Viherpiiperöt pilanneet myös bensa-Bemarit

Anonyymi-ap

Itselleni tuli yllätyksenä että 2018 jälkeen myös bensa-bemareihin on pitänyt EU-viherpiiperöiden vaatimuksesta asentaa hiukkassuodatin (Petrol Particulate Filter eli PPF tai jenkkislangilla Gasoline Particulate Filter GPF).

Käytännössä tämä tuo dieselin DPF-ongelmat myös bensaversioon. Toisin sanoen jos ajelet paljon lyhyttä matkaa etkä käy moottoritiellä "polttamassa karstoja suodattimesta", jossain vaiheessa kojelautaan pamahtaa ilmoitus:

"Hiukkassuodattimen regenerointi tarpeen"

Käyttöohjeen mukaan pitäisi riittää, että ajaa moottoritiellä n. 30 min vaihtelevalla nopeudella eli nostaa usein jalkaa kaasulta, jolloin putkisto kuumenee nopeammin polttolämpötilaan (n. 600 C). Tämän pitäisi polttaa suodatin taas puhtaaksi.

Ongelma on vain siinä, että tiedän useamman tapauksen jossa tuo ei ole auttanut. Ei vaikka on ajettu useita tunteja ja satoja kilometrejä. On ajettu KOVAA, eri moodeilla, sport-vaihteistomoodilla, normaalimoodilla, nostettu jalkaa kaasulta, ei ole nostettu jne. Mikään ei tunnu auttavan ja vikakoodi säilyy.

Näyttää siltä, että joissakin tilanteissa peli on jo menetetty kun tuo herja tulee kojelautaan.

Mahtavaa designia.

Eli muista käydä antamassa myös bensa-autolle kenkää ja rajusti. Usein.

15

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kaikki viherpesu on täyttä roskaa. pikkutyttöjen tyhjän-pätemistä.

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🔞 ­­­N­y­m­­­f­o­m­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#176640294

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Siinä taas pimmeristeille yksi ongelmalisää. Niiden muiden lisäksi!....😅

    • Anonyymi

      Tuo ongelma koskee kaikkia muitakin bensa-autoja, jotka on tehty 2018 jälkipuoliskon jälkeen. EU-viherpiiperöinti kun koskee kaikkia - ei vain bemaria.

      • Anonyymi

        Mutta vain pimmereissä on ne ongelmat! 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vain pimmereissä on ne ongelmat! 😂

        Jep. Muissa autoissa ei ole koskaan mitään vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Muissa autoissa ei ole koskaan mitään vikaa.

        Ei ainakaan minun autossa. VM- 18. Eikä ole saksalainen.


    • Anonyymi

      Usan energia paska on levinnyt vain eu nato kalustoon, voi vittuu mitää mulkkuu tekniikkaa?

    • Anonyymi

      Kyllä BMW:llä on omat ongelmansa jotka ei johdu viherpiiperöistä. VANOS on sellainen. Mutta olen ollut yllättävän tyytyväinen.

      Tietenkin kaikki nykyautot vaativat välillä maantieajoa. Luulenpa että ei ole ihan uusikaan asia, isoisä jo antoi vähän kenkää maantiellä ja myhäili että pitää ajaa karstat pois.

    • Anonyymi

      "Mahtavaa designia."...kuinkas tulitkaan käyttäneeksi tuollaista sanontaa. Johtuuko kenties niistä kopiokoneen perseotoksista uusien bemareiden keulalla. Hyvä desigin ja BMW ei oikein sovi samaan lauseeseen tänäpäivänä.

      • Anonyymi

        Maskit kieltämättä rumia, tosin tummassa värissä ei juurikaan erotu.
        Muuten taas BMW:n muotoilu niin sisältä kuin ulkoa on mulle erittäin mieluisa, esim i4.


    • Anonyymi

      Nämä viherpiipertäjät ovat tuhoamassa myös Suomen talouden. Asia on korjattavissa seuraavissa vaaleissa.

      • Anonyymi

        vitut, on hyvä pistää kulutusjuhlaa alaspäin, ei maapallomme kestä tällaista hullua menoa


    • Anonyymi

      Jaa mulla Mersussa sama mutta vaikka ajaa pikku ajoa niin ei tule kyllä tuommoista tekstiä, Mesessä järjestelmä tekee itse polton eli ei tarvitse puolta päivää käyttää motarilla moiseen, Bemarilla näköjään edelleen opittavaa tuosta autojen tekemisestä.

    • Anonyymi

      MITÄ ENEMMÄM KUKSMANNIT PILAA NOITA KIKOTTIMIANSA JO TEHTAALLA, SEN PAREMPI MUULLE AUTOILEVALLE MAAILMALLE! SÄÄSTYY IHMISHENKIÄ!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe