Montako tuhatta kertaa vellu uudelleen ristiinnaulitsee itselleen Kristuksen elämänsä aikana?

Hebr.6:4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
6:5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6:6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
6:7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
6:8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.

Ja sinulle vl-jankuttaja: EN OLE PINNASÄNKY,

Kun vellu turvautuu aina vilppiin, hän luulee että toiset ovat samanlaisia!

132

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Usko on kuin puu, voit kaataa sen vain kerran!

    • Vanhoillislestadiolainen usko on paholaisen luoma Kristuksen pilkkaamisautomaatti!

    • Anonyymi

      Hebr 12:24. ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.

      Se veri joka kerran vuodatettiin puhuu edelleen ja sillä vihmotaan tunnolta synnit pois ettei eksy uskosta pois armon Henkeä ja sovintoverta pilkkamaan, niin kuin muutamille on käynyt.

      Eli näin:

      Hebr 10:22. niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä; ...
      24. ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;25. älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

      29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

      • Mitä sinulle merkitsee usko Jeesukseen?
        Jätät systemaattisesti sen mainitsematta, vaikka muuta tietä pelastukseen ei ole.

        Tuskin ymmärrät, mutta olet joko xielunvihollinen itse,-tai ainakin hänen paras apurinsa. Lultavasti olet sitä tyhmyyttäsi. Enkä tuota sano herjalla.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mitä sinulle merkitsee usko Jeesukseen?
        Jätät systemaattisesti sen mainitsematta, vaikka muuta tietä pelastukseen ei ole.

        Tuskin ymmärrät, mutta olet joko xielunvihollinen itse,-tai ainakin hänen paras apurinsa. Lultavasti olet sitä tyhmyyttäsi. Enkä tuota sano herjalla.

        "Mitä sinulle merkitsee usko Jeesukseen?"

        Sen laitoin tuohon ihan eka juttuna.

        Hebr 12:24. ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä sinulle merkitsee usko Jeesukseen?"

        Sen laitoin tuohon ihan eka juttuna.

        Hebr 12:24. ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.

        No uskotko sinä Jeesukseen? Kerro nyt ja lopeta kaartelu eli kiertely sano suoraan uskotko vai etkö usko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No uskotko sinä Jeesukseen? Kerro nyt ja lopeta kaartelu eli kiertely sano suoraan uskotko vai etkö usko?

        Halu on, mut kovin tyhjälta, kuolleelta ja kuivalta tuo sydän tuntuu.. tarvis priiskoitusverta


    • Anonyymi

      Armeijoilla on ylijäämä ja erikoisvarustusliikkeitä siellä täällä.

      • sielunvihollisella ne ovat rauhanyhdistyksiä.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        sielunvihollisella ne ovat rauhanyhdistyksiä.

        Oli ihan aiheellista että työnantaja tutki sinua. Minä olisin passittanut hourulaan.
        😄😄😄😄😄


      • Anonyymi
        PasiToivonen5 kirjoitti:

        Oli ihan aiheellista että työnantaja tutki sinua. Minä olisin passittanut hourulaan.
        😄😄😄😄😄

        Vihjaatko, että demonipesällä on matot vintillä sekaisin?


      • PasiToivonen5 kirjoitti:

        Oli ihan aiheellista että työnantaja tutki sinua. Minä olisin passittanut hourulaan.
        😄😄😄😄😄

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂


    • Anonyymi

      Ekkö nää pääse jo noista demoneistas erroon, vai miksi pittää rienata ehtimiseen meitä Jumalan lapsia? Jostain saat polttoaineen tohon rienaamisseen. Kukaan ei muuten jaksais vuodesta toisseen pilikata Jumalan lapsia. Sitten vielä poistatat kaikki kirjoitukset, joissa viitataan demonipessään….. joka on sydämessäsi. Demoneitten vallassa valitettavasti oot täysin. Tosi surullista todeta tää taas kerran!

      • Anonyymi

        Antaa hänen käydä pitkiä monologejaan. En ainakaan viitsi kovin lukea noita. Muiden reaktioita kyllä.


      • Okei, ymmärrän että välttelevällä suomalaisella tyylillä, ilmaisit monisanaisesti pitäväsi minusta,!
        Hyvää ja Armorikasta Joulunaikaa Sinulle! ❤

        PS .Oulunsedudulla on luminen Joulu taas!


      • Anonyymi

        Onko pipo kireellä?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Okei, ymmärrän että välttelevällä suomalaisella tyylillä, ilmaisit monisanaisesti pitäväsi minusta,!
        Hyvää ja Armorikasta Joulunaikaa Sinulle! ❤

        PS .Oulunsedudulla on luminen Joulu taas!

        Tuollaista hourulan lurjusta inhotaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista hourulan lurjusta inhotaan.

        Tykkäät kuitenkin?


    • Anonyymi

      Ihan näin sivusta, olen kirjoittanut tuolla laestaadiolais palstalla pelkästään, mutta tämä saalemin pastori ko kysyy teiltä pelkästään uskotteko te Jeesukseen Kristukseen!

      Miksi ette tunnusta suoraan että uskotte?

      Kyllä minä ainakin uskon että Jeesus on Kristus ja maailman Vapahtaja, en minäkään tiedä millä asialla tämä pastori rehellisesti sanottuna on, mutta en minäkään huomaa että kovin moni teistä tunnustaa uskoa Jeesukseen Kristukseen!

      • Anonyymi

        Tosi sivusta joo.


      • Anonyymi

        Jatkan hieman, sen verran kuitenkin nuhtelen saalemin pastoria että kirjoitettu on, "kuinka monta kertaa pitää minun veljelleni anteeksi antaman onko 7ssä kylliksi, mutta Jeesus vastaa että 77×7!"

        Ei siis armon ovi ole koskaan kiinni katuvalle syntiselle!


        Mitä Paavali sitten tarkoittaa?

        Ehkä hän tarkoittaa minä luulen niitä jotka ehdoin tahdoin hylkäävät elävän kristillisyyden sydämeltään ehdollisia syntejä, mutta se on eri asia, jos saatana eli sielunvihollinen saa pettää ja langettaa syntiin, kukaan meistä ei ole synnitön. Ja sellainen sielunvihollisen pettämäksi tullut jos hän katuu niin hän saa vielä käydä armo istuimen tykö, en nyt tarkoita pedofiileja kuitenkaan, jokainen ymmärtää kyllä mitä on jokapäiväinen synti joka meissä asuu kuin ehdollinen synti joka on lankeemus. Ja lankeemus tarkoittaa lankeemusta pois uskosta!

        Ja se on vaarallinen tila kun on langennut! Miksi se on vaarallinen?

        Koska uskoa ei voi itse ottaa takaisin, ainoastaan jos Jumala sen vielä armossaan antaa!

        Mutta se perisynti joka lihassa asuu joka ei ole lankeemus, niin se annetaan 77×7 anteeksi, anteeksi pyytävälle, mutta se ei koske ehdollisia syntejä, pedofiili ei saa 77×7 syntejä anteeksi! Se koskee ainoastaan niitä syntejä jotka eivät ole ehdollisia. Ne lukee raamatussa jotka ovat ehdolliset synnit mm salavuoteus, murha jne...

        Esimerkiksi puolisoiden välillä voi tulla riitaa ja sen saa kyllä anteeksi ei se ole ehdollinen synti, joka uskon pois ottaa, jos siitä anteeksi pyytää, mutta salavuoteus on ehdollinen synti ja sellainen on uskon hyljännyt ja mennyt haaksirikkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi sivusta joo.

        No vl palsta on iha eri maailma ku pelkkä lesta palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan hieman, sen verran kuitenkin nuhtelen saalemin pastoria että kirjoitettu on, "kuinka monta kertaa pitää minun veljelleni anteeksi antaman onko 7ssä kylliksi, mutta Jeesus vastaa että 77×7!"

        Ei siis armon ovi ole koskaan kiinni katuvalle syntiselle!


        Mitä Paavali sitten tarkoittaa?

        Ehkä hän tarkoittaa minä luulen niitä jotka ehdoin tahdoin hylkäävät elävän kristillisyyden sydämeltään ehdollisia syntejä, mutta se on eri asia, jos saatana eli sielunvihollinen saa pettää ja langettaa syntiin, kukaan meistä ei ole synnitön. Ja sellainen sielunvihollisen pettämäksi tullut jos hän katuu niin hän saa vielä käydä armo istuimen tykö, en nyt tarkoita pedofiileja kuitenkaan, jokainen ymmärtää kyllä mitä on jokapäiväinen synti joka meissä asuu kuin ehdollinen synti joka on lankeemus. Ja lankeemus tarkoittaa lankeemusta pois uskosta!

        Ja se on vaarallinen tila kun on langennut! Miksi se on vaarallinen?

        Koska uskoa ei voi itse ottaa takaisin, ainoastaan jos Jumala sen vielä armossaan antaa!

        Mutta se perisynti joka lihassa asuu joka ei ole lankeemus, niin se annetaan 77×7 anteeksi, anteeksi pyytävälle, mutta se ei koske ehdollisia syntejä, pedofiili ei saa 77×7 syntejä anteeksi! Se koskee ainoastaan niitä syntejä jotka eivät ole ehdollisia. Ne lukee raamatussa jotka ovat ehdolliset synnit mm salavuoteus, murha jne...

        Esimerkiksi puolisoiden välillä voi tulla riitaa ja sen saa kyllä anteeksi ei se ole ehdollinen synti, joka uskon pois ottaa, jos siitä anteeksi pyytää, mutta salavuoteus on ehdollinen synti ja sellainen on uskon hyljännyt ja mennyt haaksirikkoon!

        Mutta en minä tänne enempää kirjoita tuli johdatuksella. Jatkan tuolla lesta palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan hieman, sen verran kuitenkin nuhtelen saalemin pastoria että kirjoitettu on, "kuinka monta kertaa pitää minun veljelleni anteeksi antaman onko 7ssä kylliksi, mutta Jeesus vastaa että 77×7!"

        Ei siis armon ovi ole koskaan kiinni katuvalle syntiselle!


        Mitä Paavali sitten tarkoittaa?

        Ehkä hän tarkoittaa minä luulen niitä jotka ehdoin tahdoin hylkäävät elävän kristillisyyden sydämeltään ehdollisia syntejä, mutta se on eri asia, jos saatana eli sielunvihollinen saa pettää ja langettaa syntiin, kukaan meistä ei ole synnitön. Ja sellainen sielunvihollisen pettämäksi tullut jos hän katuu niin hän saa vielä käydä armo istuimen tykö, en nyt tarkoita pedofiileja kuitenkaan, jokainen ymmärtää kyllä mitä on jokapäiväinen synti joka meissä asuu kuin ehdollinen synti joka on lankeemus. Ja lankeemus tarkoittaa lankeemusta pois uskosta!

        Ja se on vaarallinen tila kun on langennut! Miksi se on vaarallinen?

        Koska uskoa ei voi itse ottaa takaisin, ainoastaan jos Jumala sen vielä armossaan antaa!

        Mutta se perisynti joka lihassa asuu joka ei ole lankeemus, niin se annetaan 77×7 anteeksi, anteeksi pyytävälle, mutta se ei koske ehdollisia syntejä, pedofiili ei saa 77×7 syntejä anteeksi! Se koskee ainoastaan niitä syntejä jotka eivät ole ehdollisia. Ne lukee raamatussa jotka ovat ehdolliset synnit mm salavuoteus, murha jne...

        Esimerkiksi puolisoiden välillä voi tulla riitaa ja sen saa kyllä anteeksi ei se ole ehdollinen synti, joka uskon pois ottaa, jos siitä anteeksi pyytää, mutta salavuoteus on ehdollinen synti ja sellainen on uskon hyljännyt ja mennyt haaksirikkoon!

        Tän asian voisi sanoa näin: aina katuva saa synnit anteeksi. Hengen pilkasta ei kuitenkaan saa koskaan tuntoa.


      • Anonyymi

        "Miksi ette tunnusta suoraan että uskotte?"

        Pastori sanoo hyvin tietävänsä mihin VL uskovat. Hän tahtoo vain viisaudellaan todistaa ettei uskomme ole oikeaa... siksi ei kannata lähtä siihen väittelyyn ettei usko mene.. :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ette tunnusta suoraan että uskotte?"

        Pastori sanoo hyvin tietävänsä mihin VL uskovat. Hän tahtoo vain viisaudellaan todistaa ettei uskomme ole oikeaa... siksi ei kannata lähtä siihen väittelyyn ettei usko mene.. :-)

        Sen verran mitä olen seurannut kinasteluanne, usko Jeesukseen on teille joku kammotus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran mitä olen seurannut kinasteluanne, usko Jeesukseen on teille joku kammotus.

        Höpö. Tosin Jeesuksen tunnustaminen ei ole muuta kuin vain me uskon tunnustamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö. Tosin Jeesuksen tunnustaminen ei ole muuta kuin vain me uskon tunnustamista.

        Ei, saatana ei voi tunnustaa sitä ääneen se on niin voimakas Jumalan työ ihmisessä, usko Jeesukseen Kristukseen maailman vapahtajana! Saatana ei koskaan sano sitä ääneen, kaarrellen ja kierrellen kyllä mutta ei suoraan, saamme uskoa yms yms mutta mihin? Mihin he uskovat, sanokaa nyt hyvänen aika yksikin tämän palstan VL ääneen että minä tunnustan Jumalan ja ihmisten edessä Jeesuksen Kristuksen maailman Vapahtajaksi, kunnian Herraksi ja iankaikkiseksi lunastuksen sinetiksi armoistuimeksi ja oveksi taivaan valtakuntaan!

        Sen verran oli pakko vielä kirjoittaa, menen takaisin laestaadiolais palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, saatana ei voi tunnustaa sitä ääneen se on niin voimakas Jumalan työ ihmisessä, usko Jeesukseen Kristukseen maailman vapahtajana! Saatana ei koskaan sano sitä ääneen, kaarrellen ja kierrellen kyllä mutta ei suoraan, saamme uskoa yms yms mutta mihin? Mihin he uskovat, sanokaa nyt hyvänen aika yksikin tämän palstan VL ääneen että minä tunnustan Jumalan ja ihmisten edessä Jeesuksen Kristuksen maailman Vapahtajaksi, kunnian Herraksi ja iankaikkiseksi lunastuksen sinetiksi armoistuimeksi ja oveksi taivaan valtakuntaan!

        Sen verran oli pakko vielä kirjoittaa, menen takaisin laestaadiolais palstalla.

        Tosin sen minä vielä sano, sinä joka uskon tunnustat, älä suinkaan ajattele että Jeesus Kristus olisi pahuuden peite, vaan iankaikkinen elämä niille Jotka ovesta sisälle käyneet ovat, se tosin on syntisenä, mutta sen oven toisella puolen on kaita elämän tie joka on suora!

        Se ei ole oikein pois poiketa vanhurskauden tekemisestä, ei niin että me täydelliset olisimme, mutta emme kuitenkaan noudattaen tämän maailman katoavaa himoa ja kunniaa!

        Sen tähden Jeesus sanookin, etten minä tullut laista päästämään vaan lakia täyttämään, ettei Jeesus suinkaan ole pahuuden peite, vaan ainoastaan armo laista poikenneille!

        Mutta älä enään poikkee, kun sinä armahdettu olet!

        Ehdollisiin synteihin, tehden niin Kristuksen ristin työn turhaksi, että hän on lain tähden kuollut, että lain kirous pois otettaisiin meidän päältä, miksi siis vielä lain rikkoisimme sen jälkeen kun liiton veren kautta siihen palanneet olemme tehden turhaksi sen minkä Kristus täytti?

        Sillä Kristus Jeesus on lain täyttänyt ja antanut anteeksi meidän rikkomuksemme ja ylitsekäymisemme että me lain tuomiosta armahdetuksi tulisimme, emme lain rikkojiksi vaan kuuliaisiksi jälleen Jumalalle Kristuksen kautta ja hänen verensä kautta joka on syntien anteeksi antamus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, saatana ei voi tunnustaa sitä ääneen se on niin voimakas Jumalan työ ihmisessä, usko Jeesukseen Kristukseen maailman vapahtajana! Saatana ei koskaan sano sitä ääneen, kaarrellen ja kierrellen kyllä mutta ei suoraan, saamme uskoa yms yms mutta mihin? Mihin he uskovat, sanokaa nyt hyvänen aika yksikin tämän palstan VL ääneen että minä tunnustan Jumalan ja ihmisten edessä Jeesuksen Kristuksen maailman Vapahtajaksi, kunnian Herraksi ja iankaikkiseksi lunastuksen sinetiksi armoistuimeksi ja oveksi taivaan valtakuntaan!

        Sen verran oli pakko vielä kirjoittaa, menen takaisin laestaadiolais palstalla.

        Saanko kysyä mitä virkaa tuollaisella tunnustamisella on jos ei edes uskalla esiintyä omalla nimellä palstalaisten edessä. Sekö on muka Jeesuksen tunnustamista ihmisten edessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, saatana ei voi tunnustaa sitä ääneen se on niin voimakas Jumalan työ ihmisessä, usko Jeesukseen Kristukseen maailman vapahtajana! Saatana ei koskaan sano sitä ääneen, kaarrellen ja kierrellen kyllä mutta ei suoraan, saamme uskoa yms yms mutta mihin? Mihin he uskovat, sanokaa nyt hyvänen aika yksikin tämän palstan VL ääneen että minä tunnustan Jumalan ja ihmisten edessä Jeesuksen Kristuksen maailman Vapahtajaksi, kunnian Herraksi ja iankaikkiseksi lunastuksen sinetiksi armoistuimeksi ja oveksi taivaan valtakuntaan!

        Sen verran oli pakko vielä kirjoittaa, menen takaisin laestaadiolais palstalla.

        Oletko ollut saatanan kanssa tekemisissä, kun tunnet sen noin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, saatana ei voi tunnustaa sitä ääneen se on niin voimakas Jumalan työ ihmisessä, usko Jeesukseen Kristukseen maailman vapahtajana! Saatana ei koskaan sano sitä ääneen, kaarrellen ja kierrellen kyllä mutta ei suoraan, saamme uskoa yms yms mutta mihin? Mihin he uskovat, sanokaa nyt hyvänen aika yksikin tämän palstan VL ääneen että minä tunnustan Jumalan ja ihmisten edessä Jeesuksen Kristuksen maailman Vapahtajaksi, kunnian Herraksi ja iankaikkiseksi lunastuksen sinetiksi armoistuimeksi ja oveksi taivaan valtakuntaan!

        Sen verran oli pakko vielä kirjoittaa, menen takaisin laestaadiolais palstalla.

        Tässä on sinullekin riittävästi.
        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.
        Sun kaltaiset Herra, Herra hoilottajat ovat Jeesukselle tuntemattomia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan hieman, sen verran kuitenkin nuhtelen saalemin pastoria että kirjoitettu on, "kuinka monta kertaa pitää minun veljelleni anteeksi antaman onko 7ssä kylliksi, mutta Jeesus vastaa että 77×7!"

        Ei siis armon ovi ole koskaan kiinni katuvalle syntiselle!


        Mitä Paavali sitten tarkoittaa?

        Ehkä hän tarkoittaa minä luulen niitä jotka ehdoin tahdoin hylkäävät elävän kristillisyyden sydämeltään ehdollisia syntejä, mutta se on eri asia, jos saatana eli sielunvihollinen saa pettää ja langettaa syntiin, kukaan meistä ei ole synnitön. Ja sellainen sielunvihollisen pettämäksi tullut jos hän katuu niin hän saa vielä käydä armo istuimen tykö, en nyt tarkoita pedofiileja kuitenkaan, jokainen ymmärtää kyllä mitä on jokapäiväinen synti joka meissä asuu kuin ehdollinen synti joka on lankeemus. Ja lankeemus tarkoittaa lankeemusta pois uskosta!

        Ja se on vaarallinen tila kun on langennut! Miksi se on vaarallinen?

        Koska uskoa ei voi itse ottaa takaisin, ainoastaan jos Jumala sen vielä armossaan antaa!

        Mutta se perisynti joka lihassa asuu joka ei ole lankeemus, niin se annetaan 77×7 anteeksi, anteeksi pyytävälle, mutta se ei koske ehdollisia syntejä, pedofiili ei saa 77×7 syntejä anteeksi! Se koskee ainoastaan niitä syntejä jotka eivät ole ehdollisia. Ne lukee raamatussa jotka ovat ehdolliset synnit mm salavuoteus, murha jne...

        Esimerkiksi puolisoiden välillä voi tulla riitaa ja sen saa kyllä anteeksi ei se ole ehdollinen synti, joka uskon pois ottaa, jos siitä anteeksi pyytää, mutta salavuoteus on ehdollinen synti ja sellainen on uskon hyljännyt ja mennyt haaksirikkoon!

        Huomioi se, ettei Jeesus käsitellyt 77 x 7;ää syntinä, vaan ihmisen välisinä kinasteluina.
        Synnillä on aina nimi, ja niitä on Jumala antanut Siinailla yhteensä 618 kappaletta Moosekselle, jotka on luettavissa 2 ja 5 Mooseksen kirjoista, niitä ei Jeesus koskaan vähätellyt, mutta mm SRK ei edes tiedä, missä kohti Raamattua ne on kirjattu ylös.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tän asian voisi sanoa näin: aina katuva saa synnit anteeksi. Hengen pilkasta ei kuitenkaan saa koskaan tuntoa.

        Saako pedofilian aina ja toistuvasti ja keneltä?
        Jeesus sanoo heitä, joita on tuhansia Velluja: Matt. 18:6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Te hyväkkäät vielä salailette niitä, ja viimeinen paljastus on taas Lahkon huipulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ette tunnusta suoraan että uskotte?"

        Pastori sanoo hyvin tietävänsä mihin VL uskovat. Hän tahtoo vain viisaudellaan todistaa ettei uskomme ole oikeaa... siksi ei kannata lähtä siihen väittelyyn ettei usko mene.. :-)

        Niinhän se on, se on teillä vain hiuskarvan varassa, Kristityllä sitä ei hetkauta mikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran mitä olen seurannut kinasteluanne, usko Jeesukseen on teille joku kammotus.

        Valettavasti se on meillä paha, hoitoja on olemassa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Saako pedofilian aina ja toistuvasti ja keneltä?
        Jeesus sanoo heitä, joita on tuhansia Velluja: Matt. 18:6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Te hyväkkäät vielä salailette niitä, ja viimeinen paljastus on taas Lahkon huipulta.

        Huomasitko kohdan "jotka uskovat minuun". Pitäiskö ne upottaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosin sen minä vielä sano, sinä joka uskon tunnustat, älä suinkaan ajattele että Jeesus Kristus olisi pahuuden peite, vaan iankaikkinen elämä niille Jotka ovesta sisälle käyneet ovat, se tosin on syntisenä, mutta sen oven toisella puolen on kaita elämän tie joka on suora!

        Se ei ole oikein pois poiketa vanhurskauden tekemisestä, ei niin että me täydelliset olisimme, mutta emme kuitenkaan noudattaen tämän maailman katoavaa himoa ja kunniaa!

        Sen tähden Jeesus sanookin, etten minä tullut laista päästämään vaan lakia täyttämään, ettei Jeesus suinkaan ole pahuuden peite, vaan ainoastaan armo laista poikenneille!

        Mutta älä enään poikkee, kun sinä armahdettu olet!

        Ehdollisiin synteihin, tehden niin Kristuksen ristin työn turhaksi, että hän on lain tähden kuollut, että lain kirous pois otettaisiin meidän päältä, miksi siis vielä lain rikkoisimme sen jälkeen kun liiton veren kautta siihen palanneet olemme tehden turhaksi sen minkä Kristus täytti?

        Sillä Kristus Jeesus on lain täyttänyt ja antanut anteeksi meidän rikkomuksemme ja ylitsekäymisemme että me lain tuomiosta armahdetuksi tulisimme, emme lain rikkojiksi vaan kuuliaisiksi jälleen Jumalalle Kristuksen kautta ja hänen verensä kautta joka on syntien anteeksi antamus!

        Mikä on ehdollinen synti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ollut saatanan kanssa tekemisissä, kun tunnet sen noin hyvin.

        Kyllä meillä seuroissa, laskin kerran, saatana mainittiin pari kertaa enemmän, jopa kolme, mitä Jeesus.
        Kirkossa se on toisinpäin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Saako pedofilian aina ja toistuvasti ja keneltä?
        Jeesus sanoo heitä, joita on tuhansia Velluja: Matt. 18:6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Te hyväkkäät vielä salailette niitä, ja viimeinen paljastus on taas Lahkon huipulta.

        Näin: aina saarnataan anteeksi, mutta eipä siitä hyötyä jos ei ole Jumalan mielen mukainen murhe ja katumus.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niinhän se on, se on teillä vain hiuskarvan varassa, Kristityllä sitä ei hetkauta mikään.

        Aamen. Olet ihan oikeassa. Tästä syystä sekä oikean että vasemman jonossa olevat ovat yllättyneitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomasitko kohdan "jotka uskovat minuun". Pitäiskö ne upottaa?

        Tehän pidätte lapsia uskovina.
        Puolustatko näitä pedofiilejä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aamen. Olet ihan oikeassa. Tästä syystä sekä oikean että vasemman jonossa olevat ovat yllättyneitä.

        Näin on, mutta vain oikeassa Jonossa on tuomio Palkkatuomio, eli Pyhiä Jeesuksen ihmisiä.
        Hän pelastaa vain omansa, ei muiden omia, siksi Hän Häätää ne pois, ja ei tunne heitä. omikseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin: aina saarnataan anteeksi, mutta eipä siitä hyötyä jos ei ole Jumalan mielen mukainen murhe ja katumus.

        Jumalalla asiaan ei ole sijaa, vaan ;Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

        Ja poika ei armahda juuri heitä, itse on sen ilmoittanut, kuten yllä mainitsin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Näin on, mutta vain oikeassa Jonossa on tuomio Palkkatuomio, eli Pyhiä Jeesuksen ihmisiä.
        Hän pelastaa vain omansa, ei muiden omia, siksi Hän Häätää ne pois, ja ei tunne heitä. omikseen.

        Hyvä ettei ollakaan samassa jonossa. Noi lupaukset kun eivät tunnu pitävän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ettei ollakaan samassa jonossa. Noi lupaukset kun eivät tunnu pitävän.

        Hienoa, sen tunnistaminen on Pyhää rohkeutta Jeesuksessa.
        Suun tunnustus on tärkeä asia.
        Hyvää Joulua Sinulle.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jumalalla asiaan ei ole sijaa, vaan ;Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

        Ja poika ei armahda juuri heitä, itse on sen ilmoittanut, kuten yllä mainitsin.

        😁 Onko siis niin että Isä meidän rukous on vain juutalaisille tarkoitettu?

        Matt 6:15 Vaan jollette anteeksi anna ihmisille heidän rikoksiansa, niin ei myös teidän Isänne anteeksi anna teidän rikoksianne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        😁 Onko siis niin että Isä meidän rukous on vain juutalaisille tarkoitettu?

        Matt 6:15 Vaan jollette anteeksi anna ihmisille heidän rikoksiansa, niin ei myös teidän Isänne anteeksi anna teidän rikoksianne.

        Raamattu ei tunne sitä, mutta se oli Liittojen väli ajan tuote, opetus Johannes kastajalta omille opetuslapsilleen.

        Tuosta Matt 6 luvusta on selvempi käännös; 15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
        Se ei liity syntiin mitenkään, vaan ihmisten kesken oleviin kahnauksiin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Raamattu ei tunne sitä, mutta se oli Liittojen väli ajan tuote, opetus Johannes kastajalta omille opetuslapsilleen.

        Tuosta Matt 6 luvusta on selvempi käännös; 15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
        Se ei liity syntiin mitenkään, vaan ihmisten kesken oleviin kahnauksiin.

        Kristus opetti Herran rukouksen opetuslapsilleen. (Isä meidän....anna meille meidän syntimme anteeksi...)

        Katsos,

        17. Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.

        Vaikka onkin kyse kahnauksista (käskyt 8-10 )
        niin rikot Jumalan lakia ja tahtoa vastaan, koska kaikki laki ja profeetta sisältyy rakkauden kaksoiskäskyyn.

        Rakastan Jumalaa koko sydämestä ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.

        En millään haluaisi uskoa että ihminen voi olla niin pimeä kuin sinä olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristus opetti Herran rukouksen opetuslapsilleen. (Isä meidän....anna meille meidän syntimme anteeksi...)

        Katsos,

        17. Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.

        Vaikka onkin kyse kahnauksista (käskyt 8-10 )
        niin rikot Jumalan lakia ja tahtoa vastaan, koska kaikki laki ja profeetta sisältyy rakkauden kaksoiskäskyyn.

        Rakastan Jumalaa koko sydämestä ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.

        En millään haluaisi uskoa että ihminen voi olla niin pimeä kuin sinä olet.

        Käskyjä on 618 kappaletta Raamatussa.

        Jeesuksen uusi Rakkauden kaksoiskäsky on aivan eri asia, Ristin työ siirsi käskyt sivuun, Jeesuksen seuraajilta, muilta ei.
        Se ei ole mikään automaatti.

        Kysymys Ns Isä meidän rukouksesta, on Johanneksen kehittämä, mutta siinä olet oikeassa, että Jeesus opetti sen omilleen. Olisi hyvä, kun laittaisit tueksi otteita Kirjasta.
        Näyttää, että olet kiinnostunut totuudesta,

        Sitten tuo jae, joka kuuluu keskusteluun. Luuk. 11:1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan."

        Tuohon aikaan Johannes, Jeesusta hieman vanhempi serkku, oli jo mestattu ja Hänen opetuslapsia oli siirtynyt Jeesuksen porukkaan.

        Joten; Luuk. 11:1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIINKUIN JOHANNES OPETTI opetti opetuslapsiaan."

        Johanneksen aikaan, elettiin vielä Lain aikaa, siksi pyyntö kohdistui Isään Jumalaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Käskyjä on 618 kappaletta Raamatussa.

        Jeesuksen uusi Rakkauden kaksoiskäsky on aivan eri asia, Ristin työ siirsi käskyt sivuun, Jeesuksen seuraajilta, muilta ei.
        Se ei ole mikään automaatti.

        Kysymys Ns Isä meidän rukouksesta, on Johanneksen kehittämä, mutta siinä olet oikeassa, että Jeesus opetti sen omilleen. Olisi hyvä, kun laittaisit tueksi otteita Kirjasta.
        Näyttää, että olet kiinnostunut totuudesta,

        Sitten tuo jae, joka kuuluu keskusteluun. Luuk. 11:1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan."

        Tuohon aikaan Johannes, Jeesusta hieman vanhempi serkku, oli jo mestattu ja Hänen opetuslapsia oli siirtynyt Jeesuksen porukkaan.

        Joten; Luuk. 11:1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIINKUIN JOHANNES OPETTI opetti opetuslapsiaan."

        Johanneksen aikaan, elettiin vielä Lain aikaa, siksi pyyntö kohdistui Isään Jumalaan.

        Laita Raamatun paikka, missä kerrotaan, että rukous pitää kohdistaa Jeesukselle.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Käskyjä on 618 kappaletta Raamatussa.

        Jeesuksen uusi Rakkauden kaksoiskäsky on aivan eri asia, Ristin työ siirsi käskyt sivuun, Jeesuksen seuraajilta, muilta ei.
        Se ei ole mikään automaatti.

        Kysymys Ns Isä meidän rukouksesta, on Johanneksen kehittämä, mutta siinä olet oikeassa, että Jeesus opetti sen omilleen. Olisi hyvä, kun laittaisit tueksi otteita Kirjasta.
        Näyttää, että olet kiinnostunut totuudesta,

        Sitten tuo jae, joka kuuluu keskusteluun. Luuk. 11:1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan."

        Tuohon aikaan Johannes, Jeesusta hieman vanhempi serkku, oli jo mestattu ja Hänen opetuslapsia oli siirtynyt Jeesuksen porukkaan.

        Joten; Luuk. 11:1 Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIINKUIN JOHANNES OPETTI opetti opetuslapsiaan."

        Johanneksen aikaan, elettiin vielä Lain aikaa, siksi pyyntö kohdistui Isään Jumalaan.

        "Ristin työ siirsi käskyt sivuun, Jeesuksen seuraajilta, muilta ei."

        Tämä selittääkin paljon käytöstäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ristin työ siirsi käskyt sivuun, Jeesuksen seuraajilta, muilta ei."

        Tämä selittääkin paljon käytöstäsi.

        Äläpä mollaa Pinnaa, hän osaa hämmästyttävän oivaltavasti tiivistää totuuden yhteen lyhyeen lauseeseen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laita Raamatun paikka, missä kerrotaan, että rukous pitää kohdistaa Jeesukselle.

        Oi te ymmärtämättömät vellut,! Sormeni syyhyävät vastata tähän, mutta antaa Pinnan täräyttää tyrmäysiskunsa sielunvihollisen leukaan! Hänellehän kysymys oli osoitettukin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valettavasti se on meillä paha, hoitoja on olemassa.

        Espoossa hoidettiin vl-teologi vetämä Raamattupiiri liian Kristuskeskeisenä. Miehet mustissa ,Oulusta lensivät paikalle. Luultavasti nahkasiivillään 😅


      • pinnasänky kirjoitti:

        Huomioi se, ettei Jeesus käsitellyt 77 x 7;ää syntinä, vaan ihmisen välisinä kinasteluina.
        Synnillä on aina nimi, ja niitä on Jumala antanut Siinailla yhteensä 618 kappaletta Moosekselle, jotka on luettavissa 2 ja 5 Mooseksen kirjoista, niitä ei Jeesus koskaan vähätellyt, mutta mm SRK ei edes tiedä, missä kohti Raamattua ne on kirjattu ylös.

        Hyvin vastattu!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on sinullekin riittävästi.
        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.
        Sun kaltaiset Herra, Herra hoilottajat ovat Jeesukselle tuntemattomia.

        Olisit voinut vastata tuohon:Uskon Jeesukseen, mutta sisälläsi oleva riivaaja estää sen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ette tunnusta suoraan että uskotte?"

        Pastori sanoo hyvin tietävänsä mihin VL uskovat. Hän tahtoo vain viisaudellaan todistaa ettei uskomme ole oikeaa... siksi ei kannata lähtä siihen väittelyyn ettei usko mene.. :-)

        En tiedä mihin te vellut uskotte,-siksi kysyn sitä toistuvasti!

        Vaikuttaa että uskotte uskoonne ja uskonne on teille taika. Suomeksi sanottuna taikausko.

        Vl-taikausko on epäusko Jeesusta kohtaan ja se epäusko johtaa KADOTUKSEEN!

        Minä en teitä tuomitse, -vaan se sana ,jonka Jeesus on puhunut, tulee kohtaloksenne!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan hieman, sen verran kuitenkin nuhtelen saalemin pastoria että kirjoitettu on, "kuinka monta kertaa pitää minun veljelleni anteeksi antaman onko 7ssä kylliksi, mutta Jeesus vastaa että 77×7!"

        Ei siis armon ovi ole koskaan kiinni katuvalle syntiselle!


        Mitä Paavali sitten tarkoittaa?

        Ehkä hän tarkoittaa minä luulen niitä jotka ehdoin tahdoin hylkäävät elävän kristillisyyden sydämeltään ehdollisia syntejä, mutta se on eri asia, jos saatana eli sielunvihollinen saa pettää ja langettaa syntiin, kukaan meistä ei ole synnitön. Ja sellainen sielunvihollisen pettämäksi tullut jos hän katuu niin hän saa vielä käydä armo istuimen tykö, en nyt tarkoita pedofiileja kuitenkaan, jokainen ymmärtää kyllä mitä on jokapäiväinen synti joka meissä asuu kuin ehdollinen synti joka on lankeemus. Ja lankeemus tarkoittaa lankeemusta pois uskosta!

        Ja se on vaarallinen tila kun on langennut! Miksi se on vaarallinen?

        Koska uskoa ei voi itse ottaa takaisin, ainoastaan jos Jumala sen vielä armossaan antaa!

        Mutta se perisynti joka lihassa asuu joka ei ole lankeemus, niin se annetaan 77×7 anteeksi, anteeksi pyytävälle, mutta se ei koske ehdollisia syntejä, pedofiili ei saa 77×7 syntejä anteeksi! Se koskee ainoastaan niitä syntejä jotka eivät ole ehdollisia. Ne lukee raamatussa jotka ovat ehdolliset synnit mm salavuoteus, murha jne...

        Esimerkiksi puolisoiden välillä voi tulla riitaa ja sen saa kyllä anteeksi ei se ole ehdollinen synti, joka uskon pois ottaa, jos siitä anteeksi pyytää, mutta salavuoteus on ehdollinen synti ja sellainen on uskon hyljännyt ja mennyt haaksirikkoon!

        Pinna vastasin tuohon jo hyvin-ja tyhjentävästi!

        Minäkin haluaisin tietää mikä on ehdollinen synti!?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En tiedä mihin te vellut uskotte,-siksi kysyn sitä toistuvasti!

        Vaikuttaa että uskotte uskoonne ja uskonne on teille taika. Suomeksi sanottuna taikausko.

        Vl-taikausko on epäusko Jeesusta kohtaan ja se epäusko johtaa KADOTUKSEEN!

        Minä en teitä tuomitse, -vaan se sana ,jonka Jeesus on puhunut, tulee kohtaloksenne!

        Hourulan ukko epätoivoisena.


      • Hyvä ja oikea kysymys sinulta!

        Et tiedä millä asialla olen? Jos luet kirjoituksiamme niin sinun pitäisi ymmärtää, että Jeesuksen asialla olemme,-Pinna ja minä. Jos sen seurauksena vl-lahko kaatuu,-niin tuskinpa murheen kyyneliä sen johdosta vuodatamme!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hourulan ukko epätoivoisena.

        Älä vaivu epätoivoon.

        Hyvää Joulun aikaa sinne Hourulaankin!


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Älä vaivu epätoivoon.

        Hyvää Joulun aikaa sinne Hourulaankin!

        Miksi et jätä Velluja rauhaan? Onko se sinulta pois jos Vellu menee helvettiin? Sitä paitsi Vellut ovat jo tottuneet katselemaan liikkuvaa kuvaa tietokoneelta. Ja heidän lukumääränsäkin taitaa olla laskusuunnassa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En tiedä mihin te vellut uskotte,-siksi kysyn sitä toistuvasti!

        Vaikuttaa että uskotte uskoonne ja uskonne on teille taika. Suomeksi sanottuna taikausko.

        Vl-taikausko on epäusko Jeesusta kohtaan ja se epäusko johtaa KADOTUKSEEN!

        Minä en teitä tuomitse, -vaan se sana ,jonka Jeesus on puhunut, tulee kohtaloksenne!

        Ai et tiedä... ok selvä. Minä uskon Jeesukseen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Pinna vastasin tuohon jo hyvin-ja tyhjentävästi!

        Minäkin haluaisin tietää mikä on ehdollinen synti!?

        No mm apostoleilla tuli riitaa keskenään se on luettavissa jostakin apt 15 luvussa tai jälkeen, että he riitelivät keskenään kovin, se on siis synti, mutta ei kuolemaan, ei he menettäneet uskoa siitä! Mutta jos he olisivat alkaneet esimerkiksi homoilemaan keskenään niin se on kuolemaan. En minä siihen osaa rajaa vetää, mutta on syntejä jotka saa anteeksi jos katuu ja pyytää anteeksi, mutta sitten on syntejä joita ei saa enään anteeksi että ne kerran jo anteeksi saanut on ja uudestaan niihin lankee niin kuin Pyhä apostoli Pietari niin kauniisti kirjoittaa että " Pesty sika rypee rapakossa jälleen!"

        Siksi minä puhun teille laista siis lestaadiolaisille, että he jättäisivät sikailunsa ja tulisivat tuntemaan totisen Jumalan, ei ansion vaan armon kautta, vaan ei armo ole pahuuden, jos se mahdollista olisi, niin tietenkin me opettaisimme että älkää yhtään syntiä tehkö mutta se on mahdotonta olla täysin synnitön, mutta ei kaikki synnit ole kuolemaan se on kirjoitettu niin.

        Mutta se ei tarkoita sitä että syntiä saisi tehdä, vaan se tarkoittaa sitä, että osa synneistä mahdollista saada uudestaan ja uudestaan anteeksi, mutta kaikkia syntejä ei saa anteeksi uudestaan että se on tehdä Kristuksesta pahuuden peite. Mutta minulla ei ole siihen lahjaa vetää rajaa, mitkä ovat nämä synnit jotka eivät ole suoraan kuolemaan, jos niistä vielä katumisen armon saa.

        Mutta lapsellisesti ajateltuna voisin sanoa oman ajatuksen että ehdolliset synnit ovat julki synnit kuin ovat huoruus, haureus, (lihan himo), juopumus, yleinsyönti, jne...

        Mutta en minä niistä synneistä tiedä jotka eivät ole suoraan kuolemaan, mutta nekin ovat kuolemaan jos ei niistä saa katumisen armoa.

        Eli on syntejä jotka ovat suoraan kuolemaan esim salavuoteus,

        Mutta esimerkiksi hetken närkästys ei ole suoraan kuolemaan, vasta sitten jos en kadu ja tee parannusta siitä, silloin siitä tulee vasta kuoleman synti.

        Sitä tarkoittaa ehdollinen synti, se on suoraan kuolemaan, siinä ei ole mitään takaportteja jos kadun yms vaan se on heti hengellinen kuolema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai et tiedä... ok selvä. Minä uskon Jeesukseen.

        Käy sanoo se jollekin VL sananpalvelijalle ja tule kertomaan tänne mitä sinulle vastattiin?

        Jooko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laita Raamatun paikka, missä kerrotaan, että rukous pitää kohdistaa Jeesukselle.

        Ajattele nyt loogisesti, kumpaa rukoilet, Kaikkivaltiasta Messiasta joka on vuorovaikutuksessa Ihmisiin, vai salattua Jumalaa.

        Päätele siitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ristin työ siirsi käskyt sivuun, Jeesuksen seuraajilta, muilta ei."

        Tämä selittääkin paljon käytöstäsi.

        Niin selvittää, vastaa Kristityn Pyhyyttä.
        Kaikki ei sitä tajua.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Pinna vastasin tuohon jo hyvin-ja tyhjentävästi!

        Minäkin haluaisin tietää mikä on ehdollinen synti!?

        Synti on enemmänkin siinä, ettei tajua sen anteeksiantamusta, ja mennään vain joukon jatkona, tuntematta Kristuksen uhrityötä; Luuk. 22:19 Sitten hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."

        Toinen; 1. Kor. 11:25 Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."
        Jossa on jo synti, eli elää vanhan liiton, Oonan aikaa mm.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ajattele nyt loogisesti, kumpaa rukoilet, Kaikkivaltiasta Messiasta joka on vuorovaikutuksessa Ihmisiin, vai salattua Jumalaa.

        Päätele siitä.

        Et siis löytänyt. Mieti s euraavia Raamatun kohtia.
        Apt.4:
        23 Vapaaksi päästyään Pietari ja Johannes menivät omiensa luo ja kertoivat, mitä ylipapit ja kansan vanhimmat olivat heille sanoneet.
        24 Sen kuultuaan kaikki alkoivat yhteen ääneen rukoilla Jumalaa. He sanoivat: "Valtias, sinä joka olet luonut taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on! [2. Moos. 20:11; Jer. 32:17]
        Apt.10:
        4 Cornelius tuijotti peloissaan enkeliä ja kysyi: "Mitä tahdot, herra?" Enkeli vastasi: "Rukouksesi ja almusi ovat uhrina nousseet Jumalan eteen, ja hän on muistanut sinut. [Hepr. 6:10]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis löytänyt. Mieti s euraavia Raamatun kohtia.
        Apt.4:
        23 Vapaaksi päästyään Pietari ja Johannes menivät omiensa luo ja kertoivat, mitä ylipapit ja kansan vanhimmat olivat heille sanoneet.
        24 Sen kuultuaan kaikki alkoivat yhteen ääneen rukoilla Jumalaa. He sanoivat: "Valtias, sinä joka olet luonut taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on! [2. Moos. 20:11; Jer. 32:17]
        Apt.10:
        4 Cornelius tuijotti peloissaan enkeliä ja kysyi: "Mitä tahdot, herra?" Enkeli vastasi: "Rukouksesi ja almusi ovat uhrina nousseet Jumalan eteen, ja hän on muistanut sinut. [Hepr. 6:10]

        Olen tutkinut ja tenttinyt Kirjaa yli 60 vuotta, joten tuo Paven kirjoitus on tuttu, mutta kerroin vain sen, mikä on tuloksellista.

        Jos ajatellaan Suomena, ja vanki hakee vankeuden keskeytystä, ei Hän sitä hae vaikka Sisäministeriltä, vaan päättävältä Henkilöltä, Presidentiltä ja asia hoituu.

        Sama on tuossa Rukouksessa. Missä Jumala on puhunut tai auttanut pakanoita, ne on Jeesuksen kaiken vallan sisässä.

        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Vahvistukset Dan. 7:14; Matt. 11:27.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olen tutkinut ja tenttinyt Kirjaa yli 60 vuotta, joten tuo Paven kirjoitus on tuttu, mutta kerroin vain sen, mikä on tuloksellista.

        Jos ajatellaan Suomena, ja vanki hakee vankeuden keskeytystä, ei Hän sitä hae vaikka Sisäministeriltä, vaan päättävältä Henkilöltä, Presidentiltä ja asia hoituu.

        Sama on tuossa Rukouksessa. Missä Jumala on puhunut tai auttanut pakanoita, ne on Jeesuksen kaiken vallan sisässä.

        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Vahvistukset Dan. 7:14; Matt. 11:27.

        Pietari ja Johannes olivat Jeesuksen opissa, joten heillä oli asiat hallussa. Sinä yrität ratsastaa tuolla kaikella vallalla ja kehittää Raamatun opetuksesta eriävän polun ,harhaisen.
        Jokainen UT:n lukenut voi todeta, että "kaikki valta" on mainittu pari kertaa, eikä kukaan apostoleista ja Jeesuksen opetuslapsista tukeudu ja vetoa siihen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olen tutkinut ja tenttinyt Kirjaa yli 60 vuotta, joten tuo Paven kirjoitus on tuttu, mutta kerroin vain sen, mikä on tuloksellista.

        Jos ajatellaan Suomena, ja vanki hakee vankeuden keskeytystä, ei Hän sitä hae vaikka Sisäministeriltä, vaan päättävältä Henkilöltä, Presidentiltä ja asia hoituu.

        Sama on tuossa Rukouksessa. Missä Jumala on puhunut tai auttanut pakanoita, ne on Jeesuksen kaiken vallan sisässä.

        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Vahvistukset Dan. 7:14; Matt. 11:27.

        On sitä Kirjaa muutkin tutkineet ja tenttineet aina tohtoriksi asti, joten et sinä mikään ylivoimainen Raamatun tuntija ole.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olen tutkinut ja tenttinyt Kirjaa yli 60 vuotta, joten tuo Paven kirjoitus on tuttu, mutta kerroin vain sen, mikä on tuloksellista.

        Jos ajatellaan Suomena, ja vanki hakee vankeuden keskeytystä, ei Hän sitä hae vaikka Sisäministeriltä, vaan päättävältä Henkilöltä, Presidentiltä ja asia hoituu.

        Sama on tuossa Rukouksessa. Missä Jumala on puhunut tai auttanut pakanoita, ne on Jeesuksen kaiken vallan sisässä.

        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Vahvistukset Dan. 7:14; Matt. 11:27.

        #Sama on tuossa Rukouksessa. Missä Jumala on puhunut tai auttanut pakanoita, ne on Jeesuksen kaiken vallan sisässä.#
        Älä viitsi höpöttää. Mitenkähän kiellät tämän jakeen.
        Room. 8:34
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! [Mark. 12:36 | Hepr. 7:25; 1. Joh. 2:1]
        Ketä Jeesus rukoilee? Jumalaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pietari ja Johannes olivat Jeesuksen opissa, joten heillä oli asiat hallussa. Sinä yrität ratsastaa tuolla kaikella vallalla ja kehittää Raamatun opetuksesta eriävän polun ,harhaisen.
        Jokainen UT:n lukenut voi todeta, että "kaikki valta" on mainittu pari kertaa, eikä kukaan apostoleista ja Jeesuksen opetuslapsista tukeudu ja vetoa siihen.

        Et ehkä ole perillä, että kun jompi kumpi Liitto, kertoo asian ja se vahvistetaan toisessa Liitos niin se on tosi ja vahvistettu.

        Jo Daniel, jota ei pystytty osoittamaan syntiin syypääksi vahvisti asian, joten ei sitä ihmiset mitätöi, Jeesuskella on kaikki valta.

        Minulla on Welluissa hyvin paljon ystäviä ja jopa fisujakin. Kerran yhden kanssa puhuttiin Jeesuksen vallasta, Hän ei voinut sitä hyväksyä ja käsittää, koska appiukko oli Rovasti??

        Annoin kuitenkin Hänen lukea kirjasta Matt 28;18 ja siinä meni ainakin puoli minuuttia, sormi kulki aina alusta loppuun, kunnes Hän nosti päänsä ja sanoi: - Niin siinä lukee, mutta meillä opetattekaan eri tavalla?

        Kyllä se on kuulemma Jumalalla.

        Miten kommentoit tätä Vl miestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai et tiedä... ok selvä. Minä uskon Jeesukseen.

        Amen! Myönnän että vastaus suorastaan yllätti minut. Vl joka tajuaa uskon olemuksen ja kohteen,- Jeesuksen,-on jo pitkällä totuuden tiellä.

        Minulla olisi tähänkin vielä paljon sanottavaa, mutta enpä sano nyt.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Et ehkä ole perillä, että kun jompi kumpi Liitto, kertoo asian ja se vahvistetaan toisessa Liitos niin se on tosi ja vahvistettu.

        Jo Daniel, jota ei pystytty osoittamaan syntiin syypääksi vahvisti asian, joten ei sitä ihmiset mitätöi, Jeesuskella on kaikki valta.

        Minulla on Welluissa hyvin paljon ystäviä ja jopa fisujakin. Kerran yhden kanssa puhuttiin Jeesuksen vallasta, Hän ei voinut sitä hyväksyä ja käsittää, koska appiukko oli Rovasti??

        Annoin kuitenkin Hänen lukea kirjasta Matt 28;18 ja siinä meni ainakin puoli minuuttia, sormi kulki aina alusta loppuun, kunnes Hän nosti päänsä ja sanoi: - Niin siinä lukee, mutta meillä opetattekaan eri tavalla?

        Kyllä se on kuulemma Jumalalla.

        Miten kommentoit tätä Vl miestä.

        Nyt keskustellaan, ketä rukoillaan. Vl:t ei ollut keskustelun aihe, enkä ole kiinnostunut sinun ja vl:ien välistä erimielisyyksistä. Mitätöit Raamatun sanomaa. On huteralla pohjalla lisätä tai ottaa pois, mitä Raamattu sanoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käy sanoo se jollekin VL sananpalvelijalle ja tule kertomaan tänne mitä sinulle vastattiin?

        Jooko?

        Sama kysymys pyöri minunkin mielessäni, mutta en uskaltanut kysyä,-koska se olisi minun sanomana näyttänyt ilkeilyltä.

        Jeesukseen uskonsa tunnustava vellu joutuu taatusti vainotuksi omiensa taholta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Sama on tuossa Rukouksessa. Missä Jumala on puhunut tai auttanut pakanoita, ne on Jeesuksen kaiken vallan sisässä.#
        Älä viitsi höpöttää. Mitenkähän kiellät tämän jakeen.
        Room. 8:34
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! [Mark. 12:36 | Hepr. 7:25; 1. Joh. 2:1]
        Ketä Jeesus rukoilee? Jumalaa.

        Onko se jae sinulle vaikea?

        Haetaan konteksti;

        34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme!
        > Tässäkin, Jumala ei tuomitse ketään, vaan on antanut tuomiovallan pojalleen.
        Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle
        Tämä kuuluu Jeesuksen saamaan kaikkeen valtaan. Jumala tyytyy siihen.

        35 Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta? Tuska tai ahdistus, vaino tai nälkä, alastomuus, vaara tai miekka?
        > Mikäkö, ei hyväksytä Jumalan ratkaisua, eletään kun Islamistit, jehovat ja SEK.

        36 On kirjoitettu: -- Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken aikaa, meitä kohdellaan teuraslampaina.
        > Näinhän on. Kristityt lähetystyöntekijät ovat vapaata riistaa ja heitä kuolee n 50-70 Pyhää joka päivä.

        37 Mutta kaikissa näissä ahdingoissa meille antaa riemuvoiton hän, joka on meitä rakastanut.
        >> Kuka on Hän, se on Jumala, joka siunaa ja rukoilee Jeesuksen omien puolesta, on muuten hyvä tietää se.

        38 Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat,
        39 ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
        > Näin suuri on Kaikkivaltiaan Jeesuksen voima omiensa edestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sitä Kirjaa muutkin tutkineet ja tenttineet aina tohtoriksi asti, joten et sinä mikään ylivoimainen Raamatun tuntija ole.

        En viitsi tuohon vastata, enkä etenkään Tohtori koulutukseen, joka on useille Pala kakkua.
        Se ei opeta mitään, ainoastaan muokataan ohjelmaa niin, että sitä on mahdollista käyttää opetusohjelmissa, joka on perusta tuolle n. 3 vuodelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt keskustellaan, ketä rukoillaan. Vl:t ei ollut keskustelun aihe, enkä ole kiinnostunut sinun ja vl:ien välistä erimielisyyksistä. Mitätöit Raamatun sanomaa. On huteralla pohjalla lisätä tai ottaa pois, mitä Raamattu sanoo.

        No keskustellaan, ja lopeta sinä tuo mauton räkyttäminen, oletko jostain katkera?????

        Minä rukoilen Jeesusta, sekä joskus Kolmiyhteistä Jumalaa Jeesuksessa, johon on mahdollista, kun on oksana liitetty Jeesus Viinipuun runkoon.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        No keskustellaan, ja lopeta sinä tuo mauton räkyttäminen, oletko jostain katkera?????

        Minä rukoilen Jeesusta, sekä joskus Kolmiyhteistä Jumalaa Jeesuksessa, johon on mahdollista, kun on oksana liitetty Jeesus Viinipuun runkoon.

        Kukahan tässä on mauton. Korostat itseäsi ja vähättelet muita. Jeesus istuu Isän oikealla puolella ja ketä Hän rukoilee.
        Room.8:34
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! [Mark. 12:36 | Hepr. 7:25; 1. Joh. 2:1]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy sanoo se jollekin VL sananpalvelijalle ja tule kertomaan tänne mitä sinulle vastattiin?

        Jooko?

        Onko ok jos sanon näin "minäkin uskon Jeesukseen"

        😇


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt keskustellaan, ketä rukoillaan. Vl:t ei ollut keskustelun aihe, enkä ole kiinnostunut sinun ja vl:ien välistä erimielisyyksistä. Mitätöit Raamatun sanomaa. On huteralla pohjalla lisätä tai ottaa pois, mitä Raamattu sanoo.

        Anteeksi kun minäkin panen lusikkani soppaan, mutta en näe mitään epäloogisuutta siinä että Jeesus on Jumala, -jota rukoillaan!

        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä


      • PasiToivonen5 kirjoitti:

        Miksi et jätä Velluja rauhaan? Onko se sinulta pois jos Vellu menee helvettiin? Sitä paitsi Vellut ovat jo tottuneet katselemaan liikkuvaa kuvaa tietokoneelta. Ja heidän lukumääränsäkin taitaa olla laskusuunnassa.

        Hyvä Pasi, olet realisti.
        Mutta yksi seikka puhutteli, tässä heidän "muuttumattomassa" uskossaan?
        "he ovat tottuneet tekemään syntiä, katsomalla liikkuvaa kuvaa", etisten oppiensa mukaan.

        Eli ollaan siinä tosiseikassa, että jengi elää suuressa muutoksessa, opetusta ja tunnuskirjoja vastaan. Mitähän heidän jumalansa tähän sanoo?

        Samalla saamme pelätä, mitä seuraavana muuttuu ja liberalisoituu, koska osalla on jopa parhaillaan aikoinaan seuroissa kerityn karvoituksen tilalle on tullut nyt tyyliteltyjä karvoituksia.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Niin selvittää, vastaa Kristityn Pyhyyttä.
        Kaikki ei sitä tajua.

        Kiitos mielelläni.
        Room 11 kertoo aika hyvin Pyhistä, verraten niitä leipään, joka on juurensa jatke, mutta myös Jeesus Viinipuusta, johon meidät kristityt on oksastettu, ja jopa itse Jumala on mukana tässä prosessissa.
        Kun Viinipuu on Messias Jeesus, joka on Pyhä, on myös oksat Pyhiä, ja siinä on myös evankeliumi, että eksyksiinkin välillä löytyvä voi tulla Pyhäksi, liitettynä uudelleen Kristukseen.
        Minulle tämä liitos tapahtui eräässä voimakkaassa tilaisuudessa, jossa Henki oli käsin kosketeltavissa, eikä kukaan ole minua siitä oksastanut pois, Liitto on pysyvä, kunhan minä jaksan oman osuuteni täyttää, kertomalla Jeesuksen suuruudesta Kaikkivaltiaana Herrana.

        Room 11; -38 käännöksenä; 16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.
        17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
        18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
        19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
        20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
        21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
        22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
        23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
        24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
        25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
        26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
        27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

        Kun Jeesusrunko on Pyhä, on oksatkin.
        Siunattua Joulua, Sinulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis löytänyt. Mieti s euraavia Raamatun kohtia.
        Apt.4:
        23 Vapaaksi päästyään Pietari ja Johannes menivät omiensa luo ja kertoivat, mitä ylipapit ja kansan vanhimmat olivat heille sanoneet.
        24 Sen kuultuaan kaikki alkoivat yhteen ääneen rukoilla Jumalaa. He sanoivat: "Valtias, sinä joka olet luonut taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on! [2. Moos. 20:11; Jer. 32:17]
        Apt.10:
        4 Cornelius tuijotti peloissaan enkeliä ja kysyi: "Mitä tahdot, herra?" Enkeli vastasi: "Rukouksesi ja almusi ovat uhrina nousseet Jumalan eteen, ja hän on muistanut sinut. [Hepr. 6:10]

        Autatatko, mitä en löytänyt???


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sitä Kirjaa muutkin tutkineet ja tenttineet aina tohtoriksi asti, joten et sinä mikään ylivoimainen Raamatun tuntija ole.

        En toki, mutta tutkin sitä vieläkin päivittäin.
        Mikä sinun tilanne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Sama on tuossa Rukouksessa. Missä Jumala on puhunut tai auttanut pakanoita, ne on Jeesuksen kaiken vallan sisässä.#
        Älä viitsi höpöttää. Mitenkähän kiellät tämän jakeen.
        Room. 8:34
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! [Mark. 12:36 | Hepr. 7:25; 1. Joh. 2:1]
        Ketä Jeesus rukoilee? Jumalaa.

        8;34; Kommentoinko. Niin se menee, kun siihen on kirjoitettu, ja sama jatkuu, kun se tulee takaisin, kun se tulee Jerusalemin, lie Ilm 21; 1-6.

        Ketä muita siellä on kun Jumala?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En toki, mutta tutkin sitä vieläkin päivittäin.
        Mikä sinun tilanne.

        3-1 olen johdolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        3-1 olen johdolla.

        Mikä laji, ja mikä vastustaja?


      • PasiToivonen5 kirjoitti:

        Miksi et jätä Velluja rauhaan? Onko se sinulta pois jos Vellu menee helvettiin? Sitä paitsi Vellut ovat jo tottuneet katselemaan liikkuvaa kuvaa tietokoneelta. Ja heidän lukumääränsäkin taitaa olla laskusuunnassa.

        On se minulta pois. Ja monelta muultakin pois. Tosin tuomariksi emme saa ryhtyä. Me emme tiedä kuka tuomitaan.

        Meillä on lähiämmäisenvastuu toisistamme.

        Jättäisitkö sinä varoittamatta jos näkisit jonkun menevän heikoille jäille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mm apostoleilla tuli riitaa keskenään se on luettavissa jostakin apt 15 luvussa tai jälkeen, että he riitelivät keskenään kovin, se on siis synti, mutta ei kuolemaan, ei he menettäneet uskoa siitä! Mutta jos he olisivat alkaneet esimerkiksi homoilemaan keskenään niin se on kuolemaan. En minä siihen osaa rajaa vetää, mutta on syntejä jotka saa anteeksi jos katuu ja pyytää anteeksi, mutta sitten on syntejä joita ei saa enään anteeksi että ne kerran jo anteeksi saanut on ja uudestaan niihin lankee niin kuin Pyhä apostoli Pietari niin kauniisti kirjoittaa että " Pesty sika rypee rapakossa jälleen!"

        Siksi minä puhun teille laista siis lestaadiolaisille, että he jättäisivät sikailunsa ja tulisivat tuntemaan totisen Jumalan, ei ansion vaan armon kautta, vaan ei armo ole pahuuden, jos se mahdollista olisi, niin tietenkin me opettaisimme että älkää yhtään syntiä tehkö mutta se on mahdotonta olla täysin synnitön, mutta ei kaikki synnit ole kuolemaan se on kirjoitettu niin.

        Mutta se ei tarkoita sitä että syntiä saisi tehdä, vaan se tarkoittaa sitä, että osa synneistä mahdollista saada uudestaan ja uudestaan anteeksi, mutta kaikkia syntejä ei saa anteeksi uudestaan että se on tehdä Kristuksesta pahuuden peite. Mutta minulla ei ole siihen lahjaa vetää rajaa, mitkä ovat nämä synnit jotka eivät ole suoraan kuolemaan, jos niistä vielä katumisen armon saa.

        Mutta lapsellisesti ajateltuna voisin sanoa oman ajatuksen että ehdolliset synnit ovat julki synnit kuin ovat huoruus, haureus, (lihan himo), juopumus, yleinsyönti, jne...

        Mutta en minä niistä synneistä tiedä jotka eivät ole suoraan kuolemaan, mutta nekin ovat kuolemaan jos ei niistä saa katumisen armoa.

        Eli on syntejä jotka ovat suoraan kuolemaan esim salavuoteus,

        Mutta esimerkiksi hetken närkästys ei ole suoraan kuolemaan, vasta sitten jos en kadu ja tee parannusta siitä, silloin siitä tulee vasta kuoleman synti.

        Sitä tarkoittaa ehdollinen synti, se on suoraan kuolemaan, siinä ei ole mitään takaportteja jos kadun yms vaan se on heti hengellinen kuolema.

        Kiitos pitkästä vastauksestasi, mutta unohdat että synneistä on saatu jo voitto. Uskolla Jeesukseen pääset siitä voitosta osalliseksi,


      • pinnasänky kirjoitti:

        Synti on enemmänkin siinä, ettei tajua sen anteeksiantamusta, ja mennään vain joukon jatkona, tuntematta Kristuksen uhrityötä; Luuk. 22:19 Sitten hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."

        Toinen; 1. Kor. 11:25 Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin siitä juotte, tehkää se minun muistokseni."
        Jossa on jo synti, eli elää vanhan liiton, Oonan aikaa mm.

        Aamen, juuri näin!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kiitos pitkästä vastauksestasi, mutta unohdat että synneistä on saatu jo voitto. Uskolla Jeesukseen pääset siitä voitosta osalliseksi,

        Ei ole Jeesus Kristus pahuuden peite vaikka kuinka siihen uskoisit vaan Hän on lain täyttymys eli vanhurskaudeksi ja iankaikkiseksi elämäksi!


        Se että sanoo vain elämäksi, se ON valhe.

        Ei vain elämäksi vaan myös vanhurskaudeksi. Noniin menen takaisin lestaadiolaospalstalle, jääkää Jumalan rauhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Jeesus Kristus pahuuden peite vaikka kuinka siihen uskoisit vaan Hän on lain täyttymys eli vanhurskaudeksi ja iankaikkiseksi elämäksi!


        Se että sanoo vain elämäksi, se ON valhe.

        Ei vain elämäksi vaan myös vanhurskaudeksi. Noniin menen takaisin lestaadiolaospalstalle, jääkää Jumalan rauhaan.

        Mutta ei rauhaa sinne, jossa ei rauhaa ole, mutta joka rauhan lapsi on, jääkööt rauha hänen päällensä! Aamen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Jeesus Kristus pahuuden peite vaikka kuinka siihen uskoisit vaan Hän on lain täyttymys eli vanhurskaudeksi ja iankaikkiseksi elämäksi!


        Se että sanoo vain elämäksi, se ON valhe.

        Ei vain elämäksi vaan myös vanhurskaudeksi. Noniin menen takaisin lestaadiolaospalstalle, jääkää Jumalan rauhaan.

        Olet hauska ☺


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Aamen, juuri näin!

        Lisäisin olennaisen lisän, joka on alkutekstissä: Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kiitos pitkästä vastauksestasi, mutta unohdat että synneistä on saatu jo voitto. Uskolla Jeesukseen pääset siitä voitosta osalliseksi,

        Eriseura on synti. (#619)
        Ei siitä synnistö mitään voittoa ole ne saanu jotka eriseurassa kulkevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eriseura on synti. (#619)
        Ei siitä synnistö mitään voittoa ole ne saanu jotka eriseurassa kulkevat.

        Sitä yritin myös sanoa, ei ole Kristus pahuuden peite vaan uskon kautta armoksi ja vanhurskaudeksi, hyljätäksemme Jumalattomat tiemme!

        Palaja takaperin sinä Esau joka yhden aterian tähden myit esikoisuutesi oikeuden, ja itke nyt jos sinä vielä jostakin parannuksen sijaa löytäisit sillä armon aika valuu pian hukkaan ja tulee myöhäinen ja ovi suljetaan iäksi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Jeesus Kristus pahuuden peite vaikka kuinka siihen uskoisit vaan Hän on lain täyttymys eli vanhurskaudeksi ja iankaikkiseksi elämäksi!


        Se että sanoo vain elämäksi, se ON valhe.

        Ei vain elämäksi vaan myös vanhurskaudeksi. Noniin menen takaisin lestaadiolaospalstalle, jääkää Jumalan rauhaan.

        Miksi veikkaa Kristusta pahuuden peitteeseen, se ei ole Raamatussa, joten puhuuko ne puhvelit näin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eriseura on synti. (#619)
        Ei siitä synnistö mitään voittoa ole ne saanu jotka eriseurassa kulkevat.

        Mistäs tuon tempaisit? Olet srk,n trolli!


      • pinnasänky kirjoitti:

        Miksi veikkaa Kristusta pahuuden peitteeseen, se ei ole Raamatussa, joten puhuuko ne puhvelit näin?

        Tuo on sama srk,n trollipeikko, joka vaihtaa roolia kuin kameleontti väriään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mistäs tuon tempaisit? Olet srk,n trolli!

        SRK uskovainen olen. Siis tuo #619 oli vaan vitsi jos sitä ihmettelet


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi veikkaa Kristusta pahuuden peitteeseen, se ei ole Raamatussa, joten puhuuko ne puhvelit näin?

        15. Sillä se on Jumalan tahto, että te hyvällä työllä tukitsette hulluin ja tyhmäin ihmisten suun, 16. Niin kuin vapaat, ja ei niin, että se vapaus olis niin kuin pahuuden peite, vaan niin kuin Jumalan palveliat.


        Me ajatellaan että teille Kristuksen hankkima vapaus synnin orjuudesta on vain pahuuden peite. Vihaatte tunnonpuhtautta ja sovintoveren voimaa. Elätte juuri samassa hekuman menossa jossa maailman ihmiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        15. Sillä se on Jumalan tahto, että te hyvällä työllä tukitsette hulluin ja tyhmäin ihmisten suun, 16. Niin kuin vapaat, ja ei niin, että se vapaus olis niin kuin pahuuden peite, vaan niin kuin Jumalan palveliat.


        Me ajatellaan että teille Kristuksen hankkima vapaus synnin orjuudesta on vain pahuuden peite. Vihaatte tunnonpuhtautta ja sovintoveren voimaa. Elätte juuri samassa hekuman menossa jossa maailman ihmiset.

        Älä ajattele, joudutte naurun alaiseksi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä ajattele, joudutte naurun alaiseksi.

        Onhan sulle naureskeltu päivittäin. Varmaan huomennakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sulle naureskeltu päivittäin. Varmaan huomennakin.

        Onnesta naureskellaan, kuten Saara; 1. Moos. 21:6 Saara sanoi: "Jumala on antanut minulle aiheen iloon ja nauruun, ja jokainen, joka tästä kuulee, iloitsee ja nauraa minun kanssani.

        Saman se on antanut minullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sulle naureskeltu päivittäin. Varmaan huomennakin.

        Ettehän te muuta voikaan, ainahan nauretaan kun on paska housuissa, keventääkseen tilannettanne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        15. Sillä se on Jumalan tahto, että te hyvällä työllä tukitsette hulluin ja tyhmäin ihmisten suun, 16. Niin kuin vapaat, ja ei niin, että se vapaus olis niin kuin pahuuden peite, vaan niin kuin Jumalan palveliat.


        Me ajatellaan että teille Kristuksen hankkima vapaus synnin orjuudesta on vain pahuuden peite. Vihaatte tunnonpuhtautta ja sovintoveren voimaa. Elätte juuri samassa hekuman menossa jossa maailman ihmiset.

        Sovintoveren voima on uskossa Jeesukseen ja Hänen Herruuden tunnustamista,-sekä uskovien kasteen ottamista!

        Mihinkään näistä ette pysty!


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä ajattele, joudutte naurun alaiseksi.

        Hedelmistä puu tunnetaan. Oikeat hedelmät ei sinänsä pelasta ketään, mutta huonot hedelmät kyllä varmasti kertoo epäuskosisesta sydämestä.

        1 Piet 4:4 Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan.

        1 Joh 2:15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. 16Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä.

        Room 12:2 Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.

        Ajatellen että ainoa ero hellarin ja ateistin välillä on että tuskin ateisti niin jumalatonta musiikkia kuuntelee kuin mitä hellarit kokousissaan harrastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettehän te muuta voikaan, ainahan nauretaan kun on paska housuissa, keventääkseen tilannettanne.

        Mene saalemi pesulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hedelmistä puu tunnetaan. Oikeat hedelmät ei sinänsä pelasta ketään, mutta huonot hedelmät kyllä varmasti kertoo epäuskosisesta sydämestä.

        1 Piet 4:4 Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan.

        1 Joh 2:15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. 16Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä.

        Room 12:2 Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.

        Ajatellen että ainoa ero hellarin ja ateistin välillä on että tuskin ateisti niin jumalatonta musiikkia kuuntelee kuin mitä hellarit kokousissaan harrastaa.

        aevan jumalatonta runputusmussiikkia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hedelmistä puu tunnetaan. Oikeat hedelmät ei sinänsä pelasta ketään, mutta huonot hedelmät kyllä varmasti kertoo epäuskosisesta sydämestä.

        1 Piet 4:4 Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan.

        1 Joh 2:15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. 16Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä.

        Room 12:2 Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.

        Ajatellen että ainoa ero hellarin ja ateistin välillä on että tuskin ateisti niin jumalatonta musiikkia kuuntelee kuin mitä hellarit kokousissaan harrastaa.

        Mitä pedofiliahedelmä kertoo lahkosta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hedelmistä puu tunnetaan. Oikeat hedelmät ei sinänsä pelasta ketään, mutta huonot hedelmät kyllä varmasti kertoo epäuskosisesta sydämestä.

        1 Piet 4:4 Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan.

        1 Joh 2:15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. 16Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä.

        Room 12:2 Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.

        Ajatellen että ainoa ero hellarin ja ateistin välillä on että tuskin ateisti niin jumalatonta musiikkia kuuntelee kuin mitä hellarit kokousissaan harrastaa.

        1 Piet 4:4 Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan.
        >Miten on, kuljetko vielä Kerhossa jossa on suhteellisesti Suomen suurin petostendenssi elämässä, on pedofilia, tupakointia sekä valehtelua.
        Etkö enää riennä siellä?
        Onnittelen.

        1 Joh 2:15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. 16 Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä.
        > Millä seurakunnalla on tiivis suhde, ja samojen sukujen, jopa talouspäällikkö elää leveää elämää kyseenalaisilla rahoillaan?
        Pedofilia on rikkinäisen sydämen, pakanallinen himo, joka toimii kerrasta toiseen, vieden tytön koko elämän yhdynnän ilon?

        Ei todella ole kolmiyhteisestä Jumalasta.

        Room 12:2 Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.
        > Jumalan tahdon löytää vain Jeesuksesta, koska Hän on puhunut mitä on, profeettojensa kautta vain Israelin kansalle. Ei sanaakaan pakanoille, eikä ennen kaikkiaan SRK;lle.'

        Hyvä kirjoitua.
        Mutta tuo mantra " sydämen tila" on teidän keksimä mantra, sitä ei kukaan voi todistaa, mutta kuten Pave sanoo; Roomalaiskirje:10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Kun aikansa tunnustaa uskonsa Herraan Jeesukseen, lähtee paatunutkin sydän ylistämään Häntä kaikesta.

        Hyvä, että avasit tuntojasi.

        Siunausta Jouluun Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        1 Piet 4:4 Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan.
        >Miten on, kuljetko vielä Kerhossa jossa on suhteellisesti Suomen suurin petostendenssi elämässä, on pedofilia, tupakointia sekä valehtelua.
        Etkö enää riennä siellä?
        Onnittelen.

        1 Joh 2:15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. 16 Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä.
        > Millä seurakunnalla on tiivis suhde, ja samojen sukujen, jopa talouspäällikkö elää leveää elämää kyseenalaisilla rahoillaan?
        Pedofilia on rikkinäisen sydämen, pakanallinen himo, joka toimii kerrasta toiseen, vieden tytön koko elämän yhdynnän ilon?

        Ei todella ole kolmiyhteisestä Jumalasta.

        Room 12:2 Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.
        > Jumalan tahdon löytää vain Jeesuksesta, koska Hän on puhunut mitä on, profeettojensa kautta vain Israelin kansalle. Ei sanaakaan pakanoille, eikä ennen kaikkiaan SRK;lle.'

        Hyvä kirjoitua.
        Mutta tuo mantra " sydämen tila" on teidän keksimä mantra, sitä ei kukaan voi todistaa, mutta kuten Pave sanoo; Roomalaiskirje:10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Kun aikansa tunnustaa uskonsa Herraan Jeesukseen, lähtee paatunutkin sydän ylistämään Häntä kaikesta.

        Hyvä, että avasit tuntojasi.

        Siunausta Jouluun Jeesuksessa.

        Mutta ei uskovaiset puolusta syntiä. Ne 11 eivät lähteneet muualle vaikka Jeesus paljasti että yksi heistä ole kuolleessa sydämen tilassa 🖤

        Te puolustatte syntiä ja siinä elämistä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        1 Piet 4:4 Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan.
        >Miten on, kuljetko vielä Kerhossa jossa on suhteellisesti Suomen suurin petostendenssi elämässä, on pedofilia, tupakointia sekä valehtelua.
        Etkö enää riennä siellä?
        Onnittelen.

        1 Joh 2:15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. 16 Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä.
        > Millä seurakunnalla on tiivis suhde, ja samojen sukujen, jopa talouspäällikkö elää leveää elämää kyseenalaisilla rahoillaan?
        Pedofilia on rikkinäisen sydämen, pakanallinen himo, joka toimii kerrasta toiseen, vieden tytön koko elämän yhdynnän ilon?

        Ei todella ole kolmiyhteisestä Jumalasta.

        Room 12:2 Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.
        > Jumalan tahdon löytää vain Jeesuksesta, koska Hän on puhunut mitä on, profeettojensa kautta vain Israelin kansalle. Ei sanaakaan pakanoille, eikä ennen kaikkiaan SRK;lle.'

        Hyvä kirjoitua.
        Mutta tuo mantra " sydämen tila" on teidän keksimä mantra, sitä ei kukaan voi todistaa, mutta kuten Pave sanoo; Roomalaiskirje:10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Kun aikansa tunnustaa uskonsa Herraan Jeesukseen, lähtee paatunutkin sydän ylistämään Häntä kaikesta.

        Hyvä, että avasit tuntojasi.

        Siunausta Jouluun Jeesuksessa.

        "Kun aikansa tunnustaa uskonsa Herraan Jeesukseen, lähtee paatunutkin sydän ylistämään Häntä kaikesta."

        Voi sinua ressukka jos tietäisit kuinka paljastava tuo lause on.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        1 Piet 4:4 Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan.
        >Miten on, kuljetko vielä Kerhossa jossa on suhteellisesti Suomen suurin petostendenssi elämässä, on pedofilia, tupakointia sekä valehtelua.
        Etkö enää riennä siellä?
        Onnittelen.

        1 Joh 2:15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. 16 Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä.
        > Millä seurakunnalla on tiivis suhde, ja samojen sukujen, jopa talouspäällikkö elää leveää elämää kyseenalaisilla rahoillaan?
        Pedofilia on rikkinäisen sydämen, pakanallinen himo, joka toimii kerrasta toiseen, vieden tytön koko elämän yhdynnän ilon?

        Ei todella ole kolmiyhteisestä Jumalasta.

        Room 12:2 Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.
        > Jumalan tahdon löytää vain Jeesuksesta, koska Hän on puhunut mitä on, profeettojensa kautta vain Israelin kansalle. Ei sanaakaan pakanoille, eikä ennen kaikkiaan SRK;lle.'

        Hyvä kirjoitua.
        Mutta tuo mantra " sydämen tila" on teidän keksimä mantra, sitä ei kukaan voi todistaa, mutta kuten Pave sanoo; Roomalaiskirje:10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Kun aikansa tunnustaa uskonsa Herraan Jeesukseen, lähtee paatunutkin sydän ylistämään Häntä kaikesta.

        Hyvä, että avasit tuntojasi.

        Siunausta Jouluun Jeesuksessa.

        Harhapastorin vihapuhetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei uskovaiset puolusta syntiä. Ne 11 eivät lähteneet muualle vaikka Jeesus paljasti että yksi heistä ole kuolleessa sydämen tilassa 🖤

        Te puolustatte syntiä ja siinä elämistä.

        Vastasin vain, mutta missä Jeesus puhui Kirjassa sielun tilasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harhapastorin vihapuhetta.

        Niin, sehän on otettu Raamatusta, harha lesta on ilmeisesti sormi suussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei uskovaiset puolusta syntiä. Ne 11 eivät lähteneet muualle vaikka Jeesus paljasti että yksi heistä ole kuolleessa sydämen tilassa 🖤

        Te puolustatte syntiä ja siinä elämistä.

        Miten?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Miten?

        Matt 5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. 29 Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.

        Kun ihminen on lain alla hän vihaa lakia ja etsii porsaanreikiä jne. Esim. nuo jakeet ei sellaisen ihmisen mielestä puhuu mitään siveettömyydestä , tämän maailman viihteen synnillisyydestä, itsetyydytyksen synnistä jne.

        Usklvainen jolla on Jumalan Henki rakastaa lakia ja halua kaiken tavoin välttää syntiä. Esim. nuo jakeet sellaiselle ilmoittaa kuinka sopimato ta on kaikki maailman viihde elokuvineen.

        Te puolustatte syntiä, ette tunne lainsäätäjän henkiä. Laki on hengellinen sanoo Raamattu, kuitenkin te hullun jääräpäisyydellä toistamiseen ja koko ajan väitätte että laki on kieltosanoja.

        Aina te sanotte: "Missä sanotaan että se tai se on syntiä" vastaus on vuorisaarnassa Kristus sen sanoo, esim tuo 5:28 jae sanol synniksi kaiken sivettömyyden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Matt 5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. 29 Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.

        Kun ihminen on lain alla hän vihaa lakia ja etsii porsaanreikiä jne. Esim. nuo jakeet ei sellaisen ihmisen mielestä puhuu mitään siveettömyydestä , tämän maailman viihteen synnillisyydestä, itsetyydytyksen synnistä jne.

        Usklvainen jolla on Jumalan Henki rakastaa lakia ja halua kaiken tavoin välttää syntiä. Esim. nuo jakeet sellaiselle ilmoittaa kuinka sopimato ta on kaikki maailman viihde elokuvineen.

        Te puolustatte syntiä, ette tunne lainsäätäjän henkiä. Laki on hengellinen sanoo Raamattu, kuitenkin te hullun jääräpäisyydellä toistamiseen ja koko ajan väitätte että laki on kieltosanoja.

        Aina te sanotte: "Missä sanotaan että se tai se on syntiä" vastaus on vuorisaarnassa Kristus sen sanoo, esim tuo 5:28 jae sanol synniksi kaiken sivettömyyden.

        Oi te älyttömän lestadiolaiset, kuka on lumonnut teidät, joiden silmien eteen Kristus on kuvattu ristiinnaulittuna?

        Gal3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
        3:8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi."
        3:9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
        3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
        3:11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta."
        3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."
        3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
        3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen

        Usko ja uskoon, tarkoittaa uskoa Jeesukseen, - ei mihinkään vl-taikaan, -taikauskoon.


    • Anonyymi

      Jeesus, jos häntä ylipäätään olikaan, ristiinnaulittiin kerran, mikäli tarina pitää paikkansa. Sitten hän ilmeisesti kuoli. Sitten hän ilmestyi kerran opetuslapsilleen. Mitä epäilen. Sen jälkeen ei ole kuulunut, eikä näkynyt.

      Eli jos vellut naulaavat yhä uudestaan, menevät naulat hukkaan. Jos hellarit häntä seuraavat, missä mahtavat kulkea, kun ei miestä näy.

      • Huonostipa Raamattusi olet lukenut. Lue ensin, äläkä elä luulojen ja kuulopuheiden mukaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Huonostipa Raamattusi olet lukenut. Lue ensin, äläkä elä luulojen ja kuulopuheiden mukaan.

        En löydä sitä. Käykö karttakirja? Sillä löytää paremmin perille.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Huonostipa Raamattusi olet lukenut. Lue ensin, äläkä elä luulojen ja kuulopuheiden mukaan.

        Raamattuhan on pääasiassa kirjoitettu kuulopuheiden mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattuhan on pääasiassa kirjoitettu kuulopuheiden mukaan.

        Mistä tuon olet kuullut?

        SIUNATTUA ARMORIKASTA VAPAHTAJAMME SYNTYMÄJUHLAA KAIKILLE!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En löydä sitä. Käykö karttakirja? Sillä löytää paremmin perille.

        Mihin olet menossa? Sano se ensin, niin tiedän vastata!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mihin olet menossa? Sano se ensin, niin tiedän vastata!

        Porintielle käännytään just.

        Sinä osaat vain jerusalemiin, sinne ei meiilä ole mitään tarvetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Porintielle käännytään just.

        Sinä osaat vain jerusalemiin, sinne ei meiilä ole mitään tarvetta.

        Tuskin päämääräsi oli porintie!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe