaikka töihin.

        Tämä oli muuten ensimmäinen kerta kun olen kysynyt mitään täällä.
        Olen lähtöisin Suomussalmelta ja omistan siellä myyntikuntoista metsää siksi ajattelin kysyä asia teiltä siellä asuvilta joten kiitos kommenteista myös teille jotka myös arvostelivat kysymystä. Hyvää Joulua kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli muuten ensimmäinen kerta kun olen kysynyt mitään täällä.
        Olen lähtöisin Suomussalmelta ja omistan siellä myyntikuntoista metsää siksi ajattelin kysyä asia teiltä siellä asuvilta joten kiitos kommenteista myös teille jotka myös arvostelivat kysymystä. Hyvää Joulua kaikille.

        Älä trolli valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli muuten ensimmäinen kerta kun olen kysynyt mitään täällä.
        Olen lähtöisin Suomussalmelta ja omistan siellä myyntikuntoista metsää siksi ajattelin kysyä asia teiltä siellä asuvilta joten kiitos kommenteista myös teille jotka myös arvostelivat kysymystä. Hyvää Joulua kaikille.

        Sumilla ei ole yhtään myyntikuntosta mehtää kellään, ajat sitten jokainen on myynyt tai polttanut mehtäsä, koko suomussalmi on yks hakkuuaukko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sumilla ei ole yhtään myyntikuntosta mehtää kellään, ajat sitten jokainen on myynyt tai polttanut mehtäsä, koko suomussalmi on yks hakkuuaukko.

        Sumilla on metsänomistajilla myytävää tuhansia hehtaareja. Ei tietenkään köyhillä ole mutta meillä paremmin toimeentulevilla. Siinä ne kuulkaa miljoonat pyörii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sumilla on metsänomistajilla myytävää tuhansia hehtaareja. Ei tietenkään köyhillä ole mutta meillä paremmin toimeentulevilla. Siinä ne kuulkaa miljoonat pyörii.

        Mehtä pieni pyörii, röllit siinä hyörii. Sormet sano .....soosoosoo .....


    • Anonyymi

      EI SUMETKULLE!
      Joudumme viemään asian eteenpäin koska puukauppaa ei makseta. Älkää siis myykö heille!!!

    • Anonyymi

      Täsfä on tietoa sumetkusta. Muutamaa viikkoa ennen metsäkaupan puiden maksupäivää soittaa firman edustaja ja ehdottaa osamaksua. Kieltäydyin osamaksusta, nyt on yli viikko maksupäibästö. Eikä rahoja ole kuulunut. Nyt ehdotettiin kolmessa erässä maksua, ensimmäinen erä KOETETETTAISIIN maksaa vuoden lopussa. Jo

    • Anonyymi

      Älkää missään tapauksessa myykö metsää tälle firmalle. Luultavasti konkaan menossa. Pallottelevat henkilöltä toiselle kun koettaa soittaa. Osaan numeroista, esim asiakaspalveluun ei edes vastata.

    • Anonyymi

      Itsekin myyntiaikeissa ja taidan myydä metsät sumetkulle

    • Anonyymi

      Muutamalla toimija näyttää löytävän leimikosta paljon energiapuuta, jotkut huononäköiset motokuskit taas tekevät isoista puista tukkeja, jopa monen mittaisia...

      • Anonyymi

        Eikä tee monen mittasia, valehtelet raukka,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tee monen mittasia, valehtelet raukka,

        Iteppä istun puikoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iteppä istun puikoissa

        Valehtelu senkun jatkuu, hoh hoijaa.


    • Anonyymi

      Katkonta ratkaisee paljonko jää myyjälle rahhaa. Paitsi jos ei ole runkohinta kauppa. Tukkipuu tarkasti talteen sillä se tili tehdään...

    • Anonyymi

      Yleensä myydään korkeimman hinnan tarjonneelle. Isoilta yhtiöiltä saa varmasti rahat, mutta pieniä suuripuheisia kannattaa varoa.

    • Anonyymi

      Sumetkulla oli maksupäivä keväällä, soittivat ja pyysivät kuukauden maksuaikaa UPM:n lakon takia. Ei tullut, pommitin puhelimella ja s-postilla ja selityksiä tuli kyllä. Laitoin marraskuussa perintään ja vasta tratan kautta maksoivat tällä viikolla.
      Ja summa oli alle 10t€ että aika heikolta heillä näyttää. Viivästyskorot meni perintätoimiston palkkioon. Harmittaa heidän puolestaan jos ei homma toimi, tämmösiä yrittäjiä tarvittais kyllä.

      • Anonyymi

        Valehtelet, tuollaisessa tapauksessa perintätoimiston kulut kuuluvat velalliselle.


    • Anonyymi

      Älä myy KUHMO OY:LLE,kaikista huonoimmat mitat ja hinnat.

    • Anonyymi

      Möisin pölkylle tehdas mitalla...

    • Anonyymi

      Unohtakaa metsät Kuntoon rahoja odoteltu jo vuosi... Luvataan.... Ja ei kuulu oikeuteen pitäisi vetästä huijarit mutta taitaa kaatua koko suuria lupaileva. Metsänhoito yhdistyksen kautta ja saatte vielä rahanne eikä konkkapesästä tappelemalla. Kovat on puheet ja kalliit sellaiset. Nim. Kusetettu silmään.

      • Anonyymi

        Sama juttu mullakin.kovat oli osto puheet.mainostettin rahat näppiin .rahoja ei näy.


    • Anonyymi

      Tälle aloittajalle on tullut varmaan selväksi kenelle ei kannata myydä.

    • Anonyymi

      Myy Metsäliitolle.

      • Anonyymi

        Lisäyksenä vielä, UPM ja Stora myös hyviä vaihtoehtoja.
        Isot firmat maksavat ajallaan ja homma toimii varmasti.


    • Anonyymi

      Metsät kuntoon ei maksa puukaupan rahoja. Käsi kuukautta sitten oli eräpäivä.eikä mitään oo kuulunut.perinnässä lasku.

      • Anonyymi

        Oottelehan vielä jalka kuukautta niin varmaan saat rahasi.


    • Anonyymi

      Pöpöoöoö

    • Anonyymi

      Mistä voisi ostaa metsää? Kun ketjun aihe on metsä osto. Möiskö se gutzeitti metsää. Paljonko ne maksaa jos ostan heiltä metsää

      • Anonyymi

        Ei täällä metsän hintaa määritellä.


    • Anonyymi

      Käy itse aina seuraamassa hakkuita. Minä en käynyt ja tulos oli se, että hakkasivat minun parhaimman halkokoivikon kuiduksi. Vaikka oli alunperin sovittu, että koivuja ei hakata kuin vain haittapuut ajourilta. Niin huono hinta oli koivulla, ettei mitään järkeä ollut myydä .Alle kympin kuutio. Samoin pitkiä kantoja ja ihan selviä kuusitukkipuita oli kuiduksi pätkitty. Ostaja Enso. Kylläkin yksikkö hinnat oli parhaimmat kun tarjouksia kyselin.

    • Anonyymi

      Kierrä Sumetku KAUKAA. Meillä rahat myöhässä useamman kuukauden. Luvattu ja tehty maksusuunnitelmia, joita ei ole aloitettukkaa. Viimenen viime viikolta. Tj ei kuulu mitään. Sinnepäin kyllä saa olla yhteydessä jos meinaa jotain saada selville. Sääliksi käy johdon assarria.
      Joku oli oikeassa siinä kahden kaupassa, oli ensimmäinen ja viimeinen.

      • Anonyymi

        Toimiiko kyseinen poppoo enää Suomussalmella vai onko pääpaikka Kajaanissa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe