Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sivistyslautakunta ei suositellut Kaarina-lisää

Anonyymi-ap

Kaarinan sivistyslautakunta ei suositellut Kaarina-lisää, koska arveli, ettei se auttaisi varhaiskasvatuksen tilannetta. Väärässä ovat. Kyllä moni jäisi kotiin hoitamaan pientä lastaan, mikä olisi kaikkien etu. Pelkäävät vain päiväkotien autioitumista ja omien uriensa menettämistä. Itse päätin jäädä nyt toisen lapseni kanssa kotiin ilman Kaarina-lisääkin. Ensimmäinen lapsi ainakin kärsi niin monella tavalla päiväkodista, että samaa virhettä en tee toistamiseen. Jo perusasioiden hoitaminen jäi päiväkodissa tekemättä. Lapset tuuppivat toisiaan, jäävät jatkuvasti isompien jyräämäksi, ei anneta juomaa riittävän usein, mikä aiheuttaa lapsissa nestehukkaa ja ummetusta, ei huomioida allergioita, esim. pölyallergiset hinkkaavat harjalla hiekkaa pihalla, kun se vaan on niin hauskaa, että äidit saavat sitten soitella ambulanssia hakiessaan kivipölykeuhkoisen lapsensa hoidosta. Kuivaksi oppimista ei tueta mitenkään. Jo kuivaksi oppinut lapsi alkaa pissata housuun päiväkodissa, koska eivät vaan jaksa käyttää alushousuja vaan laittavat vaipan ja käskevät pissata siihen. Erityisen paha tilanne on lapsilla, joilla on joku kehitysviive. Ne lapset oppisivat todella nopeasti kotona kuiviksi terapeutin avulla. Päiväkodissa vaan sanovat: ”ei osaa ilmaista hätää.” Paskapuhetta! Itse olen monesti päiväkodeissa käydessäni vienyt vaikeasti autistisenkin lapsen pytylle pissalle, kun ovat osoittaneet housuunsa tai sanoneet ”pissa”. Henkilökunta vaihtuu niin usein, että lasten on vaikea oppia luottamaan aikuisiin. Kasvatusmetodit ovat 50-luvulta. Itse olen korkeastikoulutettu ja työssäni paljon tekemisissä lasten, koulujen, sairaaloiden ja päiväkotien kanssa. Erityisen pahoja paikkoja ovat yksityiset päiväkodit, joihin Kaarina nyt niin kovasti yrittää lapsia ohjata ja kannustaa palvelusetelein. Olisittepa nähneet niitä tilanteita ja asioita, mitä itse olen päiväkodeissa nähnyt! Päiväkotien johtajatkin ovat omituista ja saamatonta porukkaa. Eivät saa sijaisia tai jaksa niitä soitella, eivät huolehdi henkilöstön koulutuspäivistä, eivät ohjaa työntekijöitään ajoissa sairauslomille tai työnohjaukseen, tekevät lomakyselyjä mutta eivät lue vastauksia vaan kysyvät ne uudelleen kasvotusten yms. Kerran mieheni katseli Hovirinnan puistossa jotain jonossa liikkuvaa porukkaa ja ajatteli, että ovat varmaan kehitysvammalaitoksesta. Lähempää katsoen kauhistui, kun tajusi ryhmän aikuisten olevan päiväkodin henkilökuntaa. Olivat ihan kehitysvammaisen näköisiä ja kuulostivat siltä. Itsekin olen tällaiseen työssäni törmännyt. Ilmeisesti alalle ei enää saada muita työntekijöitä kuin niitä, joiden ÄO on alle 80. Kasvatuskumppanuuden voi siinä unohtaa, kun tuollaisten kanssa yrittää keskustella. Ja voi niitä normaaliälyisiä tai etenkin älykkäitä lapsia, joiden vitsejä nuo hoitajat eivät ymmärrä ja joiden luonne vaatisi vähänkin kompleksimpaa toimintaa. Varmasti joukossa on myös joitakin upeita ammattilaisia, mutta he ovat luultavasti jo vaihtamassa alaa. Ja silti Kaarinan sivistyslautakunta ei pyri tulemaan pienten lasten kotihoitoa! Sehän on tutkitusti parempi pienelle lapselle, erityisesti mielenterveydelle - ja täytyy sanoa, että myös vanhempien mielenterveydelle. En aio äänestää ketään nykyisessä sivistyslautakunnassa istuvaa. Älkää te muutkaan!

5

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sivistyslautakunnas istuu vaan pellejä

      • Anonyymi

        Tuolta ne sivistyslautakunnan jäsenet löytyy! Kokoomuksen edustajia aika paljon. Olisin kuvitellut heitä edes kiinnostaisi tutkimustuloksiin pohjautuvat suositukset kuten alle 3-vuotiaiden kotihoito. No, onneksi mieheni palkkapussi on niin lavea ja meillä molemmilla varallisuutta, että voin hyvin jäädä kotiin. Mutta Kokoomusta en ikinä äänestä enkä ketään muutakaan nykyisen sivistyslautakunnan jäsentä. Mulle ihan sama, jos jonkun porvarin kersaa heitellään yksityisen päiväkodin pihalla. En enää valita AViin heidän lastensa hyväksi. Hoitakoon itse kersansa, kun ne murrosiässä viiltävät ranteensa rankan lapsuuden takia!

        https://kaarina.fi/sites/default/files/media/files/sivistyslautakunta-jasenet-1.8.2021-31.5.2025-tulostettu-27.05.2022_1.pdf


      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­­­N­y­­­m­­­f­o­­­m­­­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17669190T

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Sun kannattaa kurkata peiliin. Todella nolo kirjoituksesi!

    • Anonyymi

      Järkky ukko sulla. Pilkkaa vammaisiksi muita. Etkä tunnu itsekkään kovin tyytyväiseltä. Jaksuja sinne,paistaa se päivä joskus risukasaankin usko pois ..😂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe