pattereiden laatu vai vika?(sony dsc-s40)

Sonja

Ostin tässä viikko sitten sonyn edullisen digikameran dsc-s40. Ongelmat alkoivat kun pakkauksessa tulleet patterit täytyi vaihtaa.

Nyt olen kokeillut laittaa tavallisia Philpsin aa paristoja kameraan ja hyvin pelaa... noin 30 sekunttia ja sitten virrat katkeaa. Tämä siis ihan uusilla paristoilla, olen myös kokeillut tv:n kaukosäätimen paristoilla (merkkiä sony) tuloksetta kamera ei inahdakkaan.

Tuntuu, että kamera toimii ainoastaan paketissa tulleilla paristoilla, eli onko ne jotenkin erilaiset kuin kaupoissa myytävät tavalliset aa paristot? vai missä vika?...kamera rikki?

5

1298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama vika

      Kokeiles akkuja. Jos ei niilläkään pelaa niin sökö on.
      Törmäsin itse samaan ongelmaan. Kameran mukana tulleilla pattereilla sain 20 kuvaa ja uusilla saman.
      Laitoin akut niin tuli 300 kuvaa ensimmäisellä latauksella.

      Paristojen pitää muuten olla alkalipattereita. Tavallisilla ei edes inahda. Se on aivan normaalia.

    • T.K.

      Digikamerat vaativat ihan eri tavalla virtaa kuin filmikamerat. Kokeile kuvata etsimen kautta ja pidä näyttö pois päältä. Tämä kuvaustapa on muutenkin parempi koska kamera ei tärähdä niin helposti, kun sen voi tukea otsaa vasten. Kaikkein naurettavinta on kun porukka kuvaa näillä semi-järkkäreillä näytön kautta. Kuvat eivät varmasti onnistu. Digijärkkärillä ei edes saa kuvata näytön kautta, vaan aina pitää tähystää etsimen kautta. Tämä siksi että etsimen kautta pääsee "hajavaloa" kuvaan kun etsin ei ole peitettynä kuvatessa.

    • sonisti

      Mun Sony on paristoilla aika turha vehje, mutta ostin siihen jotkin Sonyn omat Stamina(?)-nimiset akut (2100 mAh Ni-Mh "paristo"akut) ja johan alko lyyti kirjoittaa, niillä tempoo sellaset 400-500 kuvaa kerrallaan.
      Olen myös kokeillut kameraa 1300 mAh:n akuilla ja niilläkin parjäsi ihan mukavasti. Mut ne tavalliset alkaliparistot on Sonyn kanssa aika turhauttavia.

    • haba

      mulla on sama kamera,ja toimii ihan hyvin kaupan patskuilla ne paketissa tulleet ei toiminu kun n. 50 kuvaa duracelin m3:silla noin 140 kuvaa.

    • selvkontrol

      jooh, tuttu juttu, mulla on upouusiSony DSC-S90 ja erehdyin ostaa kaupasta alkaliparistot kameraan kun en ollut ehtivinäni ladata mukana tulleita akkuja. ekat kaksi paristoa kesti about 50 kuvaa (sisällä lämpimässä). menin sitten ulos kuvaamaan niin en saanu 20 kuvaakaan! jokatapaukses aloin sitten lataa akkuja niin johan tärppäs. oon kuvannu ihan sikana ja loppua ei näy. ostin joka tapauksessa clasohlsonista vara-akut joita latailla (varta). onneksi sain edullisesti tän kameran, koska mukana tuli laturi plus akut. ois ärsyttäny muuten mennä erikseen ostamaan.
      niin, tuossahan mainittiin jo etsimen kautta tiirailu, vähentää enregiankulutusta juu. lisäksi jos koittaa välttää salamointia niin silläkin säästää.
      hyvää valokuvailua kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe