Punainen Pelikaani 1/2023

Anonyymi-ap

Huomenna ostan lehden. Mikähän on Erkki Vuokilan osuus tehtävistä tällä kertaa? Veikkaan kolmasosaa. Onkohan laadintavirheitä? Jännittää niin!

108

2345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö nämä Huuhaan tyyliä imitoivat viestit voisi loppua? Oli jo yli vuorokausi rauhallista.

    • Ekin osuus on yleensä 35-40%, joten kolmasosa on vähän alakanttiin. Vähän myös riippuu siitä, miten lasketaan.

      • Anonyymi

        No Huuhaa kyllä parodioi itse itseään. Ei ole asiakas mutta aina löytyy jotain sanottavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No Huuhaa kyllä parodioi itse itseään. Ei ole asiakas mutta aina löytyy jotain sanottavaa.

        Mietin kyllä kannattako vastata aloitukseen. Ekim (ylisuurta) osuutta on yleisesti kritisoitu, mutta virheistä ei etukäteen yleensä esitetä arvioita. Viime aikoina virheitä on ollut vähän. joten voi lrhti olla virhevapaakin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Mietin kyllä kannattako vastata aloitukseen. Ekim (ylisuurta) osuutta on yleisesti kritisoitu, mutta virheistä ei etukäteen yleensä esitetä arvioita. Viime aikoina virheitä on ollut vähän. joten voi lrhti olla virhevapaakin.

        Yleisesti on kritisoitu Huuhaan ylisuurta osuutta turhanpäiväisten viestien kirjoittelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisesti on kritisoitu Huuhaan ylisuurta osuutta turhanpäiväisten viestien kirjoittelussa.

        Jos Huuhaa on sitä mieltä, että lehdessä jonkun laatijan osuus on ylisuuri, niin jättäköön lehden ostamatta. Millä tavalla se on Huuhaalta pois, jos joku yrittäjähenkinen ihminen Suomessa perustaa oman ristikkolehden ja julkaisee siinä paljon omia ristikkojaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos Huuhaa on sitä mieltä, että lehdessä jonkun laatijan osuus on ylisuuri, niin jättäköön lehden ostamatta. Millä tavalla se on Huuhaalta pois, jos joku yrittäjähenkinen ihminen Suomessa perustaa oman ristikkolehden ja julkaisee siinä paljon omia ristikkojaan.

        Enhän sitä ostakaan, mutta täällä Ekin ylisuuresta osuudesta on useana vuonna jotkut valittaneet. Erotun muista vain siinä, että tein laskelmia asiasta.

        Lukumäärän ohella on mainittu se, että Eki tekee lähinnä kaksitähtisiä. Joku on pitänyt Ekin laatimia ristikoita jopa bulkkitavarana, täytteenä. Jonkun mukaan Eki ei kunnon koviksia osaisi edes laatia. IS:ssä Ekiltä on ollut kunnon koviksia, joten kyllä Eki kunnon koviksia osaa mielestäni luoda.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Enhän sitä ostakaan, mutta täällä Ekin ylisuuresta osuudesta on useana vuonna jotkut valittaneet. Erotun muista vain siinä, että tein laskelmia asiasta.

        Lukumäärän ohella on mainittu se, että Eki tekee lähinnä kaksitähtisiä. Joku on pitänyt Ekin laatimia ristikoita jopa bulkkitavarana, täytteenä. Jonkun mukaan Eki ei kunnon koviksia osaisi edes laatia. IS:ssä Ekiltä on ollut kunnon koviksia, joten kyllä Eki kunnon koviksia osaa mielestäni luoda.

        Jos täällä jotkut ovat olleet useana vuonna jotain mieltä, niin ei se tarkoita, että "yleisesti" ollaan sitä mieltä.

        Jos Huuhaa arvelee, että joku muu on samaa mieltä kuin hän, niin hän tekee siitä sen johtopäätöksen, että "yleisesti" ollaan samaa mieltä.

        Todellisuudessa tilanne kuitenkin on lähes aina se, että kun Huuhaa täällä kritisoi jotain asiaa, niin enemmistö ihmisistä on siitä asiasta toista mieltä kuin Huuhaa. Mutta koska Huuhaan jankutushalu on jo paljolti opittu tuntemaan, niin harva viitsii ryhtyä kommentoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos täällä jotkut ovat olleet useana vuonna jotain mieltä, niin ei se tarkoita, että "yleisesti" ollaan sitä mieltä.

        Jos Huuhaa arvelee, että joku muu on samaa mieltä kuin hän, niin hän tekee siitä sen johtopäätöksen, että "yleisesti" ollaan samaa mieltä.

        Todellisuudessa tilanne kuitenkin on lähes aina se, että kun Huuhaa täällä kritisoi jotain asiaa, niin enemmistö ihmisistä on siitä asiasta toista mieltä kuin Huuhaa. Mutta koska Huuhaan jankutushalu on jo paljolti opittu tuntemaan, niin harva viitsii ryhtyä kommentoimaan.

        Mutku joku laitto…


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Enhän sitä ostakaan, mutta täällä Ekin ylisuuresta osuudesta on useana vuonna jotkut valittaneet. Erotun muista vain siinä, että tein laskelmia asiasta.

        Lukumäärän ohella on mainittu se, että Eki tekee lähinnä kaksitähtisiä. Joku on pitänyt Ekin laatimia ristikoita jopa bulkkitavarana, täytteenä. Jonkun mukaan Eki ei kunnon koviksia osaisi edes laatia. IS:ssä Ekiltä on ollut kunnon koviksia, joten kyllä Eki kunnon koviksia osaa mielestäni luoda.

        Valittajille suosittelen Veijo Wirenin kirjoja, joissa on satoja saman laatijan tuotoksia. Laajentaa näkemystä ristikoista ja niiden laadusta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valittajille suosittelen Veijo Wirenin kirjoja, joissa on satoja saman laatijan tuotoksia. Laajentaa näkemystä ristikoista ja niiden laadusta!

        Sain joskus lahjaksi. Ratkoin jonkin verran, mutta kyllästyin ja annoin kirjan jollekin muulle. Oli joka ristikossa outoja sanoja, mutta muuten eivät kiinnostaneet. Kaikki sudokut oli laadittu väärin (useita ratkaisuja). Vähän *** vaikutti kirja.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sain joskus lahjaksi. Ratkoin jonkin verran, mutta kyllästyin ja annoin kirjan jollekin muulle. Oli joka ristikossa outoja sanoja, mutta muuten eivät kiinnostaneet. Kaikki sudokut oli laadittu väärin (useita ratkaisuja). Vähän *** vaikutti kirja.

        Wiren kutsuu itseään Suomen ristikkoguruksi. Vähän kunnioitusta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valittajille suosittelen Veijo Wirenin kirjoja, joissa on satoja saman laatijan tuotoksia. Laajentaa näkemystä ristikoista ja niiden laadusta!

        Onhan Ekin kakkoset niihin verrattuina tosi laadukkaita kaikella tavalla. Ekillä on kivoja sanaleikkejä ristikoissaan eikä teknisessä mielessä yleensä ole huomautettavaa. Joskus alueiden liittymät ovat Ekillä ohuita. Wirenin Hymyn ristikot vaivoin täyttävät ristikoiden kriteerit sisältäen kaiken tyyppisiä laadintateknisiä heikkouksia (pari olen kokeeksi olen ratkonut).


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Onhan Ekin kakkoset niihin verrattuina tosi laadukkaita kaikella tavalla. Ekillä on kivoja sanaleikkejä ristikoissaan eikä teknisessä mielessä yleensä ole huomautettavaa. Joskus alueiden liittymät ovat Ekillä ohuita. Wirenin Hymyn ristikot vaivoin täyttävät ristikoiden kriteerit sisältäen kaiken tyyppisiä laadintateknisiä heikkouksia (pari olen kokeeksi olen ratkonut).

        Kuinka moni kiinnittää huomiota laadintateknisiin seikkoihin? Löytyykö Wirenin faneja täältä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka moni kiinnittää huomiota laadintateknisiin seikkoihin? Löytyykö Wirenin faneja täältä?

        Laadintateknisiin seikkoihin moni tuskin kiinnittää huomiota. Saman tyyppisiä laadintateknisiä heikkouksia kuin Wirénillä, on Mirja Pihlajamäen ristikoissa. Yleensä Pihlajamäen kohdalla heikkoukset eivät ole haitanneet, mutta joskus kyllä (alkupiilon kohdalla ratkaisusanaksi voi sopia useakin kirjain varsinkin lyhyissä sanoissa).

        PuPen ratkojissa tuskin yhtään Wirén-fania löytyy. Löytyykö tämän sivuston käyttäjistä - tuskin, mutta tuskin löytyy Sanarisinkaan foorumista, omastani puhumattakaan. Sanaris ei ole hyväksynyt Wiréniä laatijakseen - arkistossa oli nimittäin demo- eli näyteristikko. Nyt sitäkään ei enää ole.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Laadintateknisiin seikkoihin moni tuskin kiinnittää huomiota. Saman tyyppisiä laadintateknisiä heikkouksia kuin Wirénillä, on Mirja Pihlajamäen ristikoissa. Yleensä Pihlajamäen kohdalla heikkoukset eivät ole haitanneet, mutta joskus kyllä (alkupiilon kohdalla ratkaisusanaksi voi sopia useakin kirjain varsinkin lyhyissä sanoissa).

        PuPen ratkojissa tuskin yhtään Wirén-fania löytyy. Löytyykö tämän sivuston käyttäjistä - tuskin, mutta tuskin löytyy Sanarisinkaan foorumista, omastani puhumattakaan. Sanaris ei ole hyväksynyt Wiréniä laatijakseen - arkistossa oli nimittäin demo- eli näyteristikko. Nyt sitäkään ei enää ole.

        Tämä vertailu kaiketi johtui siitä, että on kritisoitu Ekin osuutta PuPessa.

        En ymmärrä, miksi siinä ylipäätänsä on "lämmittelyristikoita" alkupäässä. Miksei vaikeustaso voi alkaa kakkosesta, sitten siirtyä melko nopeasti 2-2½ välille.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Laadintateknisiin seikkoihin moni tuskin kiinnittää huomiota. Saman tyyppisiä laadintateknisiä heikkouksia kuin Wirénillä, on Mirja Pihlajamäen ristikoissa. Yleensä Pihlajamäen kohdalla heikkoukset eivät ole haitanneet, mutta joskus kyllä (alkupiilon kohdalla ratkaisusanaksi voi sopia useakin kirjain varsinkin lyhyissä sanoissa).

        PuPen ratkojissa tuskin yhtään Wirén-fania löytyy. Löytyykö tämän sivuston käyttäjistä - tuskin, mutta tuskin löytyy Sanarisinkaan foorumista, omastani puhumattakaan. Sanaris ei ole hyväksynyt Wiréniä laatijakseen - arkistossa oli nimittäin demo- eli näyteristikko. Nyt sitäkään ei enää ole.

        Sinulla sitä sitten olettamuksia riittää.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Onhan Ekin kakkoset niihin verrattuina tosi laadukkaita kaikella tavalla. Ekillä on kivoja sanaleikkejä ristikoissaan eikä teknisessä mielessä yleensä ole huomautettavaa. Joskus alueiden liittymät ovat Ekillä ohuita. Wirenin Hymyn ristikot vaivoin täyttävät ristikoiden kriteerit sisältäen kaiken tyyppisiä laadintateknisiä heikkouksia (pari olen kokeeksi olen ratkonut).

        Teknisessä mielessä Huuhaan tämänkertainen viesti on laadukas. Siis rasti seinään: noinkin pitkässä tekstissä pistää silmään vain yksi selvä kirjoitusvirhe. Eteenpäin on menty! (No lisäksi kyllä löytyy ainakin yksi selvä kielioppivirhe, mutta arkikieltähän täällä muutkin käyttävät.)


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tämä vertailu kaiketi johtui siitä, että on kritisoitu Ekin osuutta PuPessa.

        En ymmärrä, miksi siinä ylipäätänsä on "lämmittelyristikoita" alkupäässä. Miksei vaikeustaso voi alkaa kakkosesta, sitten siirtyä melko nopeasti 2-2½ välille.

        Miksi et Huuhaa itse perusta omaa ristikkolehteä? Siihenhän sitten voisit valita täsmälleen oikeat laatijat ja täsmälleen oikeat vaikeustasot.

        Vastaus on tietysti se, että sinä et niin vaativaan työhön kuin ristikkolehden pyörittämiseen kykene. Valittaminen on sinun kyvyillesi sopiva toimenkuva.


    • Anonyymi

      Joulu, joulu, joulu tullut on, koska

      https://ibb.co/zJhfvvS

      pähkinät on luotu purtaviksi joko kuusen alla kynttilänvalossa tai muuten vaan.

    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut s. 32 tavuristikkoa täyteen? Saisiko hienovaraista apua sivun alaosan vihjeeseen "Tykätty nyt täkyt"? Ensimmäinen tavu puuttuu.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti tietoturva-asioita tarkasti ennen kuin lähetät mitään tuolle sivustolle.

        Eiköhän Tapsalla ole vastuuvakuutukset kunnossa eli jos käry käy niin hyvät korvaukset saat.

        Kannattaa ainakin testata eli ota kuva vaikka naapurin tontilla pihlajan oksalla patsastelevasta punatulkusta ja lähetä se kokeeksi. Saatat huomata että mitään vaarallista ei tapahtunut. Pahimmassa tapauksessa foorumin isäntä aloittaa julkisen spekuloinnin sillä kuka lähetti kuvan marjasadosta juopuneesta linnusta ja mikä on motiivi.

        ^_^


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän Tapsalla ole vastuuvakuutukset kunnossa eli jos käry käy niin hyvät korvaukset saat.

        Kannattaa ainakin testata eli ota kuva vaikka naapurin tontilla pihlajan oksalla patsastelevasta punatulkusta ja lähetä se kokeeksi. Saatat huomata että mitään vaarallista ei tapahtunut. Pahimmassa tapauksessa foorumin isäntä aloittaa julkisen spekuloinnin sillä kuka lähetti kuvan marjasadosta juopuneesta linnusta ja mikä on motiivi.

        ^_^

        Mitään minulle lähetettyä en esitä julkisesti. Sivulla, jolla kuvia katson on käyttäjätunnus + salasana -tasoinen suojaus.

        Lähetys lomakkeella vastaa käytännössä samaa kuin lähettäisi minulle kuvan s-postilla. Kuvat generoidaan tietokannasta eikä niitä tallenneta fyysisesti minnekään. Kuvia ei siten voi edes teoriassa löytää Googlella.

        Poistan kuvat heti, kun ne olen tallentanut, mikä vielä vatmistaa, että kuvia on mahdoton Googlella löytää.

        Magma-tsätissä suojaus on kymmenen kirjaimen/numeron satunnaisgeneraattorilla luotu www-osoite. Muutaman kerran olen vahingossa vienyt kuvan png-tiedostona, jolloin kuva on jäänyt nettiin. Kuvan nimi on tällöinkin satunnainen, joten sitä ei käytännössä voi löytää. Teoriassa vahingossa nettiin jäänet kuvat on löydettävissä Google kuvahaulla, jos joku lähettää Googlen kuvahakuun riittövän samannäköisen kuvan. Tiedä häntä miten Googlen tekoäly ymmärtää kuvan sisältöä ilman, että kuvasta on mitään informaatiota.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Mitään minulle lähetettyä en esitä julkisesti. Sivulla, jolla kuvia katson on käyttäjätunnus salasana -tasoinen suojaus.

        Lähetys lomakkeella vastaa käytännössä samaa kuin lähettäisi minulle kuvan s-postilla. Kuvat generoidaan tietokannasta eikä niitä tallenneta fyysisesti minnekään. Kuvia ei siten voi edes teoriassa löytää Googlella.

        Poistan kuvat heti, kun ne olen tallentanut, mikä vielä vatmistaa, että kuvia on mahdoton Googlella löytää.

        Magma-tsätissä suojaus on kymmenen kirjaimen/numeron satunnaisgeneraattorilla luotu www-osoite. Muutaman kerran olen vahingossa vienyt kuvan png-tiedostona, jolloin kuva on jäänyt nettiin. Kuvan nimi on tällöinkin satunnainen, joten sitä ei käytännössä voi löytää. Teoriassa vahingossa nettiin jäänet kuvat on löydettävissä Google kuvahaulla, jos joku lähettää Googlen kuvahakuun riittövän samannäköisen kuvan. Tiedä häntä miten Googlen tekoäly ymmärtää kuvan sisältöä ilman, että kuvasta on mitään informaatiota.

        Sinä houkuttelet ihmisiä lähettämään kopiosuojattua materiaalia sinulle. Onkohan laillista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä houkuttelet ihmisiä lähettämään kopiosuojattua materiaalia sinulle. Onkohan laillista?

        Ei sen kummempaa kuin pyytää lähettämään s-postilla jotain minulle. Kun en julkisesti saamiani kuvia näytä, en katso mitään väärää tekeväni tällä tavoin muita auttaessani. Ei Sanaris eikä Kolmiokirja ole tullut asiasta valittamaan, vaikka em. tahot käytäntöni tietävätkin.

        Pyydän joskus privaatisti s-postilla tai Magmslla nettitutuilta apua, mitä voi verrata kimpparatkontaan.Niin tein tänäänkin. Nettitutut eivät töytetystä ristikosta itsd mitään hyödy, kuten en minäkään. Kyse on vilpitön avuliaisuus.

        Tilanne on toinen, jos vaikka tänne kaikkien klikattavasti laittaa linkin Sanarisin tai Kolmiokirjan tuottamaan ristikkoon. Sillä tavoin periaatteessa jakelee kopiosuojattua materiaalia julkisesti eteenpäin.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Mitään minulle lähetettyä en esitä julkisesti. Sivulla, jolla kuvia katson on käyttäjätunnus salasana -tasoinen suojaus.

        Lähetys lomakkeella vastaa käytännössä samaa kuin lähettäisi minulle kuvan s-postilla. Kuvat generoidaan tietokannasta eikä niitä tallenneta fyysisesti minnekään. Kuvia ei siten voi edes teoriassa löytää Googlella.

        Poistan kuvat heti, kun ne olen tallentanut, mikä vielä vatmistaa, että kuvia on mahdoton Googlella löytää.

        Magma-tsätissä suojaus on kymmenen kirjaimen/numeron satunnaisgeneraattorilla luotu www-osoite. Muutaman kerran olen vahingossa vienyt kuvan png-tiedostona, jolloin kuva on jäänyt nettiin. Kuvan nimi on tällöinkin satunnainen, joten sitä ei käytännössä voi löytää. Teoriassa vahingossa nettiin jäänet kuvat on löydettävissä Google kuvahaulla, jos joku lähettää Googlen kuvahakuun riittövän samannäköisen kuvan. Tiedä häntä miten Googlen tekoäly ymmärtää kuvan sisältöä ilman, että kuvasta on mitään informaatiota.

        Sivujeni kuvanlöhetystoiminnon on toteuttanut IT-ammattilainen. Olen hieman muuttsnut sitä käyttööni paremmin sopivaksi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei sen kummempaa kuin pyytää lähettämään s-postilla jotain minulle. Kun en julkisesti saamiani kuvia näytä, en katso mitään väärää tekeväni tällä tavoin muita auttaessani. Ei Sanaris eikä Kolmiokirja ole tullut asiasta valittamaan, vaikka em. tahot käytäntöni tietävätkin.

        Pyydän joskus privaatisti s-postilla tai Magmslla nettitutuilta apua, mitä voi verrata kimpparatkontaan.Niin tein tänäänkin. Nettitutut eivät töytetystä ristikosta itsd mitään hyödy, kuten en minäkään. Kyse on vilpitön avuliaisuus.

        Tilanne on toinen, jos vaikka tänne kaikkien klikattavasti laittaa linkin Sanarisin tai Kolmiokirjan tuottamaan ristikkoon. Sillä tavoin periaatteessa jakelee kopiosuojattua materiaalia julkisesti eteenpäin.

        Ilmoitan tämä Sanarikselle. On sitten heidän asiansa miten etenevät asiassa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sivujeni kuvanlöhetystoiminnon on toteuttanut IT-ammattilainen. Olen hieman muuttsnut sitä käyttööni paremmin sopivaksi.

        Eli se ei ole enää IT-ammattilaisen tekemä vaan sinun muokkaamasi.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sivujeni kuvanlöhetystoiminnon on toteuttanut IT-ammattilainen. Olen hieman muuttsnut sitä käyttööni paremmin sopivaksi.

        Toimintoa on käytetty paljon. Sen suurin etu ratkojan auttamisessa on siinä, että minä (mahdollisesti jonkun nettitutun avustuksella) selvitän, missä on virheratkonta.

        Joskus kyllä minulta virheratkonta on jäänyt huomaamatta, koska ristikko on kokonaan täytetty enkä ole koko ristikkoa tarkastellut. Mutta jälkikäten on virhe tullut huomattua - tosin joskus vasta sen jälkeen kun ratkoja oli jo lehden lähettänyt postiin.

        Sivuillani käy myös varsin osaavia PuPen ratkojia, jotka pyrkivät antamaan hienovaraisia vihjeitä.

        Ratkaususanan oaljastukset ennen ratkonnan palkitokisa-ajan päättymistä, poista heti kun sellaisia huomaan.

        Koska täällä paljastetaan PuPeen ratkaisusanoja, sellaisen ratkojan, joka ei PuPen (kuten muunkaan palkuntokusaan osallustuvan ristikon tai vanhankin ristikon) ratkaisusanoja halua tietää, ei tätä sivustoa kannata käyttää ollenkaan - paljon järkevämpää on asioida sivuillani.

        Tarkkailen mahdollisia trolleja, kuten tekee Sanariskin. Haluan putää sivustoni trollivapaana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli se ei ole enää IT-ammattilaisen tekemä vaan sinun muokkaamasi.

        Muokkasin siinä s-postilla lähetettävää tiedotetta, mistä s-posti on lähetetty. Jos joku lähettää kuvan, saan siitä s-postilla ilmoituksen.


      • Laitoin kohdan esille foorumiini, sillä tiedän ainanin yhden vakiokävijän ristikon ratkoneen. Uskon, että joku antaa sinulle vinkin siellä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Laitoin kohdan esille foorumiini, sillä tiedän ainanin yhden vakiokävijän ristikon ratkoneen. Uskon, että joku antaa sinulle vinkin siellä.

        "Onko kukaan saanut s. 32 tavuristikkoa täyteen? Saisiko hienovaraista apua sivun alaosan vihjeeseen "Tykätty nyt täkyt"? Ensimmäinen tavu puuttuu."

        Siihen on tullut sivuillani vinkki.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "Onko kukaan saanut s. 32 tavuristikkoa täyteen? Saisiko hienovaraista apua sivun alaosan vihjeeseen "Tykätty nyt täkyt"? Ensimmäinen tavu puuttuu."

        Siihen on tullut sivuillani vinkki.

        Tällainen vinkki on annettu:
        "Tykätty nyt täkyt pitäisi selvitä, kun huomioi vihjeessä olevat nuotit ja vain vihjeen ensimmäisen sanan."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoitan tämä Sanarikselle. On sitten heidän asiansa miten etenevät asiassa.

        Tuossa on vihamielisyyttä. Jos haluan pitää pienen ristikkoyhteisön, jossa autan toisia ratkojia, mitä pahaa siinä sinulle teen. En jakele kopiosuojattua materiaalia ympäriinsä, vaikka saatan yhden tai kahden henkilön ksndsa omista yai tousten ratkonnoista keskustella. Ristikot, joita saan, ovat enemmän tai vähemmän keskeneräisiä tai jopa täytettyjä. Jos ovat töytettyjä, minulta vain joku kysyy, onko ristikko minun mielestäni ratkottu oikein. Ratkaisusanoja julkisesti paljastamatta vain näkemällä ristikon voin auttaa jotakuta ratkomaan ristikon oikein.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tällainen vinkki on annettu:
        "Tykätty nyt täkyt pitäisi selvitä, kun huomioi vihjeessä olevat nuotit ja vain vihjeen ensimmäisen sanan."

        Joo, kiitos, minä sitä kyselin. Olen sitä itsekin juuri tuolta pohjalta miettinyt, mutta ei aukea. Saan siihen kyllä järjellisen sanan, mutta se ei vain sovi vaakasanaan, Eli umpikujalla ollaan. Täytyy laittaa mietintämyssy vielä päähän, jospa se siitä. Harmittaa vähän siksi, kun koko ristikosta puuttuu vain tuo yksi tavu :(


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tuossa on vihamielisyyttä. Jos haluan pitää pienen ristikkoyhteisön, jossa autan toisia ratkojia, mitä pahaa siinä sinulle teen. En jakele kopiosuojattua materiaalia ympäriinsä, vaikka saatan yhden tai kahden henkilön ksndsa omista yai tousten ratkonnoista keskustella. Ristikot, joita saan, ovat enemmän tai vähemmän keskeneräisiä tai jopa täytettyjä. Jos ovat töytettyjä, minulta vain joku kysyy, onko ristikko minun mielestäni ratkottu oikein. Ratkaisusanoja julkisesti paljastamatta vain näkemällä ristikon voin auttaa jotakuta ratkomaan ristikon oikein.

        Mietitäänpä jotain fyysistä huoltoaseman pöytää. Siellä yhdellä on ehkä lehti. Samanmielisten kesken juttu luistaa ja välillä keskustelun edetessä lehti kääntyy pöydän toiselle laidalle. Kuvia katsellaan, kymmenen kysymystä kysytään, ehkä horoskoopit luetaan ja kukaties jopa ristikosta kysellään että kuka on Ella Eronen tai miten tuo Mäkelän Markun pikkutuhma kuvavihje pitäisi ymmärtää.

        Mietitäänpä sitten Tapsan digitaalista huoltoaseman pöytää. Tapsa tarjoaa ilmaiseksi pöytätilaa johon voi vaikka lehtensä kanssa istahtaa, vaihtaa ajatuksia, ehkä oppia jotakin uutta ja poistua kokemusta rikkaampana.

        Mikä tällaisessa toiminnassa on väärin?

        Aivan - ei mikään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietitäänpä jotain fyysistä huoltoaseman pöytää. Siellä yhdellä on ehkä lehti. Samanmielisten kesken juttu luistaa ja välillä keskustelun edetessä lehti kääntyy pöydän toiselle laidalle. Kuvia katsellaan, kymmenen kysymystä kysytään, ehkä horoskoopit luetaan ja kukaties jopa ristikosta kysellään että kuka on Ella Eronen tai miten tuo Mäkelän Markun pikkutuhma kuvavihje pitäisi ymmärtää.

        Mietitäänpä sitten Tapsan digitaalista huoltoaseman pöytää. Tapsa tarjoaa ilmaiseksi pöytätilaa johon voi vaikka lehtensä kanssa istahtaa, vaihtaa ajatuksia, ehkä oppia jotakin uutta ja poistua kokemusta rikkaampana.

        Mikä tällaisessa toiminnassa on väärin?

        Aivan - ei mikään!

        Lehden ostanut varmaan ottaa tuon lehden mukaan lähtiessään tai sitten jättää sen pöytään, josta se löytää tiensä roskiin päivän parin päästä. Tapion virtuaalipöydältä se ei poistu ehkä koskaan ja voi päätyä vaikka mihin.

        Mietipä sitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lehden ostanut varmaan ottaa tuon lehden mukaan lähtiessään tai sitten jättää sen pöytään, josta se löytää tiensä roskiin päivän parin päästä. Tapion virtuaalipöydältä se ei poistu ehkä koskaan ja voi päätyä vaikka mihin.

        Mietipä sitä.

        Säästän tietyksi ajaksi PuPe-tallenteet, jos joku muu kysyy niistä. Mutta en minä jaa Google Drivessä olevia tallenteita kenenkään kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kiitos, minä sitä kyselin. Olen sitä itsekin juuri tuolta pohjalta miettinyt, mutta ei aukea. Saan siihen kyllä järjellisen sanan, mutta se ei vain sovi vaakasanaan, Eli umpikujalla ollaan. Täytyy laittaa mietintämyssy vielä päähän, jospa se siitä. Harmittaa vähän siksi, kun koko ristikosta puuttuu vain tuo yksi tavu :(

        Lähetä ristikko sivustoni kautta, jos keksisin ratkaisun.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Säästän tietyksi ajaksi PuPe-tallenteet, jos joku muu kysyy niistä. Mutta en minä jaa Google Drivessä olevia tallenteita kenenkään kanssa.

        Ja tästähän meillä on vain sinun sanasi. Vähän niin kuin ”yritän ottaa opikseni” - ymmärrätkö nyt? Ymmärrätkö ollenkaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tästähän meillä on vain sinun sanasi. Vähän niin kuin ”yritän ottaa opikseni” - ymmärrätkö nyt? Ymmärrätkö ollenkaan?

        Tämä on puhdasta pahantahtoisuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kiitos, minä sitä kyselin. Olen sitä itsekin juuri tuolta pohjalta miettinyt, mutta ei aukea. Saan siihen kyllä järjellisen sanan, mutta se ei vain sovi vaakasanaan, Eli umpikujalla ollaan. Täytyy laittaa mietintämyssy vielä päähän, jospa se siitä. Harmittaa vähän siksi, kun koko ristikosta puuttuu vain tuo yksi tavu :(

        Todennäköisesti joku kysyy jossakin vaihessa rIstikosta sivuillani ja lähettää sen katsottavaksei. Voin sitten arvioida tlannetta. Risteävässä voi olla virhe.

        Nuotti saattaisi johonkin lauluun, mutta en kyllä vihjeen sanoilla laulua löytänyt.

        Joissakin harvoissa tapauksissa olen antanut privaatisti ratkaisuni, jos puuttuu vain muutama kirjain. Edellyttää toki, että tiedän minne lähettää.

        En halua ketään pulaan jättää.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tämä on puhdasta pahantahtoisuutta.

        Miten niin? Sinä olet yrittänyt ottaa opiksesi vuosia eikä onnistu. Sanaasi ei voi luottaa ollenkaan. Porttikieltoakaan et noudata ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin? Sinä olet yrittänyt ottaa opiksesi vuosia eikä onnistu. Sanaasi ei voi luottaa ollenkaan. Porttikieltoakaan et noudata ollenkaan.

        Minun toimintaani sivustollani on luotettu, pidetty ja arvostettu - yrität ikävällä tavalla mollata kaikkea toimintaani.

        Sivuston tekniikkaa myös suotta mollataan. Se on varsin hyvin toiminut. Sivuston päävalikosta kuka tahansa löytää aihealueet helposti. Apuvalikot ovat enemmän omaan käyttööni. Niissä on toimintatapoja, jotka nopeuttavat kysymysten käsittelyä. Niitä en valmiista sovelluksista saisi. Muillekin joistakin asioista olisi hyötyä, mutta välttämätöntä niiden käyttö ei ole.

        Ulkoasun runko on ammattilaisen. Foorumiosuuden ulkoasu piti minun itse rakentaa, sillä perusleiska ja foorumiosio eivät sopineet yhteen. Kyseessä ei oke XenForo, jossa kokonaisuus jo lähtökohtaisesti toimii. Mallia olrn ottanut XenForo-foorumeista.

        Toki on asioita, jot tuottavat ongelmia. Yksi ongelma täällä keskusteluissa on se, että voi kirjoittaa väliin. On hirveän vaikea hahmottaa pitkässä ja sekavassa ketjussa kuka aloitti minkin asian käsittelyn. Aloittajan sanomisessa tulee erittäin helposti virheitä. Kun katsoo väärin, valheellisssti väitetään, että tajallisesti vääristelen.


    • Sivustoni vastaavassa säikessä on muitakin auttajia kuin minä. Koska kaikki trollaukset siivoan pois, sinne on paljon järkevämpää mrnnä esittämään vinkkikysymyksiä kuin tänne.

      • Tämä on 48 kommentti. Kysymyksiä on dsitetty vain yksi ja siihen pari vinkiiä. Lisäksi on hieman yleiskeskustelua. N. 40 kommenttia on itse asian vierestä. Jos ei varta vasten ketään ärsytetä, ei tilanne olisi tämä. Toki olen tehnyt virheitä vastatessani ärsytyskommentteihin.

        Yleisen ärtyneisyyden loi jo säikeen aloittaja - säikeen aloittaja halusi säikeen pilaantuvan. Ensimmäinen ärsyyntynyt oli 2022-12-14 12:52:07 kirjoittanut anonyymi. Ei näin muissa ristikkofoorumeissa säijeitä aloiteta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tämä on 48 kommentti. Kysymyksiä on dsitetty vain yksi ja siihen pari vinkiiä. Lisäksi on hieman yleiskeskustelua. N. 40 kommenttia on itse asian vierestä. Jos ei varta vasten ketään ärsytetä, ei tilanne olisi tämä. Toki olen tehnyt virheitä vastatessani ärsytyskommentteihin.

        Yleisen ärtyneisyyden loi jo säikeen aloittaja - säikeen aloittaja halusi säikeen pilaantuvan. Ensimmäinen ärsyyntynyt oli 2022-12-14 12:52:07 kirjoittanut anonyymi. Ei näin muissa ristikkofoorumeissa säijeitä aloiteta.

        Vähintään 50 % on sinun viestejäsi. Jos et vastaisi jokaiseen syöttiin, niin täällä olisi paljon parempi henki. Mutta sitähän sinä et ymmärrä. Addiktio kirjoitteluun on niin vahva. Äläkä edes ajattele vastaavasi tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähintään 50 % on sinun viestejäsi. Jos et vastaisi jokaiseen syöttiin, niin täällä olisi paljon parempi henki. Mutta sitähän sinä et ymmärrä. Addiktio kirjoitteluun on niin vahva. Äläkä edes ajattele vastaavasi tähän.

        Suomalainen on sellainen joka vastaa kun ei kysytä,
        kysyy kun ei vastata, ei vastaa kun kysytään,
        sellainen joka eksyy tieltä, huutaa rannalla ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen: metsä raikuu, kaikuu, hongat humajavat.

        -Jorma Etto-


    • Anonyymi

      Olen nyt ratkonut lehden Lähteenmäen muutamaa tavua vaille täydellisesti. Haluan vain ja ainoastaan auttaa. Kurjoita kymysys ja vastaan töydellisesti.

      • Anonyymi

        Miksi kukaan ei kurjoita? Haluan vain outtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kukaan ei kurjoita? Haluan vain outtaa.

        Olisi kiva saada tietoon Lähteenmäen ristikon kuvasta tulevat, keltaisella merkityt sanat!
        Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kiva saada tietoon Lähteenmäen ristikon kuvasta tulevat, keltaisella merkityt sanat!
        Kiitos!

        Vaikuita ovot.

        Ateriana *puikulat * sipulimaitovoikastike

        Saa täydentää. Laittaisin lapinpuikulat mutto en ole vorma.


      • Anonyymi

        Kertoisitko vihjeen tai ratkaisun kohtaan "Aviossas soiva?", kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko vihjeen tai ratkaisun kohtaan "Aviossas soiva?", kiitos.

        Siellä on tyhjää muutama tavu. Muistaakseni siinä on se saamelaiskalenterijuttu. Se liittyy vasonta-aikaan, mutta en keksi sopivaa sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on tyhjää muutama tavu. Muistaakseni siinä on se saamelaiskalenterijuttu. Se liittyy vasonta-aikaan, mutta en keksi sopivaa sanaa.

        Palindromiasuja on teemahellehameet ja soiva ilmeisesti saha. Toukoaika saamelaisilla vasa* jotain.


    • Anonyymi

      Mä en kans keksi sitä tykätty nyt täkyt-vihjettä. Mietin nuotit, hitit, biitit, mutta mikään ei käy sitten sen jälkimmäisen tavun kanssa. Mitkä törröttää, piikit?

      • Anonyymi

        Huomasithan että "tykätty nyt täkyt" on täysin sama vaikka sen kirjoittaisi ja lukisi lopusta alkuun tai alusta loppuun. Olisiko se ehkä, kenties, jonkinlainen vihje ratkaisuun?


      • Anonyymi

        Olet miettinyt ihan oikein. Kyseenalaista se jälkimmäinen tavu.


    • Anonyymi

      En mä tajua sitä tykättyjä täkyjä, olkoon.

      Aviossas soiva-vihjeessä se "aviossas" on ihan turha sana. Jotain voi soittaa, vaikka ei soitin olekkaan.

      • Anonyymi

        Hiput, hitit ja piiput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiput, hitit ja piiput.

        Tuntuu olevan meikäläiselle vaikeita sanoja vaikka kunka kääntää ja vääntää.
        Vieläkö löytyisi apua seuraaviin:
        mium ommaa ammonium- sekä raivoraittiina.
        Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu olevan meikäläiselle vaikeita sanoja vaikka kunka kääntää ja vääntää.
        Vieläkö löytyisi apua seuraaviin:
        mium ommaa ammonium- sekä raivoraittiina.
        Kiitos!

        Vesiselvä ja en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesiselvä ja en tiedä.

        Löytyisiköhän vielä apua vinkille: oheta teho.
        Kiitos !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyisiköhän vielä apua vinkille: oheta teho.
        Kiitos !

        Arvaan kulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaan kulua.

        Kulua, sehän se on oikea sana. Tuhannet kiitoset!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hiput, hitit ja piiput.

        Tätä hyödynsin omissa vinkeissäni. Ongelma on ollut varmaan siinä, että törröttäviksi on laitettu alaspäin törröttävät.

        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-1-2023/?view=all#post-26565

        Suoraan ratkaususanoja en kerro, joten jos joku niitä ei halua, käyttäköön mieluummin sivustoani tämän sivuston sijasta.

        Olisisin voinut selvittää ongelman Magmassa erään nettitutun kanssa, jos en pidempäänkään asiaa pohdittuani olisi ongelmaa selvittänyt. En halunnut häntä tällä kertaa vaivata, joten vilasin tätä sivustoa tässä kohden.


    • Anonyymi

      mium ommaa ammonium-

      Mitähän ihmettä tuohon voisi ajatella? Ilmeisesti - tarkoittaa, että pitäisi jatkaa jompaan kumpaan suuntaan jollain sanalla. Koettelin siihen sanaa ala(a)ni, mutta en ole oikein tyytyväinen.

      • Anonyymi

        Vastasin jo, mun viesti on kadonnut???

        Ammonium-aluna.

        Ja mä kiitin tykätty on täkyt-sanoista. Kiitän uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin jo, mun viesti on kadonnut???

        Ammonium-aluna.

        Ja mä kiitin tykätty on täkyt-sanoista. Kiitän uudelleen.

        immi, missimimmi, siro kuin liro.
        Mitä ihmettä tähän tulee?
        Voisiko joku ystävällinen auttaa!
        Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        immi, missimimmi, siro kuin liro.
        Mitä ihmettä tähän tulee?
        Voisiko joku ystävällinen auttaa!
        Kiitos!

        Laittaisin sorja.


    • Anonyymi

      Alle satasella? Tavattu, livauttaa. Taattua; viluttavat? Ei vaan tajua.

    • Anonyymi

      100001 kummastuttaa. Bitit siihen kävisi mutta risteävät menevät oudoiksi - tai sitten en vaan taas(kaan) osaa.

      • Anonyymi

        100001 luku sopii siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100001 luku sopii siihen.

        Löytyisi.köhän apua kohtaan: ällät ällillä tällä.
        Ei aukea millään!
        Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyisi.köhän apua kohtaan: ällät ällillä tällä.
        Ei aukea millään!
        Kiitos.

        Arvelen kaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvelen kaali.

        Turvassakin? Mitä kummaa mahtaa siihen tulla?
        Apuva! Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvassakin? Mitä kummaa mahtaa siihen tulla?
        Apuva! Kiitos!

        Jos siinä viitatataan kalaan turpa, suomut saattaa siihen käydä. En ole kyllä varma.


    • Anonyymi

      Nyt otetaan loppukiri tämän ykköslehden kanssa, sillä jo ensi viikolla ilmestyy PuPe 2/2023. -HOP-

      • Anonyymi

        Liljeroos sivu 24.
        Voisikohan joku auttaa,: läiskittyjä ja kaupunginosa savossa?
        Kiitos taas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liljeroos sivu 24.
        Voisikohan joku auttaa,: läiskittyjä ja kaupunginosa savossa?
        Kiitos taas!

        Kiitos edellisestä!
        Vieäkö löytyis: lehteä ja klassikon paikka!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liljeroos sivu 24.
        Voisikohan joku auttaa,: läiskittyjä ja kaupunginosa savossa?
        Kiitos taas!

        Kaupunginosa pitäisi kirjoittaa oikeastaan kaupungin osa, sillä ei etsitä tiettyä kaupunginosaa vaan jissakin ilmansuunnassa olevaa kaupungin osaa.

        LÄISKITTYÄ on eräs peli - toki ratkaisusana tarkoitraa montaa muutakin asiaa. Pelin nimu viittaa Saksaan, mistä se on saanut nimensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos edellisestä!
        Vieäkö löytyis: lehteä ja klassikon paikka!

        Takasivu taitaa olla lehteä. Alastalo on klassikon paikka.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kaupunginosa pitäisi kirjoittaa oikeastaan kaupungin osa, sillä ei etsitä tiettyä kaupunginosaa vaan jissakin ilmansuunnassa olevaa kaupungin osaa.

        LÄISKITTYÄ on eräs peli - toki ratkaisusana tarkoitraa montaa muutakin asiaa. Pelin nimu viittaa Saksaan, mistä se on saanut nimensä.

        Oot vähän myöhässä, kun suorat vastaukset poistettiin, mutta kysyjä taisi ne jo napata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot vähän myöhässä, kun suorat vastaukset poistettiin, mutta kysyjä taisi ne jo napata.

        Viimeisiä viedään:
        Löytyykö vieä: harhauttavia ja harhaute?
        Kiitos taas!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisiä viedään:
        Löytyykö vieä: harhauttavia ja harhaute?
        Kiitos taas!

        HARHAUTE liittyy ajatuksena ristikkoihin, harhaute on ... Ratkaisusana on lähinmä ristikkokieltä.

        HATHAUTTAVIA - sama asiaä tavanomaisella kielellä ja monikossa.


    • Anonyymi

      Olkaa varovaisia mitä kirjoitatte tänne. Sanariksen ylläpitäjä lukee tätä palstaa koko ajan päivittän.

    • Anonyymi

      Joku toisaalla kyseli näiden PuPe-kommenttien perään. Tässä ovat.

      • Sikäli outo kommentti, että PuPe 1/2023 ei ole missään viimeaikoina kysytty eli misdä "toisaalla". Viimeksi foorumissani 8.2.2923 ja siihen tuli riittävä selko. Sanarisin foirumissa viimeksi käsitelty tammikuussa. Täällä käsittelyä kukaan ei ole toivonut.

        Vai oliko tällä foorumilla jossakin muussa säikeessä PuPe-kommentteja, joita ei ole enää? Jos ovat poistuneet, syyt jäävät arvailujen varaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sikäli outo kommentti, että PuPe 1/2023 ei ole missään viimeaikoina kysytty eli misdä "toisaalla". Viimeksi foorumissani 8.2.2923 ja siihen tuli riittävä selko. Sanarisin foirumissa viimeksi käsitelty tammikuussa. Täällä käsittelyä kukaan ei ole toivonut.

        Vai oliko tällä foorumilla jossakin muussa säikeessä PuPe-kommentteja, joita ei ole enää? Jos ovat poistuneet, syyt jäävät arvailujen varaan.

        Eipäs kun ihan tuossa rakkaassa Magma-langassasi sitä kysellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs kun ihan tuossa rakkaassa Magma-langassasi sitä kysellään.

        Jotkut ne löytää aina aihetta valittamiseen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sikäli outo kommentti, että PuPe 1/2023 ei ole missään viimeaikoina kysytty eli misdä "toisaalla". Viimeksi foorumissani 8.2.2923 ja siihen tuli riittävä selko. Sanarisin foirumissa viimeksi käsitelty tammikuussa. Täällä käsittelyä kukaan ei ole toivonut.

        Vai oliko tällä foorumilla jossakin muussa säikeessä PuPe-kommentteja, joita ei ole enää? Jos ovat poistuneet, syyt jäävät arvailujen varaan.

        Onko noin outo kommentti kenties kirjoitettu pelkästään Tapio-Huuhaan kiusaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noin outo kommentti kenties kirjoitettu pelkästään Tapio-Huuhaan kiusaksi?

        Onko joku jossain kysellyt jotain PuPesta, mutta Huuhaalle ei ole kerrottu mitään? Yritetäänkö tässä estää Huuhaata auttamasta ratkojia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs kun ihan tuossa rakkaassa Magma-langassasi sitä kysellään.

        Joku ihmetteli siinä, että PuPe-kommentteja on poistettu. Koska asia oli väärässä säikeessä, en komentoinut. Mitä kyselty, om arvoitus.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Joku ihmetteli siinä, että PuPe-kommentteja on poistettu. Koska asia oli väärässä säikeessä, en komentoinut. Mitä kyselty, om arvoitus.

        Olipa kökkö selitys. Ei ole vielä kyselty mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa kökkö selitys. Ei ole vielä kyselty mitään.

        Jotain on kuitenkin poistettu, mitä on ihmitelty.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jotain on kuitenkin poistettu, mitä on ihmitelty.

        Tuskinpa on poistettu yhtään mitään. Mitä tapahtui on että tämä lanka putosi pois etusivulta siinä yhteydessä, kun joku keksi ruveta kirjoittelemaan erikoista varoitusta hyvin moniin lankoihin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jotain on kuitenkin poistettu, mitä on ihmitelty.

        Ainoa ihmettelijä olet sinä, mutta onhan tapanasi yleistää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa ihmettelijä olet sinä, mutta onhan tapanasi yleistää.

        En ole se ihmettelijä, sillä joku kysyi "Mihin on poistuneet kaikki Pupekommentit?"
        Mutta kyse voi olla 2023-02-16 13:48:43 mainitusta asiasta. Mutta melko pienellä ajalla säikeestä on poistettu kaksi kommenttia, sillä vähän aikaa sitten poistettuja kommentteja oli 4 eikä 6.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En ole se ihmettelijä, sillä joku kysyi "Mihin on poistuneet kaikki Pupekommentit?"
        Mutta kyse voi olla 2023-02-16 13:48:43 mainitusta asiasta. Mutta melko pienellä ajalla säikeestä on poistettu kaksi kommenttia, sillä vähän aikaa sitten poistettuja kommentteja oli 4 eikä 6.

        No niin, kaiken maailman spekulaatiot alkoivat. Todellakin kyse oli siitä asiasta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En ole se ihmettelijä, sillä joku kysyi "Mihin on poistuneet kaikki Pupekommentit?"
        Mutta kyse voi olla 2023-02-16 13:48:43 mainitusta asiasta. Mutta melko pienellä ajalla säikeestä on poistettu kaksi kommenttia, sillä vähän aikaa sitten poistettuja kommentteja oli 4 eikä 6.

        Peiton alta kurkkiva koira kansikisan kuvassa. Joko ostit oman kopiosi

        https://www.lehtipiste.fi/968997.html

        tänään ilmestyneestä lehdestä? Lämmin kiitos tuestasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peiton alta kurkkiva koira kansikisan kuvassa. Joko ostit oman kopiosi

        https://www.lehtipiste.fi/968997.html

        tänään ilmestyneestä lehdestä? Lämmin kiitos tuestasi!

        Keisari ei osta Pupea!


    • Tässä säikeessä n. 60% kommenteista oli asian vierestä - säikessä on enemmän kommentteja kuin "pääfoorumissa" ja foorumissani, mutta vähiten asiaa. Eniten itse ristikoiden käsittelyjä on foorumissani, joskin "pääfoorumi" saattaa vielä mennä edelle.

      Mikähän suhde tulee PuPe 2/2023?

      • Anonyymi

        Niin, sinä juuri suollat tänne tällaista huuhaata niin kuin tämä viimeisinkin viestisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sinä juuri suollat tänne tällaista huuhaata niin kuin tämä viimeisinkin viestisi.

        Turhaa viestien kirjoittamista on tässä foorumissa varmaan lähes kaikilla kirjoittajilla. Suurin syy ihan turhiin kommentteihin on minun kommentteihin turha reagointi ja minun turha reagointi trollikommentteihin.


    • Anonyymi

      Pupe on kyllä hyvä lehti mutta diinä on ongelmakohtia.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe