Miltä tuntuu yksinäinen Joulu?

Anonyymi-ap

Mitä teette yksin Jouluna?
Perinteinen yksinäisten juhla pohjoisessa.
Voi olla pitämättäkin, mutta voisi pitääkin.

10

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helsingin keskustassa on 24 h S-persemarket

• Anonyymi

marketissa ei ole joulua, mutta voi sinne tulla katsomaan muita yksinäisiä

jos vielä sataisi

• Anonyymi

Minusta yksineläminen myös jouluna on sopivaa ja ennen jouluakin . Toinenhan toisi velvollisuuksia häntäkohtaan .

• Anonyymi

Monta joulua olen yksin viettänyt ja tulen vielä viettämään. Ihan tavallisia päiviä olleet sillä erotuksella että kaupunki hiljenee. Ei ole kyllä ollut tarvettakaan mihinkään mennä kiertelemään. Joinakin jouluina olen ollut laivalla ja tykännyt kyllä siitä rauhallisesta menosta mitä siellä on ollut.

• Anonyymi

Olen muutamia kertoja viettänyt yksin joulun. Yhtenä jouluna kävin paikallisessa pubissa aatonaattona ja seuraavana päivänä tein jouluruokia, katsoin jouluohjelmia ja join viiniä. En suosittele. :( Kun menin kävelemään ulos, pariskunnat tulivat vastaan käsi kädessä. Yhden joulun olin kauheassa flunssassa ja en jaksanut tehdä jouluruokia. Yhtenä jouluna levitin patjan lattialle ja suklaat ym. viereen ja läppäriltä katsoin leffoja. Joulupäivänä kävin kirkossa. Se oli kiva sinkkujoulu.
      Olen alkoholistiperheestä, jossa joulut eivät olleet niin mukavia. En välitä erityisesti joulusta, vaikka joulun sanoma on hieno. Minulla on perheellisiä sukulaisia, jotka eivät kutsu minua joulua viettämään. Osa on töissä ja osa haluaa olla rauhassa. Tai no, yhden kerran on kutsuttu ja se oli ihan hauskaa. Exä oli jouluna aina pukkina.
      Tänä jouluna olen kutsunut luokseni syömään ihmisiä. Muuten he olisivat kotona yksin. Mielelläni teen ruokaa. Pahalta tuntuu, että yksi isosisko ei edes soita jouluna ja äiti haukkui viimeksi, kun olin siellä siivoamassa. Sanotaan, että joulu on juhlista julmin. Toivoisin, että olisi paikkoja, jonne yksinäiset voisivat mennä. Kaduilla olisi vaikka glögitarjoilua ja maalla voisi olla paikallisessa kievarissa jotain tapahtumaa.

• Anonyymi

Olen yksin kotona ja syön makaronia ja juon vettä.Muistelen lapsuuden jouluja kun oli kunnon jouluruokaa ja muita ympärillä.No eipä sitä köyhänä muuta oikein voi

• Anonyymi

En ole viettänyt joulua 10 vuoteen. Kyllä se ohi menee viettämättäkin.

• Anonyymi

Luulen että sellainen illuusio, mielikuvaharha toisten täydellisistä jouluista ahdistaa vaikka ei niillä saata olla muuta väkisin väännettyä spektaakkelia ja yhä enemmän vietetään yksin tai yhden ystävän kanssa joulua. Mitä iäkkäämpi niin sitä enemmän haluaisi viettää vain tavallista arkea.

• Anonyymi

Mä kuuntelen ratioo, joulumusiikkia. Sillä pääsen fiiliksiin.

• Anonyymi

🌲
      Rauhallista sekä hywää joulua kaikille!
      🌲

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4535
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      327
      3584
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      36
      3386
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      18
      2645
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      11
      2529
    6. 269
      2185
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      304
      1701
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      90
      1610
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      46
      1399
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1163
    Aihe