Onko ulosotto oikein?

Anonyymi-ap

Ajattelin kysyä täältä kun en nyt pysy kärryillä.Sain liitolta viimeiset rahat,400 päivää täyttyi.Sain nettona 468e,josta ulosotto vei 80e,taitaa tulla köyhä joulukuu,menikö ulosoton laskutoimitus oikein,entä suojaosuus?

6

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

468 euroa on alle suojaosuuden. Onko jotain muita tuloja ollut kuukauden aikana? Koska pelkästä tuosta summasta ei pitäisi ulosottoon mitään mennä.

• Anonyymi

Vouti vie tuhkatkin uurnasta.Provisiopalkkaiset voudit rikkoo tahallaan suojaosaa koska valittaminenkin maksullista.Tee rikosilmoitus asiasta. Niiden on pakko ytutkia asia.Viimekädessä kihlakunnan päävouti vastuussa alaisten valvonnan laiminlyönnistämikäli aihetta ilmenee,
      Vaadin aikoinaan erittelyä tilityksistä vaan eipä täti pystynytsitä yksiselitteisesti antamaan.
      Kävi ilmi että oli kahdeksan 8 vuoden ajan täysin mielivaltaisesti kupannut huomioimatta mitenkään elatusmaksuja jotka olin hoitanut viimeisen päälle hyvin.Koska erittely puutteellinen tilitysten oikeellisuutta eivät pystyneet todistamaan. Eli voutitäti rikkoi lakia 8 vuotta salasi asian pomoltaan ja luikki eläkkeelle.Kosto elää ja voi hyvin.

• Anonyymi

Kyllä minulle tulee joka kuukausi erittely mihin ovat ulosotetut rahat menneet.
      Tai jos haluaa mennä nettiin, niin sieltäkin voi tarkistaa.
      Edelleen olen sitä mieltä, etttuolla henkilöllä on ollut kuukaudessa mu7takin uo-kelpoisia tuloja kuin tuo reilu 400 euroa.
      On laskettu kaikki tulopohjaksi ja sitten otettu tuosta kyseisestä summasta.
      Jos se on ollut se, joka on ylittänyt suojaosuuden, muut eivät olleet riittäneet ulosottooon.

Eikö nyt olisi järkevää tuota epäselvää juttua kysyä ensin uo-henkilöltä? Ennenkuin mitään oikeuteen haastamista alkaa pienillä rahoillaan souvata?

Vaikka olemme ulosotossa niin emme ole silti tyhmiä ettemme osaa ottaa asioista selvää, eikö niin?

• Anonyymi

Myös työttömyyskorvauksen peruspäiväraha ansiosidonnaisesta puhumattakaan tulisi laskea mukaan tulopohjaan. Valitettvasti kaikki uo-miehet eivät tiedä sitä, ja Tuula Linnon Ulosttokaaren pääpirteet -kirjassakin on tässä kohdin lapsus.

• Anonyymi

Ulosotto lasketaan lain mukaan aina tulopohjasta.

• Anonyymi

Mikään ei ole oikein kun puhutaan ulosotosta tai perintäfirmoista

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      199
      2280
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2099
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      317
      1837
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      94
      1600
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      83
      1475
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1111
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      996
    Aihe