Otetaanko marketteihin hyllyttäjiksi ja keräilijöiksi vain nuoria?

Anonyymi-ap

Teen kokopäivätyötä matalapalkka-alalla, mutta palkka ei riitä elämiseen ja tarvitsisin osa-aikaista tai keikkaluontoista lisätyötä. Minulla ei ole koulutusta paitsi aivan pilipali-ammattitutkinto jolla en työllisty, joten työn pitäisi olla suorittavaa työtä johon ei vaadita koulutusta. Olen ajatellut hyllyttäjän tai keräilijän työtä ja hakenutkin, mutta en ole päässyt. Olenkohan liian vanha, otetaanko näihin lähinnä nuorisoa? Olen nelikymppinen.

9

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Marketissa työskentely on yleensä myös matalapalkka työtä. Et taida saavuttaa sillä mitään hyötyä että lähdet tekemään toista työtä. Sitä vain olen aina ihmetellyt että miksi ihmiset yleensä pyörii näissä matalapalkkahommissa kun verojen/maksujen ja kulujen jälkeen jää käteen saman verran rahaa kuin työttömänäkin.

      • Anonyymi

        Onko minulla vaihtoehtoja? Tekisin siis tuota työtä nykyisen työni lisäksi. Kyllä se edes vähän parantaisi taloudellista tilannettani, mikä on sen verran huono että apu se on pienikin apu.

        En minä nyt voi työttömäksikään heittäytyä, kyllä se on itsekunnioitukseni kannalta minulle hyvin tärkeää, että elätän itse itseni kun kerran olen terve työikäinen. Jos luopuisin nykyisestä työstäni, en varmaankaan saisi enää uutta työtä näin matalasti koulutettuna nelikymppisenä. Vaikka työstä ei saisi juuri enempää rahaa kuin tukien varassa eläen, on silti parempi olla töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko minulla vaihtoehtoja? Tekisin siis tuota työtä nykyisen työni lisäksi. Kyllä se edes vähän parantaisi taloudellista tilannettani, mikä on sen verran huono että apu se on pienikin apu.

        En minä nyt voi työttömäksikään heittäytyä, kyllä se on itsekunnioitukseni kannalta minulle hyvin tärkeää, että elätän itse itseni kun kerran olen terve työikäinen. Jos luopuisin nykyisestä työstäni, en varmaankaan saisi enää uutta työtä näin matalasti koulutettuna nelikymppisenä. Vaikka työstä ei saisi juuri enempää rahaa kuin tukien varassa eläen, on silti parempi olla töissä.

        Eli teet mielummin tulosta jollekkin miljonääriomistajalle vaikka itselle ei siitä tekemisestä jää mitään käteen. Matalapalkkatöillä et elätä itseäsi vaan firman omistajia. Itse olen myös nelikymppinen ja ihan hyvin työllistynyt vaikka paskatyökeikkojen välissä maleksinut parikin vuotta työttömänä ansiosidonnaisella. Ei kannata kaikkea valtion paska propagandaa uskoa. Mitä sitten kun terveys menee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli teet mielummin tulosta jollekkin miljonääriomistajalle vaikka itselle ei siitä tekemisestä jää mitään käteen. Matalapalkkatöillä et elätä itseäsi vaan firman omistajia. Itse olen myös nelikymppinen ja ihan hyvin työllistynyt vaikka paskatyökeikkojen välissä maleksinut parikin vuotta työttömänä ansiosidonnaisella. Ei kannata kaikkea valtion paska propagandaa uskoa. Mitä sitten kun terveys menee?

        Palkkani tulee kaupungilta, joten mitään firmaa en työlläni elätä. Toki olen sitä mieltä, että tästäkin työstä saisi maksaa sellaista palkkaa, että elämä ei ole yhtä kituuttamista, varsinkin kun työni kuuluu kriittisiin aloihin. Mutta minkäs teet. Minulle se nyt ei vain ole vaihtoehto, että en yrittäisi saada töitä.


    • Anonyymi

      Marketit ottavat nuoria töihin ja pitävät vuoden verran "harjoittelijan" palkalla. Tuntipalkka 10 e tunti ja teet oikeasti 12kk harjoittelijana ihan kaikkea työtä. Eli hyllytät, olet kassalla, purat.... Lisäksi jokaiselle "harjoittelijalle" vain n. 20 H /vk työsoppari, liekö sillä tekemistä sen kanssa, ettei mitään lomarahoja vaan kertyisi? Kikkailulla ne isot voitot tehdään.

      • Anonyymi

        Ahneus. Tämäpä se taitaa olla juurisyy tällaiseen toimintaan. Ei riitä enää hyvät voitot vaan vielä lisää pitäisi saada revittyä nuorten selkänahasta omistajien taskuun.


    • Anonyymi

      Hyllyjen välistä pitää paeta kuin lintsiltä hymyjen vuoksi.

    • Anonyymi

      Kyllä ottavat iäkkäämpiäkin. Olen itse töissä vuokrafirmassa joka siis tarjoaa keräilijöitä ja hyllyttäjiä kaupoille, lähinnä Keskolle. Ps. Olen sinua vanhempi.

    • Anonyymi

      Rehellisesti sanottuna sinne ei oteta tosiaan kun nuoria tai sellasia jotka kauppiaiden mielestä näyttää telkkari ohjelmissa hyvältä. Ai niin ja ilmaiseksi tietenkin. Näin ainakin itse olen huomannut. Monet nuoret kun ei välltämättä tiiä omista oikeuksistaan tai osaa vaatia niitä.

      Ite toivotan kaikki kauppiaat ja työnantajat jorpakkoon. Aivan sama mistä ja miten hakee töitä niin eivät vaan palkkaa. Telkkarissa kyllä kehtaavat jatkuvasti kitistä ja inistä työvoimapulasta kun ei kelpaa työntekijät. Pitäisi olla ilmainen ja auta armias jos on osa-työkykyinen. Ennakkoluulot aivan järkyttäviä. Itse en saa mitään mahdollisuutta. Jo vuoden hakenut hyllyttämään eri kauppoihin ja monta kertaa samoihinkin. Mutta eiii...ei kelpaa vaikka on kokemusta ja kaupanalan koulutuskin.

      Näin sitä tuetaan takaisin yhteiskuntaan mukaan. KIITOS SUOMI ENSIN TYÖKYKYNI PILAAMISESTA PASKAN HOIDON TAI HOITAMATTOMUUDEN TAKIA. se vei työkyvyn ja sitten kun saan sen osaltaan takaisin niin kukaan ei anna mitään mahdollisuutta.

      SUOMALAINEN YHTEISKUNTA ON BRUTAALI JA RAAKA. TOISTA MAHDOLLISUUTTA ET SAA VAIKKA NIIN VÄITETÄÄN.

      Pidetään kaikki mukana. Hah salli mun nauraa...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe