pattereiden laatu vai vika?(sony dsc-s40)

Sonja

Ostin tässä viikko sitten sonyn edullisen digikameran dsc-s40. Ongelmat alkoivat kun pakkauksessa tulleet patterit täytyi vaihtaa.

Nyt olen kokeillut laittaa tavallisia Philpsin aa paristoja kameraan ja hyvin pelaa... noin 30 sekunttia ja sitten virrat katkeaa. Tämä siis ihan uusilla paristoilla, olen myös kokeillut tv:n kaukosäätimen paristoilla (merkkiä sony) tuloksetta kamera ei inahdakkaan.

Tuntuu, että kamera toimii ainoastaan paketissa tulleilla paristoilla, eli onko ne jotenkin erilaiset kuin kaupoissa myytävät tavalliset aa paristot? vai missä vika?...kamera rikki?

5

1332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama vika

Kokeiles akkuja. Jos ei niilläkään pelaa niin sökö on.
      Törmäsin itse samaan ongelmaan. Kameran mukana tulleilla pattereilla sain 20 kuvaa ja uusilla saman.
      Laitoin akut niin tuli 300 kuvaa ensimmäisellä latauksella.

Paristojen pitää muuten olla alkalipattereita. Tavallisilla ei edes inahda. Se on aivan normaalia.

• T.K.

Digikamerat vaativat ihan eri tavalla virtaa kuin filmikamerat. Kokeile kuvata etsimen kautta ja pidä näyttö pois päältä. Tämä kuvaustapa on muutenkin parempi koska kamera ei tärähdä niin helposti, kun sen voi tukea otsaa vasten. Kaikkein naurettavinta on kun porukka kuvaa näillä semi-järkkäreillä näytön kautta. Kuvat eivät varmasti onnistu. Digijärkkärillä ei edes saa kuvata näytön kautta, vaan aina pitää tähystää etsimen kautta. Tämä siksi että etsimen kautta pääsee "hajavaloa" kuvaan kun etsin ei ole peitettynä kuvatessa.

• sonisti

Mun Sony on paristoilla aika turha vehje, mutta ostin siihen jotkin Sonyn omat Stamina(?)-nimiset akut (2100 mAh Ni-Mh "paristo"akut) ja johan alko lyyti kirjoittaa, niillä tempoo sellaset 400-500 kuvaa kerrallaan.
      Olen myös kokeillut kameraa 1300 mAh:n akuilla ja niilläkin parjäsi ihan mukavasti. Mut ne tavalliset alkaliparistot on Sonyn kanssa aika turhauttavia.

• haba

mulla on sama kamera,ja toimii ihan hyvin kaupan patskuilla ne paketissa tulleet ei toiminu kun n. 50 kuvaa duracelin m3:silla noin 140 kuvaa.

• selvkontrol

jooh, tuttu juttu, mulla on upouusiSony DSC-S90 ja erehdyin ostaa kaupasta alkaliparistot kameraan kun en ollut ehtivinäni ladata mukana tulleita akkuja. ekat kaksi paristoa kesti about 50 kuvaa (sisällä lämpimässä). menin sitten ulos kuvaamaan niin en saanu 20 kuvaakaan! jokatapaukses aloin sitten lataa akkuja niin johan tärppäs. oon kuvannu ihan sikana ja loppua ei näy. ostin joka tapauksessa clasohlsonista vara-akut joita latailla (varta). onneksi sain edullisesti tän kameran, koska mukana tuli laturi plus akut. ois ärsyttäny muuten mennä erikseen ostamaan.
      niin, tuossahan mainittiin jo etsimen kautta tiirailu, vähentää enregiankulutusta juu. lisäksi jos koittaa välttää salamointia niin silläkin säästää.
      hyvää valokuvailua kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      157
      6354
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      50
      1806
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1464
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      48
      1064
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      324
      1019
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      48
      941
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      929
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      898
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      877
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      875
    Aihe