MF 185 katosi tehot

Traktori käynnistyy ja pyöriikin pienillä kierroksilla hyvin. Ei vain löydy tehoa lainkaan. Olen puhdistanut tankin ja tankissa olevan sihdin uusinut. Polttoainehanan irrottanut ja tarkastanut, siirtopumpun uusinut ja suodattimen katsonut. Oli hieman vettä pohjalla. Käynnistänyt ja syöttöpumpun kyljestä katsonut, että dieseliä tulee. Ja sitähän tulee voimalla. Suuttimet uusittu varmaan 100 tuntia sitten.

Kierrokset nousee ja jonkun ajan kuluttua kierrokset heijaavat, jopa sammunutkin sitten . Dieselvuotoja ei ole. Onko ongelma syöttöpumpun säätimissä ? en ole uskaltanut sitä lähteä purkamaan. Jos löytyisi neuvoa tai videota tuon pumpun huoltoon, voisin kokeilla availla. Harrastan korjauksia, mutta tuo pumppu on mysteeri. enkä turhaan sitä lähtisi tarkistelemaan.

5

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäys: Traktoriin tulee vuodessa hyvin vähän tunteja, kenties 10 -20. Voi olla seisomassa kuukausiakin. Nyt oli seisomassa viime keväästä, eli yli puoli vuotta. Tuo seisottaminen ei näköjään hyvää tee traktorin toiminnalle.

    • Anonyymi

      Ilmavuoto imupuolella tai CAV ruiskutuspumpussa häikkää...likaa ken ties.

    • Kaadoin tankkiin vajaan litran 2-tahtiöljyä. Käynnistin ja odottelin josko olisi öljy
      mennyt pumpulle saakka. seuraavana päivänä tehot palasivat ja tilanne vaikuttaa olevan kunnossa.

    • Anonyymi

      Onko talvilaadun polttoaine. 100% vai onko kesälaatua seassa.

      Mitä tarkoittaa suodattimet katsonut.

      Mitä tarkoittaa pumpun kyljestä tulee polttoainetta VOIMALLA.

      Mikä sai uusimaan suuttimet vähän aikaa sitten.

      Kerro hieman historiaa mitä aluksi tapahtui ja miten tilanne on edennyt tähän.

      Jatketan juttua.

      • Anonyymi

        Lisään tähän vielä kun en huomannut noita mainoksien alla olevia juttuja.

        Jos se korjaantui kaksitahtiöljyn lisäyksellä nin kysymyksessä on ehkä pumpun annosteluventtiilin takertelu. Se on muutenkin tämän pumpun yleisin vika.
        Syy siihen on lian ja veden pääsy pumppuun.
        Yleinen ja väärä menettely on lisätä silloin kaksitahtiöljyä.
        Voi auttaa hetkeksi mutta oikea menettely on pumpun irrotus ja puhdistus dieselkorjaamolla. Silloin voi selvitä vielä pienemmillä kuluilla kun mitä voi tulla jos vain jatkaa ajamista. Esim nestepää poikki.
        Jos pumpulla on vettä ja likaa on niitä silloin myös jo mennyt suuttimiinkin ja nekin on saaneet siipeensä yleensä.
        MF 185 massikka on parhaita traktoreita monen mielestä.
        Puhuit POLTTOAINESUODATTIMESTA. tässä koneessa niitä on kaksi.
        Kannattaa valita hyvälaatuiset polttoainesuodattimet.

        Ruiskutuslaitteiden säilytys yleensä koneessa pitkien seisokkien aikana on sitten kokonaan oma asiansa.

        Jos uskot ja kiinnostuit jatketaan juttua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe