Teen kokopäivätyötä matalapalkka-alalla, mutta palkka ei riitä elämiseen ja tarvitsisin osa-aikaista tai keikkaluontoista lisätyötä. Minulla ei ole koulutusta paitsi aivan pilipali-ammattitutkinto jolla en työllisty, joten työn pitäisi olla suorittavaa työtä johon ei vaadita koulutusta. Olen ajatellut hyllyttäjän tai keräilijän työtä ja hakenutkin, mutta en ole päässyt. Olenkohan liian vanha, otetaanko näihin lähinnä nuorisoa? Olen nelikymppinen.
Otetaanko marketteihin hyllyttäjiksi ja keräilijöiksi vain nuoria?
9
114
Vastaukset
- Anonyymi
Marketissa työskentely on yleensä myös matalapalkka työtä. Et taida saavuttaa sillä mitään hyötyä että lähdet tekemään toista työtä. Sitä vain olen aina ihmetellyt että miksi ihmiset yleensä pyörii näissä matalapalkkahommissa kun verojen/maksujen ja kulujen jälkeen jää käteen saman verran rahaa kuin työttömänäkin.
- Anonyymi
Onko minulla vaihtoehtoja? Tekisin siis tuota työtä nykyisen työni lisäksi. Kyllä se edes vähän parantaisi taloudellista tilannettani, mikä on sen verran huono että apu se on pienikin apu.
En minä nyt voi työttömäksikään heittäytyä, kyllä se on itsekunnioitukseni kannalta minulle hyvin tärkeää, että elätän itse itseni kun kerran olen terve työikäinen. Jos luopuisin nykyisestä työstäni, en varmaankaan saisi enää uutta työtä näin matalasti koulutettuna nelikymppisenä. Vaikka työstä ei saisi juuri enempää rahaa kuin tukien varassa eläen, on silti parempi olla töissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko minulla vaihtoehtoja? Tekisin siis tuota työtä nykyisen työni lisäksi. Kyllä se edes vähän parantaisi taloudellista tilannettani, mikä on sen verran huono että apu se on pienikin apu.
En minä nyt voi työttömäksikään heittäytyä, kyllä se on itsekunnioitukseni kannalta minulle hyvin tärkeää, että elätän itse itseni kun kerran olen terve työikäinen. Jos luopuisin nykyisestä työstäni, en varmaankaan saisi enää uutta työtä näin matalasti koulutettuna nelikymppisenä. Vaikka työstä ei saisi juuri enempää rahaa kuin tukien varassa eläen, on silti parempi olla töissä.Eli teet mielummin tulosta jollekkin miljonääriomistajalle vaikka itselle ei siitä tekemisestä jää mitään käteen. Matalapalkkatöillä et elätä itseäsi vaan firman omistajia. Itse olen myös nelikymppinen ja ihan hyvin työllistynyt vaikka paskatyökeikkojen välissä maleksinut parikin vuotta työttömänä ansiosidonnaisella. Ei kannata kaikkea valtion paska propagandaa uskoa. Mitä sitten kun terveys menee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli teet mielummin tulosta jollekkin miljonääriomistajalle vaikka itselle ei siitä tekemisestä jää mitään käteen. Matalapalkkatöillä et elätä itseäsi vaan firman omistajia. Itse olen myös nelikymppinen ja ihan hyvin työllistynyt vaikka paskatyökeikkojen välissä maleksinut parikin vuotta työttömänä ansiosidonnaisella. Ei kannata kaikkea valtion paska propagandaa uskoa. Mitä sitten kun terveys menee?
Palkkani tulee kaupungilta, joten mitään firmaa en työlläni elätä. Toki olen sitä mieltä, että tästäkin työstä saisi maksaa sellaista palkkaa, että elämä ei ole yhtä kituuttamista, varsinkin kun työni kuuluu kriittisiin aloihin. Mutta minkäs teet. Minulle se nyt ei vain ole vaihtoehto, että en yrittäisi saada töitä.
- Anonyymi
Marketit ottavat nuoria töihin ja pitävät vuoden verran "harjoittelijan" palkalla. Tuntipalkka 10 e tunti ja teet oikeasti 12kk harjoittelijana ihan kaikkea työtä. Eli hyllytät, olet kassalla, purat.... Lisäksi jokaiselle "harjoittelijalle" vain n. 20 H /vk työsoppari, liekö sillä tekemistä sen kanssa, ettei mitään lomarahoja vaan kertyisi? Kikkailulla ne isot voitot tehdään.
- Anonyymi
Ahneus. Tämäpä se taitaa olla juurisyy tällaiseen toimintaan. Ei riitä enää hyvät voitot vaan vielä lisää pitäisi saada revittyä nuorten selkänahasta omistajien taskuun.
- Anonyymi
Hyllyjen välistä pitää paeta kuin lintsiltä hymyjen vuoksi.
- Anonyymi
Kyllä ottavat iäkkäämpiäkin. Olen itse töissä vuokrafirmassa joka siis tarjoaa keräilijöitä ja hyllyttäjiä kaupoille, lähinnä Keskolle. Ps. Olen sinua vanhempi.
- Anonyymi
Rehellisesti sanottuna sinne ei oteta tosiaan kun nuoria tai sellasia jotka kauppiaiden mielestä näyttää telkkari ohjelmissa hyvältä. Ai niin ja ilmaiseksi tietenkin. Näin ainakin itse olen huomannut. Monet nuoret kun ei välltämättä tiiä omista oikeuksistaan tai osaa vaatia niitä.
Ite toivotan kaikki kauppiaat ja työnantajat jorpakkoon. Aivan sama mistä ja miten hakee töitä niin eivät vaan palkkaa. Telkkarissa kyllä kehtaavat jatkuvasti kitistä ja inistä työvoimapulasta kun ei kelpaa työntekijät. Pitäisi olla ilmainen ja auta armias jos on osa-työkykyinen. Ennakkoluulot aivan järkyttäviä. Itse en saa mitään mahdollisuutta. Jo vuoden hakenut hyllyttämään eri kauppoihin ja monta kertaa samoihinkin. Mutta eiii...ei kelpaa vaikka on kokemusta ja kaupanalan koulutuskin.
Näin sitä tuetaan takaisin yhteiskuntaan mukaan. KIITOS SUOMI ENSIN TYÖKYKYNI PILAAMISESTA PASKAN HOIDON TAI HOITAMATTOMUUDEN TAKIA. se vei työkyvyn ja sitten kun saan sen osaltaan takaisin niin kukaan ei anna mitään mahdollisuutta.
SUOMALAINEN YHTEISKUNTA ON BRUTAALI JA RAAKA. TOISTA MAHDOLLISUUTTA ET SAA VAIKKA NIIN VÄITETÄÄN.
Pidetään kaikki mukana. Hah salli mun nauraa...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391