Olen kasvatellut tässä samettiruusuja (korkeita), no viimeviikolla kun oli kauniita päiviä vein ne ulos raikkaaseen kevät aurinkoon, nepä ei ollutkaan kovin hyvinvoivan oloisia kun otin ne sisälle illalla, olivat ressukat aika nuokallaan (ei kuivuudesta), nytten ne on muuttanut vähän väriä hailakaksi, onko nytten niin että ne on saanut hiukan liikaa eka kerralla auringon paahdetta? Vai mikä niillä voi olla? Tuleekohan niistä enää mitään, osaisiko joku tällä kuvauksella kertoa?
Vastaukset 4
- ruusutar
Ihan sama juttu mulla :( Innostuin, kun aurinko paistoi, ja vein ne ulos. Nyt on lehdet vähän käpristyneet ja hailakoituneet.
Mutta en luovu toivosta vielä, olen huomannut hieman kohenemista ja vahvistumista heidän tilassaan.
Ja jos eivät tokene, niin sitten on mentävä puutarhakauppaan ostamaan uudet taimet. Vielähän tässä ennättää.- aurinkoa
Elikkä kannattaa pitää ulkona varjossa alkuunsa, sitten vasta enemmän aurinkoa kun ovat isompia ja tottuneet ulkoilmaan. Enpä usko että peli on vielä menetetty kerran ovat vielä hengissä. Hailakkuus voi johtua myös liiasta kastelusta tai ravinnevajauksesta.
- keskiyonkehraaja
Liikaa aurinkoa, liian kuumassa.
Hyvin kasvaville taimille kannattaa antaa lisälannoitusta koska pienessä purkissa ne menettävät nopeasti kaikki ravinteet.
Kyllä ne siitä vielä lähtee jos lehdet ei ole pahasti auringossa palaneet..- vaan myös tuuli
Taimen olosuhteet muuttuvat liian nopeasti, kun ne viedään ulos aurinkoon. Siellä nimittäin ilma virtaa - pahimmillaan tuuleekin melkoisesti.
Eli ulkoiluun pitäisi totutella eli suojatkaa harsolla ja laittakaa tuulen suojaisaan paikkaan.
Ja jos on sattunut kasvit kärsimään, niin sisälle ja sitten suihkuttakaa sellaisella pyykin- tai kasvien suihkutuspulosta haalealla vedellä. Tämä pelastaa myös kuivuneet kasvit, kun ne saavat vettä myös lehdille eikä pelkästään juurille. (Jos on pahasti kuivanut vaikkapa tuulen vuoksi, niin voi laittaa myös muovipussiin ja suihkuttaa lehdille haaleaa vettä.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1202512Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???401762Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha6991177- 1081042
- 72998
- 98956
- 48895
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk86819- 97816
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik33766