Romanian ja Bulgarian rajanylitys?

maikkix

Onko kokemuksia kenelläkään Mustanmeren rannalla Romanian ja Bulgarian välisen rajan ylittämisestä? Menemme parin viikon päästä Romanian puolelle lomalle, ja ajatuksena olisi vuokrata auto ja käydä myös Bulgarian puolella. Mutta tuhrautuneeko rajamuodollisuuksiin tuntikaupalla aikaa tms?

6

1516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kimmo

Hei!

Ollaan menossa Romaniaa kiertelemään heinäkuussa. liikumme pääasiassa junalla ja bussilla, mutta auton vuokrauskin houkuttelisi. Kertoisitko kokemuksistasi ja vuokrahinnoista Romaniassa?

• MaikkiX

Palaan linjoille, kunhan on Romanian keikka tehty; nyt vasta pakkailemme laukkuja. Taitaa olla niin, että Romanian ja Bulgarian välistä rajaa ei ainakaan yhtenään turistit ylittele, kun kellään ei ole ollut siitä aiheesta tiedonmuruja heittää. Täytyypä sitten mennä itse testaamaan ;-)

• MaikkiX

Niin jäi auto vuokraamatta Romaniassa - siellä ei ollut autovuokraamoja! Constantassa kuulemma piti olla yksi tai kaksi, mutta emme löytäneet. Muutoinkin autonvuokraus oli täysin tuntematon käsite. Kukaan ei tehnyt niin eikä ollut kuullut että kukaan olisi vuokrannut. Höö.

No, liikuimme sujuvasti minibusseilla ja tavallisilla busseilla, no taksitkin ovat tosiaan halpoja, ja junamatka tavallisen kansan 2-luokan sinisellä junalla oli mielenkiintoinen kokemus. Hauska maa, vähän erilainen. Moni asia on tosi halpaa mutta ökyhintojenkaan löytäminen ei ole vaikeaa.

• taxilla

Hei emme ole itse ylittäneet rajaa, mutta viime kesänä siellä ollessamme "pojat" olivat ottaneet taxin (ovat edullisia) ja tehneet tämän reissun
      (kaikki oli mennyt hyvin), Oppaat eivät suosittele auton vuokrausta.

• Anna

Olen ylittänyt rajan useammankin kerran. Paikallisilla matkatoimistoilla on retkiä Bulgariasta Romaniaan eli kyllä ainakin turistibussit ovat rajoilla joka päiväisiä. Passintarkastukset ym. ovat menneet joka kerta hyvin joutuisasti, ei mitään liikoja odotteluja. Näin siis ryhmämatkalla, helppoa ja nopeaa on ollut.

• Romaniasta

Vastaus on kysyjälle myöhässä, mutta ehkä jollekin toiselle jotain tietoa.
      Kymmenisen minuuttia meni viime syksynä rajanylitykseen Bulgariasta Romanian puolelle.
      Hymyttömiä ja tiukannäköisiä olivat äijät rajalla, mutta ei ongelmia. Tietulleja oli Romanian puolella ja Karpaateilla liikenne hirveää. Kuilumaiset, mutkikkaat kapeat tiet ja keskeytymättömät rekkajonot jyräävät molempiin suuntiin tehden ohituksia vaikka näkyvyyttä ja tilaa on NOLLA.
      Kauhusta jäykkänä istuin henkilöautossa peläten viimeisen hetkeni tulleen milloin vain.
      Romaniaa haluan nähdä uudestaankin, mutta kiertoteitä. Ei teitä, jotka vievät Länsi-Euroopan suunnasta satamaan, Constantaan.
      Tosin rekat tulivat Unkarista ja Ukrainasta.
      Josko se on L- Eurooppaa...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1722
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      42
      1059
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe