Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

SAmettiruusun taimet

TUNARI.

Olen kasvatellut tässä samettiruusuja (korkeita), no viimeviikolla kun oli kauniita päiviä vein ne ulos raikkaaseen kevät aurinkoon, nepä ei ollutkaan kovin hyvinvoivan oloisia kun otin ne sisälle illalla, olivat ressukat aika nuokallaan (ei kuivuudesta), nytten ne on muuttanut vähän väriä hailakaksi, onko nytten niin että ne on saanut hiukan liikaa eka kerralla auringon paahdetta? Vai mikä niillä voi olla? Tuleekohan niistä enää mitään, osaisiko joku tällä kuvauksella kertoa?

4

660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruusutar

      Ihan sama juttu mulla :( Innostuin, kun aurinko paistoi, ja vein ne ulos. Nyt on lehdet vähän käpristyneet ja hailakoituneet.

      Mutta en luovu toivosta vielä, olen huomannut hieman kohenemista ja vahvistumista heidän tilassaan.

      Ja jos eivät tokene, niin sitten on mentävä puutarhakauppaan ostamaan uudet taimet. Vielähän tässä ennättää.

      • aurinkoa

        Elikkä kannattaa pitää ulkona varjossa alkuunsa, sitten vasta enemmän aurinkoa kun ovat isompia ja tottuneet ulkoilmaan. Enpä usko että peli on vielä menetetty kerran ovat vielä hengissä. Hailakkuus voi johtua myös liiasta kastelusta tai ravinnevajauksesta.


    • keskiyonkehraaja

      Liikaa aurinkoa, liian kuumassa.
      Hyvin kasvaville taimille kannattaa antaa lisälannoitusta koska pienessä purkissa ne menettävät nopeasti kaikki ravinteet.
      Kyllä ne siitä vielä lähtee jos lehdet ei ole pahasti auringossa palaneet..

      • vaan myös tuuli

        Taimen olosuhteet muuttuvat liian nopeasti, kun ne viedään ulos aurinkoon. Siellä nimittäin ilma virtaa - pahimmillaan tuuleekin melkoisesti.
        Eli ulkoiluun pitäisi totutella eli suojatkaa harsolla ja laittakaa tuulen suojaisaan paikkaan.

        Ja jos on sattunut kasvit kärsimään, niin sisälle ja sitten suihkuttakaa sellaisella pyykin- tai kasvien suihkutuspulosta haalealla vedellä. Tämä pelastaa myös kuivuneet kasvit, kun ne saavat vettä myös lehdille eikä pelkästään juurille. (Jos on pahasti kuivanut vaikkapa tuulen vuoksi, niin voi laittaa myös muovipussiin ja suihkuttaa lehdille haaleaa vettä.)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe