Kymmenen vuotta myöhässä ja silti täysi susi

Anonyymi-ap

Tojon piti tuoda loppuun saakka hiottu sähköauto pitkän tuotekehityksen jälkeen.
Toisin kävi.

TM:"bZ4X:n pikalatausten määrä on rajoitettu kahteen kappaleeseen vuorokaudessa. Kahden latauskerran jälkeen auto rajoittaa merkittävästi pikalataustehoa akkua suojatakseen.

Monipuolisemman akkulämmityksen ja -jäähdytyksen puuttuminen on noussut keskusteluun. BZ4X:ssä on latauksenaikainen lämmitystoiminto, muttei akuston esilämmitystä. Maahantuojan UKK-vastauksen mukaan syy esilämmitystoiminnon puutteeseen on yksinkertainen: Autoon ei ole suunniteltu esilämmitystoimintoa.

TOYOTAA JA sisarmalli Subaru Solterraa rasittaa pikalataussuorituskyvyn lisäksi toistaiseksi Suomen olosuhteisiin heikosti sopiva AC-lataus. Alussa Suomeen saapuvissa bZ4X-yksilöissä AC-lataus on vain 6,6 kilowatin tehoinen ja yksivaiheinen, eli enimmäisteho vaatii todella korkeaa virtaa.

Toyota kertoo akuston kooksi 71,4 kWh. Kyseessä on kuitenkin bruttokoko, ei siis autoilijan käytössä oleva nettokoko. Elbilin mittausten mukaan bZ4X:n akuston nettokoko asettuu 62 kWh:n lukemiin. Lisäksi Elbil muun muassa kritisoi bZ4X:n todellista toimintamatkaa, erityisesti sisälämmityksen käytössä ollessa."

123

640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Säälittävä räpellys, ”johtavalta sähköauto” valmistajalta ja solidstate akun kehittäjältä.
      Hihii!

    • Anonyymi

      Mutta kun oli pakko saada jonkinlainen sähköauto aikaiseksi. Muut ovat saaneet jo pitkän etumatkan, ja nyt oli pakko. Räpellyshän siitä tuli, mutta onhan se kuitenkin sähköauto. Ehkä muutaman vuoden kuluttua saadaan sitten se parempi versio valmiiksi.

      • Anonyymi

        Ohan Toyotalla ollut sähköautoja jo ties kauan. Nämä "ikiliikkujat" saavat sähkönsä liukuessaan alamäkeä alaspäin, ja kun tulee taas uusi ylämäki, ladatut akut hoitavat kiipeämisen mäen päälle. Yksikään valmistaja Toyotan lisäksi ei ole osannut vielä tehdä toimivaa ikiliikkujaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohan Toyotalla ollut sähköautoja jo ties kauan. Nämä "ikiliikkujat" saavat sähkönsä liukuessaan alamäkeä alaspäin, ja kun tulee taas uusi ylämäki, ladatut akut hoitavat kiipeämisen mäen päälle. Yksikään valmistaja Toyotan lisäksi ei ole osannut vielä tehdä toimivaa ikiliikkujaa.

        Millä voimalla se ikiliikkuja kulkee täällä aakeella laakeella kun ei mäkiä ole sataan kilometriin. No tietysti bensalla!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä voimalla se ikiliikkuja kulkee täällä aakeella laakeella kun ei mäkiä ole sataan kilometriin. No tietysti bensalla!!

        Surkea tämä Toyotan sähköauto. Pikalatauksen teho -10˚ pakkasella enää säälittävät 33kW. Toyota kusettaa aina.

        https://tekniikanmaailma.fi/yllatys-toyotan-bz4x-sahkoauton-ostaneille-pikalatauksen-voi-tehda-vain-kaksi-kertaa-vuorokaudessa-olisimme-kertoneet-jos-olisimme-tienneet-maahantuoja-sanoo/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohan Toyotalla ollut sähköautoja jo ties kauan. Nämä "ikiliikkujat" saavat sähkönsä liukuessaan alamäkeä alaspäin, ja kun tulee taas uusi ylämäki, ladatut akut hoitavat kiipeämisen mäen päälle. Yksikään valmistaja Toyotan lisäksi ei ole osannut vielä tehdä toimivaa ikiliikkujaa.

        Onhan Toyotalla tosiaan Proace, josta myös sähköinen versio. Sen valmistaja on kuitenkin Stellantis, ja samaa autoa saa monen merkkisenä kosmeettisin muutoksin, siis myös Toyotana.


    • Anonyymi

      Tuo tojo on täysin lämpimien maiden auto. Pitää olla todella tyhmä jos sellaisen hankkii vaivoikseen tänne pohjoiseen.

    • Anonyymi

      Missä Toyohönöjen selitykset viipyy? Toyotan sähkörottelo on nyt virallisesti todettu kyvyttömäksi kauppakassiksi. Toyota valehteli jälleen kerran!

    • Anonyymi

      Aloittajalle tiedoksi BZ akkulämmitys on aivan samanlainen kuin Volkkarin ID:eissä. Se lämmittää pikalatauksen aikana.
      BZ:ssa on tietysti akun jäähdytys kuten on ollut jo plugari RAV4:ssä . RAV4 plugarissa on myös akun lämmitys mitä VW plugareissa ei ole.

      • Anonyymi

        "BZ:ssa on tietysti akun jäähdytys kuten on ollut jo plugari RAV4:ssä . RAV4 plugarissa on myös akun lämmitys mitä VW plugareissa ei ole."

        Nyt taas osoitit teknisen tyhmyytesi ja maalaisjärjen puutteen. Akun esilämmityksellä on merkitystä vain sähköautoissa. Plugareissa on aivan sama onko esilämmitystä vai ei.
        Kun plugarin akku tyhjenee ne sitten jatketaan bensalla/dieselillä. Ei plugarikuski kurvaa pikalatausasemalle kun akusta loppuu puhti.
        Menikö tällä perille vai tarvitsetko lisää rautalankaa puuttellisen maalaisjärkesi jatkeeksi?


      • Anonyymi

        "Hieman tarkkuutta mieluummin kuin mutua, Tero!
        Suora lainaus artikkelista: "BZ4X:ssä on latauksenaikainen lämmitystoiminto, muttei akuston esilämmitystä. Maahantuojan UKK-vastauksen mukaan syy esilämmitystoiminnon puutteeseen on yksinkertainen: Autoon ei ole suunniteltu esilämmitystoimintoa."
        ID4:ssä on jo nyt esilämmitystoiminto ennen latausta ja ajoon lähtöä jos autolle on kerrottu lähtöaika. Tulossa on päivityksenä akuston esilämmitys perustuen naville kerrottuun latausasemaan jolle tarkoitus mennä, aivan kuten Teslassa. Tulossa on myös kaksisuuntainen lataus. Autoa voi silloin käyttää virtapankkina.
        AC-lataus kolmevaiheisena on ID:ssä ollut alusta saakka, toisin kuin tojossa.


    • Anonyymi

      Jostain syystä Toyota kuitenki on Suomen eniten myyty automerkki ja maailman suurin valmistaja selvällä erolla.

      Onko sinulla sähköauto? Mitä tykkäät näistä pörssisähköhinnoista?

    • Anonyymi

      Onneksi nuo kukswagenit ovat AINA VALMIITA tuotteita tuomaan asiakkaillensa riesaa sen olemattoman takuun ajaksi!! 😆

      • Anonyymi

        Jahas, ”kuksmanni” kortti vedetty esille.. Se kun ei korjaa Toyotan umpisurkeaa pikalatausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, ”kuksmanni” kortti vedetty esille.. Se kun ei korjaa Toyotan umpisurkeaa pikalatausta.

        Eikä myöskään samoin umpisurkeaa yksivaiheista kotilatausta.
        Tai sitä että Tojo valehtelee akun koosta ja "unohti" kertoa että näitä akkuja ei sitten voi ladata pitkällä matkalla kuin kaksi kertaa päivässä.

        On taas melkoinen kusetus päällä Tojolta. Miten voi kaikki puutteet kertyä siihen yhteen valmistajaan? Onko millään muulla valmistajalla tullut mieleenkään päästää tuollaista keskeneräistä kuraa myyntiin jossa latauksien määrää joudutaan rajoittamaan?

        Alkaa tuntumaan ne pyörien irtoamiset ja turvatyynyongelmat vain keksityiltä viivytyksiltä jotta saadaan sähkötekniikka edes jonkinmoiseen kuntoon ennen toimitusten alkamista. Eipä auttanut paljoa. Markkinoiden surkeinta kuraa edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä myöskään samoin umpisurkeaa yksivaiheista kotilatausta.
        Tai sitä että Tojo valehtelee akun koosta ja "unohti" kertoa että näitä akkuja ei sitten voi ladata pitkällä matkalla kuin kaksi kertaa päivässä.

        On taas melkoinen kusetus päällä Tojolta. Miten voi kaikki puutteet kertyä siihen yhteen valmistajaan? Onko millään muulla valmistajalla tullut mieleenkään päästää tuollaista keskeneräistä kuraa myyntiin jossa latauksien määrää joudutaan rajoittamaan?

        Alkaa tuntumaan ne pyörien irtoamiset ja turvatyynyongelmat vain keksityiltä viivytyksiltä jotta saadaan sähkötekniikka edes jonkinmoiseen kuntoon ennen toimitusten alkamista. Eipä auttanut paljoa. Markkinoiden surkeinta kuraa edelleen.

        Vw suosittelee vain yhtä pikalatausta päivässä. Kuka tässä oikeasti kusettaa ja ketä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw suosittelee vain yhtä pikalatausta päivässä. Kuka tässä oikeasti kusettaa ja ketä?

        Sekään ei muuta sitä että Toyotan pikalataus on täysi vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw suosittelee vain yhtä pikalatausta päivässä. Kuka tässä oikeasti kusettaa ja ketä?

        Mielenkiintosta jos näin on. Linkkiä kehiin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suorastaan surkea on VW:n pikalataus:

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/volkswagen-id-3-kuinka-hyvin-se-latautuu/

        Käyttäjäkokemuksia:

        Kuinkas monella muulla on ID.3:n DC-latauksen kanssa ongelmia - nimenomaan nopeudessa?
        Oma ID.3 ei suostu latailemaan juuri lainkaan yli 44 kW tehoilla. Ihan satunnaisesti saattaa saada suurteholaturista jopa 52 kW, mutta luvattuun 100 kW lataustehoon olen päässyt Ionityllä tasan kerran. Eilenkin otti huimat 17 kW Ionityltä.
        Ja ennen kuin kukaan kysyy niin: kyllä, akussa on kapaa. (ID3:n latauskäppyrä näyttää että jopa 80% asti pitäisi saada vähintään 50kW), akku on myös lämmin, eli lämpötilasta ei pitäisi jäädä kiinni.
        Auto kävi huollossa ja aiheeseen liittyviä vikakoodeja löytyi, odotellaan tehtaan kommentteja...


    • Anonyymi

      Erittäin hyvä auto on jo osoitettu testeissä. Eipä mulla muuta.

      • Anonyymi

        Mihin testiin viittaat? Vai tarkoititko VW:n testeissä menestystä?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Pakko tarkoittaa Folkkari. Iltalehti sai Toyotan koeajoon, eikä tulos ollut kovin mairitteleva. https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/663b74f4-23d7-4ce4-b5e0-f20e927539b8


    • Anonyymi

      Tänäänin taas haukuttiin Hesarissa corolla rasittavan äänekkääksi autoksi maantienopeuksissa. Eipä se Tojota osaa hiljaisia autoja tehdä. Lisäksi riesana jatkuva huollossa ramppaaminen. Negatiivista on myös imago vanhusten autona.

      • Anonyymi

        Papat ajelevat markettiin hiljaa sivukujia pitkin, ei tarvitse ottaa riskejä vaihdella kaistoja ja väistellä muita nopeampia autoja.


    • Anonyymi

      Missä tahansa mitataan autojen ominaisuuksia ja verataan miitä kilpailijoihin nin Toyota on aina siellä häntäpäässä.

    • Anonyymi

      PUPPUA. TROLLIT ASIALLA. TOYOTALLA AJAN AINA, JO VUODESTA 1987 ALKAEN. EI VIKOJA, JA SOPII MAAHAMME.

    • Anonyymi

      Volkkarin tuotteilla en nyt kyllä keulimaan alkaisi.😆

      • Anonyymi

        Ei, mutta vielä vähemmän Toyotan sähköautolla. 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, mutta vielä vähemmän Toyotan sähköautolla. 😆

        Tojon sähköauto on kyllä täysi pohjanoteeraus.

        "bZ4X:n pikalatausten määrä on rajoitettu kahteen kappaleeseen vuorokaudessa. Kahden latauskerran jälkeen auto rajoittaa merkittävästi pikalataustehoa akkua suojatakseen.

        Monipuolisemman akkulämmityksen ja -jäähdytyksen puuttuminen on noussut keskusteluun. BZ4X:ssä on latauksenaikainen lämmitystoiminto, muttei akuston esilämmitystä. Maahantuojan UKK-vastauksen mukaan syy esilämmitystoiminnon puutteeseen on yksinkertainen: Autoon ei ole suunniteltu esilämmitystoimintoa.

        TOYOTAA JA sisarmalli Subaru Solterraa rasittaa pikalataussuorituskyvyn lisäksi toistaiseksi Suomen olosuhteisiin heikosti sopiva AC-lataus. Alussa Suomeen saapuvissa bZ4X-yksilöissä AC-lataus on vain 6,6 kilowatin tehoinen ja yksivaiheinen, eli enimmäisteho vaatii todella korkeaa virtaa.

        Toyota kertoo akuston kooksi 71,4 kWh. Kyseessä on kuitenkin bruttokoko, ei siis autoilijan käytössä oleva nettokoko. Elbilin mittausten mukaan bZ4X:n akuston nettokoko asettuu 62 kWh:n lukemiin. Lisäksi Elbil muun muassa kritisoi bZ4X:n todellista toimintamatkaa, erityisesti sisälämmityksen käytössä ollessa."

        Miksi Tojotistit aina vetävät tällaiset syväkyykyt ja alkavat nyyhkyttämään "Mutta kun Volsu..."?

        Tässäkin tapauksessa Aivan turhaa itkemistä. Volsu on tuonut markkinoille paljon parempia sähköautoja kuin tuo Toyotan sepustus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon sähköauto on kyllä täysi pohjanoteeraus.

        "bZ4X:n pikalatausten määrä on rajoitettu kahteen kappaleeseen vuorokaudessa. Kahden latauskerran jälkeen auto rajoittaa merkittävästi pikalataustehoa akkua suojatakseen.

        Monipuolisemman akkulämmityksen ja -jäähdytyksen puuttuminen on noussut keskusteluun. BZ4X:ssä on latauksenaikainen lämmitystoiminto, muttei akuston esilämmitystä. Maahantuojan UKK-vastauksen mukaan syy esilämmitystoiminnon puutteeseen on yksinkertainen: Autoon ei ole suunniteltu esilämmitystoimintoa.

        TOYOTAA JA sisarmalli Subaru Solterraa rasittaa pikalataussuorituskyvyn lisäksi toistaiseksi Suomen olosuhteisiin heikosti sopiva AC-lataus. Alussa Suomeen saapuvissa bZ4X-yksilöissä AC-lataus on vain 6,6 kilowatin tehoinen ja yksivaiheinen, eli enimmäisteho vaatii todella korkeaa virtaa.

        Toyota kertoo akuston kooksi 71,4 kWh. Kyseessä on kuitenkin bruttokoko, ei siis autoilijan käytössä oleva nettokoko. Elbilin mittausten mukaan bZ4X:n akuston nettokoko asettuu 62 kWh:n lukemiin. Lisäksi Elbil muun muassa kritisoi bZ4X:n todellista toimintamatkaa, erityisesti sisälämmityksen käytössä ollessa."

        Miksi Tojotistit aina vetävät tällaiset syväkyykyt ja alkavat nyyhkyttämään "Mutta kun Volsu..."?

        Tässäkin tapauksessa Aivan turhaa itkemistä. Volsu on tuonut markkinoille paljon parempia sähköautoja kuin tuo Toyotan sepustus.

        Kenen normikuskin tarttee pikaladata yli 2 kertaa vuorokaudessa? Kuka rautaperse viitsii ajaa ylipitkiä siivuja? Minä ajan lomilla sen max 200 km päivässä, otan valokuvia ja kiertelen nähtävyydet, syön hyvin ja lepään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen normikuskin tarttee pikaladata yli 2 kertaa vuorokaudessa? Kuka rautaperse viitsii ajaa ylipitkiä siivuja? Minä ajan lomilla sen max 200 km päivässä, otan valokuvia ja kiertelen nähtävyydet, syön hyvin ja lepään.

        "Minä ajan lomilla sen max 200 km päivässä, otan valokuvia ja kiertelen nähtävyydet, syön hyvin ja lepään."
        Sinä oletkin tyypillinen tojokuski joka ajaa muutaman tuhat kilometriä vuoteen ja kehuu kuinka kestäviä ja katsastusvarmoja Toyotat ovat.
        Monien muitten täytyy esim. töitten takia ajaa moninkertainen ajomäärä vuorokaudessa, esim. taksit. He eivät ajakaan tojoilla.


    • Anonyymi

      "Mitä tykkäät näistä pörssisähköhinnoista?"

      Sääliksi käy niitä jotka joutuvat niitä maksamaam. Itselläni on kiinteähintainen sähkösopmus masliskuulle 2024 saakka. Se takaa sähköautolle ajamisen hinnaksi noi kaksi euroa per 100 lm.

      Mitäs itse tykkäät maksaa bensasta reilun kympin sataselle? Putinin touhut nostavat hinnan 15 euroon aivan lähiaikoina.

      • Anonyymi

        Nyt kun öljyn tuonti on lopetettu Venäjältä, niin bensan hinta onkin laskusuunnassa. Nythän loppui se epävarmuus sieltä suunnalta. Sähkön hinta voi olla ensi talvena vielä kovempi, euroopassa on sähköpula josta johtuen sähkön hinta nousee myös suomessa. Näkyvissä ei ole mitään isompaa mikä tulisi alentamaan sähkön hintaa talvisin.


      • Anonyymi

        Jos ajat 15 tkm vuodessa, niin sähkö maksaa 300 €/a, bensalla kulut olisivat 1500 €/a. Mites sen sähköauton arvon alennus per vuosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajat 15 tkm vuodessa, niin sähkö maksaa 300 €/a, bensalla kulut olisivat 1500 €/a. Mites sen sähköauton arvon alennus per vuosi?

        Jos mietit uusien autojen arvonalenemaa niin tuskin isoa eroa bensa-autossa verrattuna sähköautoon. Mutta jos vertaat kolmentonnin pommiasi uuteen mihin tahansa autoon niin varmasti arvonalenema on huomattavasti suurempi uudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mietit uusien autojen arvonalenemaa niin tuskin isoa eroa bensa-autossa verrattuna sähköautoon. Mutta jos vertaat kolmentonnin pommiasi uuteen mihin tahansa autoon niin varmasti arvonalenema on huomattavasti suurempi uudessa.

        Joo. Mulle tuollainen kplmen tonnin pommi ei ole vaihtoehto. Uusista autoista puhuttaessa sähköauto on tällä hetkellä ylivertainen pikttikseen verrattuna jälleenmyyntiarvosta puhuttaessa.
        Lisäksi on hyvä muistaa kuinka paljon kalliimpaa pilttisten huoltaminen on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun öljyn tuonti on lopetettu Venäjältä, niin bensan hinta onkin laskusuunnassa. Nythän loppui se epävarmuus sieltä suunnalta. Sähkön hinta voi olla ensi talvena vielä kovempi, euroopassa on sähköpula josta johtuen sähkön hinta nousee myös suomessa. Näkyvissä ei ole mitään isompaa mikä tulisi alentamaan sähkön hintaa talvisin.

        "Nyt kun öljyn tuonti on lopetettu Venäjältä, niin bensan hinta onkin laskusuunnassa."

        Mutta bensalla ajaminen on silti edelleen ainakin viisi kertaa kalliimpaa kuin kotisähköllä jos on ollut hereillä sähkösopimuksrnsa kanssa. Omalta osalta halpa sähkö on taattu kevääseen 2024 saakka. Bensan hinta on jo nyt sikakallis sähköön verrattuna ja se voi nousta milloin vaan. Ei mitään takeita hinnasta toisin kuin kiinteähintaisen sähkösopimuksen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt kun öljyn tuonti on lopetettu Venäjältä, niin bensan hinta onkin laskusuunnassa."

        Mutta bensalla ajaminen on silti edelleen ainakin viisi kertaa kalliimpaa kuin kotisähköllä jos on ollut hereillä sähkösopimuksrnsa kanssa. Omalta osalta halpa sähkö on taattu kevääseen 2024 saakka. Bensan hinta on jo nyt sikakallis sähköön verrattuna ja se voi nousta milloin vaan. Ei mitään takeita hinnasta toisin kuin kiinteähintaisen sähkösopimuksen kanssa.

        Bensalla ajamisen helppous ja kaluston edullisuus halutessaan on melkoinen etu kalliisiin ja latauksineen hankaliin sähköautoihin nähden. Riippuu paljonko ajaa ja onko itsellä edullinen ja helppo paikka lataukseen. Itse jatkan bensalla, koska auto on nuori ja vähän ajettuja kaikin puolin loistava, eikä ajoja ole ihan hirveästi. Bensakuluja ei kauheasti pääse kertymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensalla ajamisen helppous ja kaluston edullisuus halutessaan on melkoinen etu kalliisiin ja latauksineen hankaliin sähköautoihin nähden. Riippuu paljonko ajaa ja onko itsellä edullinen ja helppo paikka lataukseen. Itse jatkan bensalla, koska auto on nuori ja vähän ajettuja kaikin puolin loistava, eikä ajoja ole ihan hirveästi. Bensakuluja ei kauheasti pääse kertymään.

        " latauksineen hankaliin"

        Onko teillä bensalenkkareilla maalaisjärki täysin kateissa? Mikä voisi olla helpompaa kuin ladata auto kotona?
        Bensaa pitää käydä erikseen hakemassa jostain asemalta ja tönöttää siellä haiseva letku kädessä. Sähköauton lataus kotona on sata kertaa helpompi homma.
        Ja kustannukset vain yksi viidesosa bensaan verrattuna.
        Helpompaa ja halvempaa. Selkeä win-win


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " latauksineen hankaliin"

        Onko teillä bensalenkkareilla maalaisjärki täysin kateissa? Mikä voisi olla helpompaa kuin ladata auto kotona?
        Bensaa pitää käydä erikseen hakemassa jostain asemalta ja tönöttää siellä haiseva letku kädessä. Sähköauton lataus kotona on sata kertaa helpompi homma.
        Ja kustannukset vain yksi viidesosa bensaan verrattuna.
        Helpompaa ja halvempaa. Selkeä win-win

        Entä kun joutuu kuitenkin joskus lataamaan jossain parkkialueen laitamilla taivasalla kovalla pakkasella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Mulle tuollainen kplmen tonnin pommi ei ole vaihtoehto. Uusista autoista puhuttaessa sähköauto on tällä hetkellä ylivertainen pikttikseen verrattuna jälleenmyyntiarvosta puhuttaessa.
        Lisäksi on hyvä muistaa kuinka paljon kalliimpaa pilttisten huoltaminen on.

        Kolme vuotiaasta Teslasta tarjottiin noin 55% uuden hinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun öljyn tuonti on lopetettu Venäjältä, niin bensan hinta onkin laskusuunnassa. Nythän loppui se epävarmuus sieltä suunnalta. Sähkön hinta voi olla ensi talvena vielä kovempi, euroopassa on sähköpula josta johtuen sähkön hinta nousee myös suomessa. Näkyvissä ei ole mitään isompaa mikä tulisi alentamaan sähkön hintaa talvisin.

        Suomi vie sähkönsä Saksaan. Olkiluoto 3:n hajonneet pumput Siemensin tyttären tekeleitä eli täysin paskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme vuotiaasta Teslasta tarjottiin noin 55% uuden hinnasta.

        Ainahan sitä voi tarjota, mutta möitkö sillä hinnalla?


    • Anonyymi

      Pakkasta 10 astetta, range juuri ja juuri 100 km mittarinopeudella 105 km/h. Testin loppupäätelmä: BZ on Suomen oloihin sopimaton, suorastaan vaarallinen auto. Sen matkaturvalisuus ei täytä autolle asetattavia kriteereitä. Ammattikäytössä se on kelvoton ja vie omistat konkurssiin kelvottomien latausominaisuuksien ja huonon rangen vuoksi. Auto pitäisi poistaa myynnistä pikimmiten ja palauttaa listoille vasta kun se on rakennettu valmiiksi ja oikeasti toimivaksi.

      Suuresti odotettu BZ on päällisin puolin komea auto, etutilat normaalit, ajettavuus hyvä, mutta takatilat ovat mukavuudeltaan totaalisen surkeat samoin tavaratila ei herätä riemulauluja. Se on on varsin vaatimaton auton mittoihin nähden. Takaistuin on on liian matala ja aikuiselle kelvoton. Se on on kuin lankun päällä istuisi. Ei todellakaan nykyaikaa ja järkevää. Autojen suunnittelijat ovat olleet kakaroita tai lahjattomia pässejä. Suuri moka Toyotalta. Se on hihtaluokassaan markkinoiden huonoin sähköauto.

      • Anonyymi

        Noi muovikänkyrät renkaiden yläpuolella on karmeinta mitä markkinoilta löytyy.


      • Anonyymi

        Puppua, taksiinkin noita on jo saatu alle. Kaivokselan Toyotalta luovutettu useita taksiyrittäjille. Ei ne kuule huonoa osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puppua, taksiinkin noita on jo saatu alle. Kaivokselan Toyotalta luovutettu useita taksiyrittäjille. Ei ne kuule huonoa osta.

        Vikavagenröllillä taitaa olla pelko persiissä kun Toyota dominoi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikavagenröllillä taitaa olla pelko persiissä kun Toyota dominoi?

        Miksi tämä vaikuttaisi ” Vikavagenröllin” elämään? Totuus on se että Toyotan sähköauton kanssa on ilmennyt monia ongelmia, suurin osa suorastaan Toyotan valehtelun seurauksena piiloteltuja asioita, joista edes maahantuoja ei ole tiennyt. Turha tässä on ” Vikavagenrölliä” ottaa esille. Tämä toki on Toyota-miesten ainoa oljenkorsi tällä hetkellä. Buahahaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikavagenröllillä taitaa olla pelko persiissä kun Toyota dominoi?

        Onneksi VW Ag myy meillä enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puppua, taksiinkin noita on jo saatu alle. Kaivokselan Toyotalta luovutettu useita taksiyrittäjille. Ei ne kuule huonoa osta.

        Voit uskoa, ettei taksari kauaa autoa katsele, jos lataus ei toimi kunnolla. Heillä on Teslat, VW:t, Kiat ja Hyundait verrokkina.


    • Anonyymi

      Kerro millä Toyota sähköautolla onnistuu ajaa 1000Km päivässä eli alle 12h?
      Volkkareilla menee 10h et Toyota taitaa olla aika paljon jäljessä.
      https://youtu.be/LenFwTgX-us

    • Anonyymi

      Muistakaa kuitenkin kestävyys ja jälleenmyyntiarvo. BZ4X on hinnakas, sen hinta nousi uudelleen 13.12.22 ja Style alkaa olla 60 tuhatta euroa ja Premium 65 tuhatta. Mutta: saatte hinnan aikanaan takaisin kun vaihdatte uuteen Toyotaan. Jopa 5 vuoden päästä saatte noilla n. 50 ja 55 tuhatta. Väliraha seuraavaan naurettavan pieni ja halvat km-kustannukset.

      • Anonyymi

        On Toyota kallis jos vertaa muihin parempiin merkkeihin.
        https://youtu.be/M7ns2JO67g4

        Toata bX4x romusta saa mitään jos sen joskus myy.
        Ei ainbakaan jos ostaja ymmärtää yhtään mitään autoista.


      • Anonyymi

        Toiveajattelua. Tuo BZ on niin huono spekseiltään että sen arvo putoaa paljon enemmän kuin muiden samanhintaisten sähköautojen. Ainoastaan tojoliikkeiden panttimaksun kautta siitä voi saada edes jotain.
        Eikä tietenkän nuo pyörä-ongelmat paranna mainetta. Pelkistetysti BZ ei oikein tarjoa mitään syytä ostaa juuri sellainen mutta on paljon syitä ostaa joku parempi samasta luokasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiveajattelua. Tuo BZ on niin huono spekseiltään että sen arvo putoaa paljon enemmän kuin muiden samanhintaisten sähköautojen. Ainoastaan tojoliikkeiden panttimaksun kautta siitä voi saada edes jotain.
        Eikä tietenkän nuo pyörä-ongelmat paranna mainetta. Pelkistetysti BZ ei oikein tarjoa mitään syytä ostaa juuri sellainen mutta on paljon syitä ostaa joku parempi samasta luokasta.

        "paljon syitä"

        Ja nämä syyt ovat nimenomaan vakavia puutteita BZ:ssa nimenomaan Suomen olosuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "paljon syitä"

        Ja nämä syyt ovat nimenomaan vakavia puutteita BZ:ssa nimenomaan Suomen olosuhteissa.

        Kestävyys on tärkein asia, pienellä akulla pärjää 99% ajoista. Toyota kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestävyys on tärkein asia, pienellä akulla pärjää 99% ajoista. Toyota kestää.

        Vika/vilunkivagen on tullut kuuluisaksi vilunkistaan ja vikaisuudestaan joista on maksettu kymmeniä miljardeja. Luotettavuus on aina ollut Toyotan ominaisuus josta vikavaginisti voi vain haaveilla . Ykköspaikkakin on luiskahtanut miljoonien autojen takamatkalle kun kansa on valinnut omansa. Mitäs rölli tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika/vilunkivagen on tullut kuuluisaksi vilunkistaan ja vikaisuudestaan joista on maksettu kymmeniä miljardeja. Luotettavuus on aina ollut Toyotan ominaisuus josta vikavaginisti voi vain haaveilla . Ykköspaikkakin on luiskahtanut miljoonien autojen takamatkalle kun kansa on valinnut omansa. Mitäs rölli tähän?

        Toyota viat ovat maailmankuuluisia.
        Ainut auto mistä runko katkeaa ajaessa: https://youtu.be/yu7UJt36TG8

        Toyota maksanut huimia korvauksia oikeudenkännin jälkeen vaikka on peitellyt vikoja.
        https://www.cbsnews.com/news/toyota-to-pay-12-billion-federal-penalty-criminal-charges-filed/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika/vilunkivagen on tullut kuuluisaksi vilunkistaan ja vikaisuudestaan joista on maksettu kymmeniä miljardeja. Luotettavuus on aina ollut Toyotan ominaisuus josta vikavaginisti voi vain haaveilla . Ykköspaikkakin on luiskahtanut miljoonien autojen takamatkalle kun kansa on valinnut omansa. Mitäs rölli tähän?

        Jo pelkkä pickuppien runkojen katkeilu maksoi Toyotalle 34 miljardia.
        Ihan turha yrittää kääntää Toyotan sähköpaskan ongelmia muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo pelkkä pickuppien runkojen katkeilu maksoi Toyotalle 34 miljardia.
        Ihan turha yrittää kääntää Toyotan sähköpaskan ongelmia muualle.

        Volkkari ilmoitti siirtyvänsä pienempiin akkuihin sähköautoissaan. Isoille ei ole heidän mukaan tarvetta ja ne on liian kalliita.

        Miksi Toyotassa pienempi akku olisi huonompi asia kuin Volkkarissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo pelkkä pickuppien runkojen katkeilu maksoi Toyotalle 34 miljardia.
        Ihan turha yrittää kääntää Toyotan sähköpaskan ongelmia muualle.

        Miten picukin runko liittyy BZ:aan?

        Mikä siinä Toyotan BZ:ssa on sinulle ongelma? Onko joku pakottamassa sinua sellaisen ostamaan (jos siis sinulla olisi varaa 55ke hintaiseen autoon).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkari ilmoitti siirtyvänsä pienempiin akkuihin sähköautoissaan. Isoille ei ole heidän mukaan tarvetta ja ne on liian kalliita.

        Miksi Toyotassa pienempi akku olisi huonompi asia kuin Volkkarissa?

        "Volkkari ilmoitti siirtyvänsä pienempiin akkuihin sähköautoissaan. Isoille ei ole heidän mukaan tarvetta ja ne on liian kalliita."

        On taas lukemisen ymmärtämisessä suuria haasteita. VW on kehittänyt vuosia halvempaa akkutekniikkaa käytettäväksi halvempiin ja pienempiin sähköautoihin. Niinkuin kaikki muutkin valmistajat. Nämä halvemmat akut tulevat nykyteknologian rinnalle ja laajentavat mallistoa halvempaan suuntaan.
        Pälli yrlittä provota mutta erittäin tökerösti. Yrittää tehdä tikusta asiaa ja hyvin huonosti.
        Ja hymiöt vielä päälle niin teinimäisyys kruunaa kokonaisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Volkkari ilmoitti siirtyvänsä pienempiin akkuihin sähköautoissaan. Isoille ei ole heidän mukaan tarvetta ja ne on liian kalliita."

        On taas lukemisen ymmärtämisessä suuria haasteita. VW on kehittänyt vuosia halvempaa akkutekniikkaa käytettäväksi halvempiin ja pienempiin sähköautoihin. Niinkuin kaikki muutkin valmistajat. Nämä halvemmat akut tulevat nykyteknologian rinnalle ja laajentavat mallistoa halvempaan suuntaan.
        Pälli yrlittä provota mutta erittäin tökerösti. Yrittää tehdä tikusta asiaa ja hyvin huonosti.
        Ja hymiöt vielä päälle niin teinimäisyys kruunaa kokonaisuuden.

        Mitä ..ttua, volkkariko halpuuttaa? Eihän sen näin pitänyt mennä? Kyllä Toyotan pelko vilunkivagenmyyjälläkin voi olla viisauden alku kun taas Toyotasta leivottiin luotettavin merkki jenkkilässä puolueettomalla maaperällä ilman kuksmannien kotiinpäin vetoa. Volsua ei näkynyt ainakaan top kympissä. Olisiko pitänyt laskea kaikki konsernimerkit yhteen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ..ttua, volkkariko halpuuttaa? Eihän sen näin pitänyt mennä? Kyllä Toyotan pelko vilunkivagenmyyjälläkin voi olla viisauden alku kun taas Toyotasta leivottiin luotettavin merkki jenkkilässä puolueettomalla maaperällä ilman kuksmannien kotiinpäin vetoa. Volsua ei näkynyt ainakaan top kympissä. Olisiko pitänyt laskea kaikki konsernimerkit yhteen?

        Takamatkalta kärkeen on volkkarilla vielä ihan toivottoman piiiiiiiiiiiiitkä matka .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takamatkalta kärkeen on volkkarilla vielä ihan toivottoman piiiiiiiiiiiiitkä matka .

        Sähkövollkareita tulee vastaan liikenteessä joka päivä. Ensimmäistäkään sähkötojoa en ole vielä nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ..ttua, volkkariko halpuuttaa? Eihän sen näin pitänyt mennä? Kyllä Toyotan pelko vilunkivagenmyyjälläkin voi olla viisauden alku kun taas Toyotasta leivottiin luotettavin merkki jenkkilässä puolueettomalla maaperällä ilman kuksmannien kotiinpäin vetoa. Volsua ei näkynyt ainakaan top kympissä. Olisiko pitänyt laskea kaikki konsernimerkit yhteen?

        "Mitä ..ttua, volkkariko halpuuttaa? Eihän sen näin pitänyt mennä?"

        Tässä taas yritetään repiä provokatiivisia otsikoita tökerösti, nolosti ja huonolla menestyksellä.
        Noita pienempiä ja halvempia akkuja tarvitaan ID.2-kaltaisiin pieniin ja halpoihin sähköautoihin. Niinkuin kaikki valmistajat tarvitsevat. Siitä tulee se kaikkein kilpailluin isojen voluumien segmentti.

        Tämä asia on ollut kaikkien tiedossa jo vuosia ja nyt tojoterolle tämä onkin täysin ennenkuulumaton asia jonka laukaisi tämä yksi TM:n artikkeli. Näyttää siltä että tämä tojotero-osasto on yhtä pihalla sähköautomarkkinoista kuin Tokion tolvanatkin. Siinä mielessä toyotalla on asiat tasapainossa. Ajastaan jäljessä on sekä valmistaja että asiakkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä ..ttua, volkkariko halpuuttaa? Eihän sen näin pitänyt mennä?"

        Tässä taas yritetään repiä provokatiivisia otsikoita tökerösti, nolosti ja huonolla menestyksellä.
        Noita pienempiä ja halvempia akkuja tarvitaan ID.2-kaltaisiin pieniin ja halpoihin sähköautoihin. Niinkuin kaikki valmistajat tarvitsevat. Siitä tulee se kaikkein kilpailluin isojen voluumien segmentti.

        Tämä asia on ollut kaikkien tiedossa jo vuosia ja nyt tojoterolle tämä onkin täysin ennenkuulumaton asia jonka laukaisi tämä yksi TM:n artikkeli. Näyttää siltä että tämä tojotero-osasto on yhtä pihalla sähköautomarkkinoista kuin Tokion tolvanatkin. Siinä mielessä toyotalla on asiat tasapainossa. Ajastaan jäljessä on sekä valmistaja että asiakkaat.

        Tuskin siinä on mistään jäljessä kun parhaiten kelpaa tällä pallolla! Se on kova paikka petoskonsernin huijausosastolle kun kauppa kangertelee. Miljoonatolkulla kun taapertaa takamatkalla niin haittaak se?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin siinä on mistään jäljessä kun parhaiten kelpaa tällä pallolla! Se on kova paikka petoskonsernin huijausosastolle kun kauppa kangertelee. Miljoonatolkulla kun taapertaa takamatkalla niin haittaak se?

        Toyota on täysin aloittelija ainoassa kasvavassa autosegmentissä eli sähköautoissa. Katsokaa Toyotan myyntilukuja Norjassa ja Ruotsissa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Tojolla on sama kohtalo kaikissa kehittyneissä maissa Kiinassa.
        Pelkkää alamäkeä kun latauskelvottomien myynti lopahtaa ja sähköautomallisto on naurettavan ja säälittävän välimaastossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin siinä on mistään jäljessä kun parhaiten kelpaa tällä pallolla! Se on kova paikka petoskonsernin huijausosastolle kun kauppa kangertelee. Miljoonatolkulla kun taapertaa takamatkalla niin haittaak se?

        Ja kumpi se on kusessa kun mallisto on vanhentunutta tekniikkaa ja sähköautot ostetaan muilta tai on pääosin muiden tekemiä. Osapula loppuu aikanaan, haittaak se?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Volkkari ilmoitti siirtyvänsä pienempiin akkuihin sähköautoissaan. Isoille ei ole heidän mukaan tarvetta ja ne on liian kalliita."

        On taas lukemisen ymmärtämisessä suuria haasteita. VW on kehittänyt vuosia halvempaa akkutekniikkaa käytettäväksi halvempiin ja pienempiin sähköautoihin. Niinkuin kaikki muutkin valmistajat. Nämä halvemmat akut tulevat nykyteknologian rinnalle ja laajentavat mallistoa halvempaan suuntaan.
        Pälli yrlittä provota mutta erittäin tökerösti. Yrittää tehdä tikusta asiaa ja hyvin huonosti.
        Ja hymiöt vielä päälle niin teinimäisyys kruunaa kokonaisuuden.

        Tojotomppeli haluaa saada Toyotan näyttämään edelläkävijältä pieniakkuisissa sähköautoissa nyt kun bZ4x:n akku on todettu olevan kapasiteetiltaan kilpailijoita pienempi.
        Mustan kääntäminen valkeaksi on näiden tomppeleiden elämäntehtävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkari ilmoitti siirtyvänsä pienempiin akkuihin sähköautoissaan. Isoille ei ole heidän mukaan tarvetta ja ne on liian kalliita.

        Miksi Toyotassa pienempi akku olisi huonompi asia kuin Volkkarissa?

        Eiköhän Folkkareista ilmesty lisää erilaisella akkukoolla olevia versioita. Nykyisten long range ja standard versioiden lisäksi tulee myös pienempi akkuisia autoja myyntiin.
        Toyota aloitti tuolla miniakulla, ja hehkuttaa tulevaisuudessa standard ja long range versioita suurena innovaationa, kunhan saavat sellaisia tehtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkövollkareita tulee vastaan liikenteessä joka päivä. Ensimmäistäkään sähkötojoa en ole vielä nähnyt.

        Minä näin yhden. Valkoinen mustilla lokasuojilla. Aika kauhean näköinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestävyys on tärkein asia, pienellä akulla pärjää 99% ajoista. Toyota kestää.

        Kestää kestää, muttei yhtään paremmin kuin kilpailijatkaan.
        Suomesssa pitkä range on tärkeä valintaperuste. Mökille on kiva päästä ilman välilatausta, eikä kaikkien mökki ole naapurikunnassa. BZ kilpailee rangellaan liki plugareiden sarjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takamatkalta kärkeen on volkkarilla vielä ihan toivottoman piiiiiiiiiiiiitkä matka .

        ...saati Toyotalla, jäänyt vielä lähtökuoppiin, kun volkkarikin häipyy horisonttiin.


    • Anonyymi

      Toyota tuo vetyautot markkinoille. Sitten patteriautot sulatetaan alkuaineiksi.

      • Anonyymi

        Kaksi miljoonaa autoa jo takamatkalla on fakta. Yli kolmekymmentä miljardia huijauksesta ja seitsämän vuotta lusittavaa! Sekin on faktaa. Kaikki muu on kristallipallosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi miljoonaa autoa jo takamatkalla on fakta. Yli kolmekymmentä miljardia huijauksesta ja seitsämän vuotta lusittavaa! Sekin on faktaa. Kaikki muu on kristallipallosta!

        Ei tarvitse mitään kristallipalloa nähdäkseen että Toyota sai BZ-sähköautonsa markkinoille melkein kymmenen vuotta myöhemmin kuin johtavat sähköauton valmistajat.
        Se myös on fakta vuonna 2022 että VW:llä on laaja sähköautomallisto ja tehtaita kaikilla tärkeillä markkina-alueilla. Tilauskirjat pullottavat ja koko 2023 tuotanto on jo myyty.
        Ainoa mikä estää VWtä toimittamasta miljoonaa sähköautoa vuonna 2023 on komponenttipula.
        Toyotalla on yksi säälittävä BZ-sähköauto jota tehdään yhdessä tehtaassa Japanissa yhdessä Subarun kanssa. Ja tuo BZ on täysin jälkeenjäänyt romu niinkuin avauksessa sanotaan. Ei miltään osin kilpailukykyinen kilpailijoidensa rinnalla.
        Tämä on faktaa vuonna 2022.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse mitään kristallipalloa nähdäkseen että Toyota sai BZ-sähköautonsa markkinoille melkein kymmenen vuotta myöhemmin kuin johtavat sähköauton valmistajat.
        Se myös on fakta vuonna 2022 että VW:llä on laaja sähköautomallisto ja tehtaita kaikilla tärkeillä markkina-alueilla. Tilauskirjat pullottavat ja koko 2023 tuotanto on jo myyty.
        Ainoa mikä estää VWtä toimittamasta miljoonaa sähköautoa vuonna 2023 on komponenttipula.
        Toyotalla on yksi säälittävä BZ-sähköauto jota tehdään yhdessä tehtaassa Japanissa yhdessä Subarun kanssa. Ja tuo BZ on täysin jälkeenjäänyt romu niinkuin avauksessa sanotaan. Ei miltään osin kilpailukykyinen kilpailijoidensa rinnalla.
        Tämä on faktaa vuonna 2022.

        Tosi outoa että miksi ei osteta vaikka on niin"hyvä"? Kolmekymmentä miljardia, seitsemän vuotta petoksesta ja miinus kaksi miljoonaa! Osat ukrainasta ja kiinasta, myydään kuitenkin saksalaisena jos saadaan osia ukrainasta, entisestä neuvostoliitosta? Kuinka luotettavalta hilavitkuttimelta niinkuin itsestäsi tuntuu? Minä en en ainakaan ostamaan omilla rahoilla lähtisi. Automyyjänkään ei tarvi ostaa. Pääasia että yrittää myydä! Auto päivässä pitää k-kengän loitolla!


    • Anonyymi

      Toyotan sähköauto hyvin heppoiseksi havaittu. Teknisesti pahasti jäljessä kilpaijoitaan. Samoin myyntitilastoissa täysin luokassa ynnä muut. VW AG koko vuoden 2023 satojen tuhansien sähköautojen tuotanto on jo myyty etukäteen.

    • Anonyymi

      VWn sähköautotutanto tänä vuonna on 800.000 kappaletta. Ensi vuonna 1.3 miljoonaa. Ja kuten sanottu tuo ensi vuoden tuotantomäärä on jo myyty etukäteen


      Toyotan sähköautotuotanto tällä hetkellä on noin tuhat autoa kuukaudessa. Voitte olla varmoja että Toyotan Tomppeleita viduttaa olla mäin pahasti jäljessä maailman ainoassa kavavassa autosegmentissä. Latauskelvottomien liuku kuolemaan on jo hyvässä vauhdissa.


      https://insideevs.com/news/607848/vw-accelerate-ev-shift-beat-tesla/

      https://europe.autonews.com/automakers/toyota-may-increase-output-its-first-mass-market-ev

      • Anonyymi

        En nyt kauheesti paukuttelisi henkseleita kun peräti kaksi miljoonaa kotteroa tulee takamatkalla ja historia ei oikein päivänvaloa kestä. Lusimista , kymmenien miljardien sakkoja ja korvauksia petoksesta. Ei kyllä herätä täyspäisissä luottamusta.
        Kaksi miljoonaa takamatkalla on kyllä todella paljon kaikki itä, länsi ja kommarimerkit ja patteriautotkin yhteen laskettunakin aika säälittävä tulos. Ja pomo lusimassa! Paljonkohan mahtanee olla vielä kakkua jäljellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt kauheesti paukuttelisi henkseleita kun peräti kaksi miljoonaa kotteroa tulee takamatkalla ja historia ei oikein päivänvaloa kestä. Lusimista , kymmenien miljardien sakkoja ja korvauksia petoksesta. Ei kyllä herätä täyspäisissä luottamusta.
        Kaksi miljoonaa takamatkalla on kyllä todella paljon kaikki itä, länsi ja kommarimerkit ja patteriautotkin yhteen laskettunakin aika säälittävä tulos. Ja pomo lusimassa! Paljonkohan mahtanee olla vielä kakkua jäljellä?

        "En nyt kauheesti paukuttelisi henkseleita kun peräti kaksi miljoonaa kotteroa tulee takamatkalla "

        Menestys sähköautomarkkinoilla sanelee autoyhtiön tulevaisuuden. Siksi pelkästään sähköautoja valmistava Tesla on ylivoimaisesti arvokkaampi yhtiö kuin Toyota.

        Tojolla on menossa joutsenlaulu kun muut ovat kärsineet sirupulasta. Esim VW suurin tehdas käy tällä hetkellä vain 50% kapasiteetilla kun osia ei vaan yksinkertaisesti saa tarpeeksi.
        Kun tilanne normalisoituu ja VW:n sähköautotehtaat saavat täyden kapasiteetin käyttöön niin Tojo putoaa kuin eno veneestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En nyt kauheesti paukuttelisi henkseleita kun peräti kaksi miljoonaa kotteroa tulee takamatkalla "

        Menestys sähköautomarkkinoilla sanelee autoyhtiön tulevaisuuden. Siksi pelkästään sähköautoja valmistava Tesla on ylivoimaisesti arvokkaampi yhtiö kuin Toyota.

        Tojolla on menossa joutsenlaulu kun muut ovat kärsineet sirupulasta. Esim VW suurin tehdas käy tällä hetkellä vain 50% kapasiteetilla kun osia ei vaan yksinkertaisesti saa tarpeeksi.
        Kun tilanne normalisoituu ja VW:n sähköautotehtaat saavat täyden kapasiteetin käyttöön niin Tojo putoaa kuin eno veneestä.

        Eikö ole muuta kuin tuo itkuvirsi itäeurooppalaisten ja kiinalaisten osien pulasta vaikka pitäisi olla länsiauto ja kristallipallo? Fakta on kuitenkin 2 miljoonaa kotteroa takamatkalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole muuta kuin tuo itkuvirsi itäeurooppalaisten ja kiinalaisten osien pulasta vaikka pitäisi olla länsiauto ja kristallipallo? Fakta on kuitenkin 2 miljoonaa kotteroa takamatkalla!

        VW johtaa tojotaa ylivoimaisesti kaikkein tärkeimmässä ja AINOASSA kasvavassa autosegmentissä eli sähköautoissa.
        Toyota saa thtyä nyt noin tuhat sähköautoa kuukaudessa kun VW:n tämän vuoden tuotanto tulee olemaan 850.000. Ja ensi vuonna 1.3 miljoonaa ja ne kaikki on jo myyty.

        VW:n automallisto takaa yhtiön tulevaisuuden ja sähköautot ovat jo sille tuottoisa miljardibisnes.
        Toyotan mallisto ja myynti perustuu kuoleville latauskelvottomille. Toyotalle sähköautot ovat pelkkä miljardien menoerä ilman tuloja vielä monta vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW johtaa tojotaa ylivoimaisesti kaikkein tärkeimmässä ja AINOASSA kasvavassa autosegmentissä eli sähköautoissa.
        Toyota saa thtyä nyt noin tuhat sähköautoa kuukaudessa kun VW:n tämän vuoden tuotanto tulee olemaan 850.000. Ja ensi vuonna 1.3 miljoonaa ja ne kaikki on jo myyty.

        VW:n automallisto takaa yhtiön tulevaisuuden ja sähköautot ovat jo sille tuottoisa miljardibisnes.
        Toyotan mallisto ja myynti perustuu kuoleville latauskelvottomille. Toyotalle sähköautot ovat pelkkä miljardien menoerä ilman tuloja vielä monta vuotta.

        Kyllä miljardibisnestä tarvitaan jo pelkän päästöhuijauksen maksuun jotta kolmekymmentä miljardia ja risat pystytään kansalta kuittaamaan.
        En tosin ajatellut olla maksajien joukossa. Haittaakse jos on parin miljoonan vilunkivaginan verran takamatkalla ja Qatarin " bisnesmiehet' pääosakkaina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä miljardibisnestä tarvitaan jo pelkän päästöhuijauksen maksuun jotta kolmekymmentä miljardia ja risat pystytään kansalta kuittaamaan.
        En tosin ajatellut olla maksajien joukossa. Haittaakse jos on parin miljoonan vilunkivaginan verran takamatkalla ja Qatarin " bisnesmiehet' pääosakkaina.

        34 Miljardiahan se Toyotan ruoste-gate maksoi USAssa kun joutuivat korjaamaan ja korvaamaan pickuppien katkeilevat rungon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        34 Miljardiahan se Toyotan ruoste-gate maksoi USAssa kun joutuivat korjaamaan ja korvaamaan pickuppien katkeilevat rungon.

        Unohtuiko nyt pilkku vai tarkoituksellako jätit pois?
        Kuinka sitä nyt ylipäätään kukaan täyspäinen rinnastaisi tarkoitukselliseen ja suunniteltuun huijaukseen ja petokseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole muuta kuin tuo itkuvirsi itäeurooppalaisten ja kiinalaisten osien pulasta vaikka pitäisi olla länsiauto ja kristallipallo? Fakta on kuitenkin 2 miljoonaa kotteroa takamatkalla!

        Nimenomaa kotteroa, fossiilipoltinta, joiden viimeinen myyntipäivä Euroopassa on jo päätetty. Kelpaa toki vielä kehitysmaihin sen jälkeenkin.


    • Anonyymi

      Kaikenkaikkiaan tämä ketju on tojoteron epätoivoista rimpuilua yrittää kääntää keskustelua pois siitä miten surkea tojon BZ-on erittäin paljon myöhästyneenä debyyttinä sähköautomarkkinoille. Volsukortin jatkuva heiluttelu on vain säälittävä purkaus kun tojo on taas kerran päästänyt markkinoille puolitekoista sontaa.
      Yksivaihelataus, valehdeltu aun koko, latausrajoitukset, pyörät irtoaa jne.
      Tätä todellisuutta tojotero yrittää torjua volsukortilla yhä uudestaan. Mitä tekemistä volsulla on sen kanssa että tojo on myöhässä sähköautojen suhteen ja BZ on spekseiltään kivikautinen?

      • Anonyymi

        Vaikka toyotan piiiitkä etumatka raivostuttaa niinkuin vikavaginan takamatkakin niin sinulta ei kuitenkaan löytynyt linkkiä väittämällesi 34:n miljardin runkojen vaihtokorvaukselle? Oliko suunniteltu huijausyritys mutta käry kävi kuin idolillekin, voi, voi, sattuuhan sitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka toyotan piiiitkä etumatka raivostuttaa niinkuin vikavaginan takamatkakin niin sinulta ei kuitenkaan löytynyt linkkiä väittämällesi 34:n miljardin runkojen vaihtokorvaukselle? Oliko suunniteltu huijausyritys mutta käry kävi kuin idolillekin, voi, voi, sattuuhan sitä!

        En ole kyllä missään vaiheessa viitannut tuohon toyotan milardeja maksaneeseen runkokatastrofiin. Se on jonkun muun juttuja.

        Tässä kuitenkin linkki caseen https://www.autoweek.com/news/a1858386/toyota-frame-settlement-could-cost-company-34-billion/.

        Mua ei kiinnosta mitkään tojon polttiksien laatuongelmat eikä se ole tämän ketjun aihe.
        Tämä ketju on siitä miten surkea BZ-on vaikka se on niin paljon muita myöhässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kyllä missään vaiheessa viitannut tuohon toyotan milardeja maksaneeseen runkokatastrofiin. Se on jonkun muun juttuja.

        Tässä kuitenkin linkki caseen https://www.autoweek.com/news/a1858386/toyota-frame-settlement-could-cost-company-34-billion/.

        Mua ei kiinnosta mitkään tojon polttiksien laatuongelmat eikä se ole tämän ketjun aihe.
        Tämä ketju on siitä miten surkea BZ-on vaikka se on niin paljon muita myöhässä.

        Aivan sama mikä SINUA kiinnostaa. Kaksi miljoonaa on kuitenkin enemmän kiinnostunut Toyotasta kuin vikavaginasta. Haittaak se?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama mikä SINUA kiinnostaa. Kaksi miljoonaa on kuitenkin enemmän kiinnostunut Toyotasta kuin vikavaginasta. Haittaak se?

        Vikavagina korjaa Toyotan umpipaskan sähköauton. Niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vikavagina korjaa Toyotan umpipaskan sähköauton. Niinkö?

        Järkyttääkö vikaisen vilunkivavaginan syväsukellus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama mikä SINUA kiinnostaa. Kaksi miljoonaa on kuitenkin enemmän kiinnostunut Toyotasta kuin vikavaginasta. Haittaak se?

        Kahden miljoonan kiinnostus on tietysti iso juttu mutta tekeekö se BZsta yhtään sen parempaa auto?

        Miten Toyotan pitkän työn lopputulos voiolla noin ajastaan jäljess oleva sähköauto? Se on kiinnostavaa.


    • Anonyymi

      Mielestäni tuo BZ4X on ihan hyvän näköinen auto. Mietin sitä meille toiseksi autoksi. Minä hankin 6 tuhatta ajetun Model Y hetki sitten.

      Mutta kun aloin lukemaan toyotan speksejä😂siis mitä ihmettä? Yritetäänkö tässä oikeasti huijata kuluttajaa? Kenties jotain vanhusta? Joka ei ymmärrä sähköautoista ja niiden tekniikasta?

      Sähköautossa aivan pakollinen on tuo esilämmitys ja viilennys kun olet menossa pikalaturiin jotta saat sieltä tehoa matkan päällä. Eikä tarvitse toyotan rangella olla kummoinen matka talvella kun sitä pikalaturia jo tarvitsee ja pidemmillä matkoilla monta kertaa päivässä. Akkua ladataan aina kun pysähdytään jotta sitä on jäljellä kun olet perillä vaikka jossain lapissa. Lapissa on hyvä olla sitä rangea koska ihan joka paikassa et pääse aina välttämättä lataamaan kun haluat. Ja tuo 6,6kw kotilataus😂😂😂11kw on jo kaikissa ja sillä lataa hyvin teslan kun tulee töistä niin että se on aina aamulla siellä 90% jossa sitä täytyy pääsääntöisesti sähköautoissa pitää. 100% ladataan vain harvoin vaikka reissuun lähdettäessä.

      Miten toyota päästi tuommoisen markkinoille? Ja nelivetona päälle 200hv maksaa yli 60? Häh? Model Y paljon isompi ja tehokkaampi ja LR mallissa range noin 600…talvellakin 400-500. Kiihtyvyys kova ja varusteita riittää. Lataus 250kw max ja on kaikki esilämmitykset ja viilennykset jne..kaikki toimii. Model y ei ole uutena kuin joku 67-68 muistaakseni…ja siinä on kaikki..

    • Anonyymi

      Lukekaas ILstä kun tojopomo selittää.
      "Sori, ei me tiedetty että tämä on näin paska. Ei meille kerrottu."

      • Anonyymi

        Näinhän se menee selkosuomeksi sanottuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se menee selkosuomeksi sanottuna.

        Ei käy kateeksi Toyota suomen pääselittäjää. Kommenteista voi lukea rivien välistä että kiitti vaan vidusti sinne Tokion suuntaan.


      • Anonyymi

        No miksikäs näitä on kuitenkin vain muutama Nettiautossa myynnissä? Jos sadat tilanneet peruisivat niin varmaan olisi nettiauto pullollaan? Volkkaritrollaajahan se...


    • Anonyymi

      Ei aina voi onnistua, mutta kun edes kerran. Hihii!

    • Anonyymi

      Kehtaatte urvelot haukkua beezetaa. Minulla sen huippuversio Premium awd ja lähdetään tuossa parin tunnin sisällä ajamaan Helsingistä Lappiin Sallaan, vaimon kotipuoleen joululomille. En usko ongelmaa tulevan, latureita matkalla piisaa ja meinataan ajaa ilman hotelliyöpymistä samoin tein sinne. Välissä vaan lataillaan ja syödään maukasta ruokaa huoltiksilla tai kauppakeskuksessa haetaan latauksen aikana viimeisen lahjat anopille ja appiukolle.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea siihen hommaan.
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c20ad5e8-f957-45d6-9220-871a758f8560

        Ei siihen urvelo onnea tarvita. Pakattiin juuri ja ennen klo 15 lähdetään matkaan. En enää vastaile reissun päältä kun ajan lähes koko matkan, vaimo uskaltaa ajaa vasta Kajaanin pohjoispuolella.

        Hyvää joulua vaan Toyota-kuskeille! 👍🏼


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea siihen hommaan.
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c20ad5e8-f957-45d6-9220-871a758f8560

        Helsinki Salla välimatka 915 KM

        Jos Toyotalla starttaa kotoa täydellä akulla, ja sen toimintamatkaksi voidaan talvisin todeta noin 250 kilometriä, tarkoittaa se että yhden vuorokauden aikana autolla pääsee käytännössä 700-750 kilometrin matkan. Tämä siis edellyttäen että auto saadaan ladattua pikalaturilla aivan täyteen.

        Toyota myös tässä tiedotteessa kertoo, että tehdas on rajoittanut pikalatauskerrat kahteen kappaleeseen 24 tunnin sisällä. Maahantuoja myös kertoo, ettei tiennyt tästä rajoituksesta ennen kuin ensimmäiset autot olivat saapuneet maahan.

        Pääseeks Trolli perille vai ei? Mitä veikkaatte?

        "Kehtaatte urvelot haukkua beezetaa. Minulla sen huippuversio Premium awd ja lähdetään tuossa parin tunnin sisällä ajamaan Helsingistä Lappiin Sallaan, vaimon kotipuoleen joululomille. En usko ongelmaa tulevan, latureita matkalla piisaa ja meinataan ajaa ilman hotelliyöpymistä samoin tein sinne. Välissä vaan lataillaan ja syödään maukasta ruokaa huoltiksilla tai kauppakeskuksessa haetaan latauksen aikana viimeisen lahjat anopille ja appiukolle."

        Jos ihmeisiin uskoo niin mikä ettei :D


      • Anonyymi

        Katsokaa kuitenkin Oulusta tai Torniosta yöpaikka valmiiksi, niin ei tarvitse autossa nukkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siihen urvelo onnea tarvita. Pakattiin juuri ja ennen klo 15 lähdetään matkaan. En enää vastaile reissun päältä kun ajan lähes koko matkan, vaimo uskaltaa ajaa vasta Kajaanin pohjoispuolella.

        Hyvää joulua vaan Toyota-kuskeille! 👍🏼

        Sallassa ollaan! Pakkasta -13 talon mittarissa, auto kokopeitteen alla. Vaati reissussa 4 latausta, olihan ne hitaita vei aikaa aina 1-1,5 tuntia kerta mutta oltiin perillä tänä aamuna 7 maissa. Kohta ottamaan nokoset, sitten joulusaunaan ja ruokapöytään.


    • Anonyymi

      Miksi Toyota huijaa? Miksi Toyotafani palstalla huijaa kaikesta?

      • Anonyymi

        eihän toyota huijaa vaan vag-pellet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän toyota huijaa vaan vag-pellet

        No miten suhtaudut Toyotan surkeaan sähköautoon ja se surkeisiin ominaisuuksiin mm. latauksen suhteen? Siitähän tässä ketjussa on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän toyota huijaa vaan vag-pellet

        Toyotapelle ei pysty ajamaan bZ4x leikkisähköautolla päivässä Helsinki Salla välimatka 915 Km Mutta ID Buzzilla pystyy ajamaan 1000Km helposti ja se on todistettu.
        https://youtu.be/LenFwTgX-us

        Missä Toyota pärjää VW autoille kun tän perusteella vaikuttaa ettei oikein missään.


    • Anonyymi

      En tiedä Toyotan sähköautoista mitään eikä kiinnosta. Siksi tilasin uuden Supran.

      • Anonyymi

        Jos välttämättä halua ajaa jollakin jossa on tojon lätkä niin Supra on hyvä valinta. Se on Bemun suunnittelema ja valmistetaan Bemun standardien mukaan. Siinä on Bemun voimalinja eikä siinä käytetä tojon tekniikkaa lainkaan.
        Hyvä valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos välttämättä halua ajaa jollakin jossa on tojon lätkä niin Supra on hyvä valinta. Se on Bemun suunnittelema ja valmistetaan Bemun standardien mukaan. Siinä on Bemun voimalinja eikä siinä käytetä tojon tekniikkaa lainkaan.
        Hyvä valinta.

        Tässä kerrotaan poaljon Suprasta ja siitä miten se oikeasti syntyi.
        Siitäkin mikä on parempi kuin Supra.
        https://youtu.be/CuiujPC8cmo


      • Anonyymi

        Hihihihihihihi. Vai tilasit UUDEN Supran. Hahahahahahahahahah. Sit sä heräsit ja se olikin vain märkä uni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos välttämättä halua ajaa jollakin jossa on tojon lätkä niin Supra on hyvä valinta. Se on Bemun suunnittelema ja valmistetaan Bemun standardien mukaan. Siinä on Bemun voimalinja eikä siinä käytetä tojon tekniikkaa lainkaan.
        Hyvä valinta.

        toyota opetti bemarille koneen tekemisen, ei bmw yksin osaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toyota opetti bemarille koneen tekemisen, ei bmw yksin osaa....

        Tojon insinölrit saivat vain katsoa vierestä. Tuo voimalinja on 100% Bemarin.


    • Anonyymi

      Hyvää joulua tojotrolleille!

    • Anonyymi

      Tilastot ei ole todellisia edes jouluna.
      Jouluna ei ajeta tojolla liikaa pakkasta ja kuskit liian kossua vetäneet.

    • Anonyymi

      Miksi Toyotassa ei saa edes normikokoinen ihminen kunnon hyvää ajoasentoa säädettyä? Luulis et sais sellasen ettei tasrvitsis tinkiä mukavuudesta.
      Mutta ehkä Toyota oppii joskus tekemään perusasiat autossa hyviksi, vaikka ei ole vielä oppineet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyssäriä pukkaa nyt

      Mikä on kaivattusi nimi?
      Ikävä
      102
      2260
    2. Sara ja Pyry eronneet?

      Pitääkö huhu paikkansa, tietääkö kukaan?Joku kertoi, että olivat tapelleet rajusti Emma gaalan jälkeen ja sen jälkeen Sara poisti Instatililtään kaikk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1501
    3. Nainen, minne tahtoisit muuttaa kanssani

      Jos meistä tulisi pari?
      Ikävä
      175
      1485
    4. Oudolta tuntuu

      Kun on joku joka välittää oikeasti täälläkin.
      Ikävä
      171
      1358
    5. Ikävintä on kokea

      Kun toinen lähestyy niin sitä itse vetäytyy. Sitten kun itse lähestyy niin toinen vetäytyy. Vähänkuin magneetit jotka hylkivät toisiaan ja sitä ei ede
      Ikävä
      81
      1172
    6. Unelmoitko asunnosta lämpimässä? Haluaisitko muuttaa Suomesta esim. Espanjaan?

      Kiinnostaisiko sinua muuttaa pois Suomesta lämpimään? Jos kiinnostaisi, niin muuttaisitko vain talviajaksi vai koko vuodeksi ja millaisia kriteerejä s
      Maailman menoa
      80
      926
    7. Miksi ihmiset ilkeilevät toisilleen anonyymisti?

      Ikuisuusaihe, tavallaan, mutta jäin tuota pohtimaan männä yönä. Miksi pitää olla ilkeä mm. palstalla anonyymisti? Miksei voi vain todeta, että olen er
      Sinkut
      160
      829
    8. Millaisista tuoksuista miehet pitää?

      Tuli tuosta yhdestä aloituksesta mieleen tälläinen. Eli millainen tuoksu saa miehet sekaisin? Onko se karkkikaupan tuoksu, kukkainen tuoksu,mausteinen
      Ikävä
      99
      829
    9. Sen takia sanoin sen

      Että et ottaisi itseesi kun ei ole tarkoitus sinua loukata. Me vain heijastellaan toistemme kipukohtia ja se tuntuu ikävälle.
      Ikävä
      100
      772
    Aihe