Pelottaa :(

Anonyymi-ap

olin viime viikolla ta:lla voimakkaan allergisen reaktion vuoksi. Lääkäri otti myös vetenpaineen. Enaimmäisellä mittauksella alapaine oli yli sadan. Toisella alapaine oli laskenut vähän alle 90, mutta syke oli yli sadan.
Lääkäri katsoi tiedoista, että sykkeeni on yleensa noin 60 ja siksi päätti ottaa EKG:n. Käyrä näytti eteisvärinää...
Sain lääkitykseksi Eliquis 5 mg x 2 ja Bisoprolol 5 mg x 1.
En osannut määritellä, milloin oireeni oli alkaneet, mutta kerroi olleeni viimeisen kuukauden aikana todella voimaton, joka tuli erityisesti esille osallistuessani ryhmäliikuntatunneille. Lisäksi minulla oli usein tunne, että käyn kierroksilla.
Sain allergisen reaktioni vuoksi sairauslomaa viikon.

Sovittiin, että syön lääkkeitä ja noin kuukauden päästä olisi rytmin siirto.
Eilen puhuessamme puhelimessa kerroin, että tunnen oloni todella levolliseksi. Lääkärin kanssa päättelimme, että rytmini olisi kääntynyt sinukseksi ja olin tästä tiedosta todella iloinen.
Tänään menin sovitusti ekg:hen ja se näytti taas flimmeriä. Petyin niin pahasti, etten voinut kuin itkeä. :-(

Luulen että rytmini kääntyi taas monen levollisen päivän jälkeen yöllä. Heräsin noin neljän aikaan ja tuntui, että käyn kierroksilla. Vaikutti, etten nukahda ihan kohta. Otin Yantra-maton ja ajattelin kokeilla sen avulla. Nukahdin sen päälle ja heräsin vasta yhdeksän jälkeen...
Masentaa jos olen nyt ns sydänsairas..

Mietin myös tuota piikkimattoa, että oliko sen käytön suhteen joitain rajoituksia. Googletin, mutten löytänyt.
Aamulla verenpaikeet heitteli todella paljon ja olo oli levoton ja ahdistunut.
Iltapäivällä menin kevyehkööb jumppaan, jonka jälkeen olo tuntuu taas normaalilta. Voisiko rytmi kääntyä sinukseksi taas jumpassa?? Onko muilla kokemuksia?

3

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pohdittuamme lekurin kanssa mahdollista alkamisajankohtaa tulimme molemmat siihen johtopäätökseen, että minulla on ollut flimmeri jo jonkin aikaa. Minulla oli toisinaan epämukavaa tuntemusta, mitä en alkanut selvittelemään.
      Kysyin liikunnasta, mutta lääkäri sanoi, että olethan tähänkin asti sitä tehnyt, joten sain siunauksen liikuntaharrastukselleni. :)
      Tänään tultuani EKG:stä palelin kuin horkassa ja tunsin oloni huonoksi. Mtös väsymyt on ollut viimr aikojen oireina.
      Lähdin kuitenkin kevyehkölle jumppatunnille, jonka jälkeen oloni oli taas normaali. Voisiko jumppa kääntää taas rytmin sinukseksi?
      No oli miten oli, odotan nyt aikaa kardiologille kun olen syönyt kuukauden Eliquista.
      Yritän olla antamatta peloille valtaa ja jatkaa elämääni kuin ennenkin. :)

    • Anonyymi

      Ethän käytä vain alkoholia. Jos vähänkään, lopeta kuukaudeksi . Ks. Mitä tapahtuu ja kerro muillekkin. Ei siis lainkaan, viiniä ,olutta tai yhtään muita alkoholipitoisia juomia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe