Vuoden alusta eläkkeet nousee 6,8%, hyvä juttu kun suurinpiirtein kaikki hinnat on jo noussu tosi paljon, vuokrakin nousee 1.3.
Hyviä uutisia tuli.
29
249
Vastaukset
- Anonyymi
Kolne kuukautta säästöä ja maalis-huhtikuun vaihteessa uusi kannettava, kun win 8.1 lakkaa toimimasta.
Kaikki rahoitus eläkkeen nousulla , yht 420€.- Anonyymi
Ai nytkö lakkaa vasta Win8.1. Mitä ne hössötti jo viime vuonna että Win10 pitäisi päivittää Win11:ksi.
On hyvä että eläke nousee. Zuumailin viime viikolla ruokalaskuja tiliotteelta. Nousua on. Vessapaperikin pitää vaihtaa 64 euroon/rulla, kun edellinen halvempi on muuttunut niin tuhjuksi että pitää rullata pitkästi, siihen paljouteen hupenee sen rullan halpuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai nytkö lakkaa vasta Win8.1. Mitä ne hössötti jo viime vuonna että Win10 pitäisi päivittää Win11:ksi.
On hyvä että eläke nousee. Zuumailin viime viikolla ruokalaskuja tiliotteelta. Nousua on. Vessapaperikin pitää vaihtaa 64 euroon/rulla, kun edellinen halvempi on muuttunut niin tuhjuksi että pitää rullata pitkästi, siihen paljouteen hupenee sen rullan halpuus.Ei tästä ole kuin kaksi viikkoa, kun hoidin pankki- yms. asioita (en omiani) Win 7 järjestelmän läppärillä ja hyvin toimi. Niitä asioita (en omiani) olen hoitanut sillä läppärillä kerran kuukaudessa ja puolitoista vuotta.
Itselläni on pari vuotta vanha läppäri, jonka sain päivitettyä (ensimmäisten joukossa) jo kevät talvella Win 11 suomiversioon. Ei tarvinnut asentaa uusiksi mitään ohjelmia, kaikki sulautuivat uuteen päivitykseen printteriä myöten.
- Anonyymi
Oli kyse eläkken nousuista,palkan tai työtömyyspäivärahan: Kaikki muukin on nousut ja nousee koko ajan ,joten ei mitään merkitystä asialla.Miinuksella ollan !Sama on varuskunnissa alokaat intiä suoritamassa olevat,mitä heillä nousee päivärahat? Kaikki ei asu lapsuuskoti vanhempien elätettävänä.Hyvää pallasmu Itä Helsingistä.(mutsi)
- Anonyymi
Eläkkeet nousee, mutta vielä ei ole tietoon tullut miten menee verotus. Vuokrani ei nähtävästi nytkään nouse koska en ole ilmoitusta saanut, yleensä se on noussut jo vuoden alusta silloin kun on noussut. Huhtikuussa sitten näkee miten eläkkeiden nousu vaikuttaa köyhän eläkeläisen asumistukeen seuraavat 2 vuotta, sitten vasta näkee mitä jää elämiseen asumismenojen jälkeen. Luojan kiitos sähkölaskuni pysyy pienenä. Pieni luottamus on että isoja muutoksia ei tule, mutta eihän sitä koskaan voi tietää ennenkuin on mustaa valkoisella.
- Anonyymi
Vero.fi on jo uudet 2023 laskurit olemassa, kokeile sieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vero.fi on jo uudet 2023 laskurit olemassa, kokeile sieltä.
No en viitsi kun pitäisi ensin kaivaa ne bruttoeläkkeiden summat kun ei niistäkään vielä ole ilmoitusta tullut. Mulla ei ole kiire mihinkään niin näkyyhän nuo sitten kun ilmoituskirjeet tulee postilaatikkooni.
- Anonyymi
Sinun tuskin tarvitsee odottaa huhtikuussa, koska Kela on erittäin hanakka reagoimaan pieniinkin tulon lisäyksiin. Veikkaan, että saat asumistuen välitarkastuspaperin täytettäväksi jo tammikuun aikana, jossa korotus on huomioitu asumistukea vähentävällä tavalla.
Saattaa tietysti olla, että jos eläke nousee vain niukat kympit, se ei järisyttävästi vaikuta tukia pienentävästi. Mutta syksyllä yksi ministeriö arvioi, että kansaneläkkeitäkin tulee pisteyttää ja myös niihin plumpsahtaisi pieni tarkastuskorotus entisten päälle.
- Anonyymi
On hyvä että eläkkeet nousee vuoden vaihteessa....tämä ei kuitenkaan kuulu mitenkään teinityttö hallituksen aikaan saannoksiin.
MUTTA tämä voidaan laittaa että sähkö on kallistunut 100 %. Sähkö sopimus 30.09.2022 asti 4, 29 senttiä.
NYT SAMASTA PISTOKKEESTA, SAAMAA VÄLTTÄMÄTTÖMYYTTÄ, YHTÄ PALJON LÄMMITTÄVÄÄ, SAMOILLA TUOTANTOKUSTANNUKSILLA TULEVAA VIRTAA JA HINTA 42,90 senttiä.
Päättäjät katsovat ja ymmärtävät että samat numerothan siinä on joten ei hätää.... PILKKU VAIN ON SIIRTYNYT tai NOLLA TULLUT PERÄÄN, eikä se ole mikään ja voi unohtaa.- Anonyymi
Kun syytät, syytä oikeaa kohdetta, eli terroristista Venäjän hallitusta joka on laittanut koko euroopan vaikeuksiin. Suomen hallitus tekee kaikkensa et suomalaiset eivät kärsisi sotahullun Putinin takia.
- Anonyymi
''...tämä voidaan laittaa että sähkö on kallistunut 100 %''
On se sitten kamala hallitus kun noin nostavat hintoja.
- Anonyymi
Miten voi Venäjän aloittama sota ja Putin vaikuttaa Suomen sähkön hintaan.
Odota vähän .... Kaasu, no niin vaikutti aluksi kun Euroopassa kaasu häslinki ja tästä kaasusta sanottiin että se määrää sähkön hinnan.
Okey... no nyt jo jonkin aikaa kaasun hinta tippunut rajusti Euroopassa mutta nyt se ei määrää kun on pohjoismaiden yhteinen sähköpörssi..... SELI...SELI...SELI
Toiseksi tuotantokustannukset eivät ole nousseet joten mikä voi mennä väärin...no se että nyt vain halutaan sähköstä lisää kun aikasemmin saivat sähkön siirtoyhtiöt korottaa huimasti....ja suomalainen kiltisti maksaa mitä päättäjät sopineet pöytälaatikoissaan.- Anonyymi
Ei näitä salaliittoteorioita tänne, pliis, olemme jo aikuisia.
- Anonyymi
"Miten voi Venäjän aloittama sota ja Putin vaikuttaa Suomen sähkön hintaan."
Miten v o i olla niin tietämätön, ettei tajua ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miten voi Venäjän aloittama sota ja Putin vaikuttaa Suomen sähkön hintaan."
Miten v o i olla niin tietämätön, ettei tajua ???Sähkön hinta nousi Kymenlaaksossa, vanhan sopimuksen mentyä umpeen 500%.
Mutta tosi lirissa on ne jotka asuvat maakaasulämmitys taloissa.
Yrittävät vaihtaa läämmitysmuotoa, mutta tekijät ovat työllistetty vuoteen 2024.
Veroprosentti nousi, sähkön hinta nousi, ruoan hinta nousi, jätemaksu nousee, asuntolainan korko nousee. Joten eipä paljoa eläkkeen nousu mieltä lämmitä. Toisaalta kotiinpäin se on pienikin nousu. Bensan hinta on alle kahden euron. Jotain positiivista.
- Anonyymi
Niin no joo - juuri luin, että parhaimmillaan eläke nousee noin 700 euroa jos on lähtöeläkekin tarpeeksi iso. EI MITÄÄN JÄRKEÄ!
Tasasummakorotus olisi ollut oikeudenmukainen ja kohdistunut sinne, mistä siitä olisi ollut oikeasti hyötyä!!- Anonyymi
Juuri näin !!! On ihan väärin jos jonkun eläke nousee enemmän kuin sinun !!!
- Anonyymi
Jos eläke nousisi 700€, nykyinen eläke on lähes kymppitonni kuukaudessa.
Kymppitonnin työeläke, saajia on aika harvassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan on ihan väärin tuo prosentuaalinen korotus. Mutta käsitä ihan niin kuin (porvari) elämänasenteesi määrää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin - en ole eläkkeellä vaikka olisin voinut eläkettä jo hakea. Olen vain sen sortin sosialisti, että ne joilla on jo tarpeeksi eivät tarvitse niin paljon kuin ne, joilla ei ole juurikaan mitään.
- Anonyymi
Bensan hinta laskenut joka myönteistä. Kelpaa taas päästellä bensa-ahmatillani
jopa hieman hupia ajellen. - Anonyymi
Hieno homma, mutta jos seuraavassa hallituksessa on kokoomus,
se leikkaa siitä ja kaikesta muusta, mikä koskee pieneläkeläistä,
vammaisia, lapsilisiä, työttömyysturvaa jne.
Niin se teki Sipilä-Orpo-PS-hallituksenkin aikana.
(Siis edellinen hallitus) - Anonyymi
Niinpä niin kyllä tänä päivänä positiiviset uutiset on harvassa. Männä sunnuntaina luin iltapäivä lehtiä ja kauhistelin negatiivisuuden määrää. Maailman onnellisin kansa näyttää taas innostuneen hengenriisto hommista. Sunnuntai ehtoona tuli kaksi alan opetuselokuvaa päällekkäin. Uusia ideoita.
- Anonyymi
Inflaatio on valmiiksi syönyt jo korotuksen.
- Anonyymi
Näin on. Se pitäisi tulla ainakin puoli vuottaataannehtivasti ja 2024 oikeistohallitus
leikkaa indeksin puoleen. Niin se teki edellisen kerrankin Sipilä-Orpo-PS:n
johdolla.
- Anonyymi
Hyviä uutisia? Onhan tuo ollut julkisessa tiedossa jo lokakuulta saakka. Siinä vaiheessa oli vain epävarmaa korotuksen suuruus 6,8 - 7,1 haarukkaan. Elo-syyskuussa ennakoivat 6,5 % korotusta.
- Anonyymi
Ei ole hyvä uutinen
passiiviväestölle maksetaan lisää matuille ja eläkeläisille
turha keskustella kuka viitsii enää mennä töihin
monet vanhukset menevät eläkkeelle tai matuksi (kenkälankkiversio naamaan)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391