Uskotteko horoskooppeihin?

Itse olen horoskooppi merkiltäni kauris. Tiettyjä piirteitä itsessäni tunnistan eli käytännöllinen, pyrin tekemään kaikki hyvin ja kurinalainen. Kauris on eläinradan sitkein merkki ja siitä olen samaa mieltä. Mutta on, myös piirteitä, joista en itseäni tunnista.
Joskus taannoin viestittelin deitin kanssa ja, kun kerroin olevani kauris, niin vietittely loppui siihen paikkaan. Itse en näin vahvasti usko horoskooppeihin, etteikö suhde vois toimia väärän horoskooppi merkin kanssa.

68

987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No sanotaanko näin, jotta yhen merkin kohdalla vakavasti pohtisin 😁 ja pari on semmosta, joiden kanssa ei yleensä ihan natsaa siis noin ylipäätään, mutta en antas merkin häiritä, jos muuten tuntus (alku) hyvältä. On myös pari merkkiä joiden kanssa ystävyyssuhteet on toimineet erityisen hyvin ja niiden merkkien edustajiin olen myös ihastunut ☺️
      Sanottasko siis näin, en usko Seiskan tai iltapäivälehtien päivän horoskooppeihin, mutta mitä olen aikojen saatossa horoskooppiasioihin muuten tutustunut, niin kyllä reippaasti hölmömpiinkin juttuihin voipi uskoa.
      Ja juu, tunnistan joitakin piirteitä, kun aurinkomerkkini kuvauksiin olen törmännyt, mutta enemmän näyttäs olevan nousumerkin vikoja.
      Tiiätkös sie nousumerkkisi ja jos tiiät, niin kuinka kuvaus osuu?

      • En tiiä omaa nousumerkkiä, mutta jos tehdään syntymäajan perusteella henk. kohtainen kuvaus, niin vois olla osuvampi.


      • No nyt selvitin sen nousevan merkin ja joo kyllä tuo näyttäis osottain pitävän paikkansa


      • Catfish617 kirjoitti:

        En tiiä omaa nousumerkkiä, mutta jos tehdään syntymäajan perusteella henk. kohtainen kuvaus, niin vois olla osuvampi.

        Tarkka syntymäaika ja -paikka tarvitaan ja täältä voipi kahtoa https://www.astro.fi/nousumerkki
        Samalla sivustolla voi tehä myös sen astrologisen kartan jos haluaa 😁 Kannattaa tutustua, mielenkiintoinen sivusto, eikä tartte maksaa jos ei taho. Ite en ainakaan vielä oo tahtonut.


      • Catfish617 kirjoitti:

        No nyt selvitin sen nousevan merkin ja joo kyllä tuo näyttäis osottain pitävän paikkansa

        No niin, hyvä. Sä olit nopeampi selvityksessäsi kuin mie tuon linkin laitossa 😁
        Mukavaa päivää ❄


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        No niin, hyvä. Sä olit nopeampi selvityksessäsi kuin mie tuon linkin laitossa 😁
        Mukavaa päivää ❄

        No kiitos kuitenkin😀Ihan mielenkiintoinen linkki


    • Anonyymi

      Kiinnostava aihe ainakin keskusteluun, jos toinen on perehtynyt asiaan. Astrologiset kartat jne.

    • En nyt sano uskovani, mutta löydän kyllä aika monia itseen sopivia määritelmiä, osa ei sovi yhtäänkään.

      Mä olen rapu, juhannus vekara. Ja olen kyllä hyvin lämmin ja rakastava, kaikkeni antava heille joita rakastan ja kivikova panssariini vetäytyvä ja puolustautuva saksiniekka niille, jotka kohtelee minua huonosti ja ilkeesti. Kun katkon välini ihmisiin joihin en enää luota, katkon ne pysyvästi.

      • "Kauris ja rapu ovat toistensa vastakohtia parhaalla mahdollisella tavalla – nimittäin toisiaan täydentäen. Siinä missä rapu on huolehtivainen horoskooppimerkki, kauris tykkää olla vastuussa ja johtaa. Nämä vastakohdat tekevät heistä täydellisen tiimin perhe-elämässä."

        Lähde:https://anna.fi/horoskoopit/mitka-horoskooppimerkit-sopivat-parhaiten-yhteen-25-parasta-paria-tahtimerkkien-mukaan

        Paras ystäväni on kauris ja on tunnettu 1989 vuodesta asti. En kyllä nää meistä paria muodostuvan.😜


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        "Kauris ja rapu ovat toistensa vastakohtia parhaalla mahdollisella tavalla – nimittäin toisiaan täydentäen. Siinä missä rapu on huolehtivainen horoskooppimerkki, kauris tykkää olla vastuussa ja johtaa. Nämä vastakohdat tekevät heistä täydellisen tiimin perhe-elämässä."

        Lähde:https://anna.fi/horoskoopit/mitka-horoskooppimerkit-sopivat-parhaiten-yhteen-25-parasta-paria-tahtimerkkien-mukaan

        Paras ystäväni on kauris ja on tunnettu 1989 vuodesta asti. En kyllä nää meistä paria muodostuvan.😜

        Teillä nyt ainakin näkyy synkkaavan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teillä nyt ainakin näkyy synkkaavan.

        Mulla ja mun ystävälläni vai? Jos, niin meitä juuri tarkoitin tuolla etten näe meistä, minusta ja ystävästäni pariksi nimenomaan liian erilaisuuden vuoksi. Mutta toki muutenkaan.

        Hän on aktiivinen menijä ja tykkää monista asioista, joita minä en jaksa lainkaan. :)

        Mutta erilaisuus auttaa siinä määrin, että toisen näkökulma on itselle usein aina uusi. Ja ei tule ikään kuin liian tutuiksi...


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mulla ja mun ystävälläni vai? Jos, niin meitä juuri tarkoitin tuolla etten näe meistä, minusta ja ystävästäni pariksi nimenomaan liian erilaisuuden vuoksi. Mutta toki muutenkaan.

        Hän on aktiivinen menijä ja tykkää monista asioista, joita minä en jaksa lainkaan. :)

        Mutta erilaisuus auttaa siinä määrin, että toisen näkökulma on itselle usein aina uusi. Ja ei tule ikään kuin liian tutuiksi...

        Te kaksi tässä ketjussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Te kaksi tässä ketjussa.

        Aa, muutama sana vaihdettu, en osaa siitä tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä. :)

        Mutta ystäväni kanssa....

        "Haasteena voi olla ravun liikakin huolehtivaisuus, jonka kauris ottaa mielellään vastaan. Ravun pitää muistaa vaatia myös itselleen huolenpitoa ja rakkautta."

        -Minä olin se kanaemo, joka yritti hillitä uhkarohkean maailmanvalloittajan ja uteliaan seikkalijan reteen rohkeita tempauksia ja lohduttaja sitten kun elämä satutti. Hän sai minussa heräämään aikuisen roolin, mutta hänen elämänjanonsa puhutteli minua.

        Hän teki asioita, joita mä en uskaltanut. Niinpä hän oli myös kiehtova juuri siksi ystävänä.


      • Anonyymi

        Totta kai jos on kymmenen sanontaa minkälainen in niin ihan varmasti löytää itsestään samoja, näin on horoskoopit aina olleet. Se joka niihin uskoo tehköön sen, mutta minä en usko


      • G-LoveR kirjoitti:

        Aa, muutama sana vaihdettu, en osaa siitä tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä. :)

        Mutta ystäväni kanssa....

        "Haasteena voi olla ravun liikakin huolehtivaisuus, jonka kauris ottaa mielellään vastaan. Ravun pitää muistaa vaatia myös itselleen huolenpitoa ja rakkautta."

        -Minä olin se kanaemo, joka yritti hillitä uhkarohkean maailmanvalloittajan ja uteliaan seikkalijan reteen rohkeita tempauksia ja lohduttaja sitten kun elämä satutti. Hän sai minussa heräämään aikuisen roolin, mutta hänen elämänjanonsa puhutteli minua.

        Hän teki asioita, joita mä en uskaltanut. Niinpä hän oli myös kiehtova juuri siksi ystävänä.

        Mä olen ollut ihastunut rapuun, mutta nykysellään mun sydämen on vienyt semmonen sarvellinen peijakas 🥰


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Mä olen ollut ihastunut rapuun, mutta nykysellään mun sydämen on vienyt semmonen sarvellinen peijakas 🥰

        Aaa-ha. Oinas vai kauris? 😛

        Me ravut ollaa kaiketi enimmäkseen kotini on linnani ihmisiä. Sydämellisiä läheisille, mutta etäisiä vieraammille. Kuulostaako tutulle?


      • G-LoveR kirjoitti:

        Aaa-ha. Oinas vai kauris? 😛

        Me ravut ollaa kaiketi enimmäkseen kotini on linnani ihmisiä. Sydämellisiä läheisille, mutta etäisiä vieraammille. Kuulostaako tutulle?

        Semmonen merkki jonka sarvista täytys kuuleman mukkaan toisinaan napata kiinni 😁 Kyllä tuo rapulan kuvaus hyvin osuu.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Semmonen merkki jonka sarvista täytys kuuleman mukkaan toisinaan napata kiinni 😁 Kyllä tuo rapulan kuvaus hyvin osuu.

        Härkä. 😅

        Kuumerkkini.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Aaa-ha. Oinas vai kauris? 😛

        Me ravut ollaa kaiketi enimmäkseen kotini on linnani ihmisiä. Sydämellisiä läheisille, mutta etäisiä vieraammille. Kuulostaako tutulle?

        Minulla ainoastaan huonoja kokemuksia ravuista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ainoastaan huonoja kokemuksia ravuista

        Varmaan monella muullakin. Ei olla helppoja ihmisiä kaikille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ainoastaan huonoja kokemuksia ravuista

        Kuumerkissäni olen Härkä, aurinkomerkiltäni rapu.

        "kaikkensa asialle, jota rakastaa: oli kyseessä sitten ihmissuhde, tai vaikkapa esimerkiksi työ tai harrastus. Kuu-Härkä etsii kestäviä ja pitkäkantoisia suhteita ja asioita elämäänsä, ja rakastaa hoivata kumppaniaan. Hän etsii parisuhteessa täydellistä molemminpuolista sitoutumista, aistillisuutta ja hemmottelua.

        Kuu-Härän äiti on usein saanut luotua lapselleen turvallisen ja vakaan elinympäristön. Usein äiti on ollut hyvä tukipylväs johon Kuu-Härkä nojaa vielä aikuisiälläkin. Äiti on antanut arvoa hyvälle ruualle, siistille kodille, materialle sekä turvalliselle ja tasaiselle perusarjelle, mikä on iskostunut myös Kuu-Härälle."


        Tunnistan oikein hyvin tuosta itseni. Kuu merkki kuulemma kuvaa tunnepuolta ihmisessä.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Kuumerkissäni olen Härkä, aurinkomerkiltäni rapu.

        "kaikkensa asialle, jota rakastaa: oli kyseessä sitten ihmissuhde, tai vaikkapa esimerkiksi työ tai harrastus. Kuu-Härkä etsii kestäviä ja pitkäkantoisia suhteita ja asioita elämäänsä, ja rakastaa hoivata kumppaniaan. Hän etsii parisuhteessa täydellistä molemminpuolista sitoutumista, aistillisuutta ja hemmottelua.

        Kuu-Härän äiti on usein saanut luotua lapselleen turvallisen ja vakaan elinympäristön. Usein äiti on ollut hyvä tukipylväs johon Kuu-Härkä nojaa vielä aikuisiälläkin. Äiti on antanut arvoa hyvälle ruualle, siistille kodille, materialle sekä turvalliselle ja tasaiselle perusarjelle, mikä on iskostunut myös Kuu-Härälle."


        Tunnistan oikein hyvin tuosta itseni. Kuu merkki kuulemma kuvaa tunnepuolta ihmisessä.

        Laitan lähdelinkin vielä.

        https://www.intuitiolla.com/astrologia-blogi/Kuumerkki

        "Kuu-Härkä ihminen on käytännöllinen ja määrätietoinen. Hän rakastaa romantiikkaa, syviä ihmissuhteita ja vakautta. Hän löytää turvallisuuden tasaisesta elämästä: omasta kodista, perheestä, turvallisesta parisuhteesta ja hyvästä ja vakaasta taloustilanteesta. Kuu-Härät ovat usein hyvin perhekeskeisiä ja he ovat lojaaleja rakkaimilleen. He huokuvat usein sisäistä tyyneyttä ja arvostavat pysähtymistä. Kuu-Härkä vaalii omaa vakaata maan kamaraansa, ja hän rakastaa mukavuutta ja aistillisuutta.

        Kuu-Härän tunne-elämä järkkyy epämukavuuden ja ennalta-arvaamattomuuden tunteesta. Turvallisuudenkaipuu on niin suuri, että toisinaan heistä tulee omistushaluisia niin materian kuin ihmissuhteidenkin suhteen. Mustasukkaisuus tai kumppanin liikkeiden “kyttääminen” ei välttämättä ole tällaiselle henkilölle mitenkään epätavallista. Kuu-Härkä on perusluonteeltaan itsepäinen, eikä haluaisi tehdä kompromisseja asioista, joista hän on jo päättänyt. Hän ei kuitenkaan reagoi asioihin vihaisesti tai impulsiivisesti, vaan on pikemminkin hyvin lehmänhermoinen ja rauhallinen reagoija.

        Parisuhteessa Härkä-Kuu on alkuun usein varovainen, eikä halua edetä suhteessa päätä pahkaa. Hän on varovainen ja pelkää tekevänsä huonoja valintoja, jotka voisivat horjuttaa fyysistä, emotionaalista ja taloudellista turvallisuuden tunnetta. Mutta sitten kun hän päättää sitoutua, hän antaa kaikkensa asialle, jota rakastaa: oli kyseessä sitten ihmissuhde, tai vaikkapa esimerkiksi työ tai harrastus. Kuu-Härkä etsii kestäviä ja pitkäkantoisia suhteita ja asioita elämäänsä, ja rakastaa hoivata kumppaniaan. Hän etsii parisuhteessa täydellistä molemminpuolista sitoutumista, aistillisuutta ja hemmottelua."

        Jostain syystä jäi myös maalaamatta osa kooioitavaksi edelliseen. 🤷🏼‍♂️


    • Anonyymi

      Horoskoopit on hölynpölyä. Hyvällä uskolla voi löytää ominaisuuksia niistä, mutta niitä on niin monta, että jokin osuu aina. Ei kai syntymäaika määrittele luonnetta, taitaa olla elämä, se joka kustakin tekee millaisenkin. Ja niin, se perimmäinen luonne on aika useesti tutuilta piilossa.

      • Onhan se vähän noinkin, elämä ja elämänkokemukset muokkaa meitä ihmisinä.


      • Anonyymi

        Niinhän ne suunnitellaankin ensin että on ahkera jippii kaikki pitävät itseään ahkerana.

        Sitten on se että kaipaa muka jotain omaista joka on kuollut, taas sattui kohdalle, ja sattuu jokaisen kohdalle , kolmas tyyli olet älykäs ihminen jippii , kuinka se tiesi niin prikulleen senkin,

        sitten olet kaunis sanoo horoskooppi , ja useat horoskoopin lukijat pitävät itseään kauniina ja ovat mielissään kun horoskooppi taas stemmasi 100% .

        Jotta kyllähän näitä on jotka näyttää tekevän itsestään horoskoopin esikuvan , kun horoskooppi niin hyvin tiesi millainen hän on. Että silleen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne suunnitellaankin ensin että on ahkera jippii kaikki pitävät itseään ahkerana.

        Sitten on se että kaipaa muka jotain omaista joka on kuollut, taas sattui kohdalle, ja sattuu jokaisen kohdalle , kolmas tyyli olet älykäs ihminen jippii , kuinka se tiesi niin prikulleen senkin,

        sitten olet kaunis sanoo horoskooppi , ja useat horoskoopin lukijat pitävät itseään kauniina ja ovat mielissään kun horoskooppi taas stemmasi 100% .

        Jotta kyllähän näitä on jotka näyttää tekevän itsestään horoskoopin esikuvan , kun horoskooppi niin hyvin tiesi millainen hän on. Että silleen

        Oottepas uskomattomia 😅 mutta en se miekään kaikkea usko, vaikka näihin kooppeihin kyllä ainakin jonkin verran.


      • Anonyymi

        Ihmisestä tulee sellainen minkälaiset grenig on perinyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisestä tulee sellainen minkälaiset grenig on perinyt

        Geenit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Geenit

        Saneleekohan geenit enemmänkin ulkonäköä? Silmien väriä, hiusten, ihon jne. Luonne tuskin periytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saneleekohan geenit enemmänkin ulkonäköä? Silmien väriä, hiusten, ihon jne. Luonne tuskin periytyy.

        Ihminen on geenien, ympäristön ja kasvatuksen summa. Luonteeseen vaikuttaa enemmänkin ympäristö ja kasvatus. Mutta onhan geeneilläkin osansa, esim. Perityvät mielenterveysongelmat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on geenien, ympäristön ja kasvatuksen summa. Luonteeseen vaikuttaa enemmänkin ympäristö ja kasvatus. Mutta onhan geeneilläkin osansa, esim. Perityvät mielenterveysongelmat.

        Mielenterveysongelmiin tarvitaan, myös laukaiseva tekijä.


      • Anonyymi
        Catfish617 kirjoitti:

        Mielenterveysongelmiin tarvitaan, myös laukaiseva tekijä.

        Totta, mutta mahdollisuus mielenterveyden sairauksiin ja persoonallisuushäiriöihin on suuri jos vanhemmilla tai toisella on. Jotkut perityvät sukupuolen mukaan toiset kaikille lapsille, näin ainakin persoonallisuuhäiriöissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mutta mahdollisuus mielenterveyden sairauksiin ja persoonallisuushäiriöihin on suuri jos vanhemmilla tai toisella on. Jotkut perityvät sukupuolen mukaan toiset kaikille lapsille, näin ainakin persoonallisuuhäiriöissä.

        Jos toisella tai molemmilla vanhemmilla (usein molemmilla koska personallisuushäiriöiset pariutuvat usein keskenään) on persoonallishäiriö, kasvuympäristö kotona on niin kieroutunut, että se jo itsessään altistaa voimakkaasti lapsia ilman geenejäkin (jotka tietysti ovat myös osallisena).


    • Kauris hyppii täälläkin 😁

      • Ja sarvet vaan kolahtaa, kun toinenkin kauris hyppii♈


      • Catfish617 kirjoitti:

        Ja sarvet vaan kolahtaa, kun toinenkin kauris hyppii♈

        Emmä tiiä .. en usko, että niin lähelle osuttais.


      • satama100 kirjoitti:

        Emmä tiiä .. en usko, että niin lähelle osuttais.

        Juuh.. En minäkään, koska luonnossa oltava tarkka kehen törmää, jos meinaa hengissä pysyä😁


      • Catfish617 kirjoitti:

        Juuh.. En minäkään, koska luonnossa oltava tarkka kehen törmää, jos meinaa hengissä pysyä😁

        Aivan.


      • Anonyymi
        Catfish617 kirjoitti:

        Ja sarvet vaan kolahtaa, kun toinenkin kauris hyppii♈

        😂😂😂😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        😂😂😂😂

        Miksette vähän niitä sarvia keskenänne kolkuttelisi, vaikka siellä laavulla nuotiotulen 🔥 loisteessa 😁😉


      • Anonyymi

        Kolmas kauris täällä kolkuttelee :) On muuten joskus raskasta, onneksi nouseva merkkini on jousimies :)


    • Sen aika oli ja meni 👍

      • Niimpä ja minun sarvet sojottaa jo muille maille❣️


    • Tottakai 😁 samahan se on täälläkin 👍😁 sehän on vain hieno asia ❣️

      • Niimpä ja onhan se hyvä, jos pieniltä metsästysmailta löytyy jotain saalista😁


      • Catfish617 kirjoitti:

        Niimpä ja onhan se hyvä, jos pieniltä metsästysmailta löytyy jotain saalista😁

        Aina löytyy 👍 siihen ei tarvita suuria läänejä 😁


    • Anonyymi

      Mulle on redflag nainen joka hössöttää horoskoopeista. Aikas moniin asioihin pieni ihminen voi itse vaikuttaa eikä ole tähtimerkkiensä sitoma missään määrin. Hörhöt tulevat parhaiten toimeen hörhöjen kanssa. En lähde enää tapaamaan liian hönöjä naisia. Done that.

      • Juurikin näin👍


    • Anonyymi

      Kukahan aloittikaan tämän horoskooppikirjoituksen 😅

      • No kysyin vaan muidenkin mielipidettä asiaan ja toisaalta uskon jissain määrin, jos tehdään henk. kohtainen horoskooppi, mutta lehtien horoskoopit on tietty, ihan hölynpölyä, enkä niihin usko. Kyllä ne elämänkokemukset muokkaa ihmistö, eikö horoskoopit. No toivottavasti ei nyt taas saada tappelua tästäkin ja ollaan näin joulun alla kilttejä toisilemme😊


    • Anonyymi

      Minä ajattelen että kannattaa tutustua omaa astrologogiseen karttaan kokonaisuutena. Esim dark moon lilith vaikuttaa meihin eri tavoin. Pidän horoskooppeja yhtenä tapana tarkastella itseä ja muita.
      - terv entinen ateisti

      • Anonyymi

        Annas kun arvaan. Koit jonkun tragedian tai menetyksen elämässäsi ja löysit astrologiset kartat tuona hauraana hetkenä ja kas kummaa aivosi löysivät kriisitilanteessa sieltä jotain sopivia "merkkejä" tilanteeseesi?
        Inhoan puoskareita ja uushenkisiä "asiantuntijoita" jotka käyttävät ihmisten hätätilaa/kriisejä hyödykseen ja hyvän tekemisen nimissä käärivät rahaa taskuihinsa siinä sivussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annas kun arvaan. Koit jonkun tragedian tai menetyksen elämässäsi ja löysit astrologiset kartat tuona hauraana hetkenä ja kas kummaa aivosi löysivät kriisitilanteessa sieltä jotain sopivia "merkkejä" tilanteeseesi?
        Inhoan puoskareita ja uushenkisiä "asiantuntijoita" jotka käyttävät ihmisten hätätilaa/kriisejä hyödykseen ja hyvän tekemisen nimissä käärivät rahaa taskuihinsa siinä sivussa.

        Yleensä tragedian kohdatessa ihminen kasvaa ja luo yhteyttä henkisyytensä kanssa. Mitä haittaa astrologiasta ja merkeistä lohtua hakemisesta on? Jos se auttaa pääsemään eteenpäin tragedioista? En pidä sitä hörhöilynä tai kouluttamattomuutena, päinvastoin. Osoittaa kypsyyttä ja itsensä tuntemista tietynlainen henkisyys, enkä puhu uskonnosta välttämättä. Sellainen ihminen pystyy helpommin myös tarkastelemaan omaa keskeneräisyyttä ja virheitään ja antamaan muille virheitään anteeksi.

        Itse en pystyisi olemaan ihmisen kanssa jolla ei ole minkäänlaista yhteyttä oman henkisen puolen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä tragedian kohdatessa ihminen kasvaa ja luo yhteyttä henkisyytensä kanssa. Mitä haittaa astrologiasta ja merkeistä lohtua hakemisesta on? Jos se auttaa pääsemään eteenpäin tragedioista? En pidä sitä hörhöilynä tai kouluttamattomuutena, päinvastoin. Osoittaa kypsyyttä ja itsensä tuntemista tietynlainen henkisyys, enkä puhu uskonnosta välttämättä. Sellainen ihminen pystyy helpommin myös tarkastelemaan omaa keskeneräisyyttä ja virheitään ja antamaan muille virheitään anteeksi.

        Itse en pystyisi olemaan ihmisen kanssa jolla ei ole minkäänlaista yhteyttä oman henkisen puolen kanssa.

        Kyllä, henkisyyttä voi olla monenlaista ja se voi olla tervettä itsetuntemustakin osalla, työkaluna asiassa. Astrologiaan uskominen ei silti ole mikään koulutetun ja tasapainoisen mielen merkki.
        Ei mitään sitä vastaan jos joku saa siitä lohtua. Itse en halua vain kumppania joka ottaa vastaavat asiat hyvin tosissaan. Kovin uskovat/hengelliset ihmiset aiheuttavat lähinnä huvittuneisuutta itsessäni, koska osa ottaa itsensä niiiin vakavasti.;)


      • Anonyymi

        Jatkan kommentoijien jälkeen, että koen erilaiset maailmankatsomukset tutustumisen arvoisiksi ja siksi en enää näin aikuisena säikähdä vastakkaisiakaan maailmankatsomuksia enkä näkökulmia. Kunnioita toista lienee tärkein sanoma, siten saat itsekin kunnioitusta. Astrologiastakin löysin, suuresti itseäni yllättäen, tavan nähdä ja peilata itseäni ja omia kokemuksiani. Se on mielenkiintoista ja inspiroivaa nähdä itsensä uusin tavoin, erilaisin käsittein. Uushenkisyys on toki pop tällä hetkellä laajemminkin, ja noista yhteisöistä on mahdollista saada uusia tuttavuuksia monesti eristäytyneeseen elämään. Mitään suurempia kriisejä ei tuolloin elämässäni ollut. Ja siis samanlaistahan tuo psykokulttuuri terapioineen ja diagnooseineen on muutenkin, niistäkin on kokemusta valitettavasti.
        - More the merrier


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan kommentoijien jälkeen, että koen erilaiset maailmankatsomukset tutustumisen arvoisiksi ja siksi en enää näin aikuisena säikähdä vastakkaisiakaan maailmankatsomuksia enkä näkökulmia. Kunnioita toista lienee tärkein sanoma, siten saat itsekin kunnioitusta. Astrologiastakin löysin, suuresti itseäni yllättäen, tavan nähdä ja peilata itseäni ja omia kokemuksiani. Se on mielenkiintoista ja inspiroivaa nähdä itsensä uusin tavoin, erilaisin käsittein. Uushenkisyys on toki pop tällä hetkellä laajemminkin, ja noista yhteisöistä on mahdollista saada uusia tuttavuuksia monesti eristäytyneeseen elämään. Mitään suurempia kriisejä ei tuolloin elämässäni ollut. Ja siis samanlaistahan tuo psykokulttuuri terapioineen ja diagnooseineen on muutenkin, niistäkin on kokemusta valitettavasti.
        - More the merrier

        Tässä virkistävä näkökulma keskusteluun:

        Astrologiaan vakavasti uskominen on vain yksi, jokseenkin inhimillinen ja peruspsykologinen mekanismi "uhriututtaa itseään", tehdä itsestään olosuhteidensa uhrin ja omaksua tämä asenne. Eli, tällainen ihminen etsii elämäntapahtumilleen "syyllisiä" ja syitä mm planeettojen liikkeistä. Ihminen kieltää omien elämänvalintojensa ja asenteensa merkittävän vaikutuksen elämäänsä tai kokee ne hyvin pieniksi. Vastuu siis siirretään yliluonnolliselle, taivaalliselle ja sopivan epämääiselle taholle, koska se on helpompaa, huomattavasti mukavampaa ja vähemmän työlästä, kuin se, että ihmisen pitäisi ottaa itse vastuu tekemisistään, tehdä muutoksia konkreettisella tasolla, muuttaa asenteitaan tai vaikkapa kohdata menneisyytensä taakat rehellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä virkistävä näkökulma keskusteluun:

        Astrologiaan vakavasti uskominen on vain yksi, jokseenkin inhimillinen ja peruspsykologinen mekanismi "uhriututtaa itseään", tehdä itsestään olosuhteidensa uhrin ja omaksua tämä asenne. Eli, tällainen ihminen etsii elämäntapahtumilleen "syyllisiä" ja syitä mm planeettojen liikkeistä. Ihminen kieltää omien elämänvalintojensa ja asenteensa merkittävän vaikutuksen elämäänsä tai kokee ne hyvin pieniksi. Vastuu siis siirretään yliluonnolliselle, taivaalliselle ja sopivan epämääiselle taholle, koska se on helpompaa, huomattavasti mukavampaa ja vähemmän työlästä, kuin se, että ihmisen pitäisi ottaa itse vastuu tekemisistään, tehdä muutoksia konkreettisella tasolla, muuttaa asenteitaan tai vaikkapa kohdata menneisyytensä taakat rehellisesti.

        Niin tässä onkin se pointti, että mikä on yksilön ja yhteisön, luonnon ja kulttuurin, biologian ja sosiaalisen konstruktionististen näkemysten suhde. Minulle se on monitahoinen, uudelleenkiertyvä suhde. Individualistiset liian yksilökeskeiset teoriat ovat itselleni vieraita, vaikka meidän kulttuurimme haluaa meidät kovasti yksilön vastuuseen opettaa. Naisruumiille se on haastava paikka patriarkaattisessa ja andro- eli mieskeskeisessä "self"-kulttuurissa. Siksi en jaksa syyllistää yksilöä, vaan katson rakenteita ja iloitsen, kun yksilöllä on jotain ihanaa elämässään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tässä onkin se pointti, että mikä on yksilön ja yhteisön, luonnon ja kulttuurin, biologian ja sosiaalisen konstruktionististen näkemysten suhde. Minulle se on monitahoinen, uudelleenkiertyvä suhde. Individualistiset liian yksilökeskeiset teoriat ovat itselleni vieraita, vaikka meidän kulttuurimme haluaa meidät kovasti yksilön vastuuseen opettaa. Naisruumiille se on haastava paikka patriarkaattisessa ja andro- eli mieskeskeisessä "self"-kulttuurissa. Siksi en jaksa syyllistää yksilöä, vaan katson rakenteita ja iloitsen, kun yksilöllä on jotain ihanaa elämässään.

        Yhteiskunnallisten eriarvoistavien rakenteiden huomioonottaminen ja ymmärtäminen on järkevän, tässä todellisuudessa ja ajassa elävän ihmisen merkki. Kertoo myös hyvästä terveestä kriittisestä asenteesta kaikenkattavia teorioita/maailmanselitysmalleja kohtaan, minkä voi oppia akateemisesta maailmasta. Tekstisi kuulosti järkevämmältä kuin edellinen jos olit sama kirjoittaja edes?
        Kuten kirjoitin, omani oli näkökulma ei mikään kaikenkattava totuus, mutta huomattavasti paremmin perusteltu kuin astrologian puolestapuhujien selitykset. Varteeonotettava selitys miksi ihmiset ovat alttiita uskomaan huonosti perusteltuihin ja vähän todistusarvoa omaaviin uskomuksiin/uskonnollisuuteen. Ne tarjoavat teitä todellisuuspakoon ja ehkä vastuunkinpakoon meidän nykykulttuurin realiteeteista.
        Osa uskoo koska on kasvanut uskonnollisessa yhteisössä, eli on pienen yhteisönsä tuotos, eikä muita maailmankatsomuksia tai kriittistä koulutusta ole tarjoiltu, ei olla osattu kyseenalaistaa omia kasvatuksellisia lähtökohtiaan jne. Onneksi me tervepäiset aikuiset ihmiset voimme vapaasti valita, mihin yhteisöihin haluamme kuulua ja punnita tarkoin, tuovatko vaikkapa hengelliset yhteisöt elämäämme hyvää vai esimerkiksi rajoituksia, sääntöjä, lisää valtaakäyttäviä auktoriteetteja tai omaa itseämme vahingoittavia uskomuksia ja käytäntöjä.


    • Anonyymi

      No hyvät naiset, se ois sitten päivän kiistan aika. Ei taida tällä palstalla olla aihetta, mistä ei tapeltais😂😂

      • Anonyymi

        Rakentavalla keskustelulla ja tappelulla on ero. Tylsää keskustelua sellanen jossa kaikki on samaa mieltä


    • Anonyymi

      Yksi aihe muiden joukossa ja mulle sopii hyvin keskustella siitä vaikka deiteillä. Tiedänkin asiasta jonkin verran, tuli joskus aikoinaan perehdyttyä. Muutkin henkiset aiheet kiinnostavat, mutta en ole fiksautunut niihin sen kummemmin.

      • Anonyymi

        Wow, kiva ajatus :)


    • Anonyymi

      Kauris olen myös , mutta usko horoskooppeihin on jäänyt, kuten myös kaiken muunkin uskomusten, toiveiden ja haaveiden osalta.

    • Anonyymi

      Astrologina työskentely ja rahastaminen on vähintään eettisesti epäilyttävää toimintaa.
      Asiallista ja argumentoitua keskustelua löytyy hyvin googlaimella aiheesta.

      Astrologiaan uskovilla muuten vaikuttaa olevan usein vakavia mielenterveys- tai persoonallisuushäiriödiagnooseja. Mm Sourin Kata. Tuskin on sattumaa. Kertoo ihmisen henkisen tilan ja terveyden hauraudesta ja epätasapainoisuudesta, kun turvautuu kaikenlaisiin uskomuksiin ja pseudotieteisiin. Summasummarum, tämänkö takia sateenkaari-ihmisissä on niin paljon astrologiaan ja vastaaviin hurahtaneita? Vakavat mielenterveydenongelmat ajavat epätoivoisen ihmisen kokeilemaan ja uskomaan lähes mitä tahansa, oli menetelmistä tutkittua näyttöä tai ei.

      • Anonyymi

        Mikä suuntaus tämä on. Viime vuosina palstalle on alkanut ilmaantua kaikuna vuosikymmenten takaa pakkosyöttöä ideasta "homoseksuaalisuus on mielisairaus ja/tai mielisairauksien syy". Paluu aikaan jota en henkilökohtaisesti edes muista. Tympii todella. Menkää uskovaiset muualle pakkosyöttämään ahdasmielistä ajatusmaailmaanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä suuntaus tämä on. Viime vuosina palstalle on alkanut ilmaantua kaikuna vuosikymmenten takaa pakkosyöttöä ideasta "homoseksuaalisuus on mielisairaus ja/tai mielisairauksien syy". Paluu aikaan jota en henkilökohtaisesti edes muista. Tympii todella. Menkää uskovaiset muualle pakkosyöttämään ahdasmielistä ajatusmaailmaanne.

        Nyt luit väärin. Olen itsekin lesbo enkä vähääkään uskonnollinen ihminen. Pointti oli, että vähemmistöasema altistaa mt-ongelmille hyvin herkästi, eri tavalla kuin jos olisi enemmistöä. Osa kärsii esim vähemmistöstressistäkin. Pohdiskelin, että ko. lähtökohdat saattaa altistaa kaikenlaisille uskomuksille. Moniin mt-ongelmiin liittyy nimittäin haitallisia ajatusvääristymiä ja uskomuksia ihmisestä itsestään kuin kanssaihmisistään. Vakavampi mielenterveyshäiriö vaikuttaa siihen, miten ihminen tulkitsee muiden ihmisten käytöstä ja ympäristöään.


    • Anonyymi

      Heterothan ne uskoo enemmän horoskooppeihin ja muihin "ennustuksiin", jos aletaan prosentuaalisesti lähestymään asiaa. Eikä heillä noiden yllä olevien kirjoitelmien mukaan siis pitäisi olla minkäänlaisia mt-sairauksia, ovathan he saaneet lapsuudessaan ja nuoruudessaan lukea niitä kaiken maailman reginoista ja pitäisi olla pääkin ihan kunnossa, koska ovat lukeneet kaiken maailman päiväunelmaromaaneja, joissa nainen löytää aina, ihan joka stoorissa, sen uljaan pelastavan prinssinsä, jota ilman ei olisi elämää voinut olla vaan olisi joutunut tyytymään huonoon mieheen ja huonoon suhteeseen. Tuoko tekee heteroista sit jotenkin tervejärkisempiä? Hehän todellakin lukevat horoskoopit ahmien ja uskoen ja myös pettyen, kun ei nyt tällä viikolla tullutkaan se oma prinssi vastaan, mutta kenties ensi viikon lehti povaa parempaa tuuria. Täytyy todeta, että kovin on mustavalkoinen ajattelutyyli yhäkin voimissaan, huhhuh.

      • Anonyymi

        Teet nyt karkeita yleistyksiä heteroista. Se jos mikä on mustavalkoista ajattelua. Ylläolevat kommentit ja kommentoijat selvästi pohdiskevat asioita monipuolisemmin. Mustavalkoisia totuuksia ei ole esitetty, se on ainoastaan sun värittynyt lukutapasi.

        Se luetun ymmärtäminem, ihmiset.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe