Onko sulla tapana torkkua illalla ja ootko aamun virkku vai tuppaatko kukkumaan illalla ja torkutat kelloa aamulla?
Mulle tuo ilta ja yökukkuminen on aika tuttua, mutta 🕒n torkuttamisesta oon koittanut päästä eroon.
Oletko illan virkku vaiko torkku?
20
268
Vastaukset
Aamun virkku olen ja tykkään nousta aamulla varhain ylös, mutta yövuorojen jälkeen jää rytmi päälle eli menee vähän aikaa, kun saa taas päälle normi unirytmin.
Sekä illan että aamun virkku.
En_osaaEn_tunne kirjoitti:
😁 Ounou. Riittääkö sulle siis lyhkäset unet?
Yleensä riittää ja oon huomannut, mitä enemmän nukun, sitä väsyneempi olen. Nyt tosin ollut väsyneempi kuin aikoihin, oonpa nukkunut tai en, mutta se onkin jo toinen juttu 👍
satama100 kirjoitti:
Yleensä riittää ja oon huomannut, mitä enemmän nukun, sitä väsyneempi olen. Nyt tosin ollut väsyneempi kuin aikoihin, oonpa nukkunut tai en, mutta se onkin jo toinen juttu 👍
No johan. Tietysti sen ite tietää parhaiten, jotta minkä verran unta on sopiva määrä. Jos ei oo päiväväsymystä ja jaksaa hyvin hommata, niin sitte oli oikian pituset. Mä epäilen, että mulle sopiva unimäärä on n 7-8 tuntia. Mieluummin se 8. Pahin oikeastaan on jos nukun pari tuntia tuon alle. Parempi melkeen niin, että sitte se parin tunnin yöuni kuin viis ja puol.
Toivottavasti sun väsymyksesi hellittää pian 🌹
Voin olla molempia. Riippuu siitä miten väsyttää. Mä nukun yleensä vasta, kun tunnen tarvetta käydä nukkumaan, en kellon mukaan. 🥴
Tuo onkin hyvä tapa, siis mennä sillon kun tuntee että portti on auki. Mä monesti jatkan kukkumista vaikka tiiän, että ompi just se hetki kun pitäs laittaa pää tyynyyn ja sitten siinä käykin niin, jotta saan odotella kauan portin takana. Töissä mulla on liukuma eli ei vallan tarkkaa koska aloitan tai koska lopetan. Mutta joka tapauksessa, kun en ole sillä tavalla aamuskarppi-ihminen, niin työpäivien aamuherätykset on yleensä liian aikasin.
En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Tuo onkin hyvä tapa, siis mennä sillon kun tuntee että portti on auki. Mä monesti jatkan kukkumista vaikka tiiän, että ompi just se hetki kun pitäs laittaa pää tyynyyn ja sitten siinä käykin niin, jotta saan odotella kauan portin takana. Töissä mulla on liukuma eli ei vallan tarkkaa koska aloitan tai koska lopetan. Mutta joka tapauksessa, kun en ole sillä tavalla aamuskarppi-ihminen, niin työpäivien aamuherätykset on yleensä liian aikasin.
Ainakin mulla se toimii. Koskaan ei ole ongelmaa nukahtamisessa. Nukkuu jo kun pään saa tyynylle.
En itsekkään tykkää aikaisista aamuista varsinkaan näin talvella, kun tuntuu ettei herääkkään ennen iltapalaa. 😄G-LoveR kirjoitti:
Ainakin mulla se toimii. Koskaan ei ole ongelmaa nukahtamisessa. Nukkuu jo kun pään saa tyynylle.
En itsekkään tykkää aikaisista aamuista varsinkaan näin talvella, kun tuntuu ettei herääkkään ennen iltapalaa. 😄😁 Juu. Kun siinä aamupalan ja lounaan välillä alkaa vähitellen silmät kokonaan aueta, niin ootapas kun on lounas syöty. Taas meinaa luomet lähtä alaspäin. Sitten jos saa taas ittesä skarpattua vaikkapa sillä päiväkahvilla, niin eikös ala aurinko ☀ jo piilotella. Ei siinä mitään, mä tykkään hämärästä tai semmosesta puolivalosesta erityisesti iltasin kotona, mutta ulkona ois kiva kun olis auringonvaloa vähän enemmän kuin sen muutaman tunnin päivässä.
Yöllä saakin sitten olla pilkkosen pimeää. Mitä pimeempi sen parempi.En_osaaEn_tunne kirjoitti:
😁 Juu. Kun siinä aamupalan ja lounaan välillä alkaa vähitellen silmät kokonaan aueta, niin ootapas kun on lounas syöty. Taas meinaa luomet lähtä alaspäin. Sitten jos saa taas ittesä skarpattua vaikkapa sillä päiväkahvilla, niin eikös ala aurinko ☀ jo piilotella. Ei siinä mitään, mä tykkään hämärästä tai semmosesta puolivalosesta erityisesti iltasin kotona, mutta ulkona ois kiva kun olis auringonvaloa vähän enemmän kuin sen muutaman tunnin päivässä.
Yöllä saakin sitten olla pilkkosen pimeää. Mitä pimeempi sen parempi.Aamulla, kun lähden töihin, niin samalla kahvia hörpötessäni olen käyttänyt kirkasvalolamppua, kyllä se vähän auttaa tähän kaamosväsymykseen🌞
Catfish617 kirjoitti:
Aamulla, kun lähden töihin, niin samalla kahvia hörpötessäni olen käyttänyt kirkasvalolamppua, kyllä se vähän auttaa tähän kaamosväsymykseen🌞
Ehkäpä tämä tarttis laittaa testaukseen. Ihan aamusta, sillon kun herään, en kyllä tykkää mistään kohdevaloista tai liiallisesta tekovalo kirkkaudesta. Aurinko on sitten erikseen. Oon myös aamusin vähän semmonen, jotta liian duracellimaiset ja kovaääniset tyypit ei oikein nappaa 😁 Sitten kun oon saanu aamukahvin juotua ja jotain syötyäkin, niin alkaa sietokyky paranemaan. Parasta olis, jos sais herätä jonkun vierestä omalla tahdilla, juua aamukahvin vierekkäin tai joskus vaikka sylikkäin ja olla ihan rauhakseen.
En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Ehkäpä tämä tarttis laittaa testaukseen. Ihan aamusta, sillon kun herään, en kyllä tykkää mistään kohdevaloista tai liiallisesta tekovalo kirkkaudesta. Aurinko on sitten erikseen. Oon myös aamusin vähän semmonen, jotta liian duracellimaiset ja kovaääniset tyypit ei oikein nappaa 😁 Sitten kun oon saanu aamukahvin juotua ja jotain syötyäkin, niin alkaa sietokyky paranemaan. Parasta olis, jos sais herätä jonkun vierestä omalla tahdilla, juua aamukahvin vierekkäin tai joskus vaikka sylikkäin ja olla ihan rauhakseen.
Suosittelen tekoaurinkoa lämpimästi🌞👍
Niin olis ihanata herätä jonkun sylistä ja juoda aamukaffeet tai vielä parempaa, yllättää toinen herkku aamiaisella☕🥐Catfish617 kirjoitti:
Suosittelen tekoaurinkoa lämpimästi🌞👍
Niin olis ihanata herätä jonkun sylistä ja juoda aamukaffeet tai vielä parempaa, yllättää toinen herkku aamiaisella☕🥐Ok, laitan teko☀ harkintaan ja ehkä sitten myös hankintaan. Ja kyllä, olis kiva yllättää tai tulla yllätetyksi tuolla tavalla 👍🏼
- Anonyymi
Aamuvirkku enemmän. Illalla menen nukkumaan 21-22.00.
No kyllähän se niin on, että toinen saa kahvin herätessään sanomatta sanaakaan, koska itse olen kuitenkin joka kerta ylhäällä ennen toisen heräämistä, oli mikä tahansa aika vuorokaudesta, noin niinku ylipäätään. Ja jos on ollut kilttinä, niin mahdollisesti sitä aamupalaakin on mukana ja seuraa niin halutessaan 😉 meinasin kirjoittaa, että saa kahvit joka aamu syliinsä 😂 mutta tajusin tuon koomisuuden ja piti nyt oikaista, ettei tuu aivan vääriä käsityksiä tämän lukijoille.
En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Eli jos ompi ollu tuhmana, niin tullee vaan kahvi mustana. Ohhoh😅
Ja sinne syliin 😂
Joulukahvi kauramaidolla👍
- Anonyymi
Aamuvirkku, klo 6.00-7.00 herätys. Kelloa ei yleensä tarvita. Illasta aikaisin nukkumaan. 22.30 on ehdoton takaraja, mutta tavallisesti menen jo kymmenen maissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116958- 125906
- 78694
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483
