Mene asetuksiin ja valitse siltä kohta "Tietoja"
Niin näät sen välittömästi!
Käyttämäsi Linux-jakelun nimi
41
93
Vastaukset
- Anonyymi
On turhaa availla mitään päätteitä moisen takia!
- Anonyymi
Näin olen ymmärtänyt minäkin, vähä-älyiset ubuttajat eivät kuitenkaan osaa muuta kuin sotkea järjestelmänsä päätteeltä tehdessään. Mutta ne jotka kirjoittelevat ohjelmia itselleen ja muille, luulisi hyötyvän kun on olemassa jakelusta riippumaton tapa selvittää script-komennoin järjestelmää koskevaa tietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin olen ymmärtänyt minäkin, vähä-älyiset ubuttajat eivät kuitenkaan osaa muuta kuin sotkea järjestelmänsä päätteeltä tehdessään. Mutta ne jotka kirjoittelevat ohjelmia itselleen ja muille, luulisi hyötyvän kun on olemassa jakelusta riippumaton tapa selvittää script-komennoin järjestelmää koskevaa tietoa.
Niin aivain. Herra UBERASIANTUNTIJA
- Anonyymi
Miksi räpeltää päätettä kun se on helpompaakin!
- Anonyymi
Asia ei kuulu sinulle pätkääkään.
- Anonyymi
Heh, ne hermot ne hermot....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihapapparainen ei tykkää kun Linux on niin käsittämättömän helppo ja toimiva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene korjauttamaan hermosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihapapparainen ei tykkää kun Linux on niin käsittämättömän helppo ja toimiva.
Näin olen ymmärtänyt minäkin, vähä-älyiset ubuttajat eivät kuitenkaan osaa muuta kuin sotkea järjestelmänsä päätteeltä tehdessään. Mutta ne jotka kirjoittelevat ohjelmia itselleen ja muille, luulisi hyötyvän kun on olemassa jakelusta riippumaton tapa selvittää script-komennoin järjestelmää koskevaa tietoa..
- Anonyymi
Ehkä kuuluukin, eikä winhihhuleille!
- Anonyymi
Winhihhuleillekko se kuuluu! Jotka ei mitään tiedä!
- Anonyymi
Ei minulla ole mitään "Tietoja" asetuksissa.
- Anonyymi
No ei sitä ole muillakaan, tämä on ubuttajien ketju joten on syytä varautua ettei mikään tähän ketjuun kirjoitettu pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei sitä ole muillakaan, tämä on ubuttajien ketju joten on syytä varautua ettei mikään tähän ketjuun kirjoitettu pidä paikkaansa.
No jos sulla Ubuntu olisi, Tietäsit!
- Anonyymi
Arch Server edition
- Anonyymi
Avauksessa puhutaan ubuntusta!
- Anonyymi
Haluan tehdä skriptin, joka tarkistaa versionumeron. Miten saisin tämän tiedon kaivettua helpoimmalla, kun guista sitä ei saa?
- Anonyymi
Moni graafisen liittymän omaava ohjelma luovuttaa versiotietonsa komentokehotteessa, esimerkki:
ver=$(chromium --version); echo $ver
OUT:
Chromium 108.0.5359.94 Arch Linux
Selaimelta kysyttiin versiotietoa, ja se sijoitettiin muuttujaan, joka sitten tulostettiin näytölle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni graafisen liittymän omaava ohjelma luovuttaa versiotietonsa komentokehotteessa, esimerkki:
ver=$(chromium --version); echo $ver
OUT:
Chromium 108.0.5359.94 Arch Linux
Selaimelta kysyttiin versiotietoa, ja se sijoitettiin muuttujaan, joka sitten tulostettiin näytölle.Hyvä että löytyy näitä avuliata antteja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä että löytyy näitä avuliata antteja
Ja jos jutut menee liikaa tekniikkaa käsitteleviksi, kannattaa vilkaista miten typerät keskustelevat typerästä aiheesta;
Ubuntua on kiva käyttää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos jutut menee liikaa tekniikkaa käsitteleviksi, kannattaa vilkaista miten typerät keskustelevat typerästä aiheesta;
Ubuntua on kiva käyttää!Minun pippeli ei ole niin pieni että se kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun pippeli ei ole niin pieni että se kiinnostaa.
Se on sitten sinun ongelmasi siellä saimaalla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun pippeli ei ole niin pieni että se kiinnostaa.
Hym, kysy nyt kuitenkin isältäsi ja veljeltäsi ennen kuin lihamyllyyn laitat, jos he eivät keksikkään mitään pippelisi tilalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hym, kysy nyt kuitenkin isältäsi ja veljeltäsi ennen kuin lihamyllyyn laitat, jos he eivät keksikkään mitään pippelisi tilalle.
Varsinainen vihapapparainen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinainen vihapapparainen!
Se on aivan sekaisin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saimaanapina ei koskaan ole nähnyt pillua luonnossa!
79v ja seniili neitsyt! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ubuntua on kiva käyttää!Ubuntu on loistava käyttis ja noita vapusen kertomia ongelmia ei ole!
- Anonyymi
Vastasin niin nasevasta pippelistään huolestuneelle, että se poiki useita vähällä älyllä kirjoitettua viestiä, no nyt meinaa uteliaisuus voittaa, vai voittaako sittenkään, on ne varmaan aika tyhmiä, eikö olekin. :=)
- Anonyymi
Tammikuu https://aijaa.com/oxgkyR
- Anonyymi
Jokainen Linux-jakelu, josta puuttuu YaST, on pelkkä säälittävä kloonikyhäelmä.
Oletusasetusten ulkonäkö on vain 'pikkutyttöjen' valintaperuste.- Anonyymi
Kerro isille terveisiä.
- Anonyymi
Voi olla mutta voi olla olemattakin.
- Anonyymi
Joo, tuo karu ulkonäkö karkottaa porukan jos joku sattuukin hetkellisesti kiinnostumaan, miellyttävä näköinen ja miellyttävä käyttää, on asioita joita YaST pitää pilkkanaan, EI JATKOON.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tuo karu ulkonäkö karkottaa porukan jos joku sattuukin hetkellisesti kiinnostumaan, miellyttävä näköinen ja miellyttävä käyttää, on asioita joita YaST pitää pilkkanaan, EI JATKOON.
Hei haloo pikku ystäväni !
Linux-jakelut käyttävät samoja valittavia työpöytäsovelluksia, ne on kaikissa muokattavissa toistensa kaltaisiksi.
YaST noudattaa työpöydän asetuksia, eli näyttää siltä kuin itse haluat.
Juuti Kataisiasi kädettömiä vertasin
' Pikkutyttöihin' ' - Anonyymi
Näin on, ja en usko kenenkään käyttävän järjestelmäänsä sellaisena kun se tietokoneeseen asentuu, ehkä ne jotka eivät ole pyörittäneet Linux ympäristöä 6 kk pitempään mutta on niitä sellaisiakin uunoja joilla järki ei vaan tule koskaan riittämään järjestelmänsä haltuunottoa, näistä tunnetumpia hönöttäjiä ovat ubuttajat, jotka pelkäävät sudotella komentotilassa ja ovat vielä niin tyhmiä että yrittävät vakuuttaa muillekin ettei komentotulkkia edes tarvita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei haloo pikku ystäväni !
Linux-jakelut käyttävät samoja valittavia työpöytäsovelluksia, ne on kaikissa muokattavissa toistensa kaltaisiksi.
YaST noudattaa työpöydän asetuksia, eli näyttää siltä kuin itse haluat.
Juuti Kataisiasi kädettömiä vertasin
' Pikkutyttöihin' 'Miksi et osaa kirjoittaa, oletko ubuttaja?
- Anonyymi
Kerran asensin Linuksin. Bios halkesi. En asenna enää.
- Anonyymi
Kerran asensin windowsin. Bios halkesi. En asenna enää.
- Anonyymi
Miksi asennat Bios koneeseen Linuxin, ei Linux tarvitse Biosia se on Windows koneen lisä ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi asennat Bios koneeseen Linuxin, ei Linux tarvitse Biosia se on Windows koneen lisä ongelma.
Elä pikku-ukko hössötä!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446