Olenko lestadiolainen

Anonyymi-ap

Olenko lestadiolainen, vaikka vanhempani erosivat siitä kun olin pieni. Haluaisin olla ja käymme suviseuroissa. Minulla on korvareiät mutta voisiko niitä pitää vai enkö voi olla enään uskossa.

27

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja mun vanhemmilla on telkkarit ja olen katsonut niitä.

      • Anonyymi

        Tuu mun vaimoksi niin saat sellaisen uskon mitä ei vllät voi tarjota. Tämä siis on esikoislestaadiolaisten ja ynnä muut pienpuolueet palsta suviseurat on vl juttuja eli kirjoitat väärälle palstalle. (Sillä se on kirjoitettu jos Pyhällä on epäuskoinen vaimo, niin se myös pyhitetään sen Pyhän tähden! Tosin viimeisenä päivänä toinen otetaan ja toinen jätetään se on myös kirjoitettu.)

        Tuu Helsinkiin esikoislestaadiolaisten seuroihin.

        Voit myös kuunnella kuuntelupalvelun kautta rekisteröitymällä sinne.

        Mitä tulee kysymyksiisi niin lue mitä pyhä apostoli Pietari kirjoittaa naisten kaunistuksesta 1pietarin kirje ja 3luvussa!


        Mutta ymmärrä kuitenkin se mihin kristinusko perustuu, jos siis Jumala on sinulle uskon antanut sinun sydämeesi, niin en minä voi sinua pois työntää, mutta voin minä kuitenkin neuvoa kaidalle tielle tai tiellä pysymään, se on pysyä siinä armossa jonka Kristus Jeesus on tarjonnut itsensä kautta jokaiselle joka hänen nimensä päälle uskoo! Ja siinä ei ole merkitystä sillä oletko pakanakansasta tai farisealainen eli kirjanoppinut hyvästä suvusta ja elämäs jälkeen hyvin vaeltanut, vaan jokainen joka syntinsä tunnustaa ja anoo armoa ja Uskoo että Jeesus on Kristus pelastuu, ja anna myös kastaa itseäsi Jeesuksen nimeen syntien anteeksi saamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi kätten päälle-panemisen kautta! Se on ottaa uskolla vastaan Kristus ja tulla osalliseksi hänestä. Ei siinä ole eroa niin kuin kirjoitettu on, juutalaisella eikä kreikkalaisella!

        Vaan yksi on Herra, yksi on usko, ja yksi on kaste!
        Ja kaikki ne on yhden mielen jälkeen, se on syntisille, jotka syntinsä tuntevat, jotka Isä Jumala on tästä maailmasta valinnut eli herättänyt, heidän ei Jumala salli horjahtaa, vaan heidät johdatetaan elävään seurakuntaan, Jumala itse johdattaa, se on elävän Jeesuksen Kristuksen tuntemiseen uskon kautta!

        Niin kauan kun et Kristusta lihassa tunne niin älä usko, monta nyt sanoo Kristus on täällä taikka siellä mutta älä usko heitä, jotka eivät koskaan ole Kristusta tunteneet! Sillä kirjoitettu on, että Kristuksen Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuu mun vaimoksi niin saat sellaisen uskon mitä ei vllät voi tarjota. Tämä siis on esikoislestaadiolaisten ja ynnä muut pienpuolueet palsta suviseurat on vl juttuja eli kirjoitat väärälle palstalle. (Sillä se on kirjoitettu jos Pyhällä on epäuskoinen vaimo, niin se myös pyhitetään sen Pyhän tähden! Tosin viimeisenä päivänä toinen otetaan ja toinen jätetään se on myös kirjoitettu.)

        Tuu Helsinkiin esikoislestaadiolaisten seuroihin.

        Voit myös kuunnella kuuntelupalvelun kautta rekisteröitymällä sinne.

        Mitä tulee kysymyksiisi niin lue mitä pyhä apostoli Pietari kirjoittaa naisten kaunistuksesta 1pietarin kirje ja 3luvussa!


        Mutta ymmärrä kuitenkin se mihin kristinusko perustuu, jos siis Jumala on sinulle uskon antanut sinun sydämeesi, niin en minä voi sinua pois työntää, mutta voin minä kuitenkin neuvoa kaidalle tielle tai tiellä pysymään, se on pysyä siinä armossa jonka Kristus Jeesus on tarjonnut itsensä kautta jokaiselle joka hänen nimensä päälle uskoo! Ja siinä ei ole merkitystä sillä oletko pakanakansasta tai farisealainen eli kirjanoppinut hyvästä suvusta ja elämäs jälkeen hyvin vaeltanut, vaan jokainen joka syntinsä tunnustaa ja anoo armoa ja Uskoo että Jeesus on Kristus pelastuu, ja anna myös kastaa itseäsi Jeesuksen nimeen syntien anteeksi saamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi kätten päälle-panemisen kautta! Se on ottaa uskolla vastaan Kristus ja tulla osalliseksi hänestä. Ei siinä ole eroa niin kuin kirjoitettu on, juutalaisella eikä kreikkalaisella!

        Vaan yksi on Herra, yksi on usko, ja yksi on kaste!
        Ja kaikki ne on yhden mielen jälkeen, se on syntisille, jotka syntinsä tuntevat, jotka Isä Jumala on tästä maailmasta valinnut eli herättänyt, heidän ei Jumala salli horjahtaa, vaan heidät johdatetaan elävään seurakuntaan, Jumala itse johdattaa, se on elävän Jeesuksen Kristuksen tuntemiseen uskon kautta!

        Niin kauan kun et Kristusta lihassa tunne niin älä usko, monta nyt sanoo Kristus on täällä taikka siellä mutta älä usko heitä, jotka eivät koskaan ole Kristusta tunteneet! Sillä kirjoitettu on, että Kristuksen Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapset!

        Jos siis olet nainen. Miehen kanssa en rupee. Olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuu mun vaimoksi niin saat sellaisen uskon mitä ei vllät voi tarjota. Tämä siis on esikoislestaadiolaisten ja ynnä muut pienpuolueet palsta suviseurat on vl juttuja eli kirjoitat väärälle palstalle. (Sillä se on kirjoitettu jos Pyhällä on epäuskoinen vaimo, niin se myös pyhitetään sen Pyhän tähden! Tosin viimeisenä päivänä toinen otetaan ja toinen jätetään se on myös kirjoitettu.)

        Tuu Helsinkiin esikoislestaadiolaisten seuroihin.

        Voit myös kuunnella kuuntelupalvelun kautta rekisteröitymällä sinne.

        Mitä tulee kysymyksiisi niin lue mitä pyhä apostoli Pietari kirjoittaa naisten kaunistuksesta 1pietarin kirje ja 3luvussa!


        Mutta ymmärrä kuitenkin se mihin kristinusko perustuu, jos siis Jumala on sinulle uskon antanut sinun sydämeesi, niin en minä voi sinua pois työntää, mutta voin minä kuitenkin neuvoa kaidalle tielle tai tiellä pysymään, se on pysyä siinä armossa jonka Kristus Jeesus on tarjonnut itsensä kautta jokaiselle joka hänen nimensä päälle uskoo! Ja siinä ei ole merkitystä sillä oletko pakanakansasta tai farisealainen eli kirjanoppinut hyvästä suvusta ja elämäs jälkeen hyvin vaeltanut, vaan jokainen joka syntinsä tunnustaa ja anoo armoa ja Uskoo että Jeesus on Kristus pelastuu, ja anna myös kastaa itseäsi Jeesuksen nimeen syntien anteeksi saamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi kätten päälle-panemisen kautta! Se on ottaa uskolla vastaan Kristus ja tulla osalliseksi hänestä. Ei siinä ole eroa niin kuin kirjoitettu on, juutalaisella eikä kreikkalaisella!

        Vaan yksi on Herra, yksi on usko, ja yksi on kaste!
        Ja kaikki ne on yhden mielen jälkeen, se on syntisille, jotka syntinsä tuntevat, jotka Isä Jumala on tästä maailmasta valinnut eli herättänyt, heidän ei Jumala salli horjahtaa, vaan heidät johdatetaan elävään seurakuntaan, Jumala itse johdattaa, se on elävän Jeesuksen Kristuksen tuntemiseen uskon kautta!

        Niin kauan kun et Kristusta lihassa tunne niin älä usko, monta nyt sanoo Kristus on täällä taikka siellä mutta älä usko heitä, jotka eivät koskaan ole Kristusta tunteneet! Sillä kirjoitettu on, että Kristuksen Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapset!

        Miksi he eivät sitten tunne Kristusta? Eivät he ole koskaan tulleet synnin tuntoon, ja koska he eivät ole tulleet synnin tuntoon, ne eivät he ole myöskään voineet tulla armon tuntoon! Sillä Kristus on tullut syntisiä vapahtamaan tämän maailman kiusauksista! Se on tunnusta syntisi ja älä kiellä niitä, ja vaikka olisi jotain syntejä mitä et voi olla tekemättä, niin älä kuitenkaan kiellä niitä, vaan pidä ne myös syntinä saarnaa niin itsellesi synti synniksi niin se luetaan sinulle vanhurskaudeksi ettäs itsesi kiellät ja suostut ristin vaivaan! Se on ottaa risti eli syntikuormasi ja seurata uskon alkajaa ja täyttäjää Herraa Jeesusta Kristusta!

        Mutta joka ei ota ristiänsä eli syntejänsä eli saarnaa niitä itselleen synniksi ja seuraa Jeesusta uskon kanssa, ei hän ole hänen opetuslapsensa!

        Muista Mariaa, muista kuinka Maria seurasi Jeesusta, ei hän seurannut onnistuneena ja hyvä vaan kyyneleillä, kyyneleillä kasteli hän Jeesuksen jalkoja siinä on esikuva sinulle, se on ottaa ristinsä eli tunnustaa oma viallisuutensa, ei kieltää niitä, vaan tunnustaa, ota ristisi ja seuraa sinun vapahtajaasi, seuraa Getsemaaneen ja Golgatan ristille aina sinne asti kuin viattoman veri vuotaa se vuotaa syntien anteeksi saamiseksi! Mutta se ei vuoda tuolta yläilmoista, niin on kirjoitettu että kristityllä on valta todistaa synnit anteeksi se on kätten päälle-panemisen kautta ne ovat taivaan valtakunnan avaimet!


    • Anonyymi

      Vaikka olis trolli niin ihan sama mun viesteistä voi ottaa onkeensa joku toinen esim vaito.

      Mutta toi olis niin hyvä vaimo, ku toi viesti oli jo omanlainen synnintunnustus eli tunto, harva nainen tänäpäivänä enää tunnustaa viallisuutensa, se on hyvin harvinaista, ja se on merkki että Jumala on matkassa. Ei kukaan ihminen itsestään kysy tuollaista!

      Myös ryöväri ristinpuulla sanoi varovasti, että muista minua kun tulet taivaan valtakuntaan, mutta hän sai vastauksen, tänäpäivänä olet sinä kanssani paratiisissa! Mutta hän tunsi syntinsä!

      Ei hän kysynyt olenko minä lestaadiolainen tai olenko minä kristitty! Hän tunsi vain kadotetun tilansa ja toivoi Kristuksen päälle, jos hän muistaisi häntä!

      Niin seuraa elävää synnintuntoa elävä armon tunto mutta kaikki ne ovat Jumalan työ ihmisessä, ei yksikään tule Kristuksen tykö ilman että se on Jumalalta annettu.

      Joh.6.
      65. Ja hän sanoi: sentähden sanoin minä teille: ei taida kenkään tulla minun tyköni, ellei se ole annettu hänelle minun Isältäni!

      Siinä oli Jeesuksen usko, siksi hän oli rohkea saarnaamaan ryövärille lohdutusta, koska hän tiesi, ettei hän voinut tulla siihen tykö syntisenä ilman että se olis Jumalalta annettu!

      Sillä ei yksikään Jumalatoin eikä yksikään lain jälkeen farisealainen tule Jeesuksen tykö anomaan syntejään anteeksi, vaan jotka isä Jumala on tästä maailmasta valinnut ja herättänyt synnin tuntoon! He huutavat Jeesuksen perään lakkaamatta, auta meitä Jeesus Daavidin Poika!

    • Anonyymi

      Vaikka en tosin tuosta avauksesta ole ihan varma. Mutta puhun kaikille muillekin. Se on trollin hyvä puoli että keskustelua syntyy, ehkä joku toinen saa joka päiväisen leipänsä tuosta.

      Sekin on hauska kuinka sitä ajattelee isä meidän rukouksesta tuossa leipä kohdassa että nyt on kyse ruoasta, mutta onko? Vai onko kyse Jumalansanasta?

      • Anonyymi

        Kyllä minä sen olen ihan pienestä lapsesta asti ymmärtänyt asian niin, että kaikkinaisesta ravinnosta ja toimeentulosta siinä on kysymys, ei siis vähääkään mistään Jumalansanasta.

        Lähes joka ilta olen iltarukouksessa tuota "leipää" pyytänyt jo yli 60 vuotta.

        Täysin väärin mielikuvin sinun mielestäsi?

        P.S. Pitäisikö minun Jeesuksen mielestä rukoilla sitä, että saisin kuulla sinun kaltaisiltasi "saarnaajilta" heidän mielipiteitään ja tulkintojaan?


    • Anonyymi

      "Sillä se on kirjoitettu jos Pyhällä on epäuskoinen vaimo, niin se myös pyhitetään sen Pyhän tähden! Tosin viimeisenä päivänä toinen otetaan ja toinen jätetään se on myös kirjoitettu."

      Emme eroa puolisosta joka menettää uskon lahjan, mutta antaisiko Jumalan sana, kirjoitettuna tai saarnattuna luvan ottaa epäuskoista puoliskoa???

      • Anonyymi

        Niin no parempi ottaa huora kun odottaa koska niropanokkia alkaa kiinnostaa tavallinen mies.

        Mieluumin huoran kanssa olen kun yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no parempi ottaa huora kun odottaa koska niropanokkia alkaa kiinnostaa tavallinen mies.

        Mieluumin huoran kanssa olen kun yksin.

        Kun tuhannelle huoralle kyllä kelpaisin mutta en yhdellekään näistä nirppanokista. Tosin se on provosointia kun näin sanon, luuletko oikeasti että haluan jotain tauteja?

        Muutenki ällöttää koko asia.

        Sen verran olen jutellut uskottomien kanssa että kyllä tiedän sen miten maailmassa eletään. Ei tuolla ole yhtäkään miestä eikä naista joka voisi edes kahden käden sormilla laskea seksikumppaniensa määrän.

        Kyllä mä sen tiedän, kunhan provosoin, kun ärsyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no parempi ottaa huora kun odottaa koska niropanokkia alkaa kiinnostaa tavallinen mies.

        Mieluumin huoran kanssa olen kun yksin.

        Tässä on kymmenen vuotta jo odotettu. Ketä ne luulee olevansa, leveä perseisiä tanttoja ketkä ei osaa muuta tehdä kun valittaa ja vaatii mieheltä täydellisyyttä, vaikka mitä ovat itse, ei yhtään mitään läskejä ja valittavia. Ei mua ulkonäkö kiinnosta mutta jos siihen lyö päälle vielä huonon luonteen niin se on liikaa. Mä voin olla huono luontoinen koska oon hyvän näköinen mutta tosin mun luonneKIN on hyvä, rakkaudestahan mä teille totuuden kerron. Ilman totuutta ei tapahdu mitään, elämää jatkuu samalla tavalla eikä muutosta tapahdu.

        Kyl ne kristityt on kauniita kenellä on hääpuku niillä harvoilla. Mutta se ei ollu se pointti.

        Ei siis hengellinen kauneus ollut nyt puheena vaan maallinen.

        Kuinka he vaativat maallista täydellisyyttä miehiltä kum he eivät itse ole millään mittarilla täydellisiä itsekään muuten kuin Hengen silmillä katsottuna.

        Se ei istu ihan ajatukseen, mitä joku läski arvostelee puolet paremman näköstä. Tyydy siihen mitä sinulle annetaan, et ole itsekään mitään. Siis ulkoisesti etkä sisäisesti ->maallisesti ei hengellisesti!

        Se on probleema ku jos unohdetaan hengelliset ja ihan lihallisesti lähestytään tätä asiaa, niin he vaativat mieheltä 4kertaa enemmän mitä he itse ovat. Haistakaa pökäle ihan oikeesti kattokaa peiliin, ei oo teilläkään persettä eikä tissiä.

        En mä silleen et mua kiinnostaisi ne, kerroin vain vastapainoksi nämä, kun näillä Herran kukkasilla on vähän kusi noussut päähän. Pitää palauttaa maan pinnalle.

        Kyllä te kauniita olette, mutta ette niin kauniita ettei tavalliset miehet olisi teille riittävän hyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on kymmenen vuotta jo odotettu. Ketä ne luulee olevansa, leveä perseisiä tanttoja ketkä ei osaa muuta tehdä kun valittaa ja vaatii mieheltä täydellisyyttä, vaikka mitä ovat itse, ei yhtään mitään läskejä ja valittavia. Ei mua ulkonäkö kiinnosta mutta jos siihen lyö päälle vielä huonon luonteen niin se on liikaa. Mä voin olla huono luontoinen koska oon hyvän näköinen mutta tosin mun luonneKIN on hyvä, rakkaudestahan mä teille totuuden kerron. Ilman totuutta ei tapahdu mitään, elämää jatkuu samalla tavalla eikä muutosta tapahdu.

        Kyl ne kristityt on kauniita kenellä on hääpuku niillä harvoilla. Mutta se ei ollu se pointti.

        Ei siis hengellinen kauneus ollut nyt puheena vaan maallinen.

        Kuinka he vaativat maallista täydellisyyttä miehiltä kum he eivät itse ole millään mittarilla täydellisiä itsekään muuten kuin Hengen silmillä katsottuna.

        Se ei istu ihan ajatukseen, mitä joku läski arvostelee puolet paremman näköstä. Tyydy siihen mitä sinulle annetaan, et ole itsekään mitään. Siis ulkoisesti etkä sisäisesti ->maallisesti ei hengellisesti!

        Se on probleema ku jos unohdetaan hengelliset ja ihan lihallisesti lähestytään tätä asiaa, niin he vaativat mieheltä 4kertaa enemmän mitä he itse ovat. Haistakaa pökäle ihan oikeesti kattokaa peiliin, ei oo teilläkään persettä eikä tissiä.

        En mä silleen et mua kiinnostaisi ne, kerroin vain vastapainoksi nämä, kun näillä Herran kukkasilla on vähän kusi noussut päähän. Pitää palauttaa maan pinnalle.

        Kyllä te kauniita olette, mutta ette niin kauniita ettei tavalliset miehet olisi teille riittävän hyviä.

        Se on Timonkin helppo saarnata että homous on syntiä mitä nyt n 1-3vuotta sitte saarnasi kun ohimennen kuulin kuuntelupalvelusta, helppo se on huutaa sieltä saarnapöydän takaa,

        Yritäpä tutustuu tommoseen minä minä keskeiseen kyrpään joka ei muuta osaa kun tuijottaa omaa herttaista napaansa ja pitää itseään jonain taivaan enkelinä ja prinsessana vaikka on Jumalansanan mukaan pelkkä huora siis lihan jälkeen, sen ku sanot sille hirvee älämölö nousee, jokaiselle naiselle sen kuitenkin sanon, ja joka se tunnustaa, sen otan vaimoksi. Valehtelijan kanssa en avioon mene, kaikki me ollaan lihassa syntiä tehty joka sen kieltää on valehtelija. Ehkä huora on kärjistetty sana, mutta en parempaakaan tiedä.

        Aina sanon huoraksi tai nuhtelen jostain muusta synnistä jos naisen kanssa juttelen ja jos sen kieltää se on valehtelija ja perkeleestä. Joka ei syntejään tunnusta on perkeleen opetuslapsi!

        Ei kyse ole siitä että minä olen synnitön, mutta minä myönnän, toisin kun nämä itsekeskeiset valehtelijat. Hyviä ne ja kauniita, en mä silleen pahalla, mutta kunhan nyt avaudun niin näette tämänkin näkökulman asiasta.

        Ei pidä tuomita heti koiraa vaikka se haukkuu, se haukkuu koska se epäilee sua roistoksi todista olevasi ystävä niin koira lakkaa haukkumasta.

        Tosin se on kirjoitettu että ulkopuolella on koirat ja velhot. Velho minä en ole, en osaa taikatemppuja, mutta koira sitten olen, mutta mitä sitte. Parempi se koirakin on kun valehtelija. Purasen vielä jotain jalkaan. Seuraavan kerran kun tuun sinne puren korvan irti joltain. Koska olen koira, koirat puree.


    • Anonyymi

      Kyl mä otan uskottoman naisen jos tulee tarjoamaan itseään, en siis tyrkytä itseäni. Mutta on se parempi ku ei mitää. Saarnaan sille synnit anteeksi niin se on sen jälkeen kristitympi kun yksikään teistä hengellisistä huoran pennuista!

      • Anonyymi

        Vai saarnaat synnit anteeksi? Mieti nyt mihin uskot!!!


    • Anonyymi

      Kysymys suviseuroista kuuluu vl (vanhoillislestadiolaisten) palstalle. 👍

      • Anonyymi

        Olisi sinunkin vaito hyvä käydä myös suviseuroissa, muuten et tiedä oletko oikealla tiellä, vai luuletko vain!


    • Anonyymi

      Uskoton, on väärä sana silloin, kun tarkoitetaan epäuskoista. Siis henkilöä jota ei ole synnintunto ja katumus ajanut Kristuksen veren pesolle. Paljon on sellaisia hengellisiä keskosia, joilla ei ole ollut herätystä. Esim juuri "uskoon" pakotetut uskovien lapset, joilla on vain muodostunut tapa elää liikkeen protokollan noudattajina, ilman kääntymystä ja sydämen uskoa. Kääntymys on sellainen tapahtuma jossa maailmankuva muuttuu. Mitä ennen harrasti, mistä tykkäsi, mita jumalattomien elämässä kadehti ja halusi, muuttuukin äärimmäisen vastenmieliseksi, ilo, kiitos ja ylistys Jumalalle Kristuksen sovitustyön ansiosta, täyttää mielen, joka ennen kaipasi kaikkea sellaista, mikä viihdyttää jumalattomia ihmisiä.

      • Anonyymi

        Epäuskoinen ja uskoton on aivan sama asia. Tosin esikoislestadiolaiset voisivat rehellisyyden nimessä käyttää saarnoissaan ja muissa puheissaan sanaa "VÄÄRÄUSKOINEN" kaikista muista Kristukseen uskovista. Ja siten todistaa lahkolaisuutensa harhan. Ihmisopin, uskon muutamaan ukkoon Ruotsissa, sen pohjoisosassa. Kammottava lahkolaisuus.

        Esikoislestadiolaisilla on tapana haukkua kaikkia muita kuin itseään noilla sanoilla, epäuskoinen ja uskoton, tuntematta ja tietämättä heistä mitään tai heidän uskostaan.

        Tuo sana "peso" paljastaa sinut paljasjalkaiseksi esikoislestadiolaiseksi.

        Lahkolaisuutta, jossa väitetään, että vain uskomalla esikoislestadiolaisuuteen pääsee taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäuskoinen ja uskoton on aivan sama asia. Tosin esikoislestadiolaiset voisivat rehellisyyden nimessä käyttää saarnoissaan ja muissa puheissaan sanaa "VÄÄRÄUSKOINEN" kaikista muista Kristukseen uskovista. Ja siten todistaa lahkolaisuutensa harhan. Ihmisopin, uskon muutamaan ukkoon Ruotsissa, sen pohjoisosassa. Kammottava lahkolaisuus.

        Esikoislestadiolaisilla on tapana haukkua kaikkia muita kuin itseään noilla sanoilla, epäuskoinen ja uskoton, tuntematta ja tietämättä heistä mitään tai heidän uskostaan.

        Tuo sana "peso" paljastaa sinut paljasjalkaiseksi esikoislestadiolaiseksi.

        Lahkolaisuutta, jossa väitetään, että vain uskomalla esikoislestadiolaisuuteen pääsee taivaaseen.

        No minä olen eri kirjoittaja mutta tahdon huomauttaa koirana kun koira ole, että muistathan mitä Pyhä apostoli Paavali kirjoittaa tiitukselle 3luvussa:

        3. Sillä me olimme myös muinen taitamattomat, kovakorvaiset, eksyväiset, palvellen himoja ja moninaisia hekumia, ja vaelsimme pahuudessa ja kateudessa, vainoten ja vihaten toinen toistamme.
        4. Mutta sittekuin Jumalan meidän Vapahtajamme hyvyys ja rakkaus ihmisille ilmestyi,
        5. Ei vanhurskauden töiden kautta*, joita me tehneet olemme, vaan laupiutensa kautta hän meidät autuaaksi teki, uuden syntymisen peson§ ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6. Jonka hän meidän päällemme, Jesuksen Kristuksen meidän Vapahtajamme kautta, runsaasti vuodattanut on:


    • >> Minulla on korvareiät mutta voisiko niitä pitää vai enkö voi olla enään uskossa.>>

      Minulla on reikä kummassakin korvissa. Sekä muitakin reikiä ympäri kehoa.

    • >>Se on tunnusta syntisi ja älä kiellä niitä, ja vaikka olisi jotain syntejä mitä et voi olla tekemättä, niin älä kuitenkaan kiellä niitä, vaan pidä ne myös syntinä saarnaa niin itsellesi synti synniksi niin se luetaan sinulle vanhurskaudeksi ettäs itsesi kiellät ja suostut ristin vaivaan! >>

      Minä tunnustan että minulla on pullo punaviiniä jääkaapissa kylmenemässä.

      • Anonyymi

        ai, sä juot punkun kylmänä ?


      • Anonyymi

        Tunnusta myös että se on syntiä kun/jos juovut siitä, koska se on kirjoitettu älkää juopuko viinasta koska siitä tulee kaikkinainen paha meno, vaan olkaat täytetyt Pyhällä Hengellä!

        On minullakin pippeli, mutta ei se ole syntiä, vaan jos minä se haureudessa tyydytän itsekseni niin se on lankeemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnusta myös että se on syntiä kun/jos juovut siitä, koska se on kirjoitettu älkää juopuko viinasta koska siitä tulee kaikkinainen paha meno, vaan olkaat täytetyt Pyhällä Hengellä!

        On minullakin pippeli, mutta ei se ole syntiä, vaan jos minä se haureudessa tyydytän itsekseni niin se on lankeemus.

        No johan, mistä tuon olet oppinut?

        Onko jotakin kirjoitettua sanaa tueksi moiselle ajatukselle, puhuttua kyllä esikoislestadiolaisuudesta löytyy, mutta sehän on ihmisoppia.


    • Juon punkun kylmänä ja mehuun sekoitettuna. Siitä ei tule juovuksiin.

      • Anonyymi

        No sittenhän se on kokonaan toinen asia !
        Itse laitan koskenkorvaa kuumaan sokeriveteen, enkä omasta mielestäni juuri humallu !
        Vaimo väittää toisin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sittenhän se on kokonaan toinen asia !
        Itse laitan koskenkorvaa kuumaan sokeriveteen, enkä omasta mielestäni juuri humallu !
        Vaimo väittää toisin !

        Vanhemmiten monet vaimot väittävät vastaan lähes kaikkeen ihan tottumuksen voimasta. Se oikeus heille suotakoon, paljonhan heillä on meissä kestämistä. Ovat monesti jopa ihan oikeassa.

        On toki monia sellaisiakin vaimoja, jotka huonetta hallitsevat viisaudella, rakkaudella ja pitkämielisyydellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe