Olen viime aikoina havainut, että kansallisarkistoon ei pääse enää netin kauta tutkimaan skirkonkirjoja kuten ennen. Lupauksia ja " opastusta" ( jotka eivät pidä paikansa) kyllä annetaan, mutta ei vain pääse. Tunistautuminen pitäisi tapahtua jonkin instituution kauta ( esim. yliopisto).
Mistä syystä sellainen muutos ja salaperäisyys?
Kansalliarkiston salaperäisyys
12
380
Vastaukset
- Anonyymi
Samaa mieltä, kyllä on tehty vaikeaksi, mutta jos harrastaa sukututkimusta niin kannattaa liittyä johonkin "sukutukimus yhdistykseen" , niiden kautta pääsee kirkonkirjoihin ja muhin tietoihin.
- Anonyymi
Niitä kirkonkirjoja pääsee katselemaan SSHY:n (suomen sukuhistoriallinen yhdistys) sivuilta. Ilman kirjautumista näkee yli 125 vuotta vanhoja tietoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä kirkonkirjoja pääsee katselemaan SSHY:n (suomen sukuhistoriallinen yhdistys) sivuilta. Ilman kirjautumista näkee yli 125 vuotta vanhoja tietoja.
...ja kirjautumalla pääsee vuoteen 1900 ja sitä vanhempiin. Ihan muutamasta seurakunnasta 10-20 v pitemmällekin.
Olisi kuulemma lupa vuoteen 1922 asti, mutta ei vain saada nettiin. Olen kysynyt asiasta SSHY:stä, mutta sain välttelevän vastauksen, ts en saanut vastausta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja kirjautumalla pääsee vuoteen 1900 ja sitä vanhempiin. Ihan muutamasta seurakunnasta 10-20 v pitemmällekin.
Olisi kuulemma lupa vuoteen 1922 asti, mutta ei vain saada nettiin. Olen kysynyt asiasta SSHY:stä, mutta sain välttelevän vastauksen, ts en saanut vastausta.Eikä seurakunnista saa mitään vastausta. Monopolit ovat Rahan keruuta varten. Se on seurakuntienkin jumala nykyään.
- Anonyymi
Mielestäni ruotsinkielinen on oikein
- Anonyymi
Ruåtsinkielestä väännettyä nimeä ei saa antaa lapselle. Erkki ja Tuomas ja Petteri ovat ehdottomasti kiellettyjä.
- Anonyymi
Jos serveri ei pysty käsittelemään hörhöjen kyselyitä niin sitten ne on syytä estää. Yksinkertaista.
- Anonyymi
Ainoastaan ruotsinkielisiänimiä kä'ytetään
- Anonyymi
Rik8s poliisi. Tämän on l8p
- Anonyymi
ymmärtääkseni pikku syrjäkylien seurakunnilla ei vaan ole aikaa ja työvoimaa laittaa nettiin niitä kirkonkirjoja, siis digitalisoida niitä. Siitä siinä on kyse.
- Anonyymi
Hullut
- Anonyymi
Rikos poliisi
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1084787Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744031476- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101088Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk14963tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11948Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
- 64876