Oletko illan virkku vaiko torkku?

Onko sulla tapana torkkua illalla ja ootko aamun virkku vai tuppaatko kukkumaan illalla ja torkutat kelloa aamulla?
Mulle tuo ilta ja yökukkuminen on aika tuttua, mutta 🕒n torkuttamisesta oon koittanut päästä eroon.

20

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aamun virkku olen ja tykkään nousta aamulla varhain ylös, mutta yövuorojen jälkeen jää rytmi päälle eli menee vähän aikaa, kun saa taas päälle normi unirytmin.

    • Sekä illan että aamun virkku.

      • 😁 Ounou. Riittääkö sulle siis lyhkäset unet?


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        😁 Ounou. Riittääkö sulle siis lyhkäset unet?

        Yleensä riittää ja oon huomannut, mitä enemmän nukun, sitä väsyneempi olen. Nyt tosin ollut väsyneempi kuin aikoihin, oonpa nukkunut tai en, mutta se onkin jo toinen juttu 👍


      • satama100 kirjoitti:

        Yleensä riittää ja oon huomannut, mitä enemmän nukun, sitä väsyneempi olen. Nyt tosin ollut väsyneempi kuin aikoihin, oonpa nukkunut tai en, mutta se onkin jo toinen juttu 👍

        No johan. Tietysti sen ite tietää parhaiten, jotta minkä verran unta on sopiva määrä. Jos ei oo päiväväsymystä ja jaksaa hyvin hommata, niin sitte oli oikian pituset. Mä epäilen, että mulle sopiva unimäärä on n 7-8 tuntia. Mieluummin se 8. Pahin oikeastaan on jos nukun pari tuntia tuon alle. Parempi melkeen niin, että sitte se parin tunnin yöuni kuin viis ja puol.
        Toivottavasti sun väsymyksesi hellittää pian 🌹


    • Voin olla molempia. Riippuu siitä miten väsyttää. Mä nukun yleensä vasta, kun tunnen tarvetta käydä nukkumaan, en kellon mukaan. 🥴

      • Tuo onkin hyvä tapa, siis mennä sillon kun tuntee että portti on auki. Mä monesti jatkan kukkumista vaikka tiiän, että ompi just se hetki kun pitäs laittaa pää tyynyyn ja sitten siinä käykin niin, jotta saan odotella kauan portin takana. Töissä mulla on liukuma eli ei vallan tarkkaa koska aloitan tai koska lopetan. Mutta joka tapauksessa, kun en ole sillä tavalla aamuskarppi-ihminen, niin työpäivien aamuherätykset on yleensä liian aikasin.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Tuo onkin hyvä tapa, siis mennä sillon kun tuntee että portti on auki. Mä monesti jatkan kukkumista vaikka tiiän, että ompi just se hetki kun pitäs laittaa pää tyynyyn ja sitten siinä käykin niin, jotta saan odotella kauan portin takana. Töissä mulla on liukuma eli ei vallan tarkkaa koska aloitan tai koska lopetan. Mutta joka tapauksessa, kun en ole sillä tavalla aamuskarppi-ihminen, niin työpäivien aamuherätykset on yleensä liian aikasin.

        Ainakin mulla se toimii. Koskaan ei ole ongelmaa nukahtamisessa. Nukkuu jo kun pään saa tyynylle.

        En itsekkään tykkää aikaisista aamuista varsinkaan näin talvella, kun tuntuu ettei herääkkään ennen iltapalaa. 😄


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ainakin mulla se toimii. Koskaan ei ole ongelmaa nukahtamisessa. Nukkuu jo kun pään saa tyynylle.

        En itsekkään tykkää aikaisista aamuista varsinkaan näin talvella, kun tuntuu ettei herääkkään ennen iltapalaa. 😄

        😁 Juu. Kun siinä aamupalan ja lounaan välillä alkaa vähitellen silmät kokonaan aueta, niin ootapas kun on lounas syöty. Taas meinaa luomet lähtä alaspäin. Sitten jos saa taas ittesä skarpattua vaikkapa sillä päiväkahvilla, niin eikös ala aurinko ☀ jo piilotella. Ei siinä mitään, mä tykkään hämärästä tai semmosesta puolivalosesta erityisesti iltasin kotona, mutta ulkona ois kiva kun olis auringonvaloa vähän enemmän kuin sen muutaman tunnin päivässä.
        Yöllä saakin sitten olla pilkkosen pimeää. Mitä pimeempi sen parempi.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        😁 Juu. Kun siinä aamupalan ja lounaan välillä alkaa vähitellen silmät kokonaan aueta, niin ootapas kun on lounas syöty. Taas meinaa luomet lähtä alaspäin. Sitten jos saa taas ittesä skarpattua vaikkapa sillä päiväkahvilla, niin eikös ala aurinko ☀ jo piilotella. Ei siinä mitään, mä tykkään hämärästä tai semmosesta puolivalosesta erityisesti iltasin kotona, mutta ulkona ois kiva kun olis auringonvaloa vähän enemmän kuin sen muutaman tunnin päivässä.
        Yöllä saakin sitten olla pilkkosen pimeää. Mitä pimeempi sen parempi.

        Aamulla, kun lähden töihin, niin samalla kahvia hörpötessäni olen käyttänyt kirkasvalolamppua, kyllä se vähän auttaa tähän kaamosväsymykseen🌞


      • Catfish617 kirjoitti:

        Aamulla, kun lähden töihin, niin samalla kahvia hörpötessäni olen käyttänyt kirkasvalolamppua, kyllä se vähän auttaa tähän kaamosväsymykseen🌞

        Ehkäpä tämä tarttis laittaa testaukseen. Ihan aamusta, sillon kun herään, en kyllä tykkää mistään kohdevaloista tai liiallisesta tekovalo kirkkaudesta. Aurinko on sitten erikseen. Oon myös aamusin vähän semmonen, jotta liian duracellimaiset ja kovaääniset tyypit ei oikein nappaa 😁 Sitten kun oon saanu aamukahvin juotua ja jotain syötyäkin, niin alkaa sietokyky paranemaan. Parasta olis, jos sais herätä jonkun vierestä omalla tahdilla, juua aamukahvin vierekkäin tai joskus vaikka sylikkäin ja olla ihan rauhakseen.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Ehkäpä tämä tarttis laittaa testaukseen. Ihan aamusta, sillon kun herään, en kyllä tykkää mistään kohdevaloista tai liiallisesta tekovalo kirkkaudesta. Aurinko on sitten erikseen. Oon myös aamusin vähän semmonen, jotta liian duracellimaiset ja kovaääniset tyypit ei oikein nappaa 😁 Sitten kun oon saanu aamukahvin juotua ja jotain syötyäkin, niin alkaa sietokyky paranemaan. Parasta olis, jos sais herätä jonkun vierestä omalla tahdilla, juua aamukahvin vierekkäin tai joskus vaikka sylikkäin ja olla ihan rauhakseen.

        Suosittelen tekoaurinkoa lämpimästi🌞👍
        Niin olis ihanata herätä jonkun sylistä ja juoda aamukaffeet tai vielä parempaa, yllättää toinen herkku aamiaisella☕🥐


      • Catfish617 kirjoitti:

        Suosittelen tekoaurinkoa lämpimästi🌞👍
        Niin olis ihanata herätä jonkun sylistä ja juoda aamukaffeet tai vielä parempaa, yllättää toinen herkku aamiaisella☕🥐

        Ok, laitan teko☀ harkintaan ja ehkä sitten myös hankintaan. Ja kyllä, olis kiva yllättää tai tulla yllätetyksi tuolla tavalla 👍🏼


    • Anonyymi

      Aamuvirkku enemmän. Illalla menen nukkumaan 21-22.00.

    • No kyllähän se niin on, että toinen saa kahvin herätessään sanomatta sanaakaan, koska itse olen kuitenkin joka kerta ylhäällä ennen toisen heräämistä, oli mikä tahansa aika vuorokaudesta, noin niinku ylipäätään. Ja jos on ollut kilttinä, niin mahdollisesti sitä aamupalaakin on mukana ja seuraa niin halutessaan 😉 meinasin kirjoittaa, että saa kahvit joka aamu syliinsä 😂 mutta tajusin tuon koomisuuden ja piti nyt oikaista, ettei tuu aivan vääriä käsityksiä tämän lukijoille.

      • Just joo.. eipä olis kiva joka aamu hoidella palovammoja😂😂


      • Eli jos ompi ollu tuhmana, niin tullee vaan kahvi mustana. Ohhoh😅


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Eli jos ompi ollu tuhmana, niin tullee vaan kahvi mustana. Ohhoh😅

        Ja sinne syliin 😂


    • Joulukahvi kauramaidolla👍

    • Anonyymi

      Aamuvirkku, klo 6.00-7.00 herätys. Kelloa ei yleensä tarvita. Illasta aikaisin nukkumaan. 22.30 on ehdoton takaraja, mutta tavallisesti menen jo kymmenen maissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe