Yllätys Toyotan bz4x sähköauton ostaneille

Anonyymi-ap

TM: Pikalatauksen voi tehdä vain kaksi kertaa vuorokaudessa – ”Olisimme kertoneet, jos olisimme tienneet”, maahantuoja sanoo.
Ei muuten kestä miljoonaa kilometriä?

30

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin kerrotaan Toyotan maahantuojan bZ4X-mallin Usein kysytyt kysymykset (UKK) -dokumentissa (pdf). Sen mukaan bZ4X:n pikalatausten määrä on rajoitettu kahteen kappaleeseen vuorokaudessa. Kahden latauskerran jälkeen auto rajoittaa merkittävästi pikalataustehoa akkua suojatakseen.

    • Anonyymi

      Pitkät latauaajat ovat ihmetyttäneet erityisesti Facebookin Sähköautot – Nyt! -ryhmän jäseniä. Monipuolisemman akkulämmityksen ja -jäähdytyksen puuttuminen on noussut keskusteluun. BZ4X:ssä on latauksenaikainen lämmitystoiminto, muttei akuston esilämmitystä. Maahantuojan UKK-vastauksen mukaan syy esilämmitystoiminnon puutteeseen on yksinkertainen: Autoon ei ole suunniteltu esilämmitystoimintoa.

      • Anonyymi

        BZ:ssa on akun lämmitys ja jäähdtys ja ne toimii samalla tavalla kuin Volkkarin ID:eissä, eli lämmitys vain pikalatauksen aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BZ:ssa on akun lämmitys ja jäähdtys ja ne toimii samalla tavalla kuin Volkkarin ID:eissä, eli lämmitys vain pikalatauksen aikana.

        Älpä höpise joutavia!
        Ei toimi lähellekään niin kuin ID:ssä. ID lämmittää akkua myös AC-latauksen aikana ja ennen ajastettua ajoon lähtöä. Tulossa on päivityksenä GPS-pohjainen esilämmitys ohjelmoidulle latausasemalle saavuttaessa Teslan tyyliin. Myös kaksisuuntaiseen lataus on tulossa.
        Toyotan 1-vaiheisessa AC-latauksessa ei yksinkertaisesti riitä teho esilämmitykseen jos tarkoitus on saada virtaa myös säilöttäväksi.
        Kuten on aikaisemmin mainittu, bZ4X:n akkua ei ole suunniteltu esilämmitettäväksi.


    • Anonyymi

      Toyota kertoo akuston kooksi 71,4 kWh. Kyseessä on kuitenkin bruttokoko, ei siis autoilijan käytössä oleva nettokoko. Norjalaisen Elbilin mittausten mukaan bZ4X:n akuston nettokoko asettuu 62 kWh:n lukemiin. Lisäksi Elbil muun muassa kritisoi bZ4X:n todellista toimintamatkaa, erityisesti sisälämmityksen käytössä ollessa.

    • Anonyymi

      Odottiko joku oikeasti jotakin parempaa?

      • Anonyymi

        Uskovaiset odottivat ihmettä, mutta tulikin totta ja turvallista kuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset odottivat ihmettä, mutta tulikin totta ja turvallista kuraa.

        Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä. Viimeiset reilu 10 vuotta Toyota syytänyt markkinoille pelkkää kuraa. vihdoin kuitenkin saatu jotain markkinoille ja toiminta kuitenkin alle arvostelun.


    • Anonyymi

      Alussa Suomeen saapuvissa bZ4X-yksilöissä AC-lataus on vain 6,6 kilowatin tehoinen ja yksivaiheinen, eli enimmäisteho vaatii todella korkeaa virtaa. Se ei etenkään kaikissa omakotitaloissa onnistu.

      • Anonyymi

        Vaivaiset 30 A!


      • Anonyymi

        "Se ei etenkään kaikissa omakotitaloissa onnistu"
        Näin on. Valtaosassa omakotitaloja pääsulakkeet ovat 3×25A. Voimavirtapistokkeet ovat silloin 3x16A. 11kW AC-lataus on silloin mahdollinen, mutta 6,6kW:n 1-vaihelataus ei.
        Käytännössä tojon 1-vaihelatauksen teho jää 3,7kW:iin, jolloin edes matkustamon esilämmitykseen ei riitä tehoa jos akkua ladataan. Täysin turha peli Suomen pakkasiin!


    • Anonyymi

      Toyota bz4X - sähköauto Toyotan tapaan. Nyt koeajettavissa

      Toyota bZ4X rakentuu Toyotan pitkälle, lähes 25 vuoden kokemukselle akkujen kehitystyöstä, minkä ansiosta tämä uutuusmalli tarjoaa jopa yli 500 kilometrin* sähköajokantaman. Mallin 11 kW:n kolmivaiheisen sisäisen latauslaitteen ansiosta ajoakun voi ladata täyteen jopa 6,5 tunnissa** kotiin asennetuissa tai julkisissa AC-latausasemissa. Toyota bZ4X:n muotoilussa täyssähköauton puhdaslinjainen, sulava ja samalla voimakas ulkodesign yhdistyy crossoverin varmaan olemukseen. Innovatiivinen Toyota bZ4X onkin ainutlaatuinen yhdistelmä varmaa suorituskykyä ja päät kääntävää muotoilua.


      Toyota bZ4X:n lataaminen on helppoa
      Olit sitten kotona, työpaikalla tai tien päällä, Toyota bZ4X:n lataaminen käy helposti ja vaivattomasti. Sähköauton voimanlähteenä toimii auton akustoon ladattu sähkö, joka on perinteistä polttoainetta edullisempaa ja mikä parasta – lähipäästötöntä. Akuston lataamiseksi on kolme vaihtoehtoa: pikalatausasemalla 80 % varaustaso on saavutettavissa noin 30 minuutissa*, minkä lisäksi voit ladata autoasi kotilatausasemasta tai tilapäisesti tavallisesta pistorasiasta.

      Mikä se todellisuus sitten on?

      • Anonyymi

        Kuinka pitkälle 62 kWh riittää talvella? 250 km?


      • Anonyymi

        Ainoa todellisuus tuossa mainostekstissä on tuo ”kääntää päät” , tosin poispäin kun tuon rumuuden näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka pitkälle 62 kWh riittää talvella? 250 km?

        200 max. Kovalla pakkasella 150 max. Testattu ja auton taso paljastunut. Moni perunut jo tilauksen ja vaihtanut merkkiä.


      • Anonyymi

        Totuus ei löydy ainakaan Toyotan mainoksista ja asiakaslehdestä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eikö Toyotalla ollut aikaa suunnitella tuote valmiiksi vai eikö suunnittelijoilla ollut tietämystä sähköautoista?

      • Anonyymi

        Eihän Toyota tuota edes suunnitellut vaan tuote tuli Subarulta. Vähäinen on myös tietämys. Aikaa kyllä oli mutta kun onneton Prius oli saatu markkinoille niin kehitys hyytyi siihen. Muut merkit lähtivät kyllä perässä liikkeelle mutta menivätkin sitten ohi jokaiselta suunnalta.


      • Anonyymi

        Toki he suunnittelivat sen valmiiksi. Täällä pohjoisessa pitkien matkojen maassa halutaan vaan pidempää rangea. Auto varmasti täyttää suunnittelun kriteerit mutta on aivan eri asia onko se sinulle sopiva. Aivan kuin jos valittaisit siitä että Porschella on vaikea kuskata pesukonetta ja se on siksi huonosti suunniteltu.

        Jos et tykkää niin älä osta. En minäkään osta enää toista Bemaria. Yksi uudesta ollut riitti. EI silti en osta kyllä Toyotaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Toyota tuota edes suunnitellut vaan tuote tuli Subarulta. Vähäinen on myös tietämys. Aikaa kyllä oli mutta kun onneton Prius oli saatu markkinoille niin kehitys hyytyi siihen. Muut merkit lähtivät kyllä perässä liikkeelle mutta menivätkin sitten ohi jokaiselta suunnalta.

        Suunnittelevat vielä 6., 7., 8. sukupolven itselataavia kehitysmaihin, joissa suurin osa ostajista asuu.


    • Anonyymi

      Luulisi, että jo ulkonäkö karkottaisi ostajat.

      • Anonyymi

        On ihan luonnollista että maailman ykkösmerkki pelottaa rupumerkkien myyjiä. Auttaneeko tuollainen vikojen etsiminen ja haukkuminen yhtään mitään? Kansa kyllä itse osaa päättää merkkinsä , niinkuin tähänkin asti. Automyyjä olisi se vihon viimeinen , miltä kysyisin muuta kuin viimeistä hintaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihan luonnollista että maailman ykkösmerkki pelottaa rupumerkkien myyjiä. Auttaneeko tuollainen vikojen etsiminen ja haukkuminen yhtään mitään? Kansa kyllä itse osaa päättää merkkinsä , niinkuin tähänkin asti. Automyyjä olisi se vihon viimeinen , miltä kysyisin muuta kuin viimeistä hintaa .

        Siis Tojokansa.


    • Anonyymi

      "Syy esilämmitystoiminnon puutteeseen on yksinkertainen: Autoon ei ole suunniteltu esilämmitystoimintoa."
      Se halpuutus iski taas. Auto ei ole suunniteltu talvikäyttöön.

    • Anonyymi

      Eipä tuolla Toyotalla voi lähteä pakkaskeleillä kuin lähimarkettiin ja terveyskeskukseen, eli siis ihan pätevä peli pääasiakas ryhmälle, eli vaareille ja eläköityneelle setämiehelle.
      Eli työssäkäyvä Tero joutuu odottamaan edelleen solidstatea ja ennätys rangea, mitä ollaan luvattu vasta viimeiset 7 vuotta tulevaksi ja muutamat julkaisutkin on jo haudattu ja peitelty.

      • Anonyymi

        Solid state ei tule vielä ainakaan 10 vuoteen, tuskin silloinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Solid state ei tule vielä ainakaan 10 vuoteen, tuskin silloinkaan.

        Valmistus erittäin kallista, koko vielä liian suuri, latausnopeus ei lähellekään haluttua, turvallisuus ei ratkaisevasti litiumakkua parempi. Siinä pahimmat ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmistus erittäin kallista, koko vielä liian suuri, latausnopeus ei lähellekään haluttua, turvallisuus ei ratkaisevasti litiumakkua parempi. Siinä pahimmat ongelmat.

        Onkohan nyt niin varovastikin arvioituna että pähin ongema on sinun kirvien välissä. Olisiko pitkä hidaslataus paras?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe