Alaraajojen valtimotauti

Anonyymi-ap

Onko keneäkään diagnosoitu alaraajojen valtimotauti? Tunnetaan myös nimellä perifeerinen valtimotauti. Tietoa taudista löytyy googlettamalla paljon mutta onko oikeita kokemuksia?

19

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko sinulla oireita raajoissa, joiden syyksi epäilet ääreisvaltimotautia? Itselläni on voimakkaita heikentyneeseen verenkiertoon liittyviä oireita, mutta sairautta ei ole diagnosoitu. Kertoisitko millaisia oireesi ovat?

      • Anonyymi

        Puutumista varpaissa ja päkiöissä. Oireet ovat symmetriset eli samanlaiset molemmissa jaloissa. Varpaat ovat kylmät usein. Polyneuropatia on suljettu pois ENMG tutkimuksella. Erityisiä kipuja ei ole ja yöt menevät hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puutumista varpaissa ja päkiöissä. Oireet ovat symmetriset eli samanlaiset molemmissa jaloissa. Varpaat ovat kylmät usein. Polyneuropatia on suljettu pois ENMG tutkimuksella. Erityisiä kipuja ei ole ja yöt menevät hyvin.

        Olen tuon kysymyksen esittäjä ja itselläni on myös symmetrisesti puutumista molemmissa jaloissa ja etenkin varpaissa. Polyneuropatia samoin suljettu pois ENMG-tutkimuksella. Lisäksi minulla on vakavia oireita on kämmenissä ja sormissa.

        Onko muuten sydämesi tutkittu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tuon kysymyksen esittäjä ja itselläni on myös symmetrisesti puutumista molemmissa jaloissa ja etenkin varpaissa. Polyneuropatia samoin suljettu pois ENMG-tutkimuksella. Lisäksi minulla on vakavia oireita on kämmenissä ja sormissa.

        Onko muuten sydämesi tutkittu?

        Sydän on tutkittu ja on kunnossa. Käsissä ei ole ongelmia. Kahdella ortopedilla olen käynyt, mutta tuskin edes vilkaisivat jalkojani. Toisen mukaan vaiva oli 100% varmasti polyneiropatia, mutta sitä se ei ole. Mitään järkevää diagnoosia ei ole. Kävin ensin yksityisellä lääkäriasemalla mutta nyt olen kunnallisella puolella ja seuraavaksi on fysioterapeutin käynti. Tutkitaan, onko joku jalkojen kuormitusongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sydän on tutkittu ja on kunnossa. Käsissä ei ole ongelmia. Kahdella ortopedilla olen käynyt, mutta tuskin edes vilkaisivat jalkojani. Toisen mukaan vaiva oli 100% varmasti polyneiropatia, mutta sitä se ei ole. Mitään järkevää diagnoosia ei ole. Kävin ensin yksityisellä lääkäriasemalla mutta nyt olen kunnallisella puolella ja seuraavaksi on fysioterapeutin käynti. Tutkitaan, onko joku jalkojen kuormitusongelma.

        Jalkojen puutuminen kyllä käsittääkseni liittyy aina verenkiertoon, jos hermostolliset syyt on suljettu pois. Minulla on myös se kokemus, että ääreisvaltimotautia ei mielellään haluta selvittää sairaalassa pääkaupunkiseudulla. Todennäköisempi syy oireisiini on kuitenkin sydämessä oleva ahtauma, joka vaikuttaa verenkiertoon. Nukkuminen vaikeaa kipujen takia ja kävelyn suhteenkin oli jo tänään pahoja ongelmia. Onko sinulla jalkaoireita makuuasennossa? Jos on, niin ovatko jalat aamuisin erityisen puutuneet ja jäykät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sydän on tutkittu ja on kunnossa. Käsissä ei ole ongelmia. Kahdella ortopedilla olen käynyt, mutta tuskin edes vilkaisivat jalkojani. Toisen mukaan vaiva oli 100% varmasti polyneiropatia, mutta sitä se ei ole. Mitään järkevää diagnoosia ei ole. Kävin ensin yksityisellä lääkäriasemalla mutta nyt olen kunnallisella puolella ja seuraavaksi on fysioterapeutin käynti. Tutkitaan, onko joku jalkojen kuormitusongelma.

        Kysyisin vielä, että onko sinulle tehty sydämen varjoainekuvaus tai sydämen tt-kuvaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jalkojen puutuminen kyllä käsittääkseni liittyy aina verenkiertoon, jos hermostolliset syyt on suljettu pois. Minulla on myös se kokemus, että ääreisvaltimotautia ei mielellään haluta selvittää sairaalassa pääkaupunkiseudulla. Todennäköisempi syy oireisiini on kuitenkin sydämessä oleva ahtauma, joka vaikuttaa verenkiertoon. Nukkuminen vaikeaa kipujen takia ja kävelyn suhteenkin oli jo tänään pahoja ongelmia. Onko sinulla jalkaoireita makuuasennossa? Jos on, niin ovatko jalat aamuisin erityisen puutuneet ja jäykät.

        Hermoperäisiä syitä voi olla muitakin kuin polyneuropatia. Näin olen lukenut, mutta asiaa siis selvitellään. Makuuasennossa oireet lähes katoavat ja aamulla jalat ovat parhaimmillaan.
        Sydäntä tutkittiin jollakin gammasysteemillä ja ultralla moneen kertaan ja olin rasituskokeessa. Ei vikaa.
        Pystyn kävelemään helposti yhden tekomäen portaat (350 porrasta) neljään kertaan, eikä mitään ongelmia jaloissa ole. En edes hengästy kunnolla, tulee vain hiki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puutumista varpaissa ja päkiöissä. Oireet ovat symmetriset eli samanlaiset molemmissa jaloissa. Varpaat ovat kylmät usein. Polyneuropatia on suljettu pois ENMG tutkimuksella. Erityisiä kipuja ei ole ja yöt menevät hyvin.

        Entä jos toisessa raajassa.
        Ei ole valtimo. on kuluma ja ei suojaa.
        Raajassa kivut.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍑 ­­­N­­­y­­m­­f­­o­m­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17670148S

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Onko siis avaajalla jo diagnosoitu tuo sairaus? Itselläni on vakavia oireita ollut jo pidempään, mutta niiden syy ei ole ihan selvä. Ateroskleroosi kuitenkin todettu sydämessä ja valtimotauti voi oireilla myös muualla elimistössä ja etenkin juuri jalkojen alueella.. Verenkierron heikkenemiseen alaraajojen puutumisoireet ainakin yleensä liittyvät. Itselläni on kuitenkin vakavia oireita myös käsissä. Alkoivat vähitellen pikkusormista.

    • Anonyymi

      Tästä aiheesta muuten ei ole keskusteluja juurikaan täällä näkynyt ja on melko yleinen vaiva kuitenkin, että jalkaterissä on puutumis- ja pistelyoireita. Yleensä ne menevät hermostollisina vaivoina - tai lääkityksestä johtuvina, mutta kuinkakohan yleistä mahtanee olla, että syynä ovatkin verenkierrolliset ongelmat. Valtiomotautihan on yleinen sydämessä, mutta ei valtimotauti ole harvinainen kehon ääreisverenkierron alueellakaan ja useinhan nuo molemmat ovat yhdessä. Ja verenkiertoahan voi häiritä myös sydämen huono verenkierto.

      Voisiko joku lääkärikin ystävällisesti kommentoida.

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään teistä valtimotautia sairastavalla jalkakipujen lisäksi kipua käsissä?
      Eli siis kipua kaikissa neljässä raajassa.

      • Anonyymi

        Oletko käynyt Abi-mittauksessa?

        Todettiinko sinulla valtimotauti?

        Minulla on kipua kaikissa neljässä raajassa.

        Käsissä on ranteet, sormet lievää kipua ja joskus käsivarsi.

        Pahimmat oireet jaloissa. Nilkat TOSI kipeät ja turvonneet. Iltaa kohti pahenee.

        Varpaissa kipua ja säären etuosassa.

        Huolettaa ihan kauheasti. ABI-Mittaukseen aika vasta 8.9 ja nyt on 2.8 eli 5vko saa odotella näissä kivuissa ja turvotuksisaa.

        Kertoisin joku miten jalkojen valtimotauti oireilee?

        Missä iässä alkoi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko käynyt Abi-mittauksessa?

        Todettiinko sinulla valtimotauti?

        Minulla on kipua kaikissa neljässä raajassa.

        Käsissä on ranteet, sormet lievää kipua ja joskus käsivarsi.

        Pahimmat oireet jaloissa. Nilkat TOSI kipeät ja turvonneet. Iltaa kohti pahenee.

        Varpaissa kipua ja säären etuosassa.

        Huolettaa ihan kauheasti. ABI-Mittaukseen aika vasta 8.9 ja nyt on 2.8 eli 5vko saa odotella näissä kivuissa ja turvotuksisaa.

        Kertoisin joku miten jalkojen valtimotauti oireilee?

        Missä iässä alkoi?

        >>Oletko käynyt Abi-mittauksessa?

        Todettiinko sinulla valtimotauti?

        Minulla on kipua kaikissa neljässä raajassa.

        Käsissä on ranteet, sormet lievää kipua ja joskus käsivarsi.

        Pahimmat oireet jaloissa. Nilkat TOSI kipeät ja turvonneet. Iltaa kohti pahenee.

        Varpaissa kipua ja säären etuosassa.

        Huolettaa ihan kauheasti. ABI-Mittaukseen aika vasta 8.9 ja nyt on 2.8 eli 5vko saa odotella näissä kivuissa ja turvotuksissa<<

        Sinullako siis on kipu samanaikaisesti neljässä raajassa? Entä onko kipu symmetrisesti pahenevaa, eli kun jaloissa kipu pahenee, nijn käsissä tapahtuu sama? Entä onko sinulla jänteissä oireita ja/tai nivelissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Oletko käynyt Abi-mittauksessa?

        Todettiinko sinulla valtimotauti?

        Minulla on kipua kaikissa neljässä raajassa.

        Käsissä on ranteet, sormet lievää kipua ja joskus käsivarsi.

        Pahimmat oireet jaloissa. Nilkat TOSI kipeät ja turvonneet. Iltaa kohti pahenee.

        Varpaissa kipua ja säären etuosassa.

        Huolettaa ihan kauheasti. ABI-Mittaukseen aika vasta 8.9 ja nyt on 2.8 eli 5vko saa odotella näissä kivuissa ja turvotuksissa<<

        Sinullako siis on kipu samanaikaisesti neljässä raajassa? Entä onko kipu symmetrisesti pahenevaa, eli kun jaloissa kipu pahenee, nijn käsissä tapahtuu sama? Entä onko sinulla jänteissä oireita ja/tai nivelissä?

        ...ja kysyisin vielä, että onko sinulla iho-oireita esim. käsien alueella, kuten kihelmöintiä, kutinaa tai muuta epämukavuuden tunnetta? Tai onko ilmaantunut jonkinlaisia läikkiä tai huonosti paranevia mustelmia kämmenselkään?


    • Anonyymi

      Aika hiljaa tätä sairautta sairastavat näyttävät olevan täällä. Vaikea ja pelottavä sairaus pitkälle edenneenä, mutta kokemuksistanne voisi olla hyötyä monille epätietoisille.

    • Anonyymi

      Selvisikö keskustelun avaajalle jalkakipujen syy? Oliko valtimotautia, vai jotain muuta?

    • Anonyymi

      Kun on verenkierto-ongelmia, olen ottanut omatoimisesti Primaspania tai Asperin Gardiota, koska eräskin sairaanhoitaja sitä yksityisesti suositteli otettavan pari kertaa viikossa. Estää ja purkaa aivoverenvuotoja, tukkeumia ja infarktia.
      Mutta onko kellään kokemusta, onko tämä lääke parantanut myös jäykkiä varpaita ja päkiöitä, estäähän se kerran tukkeumiakin jne ?

    • Anonyymi

      Todettiinko sinulla kyseinen sairaus?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe