Naista ahdisteltiin eikä kukaan auttanut

Anonyymi-ap

100

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nainen ja rappusella istunut mies olivat kimpassa, yrittäen harhauttaa jonkun sivullisen osalliseksi esim. muulla tavalla. Kenraaliharjoitus ensi vuotta varten.

3 §, Seksuaalinen kajoaminen: Joka koskettelemalla TAI MUULLA TAVOIN tekee seksuaalisen teon ... on tuomittava vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi. ... YRITYS on rangaistava.

Miesten on vain hankkiuduttava nopeasti tilanteesta kauas pois, eikä jäädä edes todistamaan.

• Anonyymi

Siitä se riemu repeää kunhan homot ja muut sodomiitit sisäistävät tuon pykälän.

• Anonyymi

Sen vuoksi naiset joutuvat menemään itsepuolustuskursseille. Ja on sanomattakin selvää, että jos mies ei tee mitään naisen hyväksi ja nainen on sinkku, niin se mies joka on paennut paikalta saa pelkurin leiman ja tieto leviää ja kukaan nainen ei halua pelkurimiestä.
        Ritari mies kerää ihailua sekä ihastusta ja on muutenkin haluttava.
        Kannattaa kuitenkin olla varuillaan, ettei käy huonosti tai mene ansaan.
        Kilauttaa voi kuitenkin hätänumeroon tai jos lähellä on vartioita niin ilmoittaa heille.

• Anonyymi

Itse käännän nykyään selän kaikille tappelu, riita yms tilanteille. Suomen lainsäädäntö kun tuppaa olemaan sellainen, että jos jotain tai itseäsikin puolustat niin syytteet saat ja korvausvaatimukset. Jokainen pärjätköön itse. Eriasia jos omaa rakasta tai lähimmäistä uhataan. Silloin vedän kyselemättä lättyyn, jos uhataan väkivallalla yms.

• Anonyymi

Tuollaisissa tilanteissa käy usein niin että apuun tullut joutuu tappeluun ja joutuu sitten maksamaan ties kuinka monta tonnia ahdistelijalle,

• Anonyymi

kuitenkin päättivät auttaa joskus myöhemmin vielä

ja kertomaan muille, että naista pitää auttaa sitten joskus kun ei pelota hetipaikalla ja jalat hyydy

• Anonyymi

sitä se työ tekee

työn ympärillä on ollut paljonkin väkivaltaa

kaikilla on ollut kiire töihin, myös askelmilla istujalla
      joka oli pahalla tuulella menossa töihin

tyttö oli menossa töihin ja oli kiire
      myös istuja oli istumassa töihin ja oli silläkin k......

vaunussa istujilla oli kiire

ei ollut aika miettiä töihin menevää naista

• Anonyymi

jos paikalla olisi ollut yksikin työtön.....

• Anonyymi

Älkää missään nimessä menkö koskaan väliin- koska saattaa tulla nenä kipeäksi ja joutuu laittamaan pipilaastarin ja jos näin ei käy niin suunnattomia korvauksia joutuu maksamaan, eli jättäkää naiset heitteille muuten paitsi niissä juhlapuheissa ettei vaan satu mitään

• Anonyymi

vastakkain ovat elinkautinen rangaistus ja välinpitämättömyyssakko

mieluummin sakko kuin elinkautinen

• Anonyymi

Voishan tuohon mfnnä sanomaan jotain, mutta en tiedä lähtisinkö jossain hesassa sanomaan, tai täälläkään, kun kaikenlaista huumehörhöä liikkeellä. Itse saattaa joutua tappeluun ja huumehörhöt vetää sen lakitupaan, josko saisivat rahaa.

Sellaiseksi maailma menee, ei voi mitään. Jokainen hoitaa itse itsensä...

• Anonyymi

pitää pyytää muslimia apuun tai ukrainalaista

• Anonyymi

Naiset saavat sitä mitä ovat kylväneet.

Tapakouluttajat Anu Seppälä sekä Anu Suonperä ovat sanoneet: jos jätätte jatkuvasti miehet huomiota vaille niin lopulta miehet jättävät teidät ( naiset ) huomiota vaille. Miehet ovat heidän mukaansa niin älykkäitä, jotta oppivat lopulta jättämään naiset huomiotta sen jälkeen kun naiset ovat ensin toimineet samalla tavalla.

• Anonyymi

Ilman sosiaalista mediaa elävä myös jättää kaikki rauhaan

• Anonyymi

Miksi naisten pitäisi huomioida ensin miehet. Menee se homma toisinkin päin, eli jos miehet ei huomioi, niin hyvän itsetunnon omaava nainen ei ala kerjäämään huomiointia. Tuleepahan fudastua kovempaa hyökkääjän sukukalleuksiin, kun patoutumat tunteettomasta mieskaverista - joka ei huomio ja on jo entinen - purkautuvat.

Pitääkin alkaa taas heti treenaamaan.

• Anonyymi

Palstan kilttimies ei kykenis niputtamaan yhtään mitään. Juoksisi karkuun korvat luimussa ja jättäisi naisen hätään,kunhan oma henki pelastuisi. Ruikuttasi vielä perään että miksi minun naista pitäisi suojella,miksi ei nainen minua kun tuota ylipainoakin on ja lonkkavika niin nyyh,pelottaa.💩

• Anonyymi

Ja kun palstamies karkuun pääsisi ja naisensa saaliksi jättäisi kuin sisilisko häntänsä,syyllistäisi naista jälkeenpäin kuin pahaa poikaa halusi ja raiskatuksi tulemista kinusi.💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun palstamies karkuun pääsisi ja naisensa saaliksi jättäisi kuin sisilisko häntänsä,syyllistäisi naista jälkeenpäin kuin pahaa poikaa halusi ja raiskatuksi tulemista kinusi.💩

Tosimies ei syytteitä pelkää kun naistaan puolustaa.oletteko miehiä vai hiiriä💩

• Anonyymi

Jutussa oli mielipidekirjoituksia ja siinä todettiin, että taitava itsepuolustus lajeja harrastanut, joka harjoitus salilla treenit onnistuu kuin tanssi, niin tosielämässä tosipaikan tullen jäätyi paikalleen, vaikka hallitsi kaikki itsepuolustus tekniikat, mutta elimistö löi itsepuolustus mekanismin päälle, eikä kyennyt toimimaan.
        Lisäksi on vähän eri asia treenipaikassa itsepuolustuksen harjoitteleimien, kuin kadulla yllättävässä tilanteessa, jolloin kaikki itsepuolustus taidot unohtuvatkin, vaikka salilla ne menevät selkärangasta miettimättä.

Sitä moni kadulla liikkuessaan ajatuksissaan voimailee, että jos tuolta tulisi joku veitsi tanassa ja naista uhkaisi, niin minä sen hoitelisin, mutta sitten jos sellainen tapahtuukin, niin voi mennä täysin jäähän, ettei kykene toimimaan.
        Miten sitten sodassa pystyy toimimaan, jossa oma henki on oikeasti uhattuna, jos ei kadulla tuollaista räyhääjää kohtaan pysty toimimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jutussa oli mielipidekirjoituksia ja siinä todettiin, että taitava itsepuolustus lajeja harrastanut, joka harjoitus salilla treenit onnistuu kuin tanssi, niin tosielämässä tosipaikan tullen jäätyi paikalleen, vaikka hallitsi kaikki itsepuolustus tekniikat, mutta elimistö löi itsepuolustus mekanismin päälle, eikä kyennyt toimimaan.
        Lisäksi on vähän eri asia treenipaikassa itsepuolustuksen harjoitteleimien, kuin kadulla yllättävässä tilanteessa, jolloin kaikki itsepuolustus taidot unohtuvatkin, vaikka salilla ne menevät selkärangasta miettimättä.

Sitä moni kadulla liikkuessaan ajatuksissaan voimailee, että jos tuolta tulisi joku veitsi tanassa ja naista uhkaisi, niin minä sen hoitelisin, mutta sitten jos sellainen tapahtuukin, niin voi mennä täysin jäähän, ettei kykene toimimaan.
        Miten sitten sodassa pystyy toimimaan, jossa oma henki on oikeasti uhattuna, jos ei kadulla tuollaista räyhääjää kohtaan pysty toimimaan.

Onko sulla usein kadulla kulkiessasi ase mukanasi? Hieman eri asia, jos on ase kädessä, kuin käydä aseettomana (jota valtaosa suomalaisista kuitenkin käsittääkseni kaduilla kulkiessaan on) aseellisen kimppuun.

• Anonyymi

pelastaja pelastaa naisen piirakan, mutta ei naisen miehen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosimies ei syytteitä pelkää kun naistaan puolustaa.oletteko miehiä vai hiiriä💩

suomessa vain poliisi on tosimies ja muut eivät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hyvin avaavia aiheita sinulla, herra

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sulla usein kadulla kulkiessasi ase mukanasi? Hieman eri asia, jos on ase kädessä, kuin käydä aseettomana (jota valtaosa suomalaisista kuitenkin käsittääkseni kaduilla kulkiessaan on) aseellisen kimppuun.

ilman asetta tahtoo kulkea kadulla, mutta aseen kanssa ei enää tahdo kulkea kadulla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos niin kävisi meikäläiselle naiselle niin siinä vaiheessa kun mua satutetaan, niin viimeistään silloin adrenaliini vaikuttaisi muhun räjäyttävästi.
        Olin 13-14v kun jätkäsakki (joista vanhin oli 16v) piiritti mut. Mukana oli poikapuolinen kaveri, joka ei uskaltanut tehdä mitään siinäkään vaiheessa kun tämä joukon johtaja ja vanhin kävi takaa päin kiinni rintavarustuksiini. Se sattui ja sai mut toimimaan. Tiesin voimistani, vaikka olin tuolloin alipainoinen, 42kg ja kiinnikäyvä yli 60kg. Tuli mieleen; "nopeus ja voima". Olin lukenut itsepuolustuksesta. Olin voimistellut ja juoksenut lenkkejä. Tarrassin kimppuunkäyvän käsivarsiin meilkein olkapään kohdalta ja tempasin täysillä tyypin selkäni yli - samalla kun vedin itseni mahdollisimman nopealla liikkeella pää polviini.
        Sattui varmaan palleihin sitä tyyppiä kun lensi selkäni ylitse ja paukahti maahan asfalttiin istualteen. Siihen hän jäi istumaan suu auki ja laumansa muut jäsenet ympärille ihmettelemään. Kiroilin ja sadattelin vielä perään. Oli kiire muutenkin. Sen jälkeen sain olla siltä laumalta rauhassa. Kuulin sitten jälkeenpäin että jengin pomo joka kävi kiinni, olisi halunnut olla kanssani, mutta minua ei kiinnostanut pojat seurustelumielessä tai kutemismielessäkään, kun niin tökerösti tuttavuuden aloitti.
        Jos minuun sattuu niin haluan tilanteesta irti ja taistelen siihen asti että kipu hellittää tai toinen luovuttaa. Se on minulla vaisto, ei päätös. Se tulee luontaisesti minusta. Itse en aloita. Mutta jos käydään kiinni, niin on rikottu raja-aita ja toimin vaistoni varaisesti.

• Anonyymi

"Painostava tilanne kuitenkin jatkui, kunnes junan ovet aukesivat ja nainen pääsi ulos vaunusta."

Nainen pyrki vauhdissa olevasta junasta pois?

• Anonyymi

Joo, et selvästikään ole juuri kauheammin noissa lähijunissa matkustanut. Niistä tosiaan on suurimmalla osalla ihmisistä tapana lähteä ulos heti kun ne ovet aukeavat ja moni tosiaan kävelee sinne ovia kohti junan ollessa vasta pysähtymässä. Se pysähdys ei ole ihan hirvittävän pitkä, että ei siinä välttämättä vaunun päästä oville ehdi, jos ei vähän ennakoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, et selvästikään ole juuri kauheammin noissa lähijunissa matkustanut. Niistä tosiaan on suurimmalla osalla ihmisistä tapana lähteä ulos heti kun ne ovet aukeavat ja moni tosiaan kävelee sinne ovia kohti junan ollessa vasta pysähtymässä. Se pysähdys ei ole ihan hirvittävän pitkä, että ei siinä välttämättä vaunun päästä oville ehdi, jos ei vähän ennakoi.

"suurimmalla osalla ihmisistä tapana lähteä ulos heti kun ne ovet aukeavat "

Mies istui rappusella ollen ensimmäisenä jonossa mennäkseen ulos kunhan juna ensin pysähtyy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"suurimmalla osalla ihmisistä tapana lähteä ulos heti kun ne ovet aukeavat "

Mies istui rappusella ollen ensimmäisenä jonossa mennäkseen ulos kunhan juna ensin pysähtyy?

Ei noissa junissa yleensä siellä oven edessä kauheammin portaita ole. En tietenkään voi olla ihan varma asiasta, mutta ainakaan niissä junissa, joita itse lähes päivittäin käytän, ei ole ollut. Ne portaat ovat ihan eri kohdassa, eivät ovien edessä tai edes ihan lähettyvillä.

• Anonyymi

ehkä ajatukset kiehuivat samaan aikaan kiireessä töihin ja estävässä miehessä

• Anonyymi

Missä sä tuossa ahdistelua näit? Itse en kyllä tuollaista tilannetta ahdisteluksi, vaikka ahdistava tilanne se kyllä olisi. Mikään ei muuten takaa sitä, etteikö tyyppi olisi käyttäytynyt ihan samalla tavalla myös miestä kohtaan, jos se ohitse pyrkijä olisi ollut mies.

• Anonyymi

Näissä tilanteissa kannattaa alkaa naisten sekoilemaan ihan huolella, jonka jälkeen potku nivusiin ja hapetus. Sormet silmiin ja kaivaa antaumuksella, samalla huutaen latinan kielellä päivän kauppalistaa.

• Anonyymi

Tälle pisteet. Toimii

• Anonyymi

Sähkötainnutin mukana naiset. Joo ei oo laillinen yleisillä paikoilla mut sakko ei paljon paina

• Anonyymi

Ja sätkyä m*nille niin rauhoittuu.....

• No ei kannata nykyään tosiaankaan sotkeutua, tulee itselle tarpeetonta harmia.
      Huumehörhöt voi seoya täysin ja vaikka puolustat itseäsi, voit löytää itsesi käräjiltä.

Nykyään jokainen vastaa itsestään. Naisetkin.

Jos nsinen olisi kumppani tai sukulainen, voisi tunteet viedä, mutta muuten ei kannata sotkeutua, jos välittää omasta elämästään.

• Ja jos miettii tuollaista tilannetta ihan vaikka omaan arkeen, niin minulla on tarpeeksi haastetta ihan omassa elämässä. Miksi sotkisin siihen mitään lisää?

Eilen tulin yövuorosta klo 7:20 kotiin, nukuin 12;sta asti. Join kahvit ja huomasin lunta tulleen reilusti lisää, joten 13-15 linkosin pihalta lunta. Piti siirrellä betoniverkkoja ja peräkärriä yms. Kävin suihkussa ja nappasin työvehkeet ja peräkärrin perään, sekä kävin jouluostoksilla. Kummitytsyille ja toisen veljelle lahjat. Otin take awayt mäkkäriltä. Postitin ärrällä yhden paketin ja pari muuta vein kohteeseen. Sitten töihin puoli tuntia aiemmin, kun työkaverin exän piti päästä ratsastamaan ja koira kuulemma piti hakea. No 12, 5 h töissä ja siihen päälle 4 h ylitöitä. Vajaa kolme tuntia unta ja parturiin. Sit kauppaan ja lämmittämään mökkiä...

Ei psljoa hotsita ottaa randomusti väliin mitään käyntiä poliisilaitoksella ja antaa raporttia tapahtuneesta.

Kyllä pitäisin suuni kiinni ja katselisin kattoon...

• Anonyymi

Yhyy. Paljastit itsesi.

• Anonyymi

Mä yritin tässä mielessäni tuota tilannetta kuvantaa, mutta en ihan täysin tajua. Noissa junissa on yleensä useampi uloskäynti. Miksi sen naisen on ylipäänsä pitänyt väkipakolla siitä sen riehujan vierestä ulos. Jos toinen alkaa riehumaan, niin eikö järkevä yksilö ota ja poistu siitä tilanteesta toiselle uloskäynnille?

• Anonyymi kirjoitti:

Yhyy. Paljastit itsesi.

Jaa, no sitten paljastin. 😄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Jaa, no sitten paljastin. 😄

Ennen oli miehet rautaa..nyt puuta ja lautaa. Pitäkää tunkkinne💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten teistä olisi suomea puolustamaan jos ette edes lähimmäistä,tai heikompaa,kuten naista. Luulenpa että jos sota syttyisi olisitte kuin puput päät pensaassa ja antautuisitte tekemättä yhtään mitään.💩

• Anonyymi kirjoitti:

Mä yritin tässä mielessäni tuota tilannetta kuvantaa, mutta en ihan täysin tajua. Noissa junissa on yleensä useampi uloskäynti. Miksi sen naisen on ylipäänsä pitänyt väkipakolla siitä sen riehujan vierestä ulos. Jos toinen alkaa riehumaan, niin eikö järkevä yksilö ota ja poistu siitä tilanteesta toiselle uloskäynnille?

No mä käytän junia tosi vähän nykyjään, mutta voi olla noinkin...

Mutta idea ei ehkä liitteessäkään ollut siinä, vaan siinä, että kukaan ei jeesaa ja tue.

Mutta mä oon nyt tässä hetkessä itse olkut kovilla ihan jaksamisen kanssa ihsn omassa elämässä. Niin en varmaan ventovieraan takia alkaisi enää rassaamaan lisää sitä ja tokkopa olen ainoa.

Jotenkin tämä nykyinrn meno vie niin paljon niiltäkin, jotka voisivat puuttua asioihin, että se periaatteessa pitäisi kaikkien ajatella itse, että sitä apua ei välttämättä tule, koska ei pysty enää. Kyse ei ole halusta auttaa, vaan siitä, ettei ole mistä antaa apua.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten teistä olisi suomea puolustamaan jos ette edes lähimmäistä,tai heikompaa,kuten naista. Luulenpa että jos sota syttyisi olisitte kuin puput päät pensaassa ja antautuisitte tekemättä yhtään mitään.💩

No eipä minun Suomea puolustaessa tarvitsisi miettiä enää miten maksan laskut, miten lämmitän kämpän, miten sitä ja tätä. Kyllä silloin on selkrää hommaa...

• Anonyymi kirjoitti:

Miehet ennen otti suotta roolia. Miksi nyt pitäisi ottaa?

Kerro yksi hyvä syy...

• Anonyymi kirjoitti:

Niin. Sotilaspoliisit tulee hakemaan ovelta suorittamaan velvollisuuden, jos sota syttyy. Olet sinäkin velvollinen osallistumaan puolustamaan Suomea, mutta jos sinä et ole käynyt Inttiä, niin se lienee vähän vapaaehtoinen. Minä en siitä luista, kuten luistaisin junassa öykkäröintiä sivusta seuraten.

Vartiat ja järjestysalan ihmiset on palkattu sitä varten, että ne hoitaa tuollaiset viime kädessä.

Mä en saisi tuollaisesta kuin lisää harmia.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mä käytän junia tosi vähän nykyjään, mutta voi olla noinkin...

Mutta idea ei ehkä liitteessäkään ollut siinä, vaan siinä, että kukaan ei jeesaa ja tue.

Mutta mä oon nyt tässä hetkessä itse olkut kovilla ihan jaksamisen kanssa ihsn omassa elämässä. Niin en varmaan ventovieraan takia alkaisi enää rassaamaan lisää sitä ja tokkopa olen ainoa.

Jotenkin tämä nykyinrn meno vie niin paljon niiltäkin, jotka voisivat puuttua asioihin, että se periaatteessa pitäisi kaikkien ajatella itse, että sitä apua ei välttämättä tule, koska ei pysty enää. Kyse ei ole halusta auttaa, vaan siitä, ettei ole mistä antaa apua.

No mutta jos tilanteesta on mahdollista poistua, niin miksi silloin kenenkään muun pitäisi tulla itseään riskeeraamaan. Noista kun ei oikeasti tiedä mitä ne kantaa mukanaan. Siellä voi olla vaikka kirves takin sisällä. En tietenkään ole tota tilannetta nähnyt, mutta toi ei mun korviini kuulosta tilanteelta, jossa a) kannattaisi mennä apuun ja b) kannattaisi pyytää ketään apuun. Mielummin poistuu ja kutsuu vaikka poliisin paikalle tai junan henkilökuntaa. Sitä henkilökuntaakin kun siellä edelleen on.

• Anonyymi kirjoitti:

No mutta jos tilanteesta on mahdollista poistua, niin miksi silloin kenenkään muun pitäisi tulla itseään riskeeraamaan. Noista kun ei oikeasti tiedä mitä ne kantaa mukanaan. Siellä voi olla vaikka kirves takin sisällä. En tietenkään ole tota tilannetta nähnyt, mutta toi ei mun korviini kuulosta tilanteelta, jossa a) kannattaisi mennä apuun ja b) kannattaisi pyytää ketään apuun. Mielummin poistuu ja kutsuu vaikka poliisin paikalle tai junan henkilökuntaa. Sitä henkilökuntaakin kun siellä edelleen on.

Samaa mieltä.

Vähän ssms kuin täällä on näitä trolleja...jos kohde, tai joku muu provosoituu, saa trolli huomiota ja soppa on valmis.

Maailma muuttuu ja ihmisten pitää opetella toimimaan sen mukaan.

Muistan mikä somehärdelli alkoi siitä Turun pùukottajastakin...oli urhoja satapäin toivomassa, kun olis päässyt vetämään pataan jne. Ihan todellisuudesta erkaantuneita höpöhöpö-idiootteja. 🙄

• Disseisback kirjoitti:

Samaa mieltä.

Vähän ssms kuin täällä on näitä trolleja...jos kohde, tai joku muu provosoituu, saa trolli huomiota ja soppa on valmis.

Maailma muuttuu ja ihmisten pitää opetella toimimaan sen mukaan.

Muistan mikä somehärdelli alkoi siitä Turun pùukottajastakin...oli urhoja satapäin toivomassa, kun olis päässyt vetämään pataan jne. Ihan todellisuudesta erkaantuneita höpöhöpö-idiootteja. 🙄

Itseasiassa ainoat, mitkä riskeerasivat itsensä, oli niitä, jotka elivät kulttuuria, mikä junnaa vuosisatoja perässä. Sama, mikä ajoi puukottajan toimimaan kuten toimi..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska olemme lainkuuliaista väkeä. Uhkaava tilanne ei tarvinnut puuttumista hätävarjelun nojalla, joten puuttumista ei pidä silloin edes tehdä oman oikeusturvan nimissä.

Mitä sotimiseen tulee niin vihollisen sotilailla ei ole suomen lain mukaista oikeusturvaa, vain Geneven sopimuksen mukaiset periaatteet (joita niitäkin muuten noudatan oikeasti ja asemani sotilasjohtajana merkitsee että myös alaisteni odotan noudattavan) - eli elleivät selkeästi antaudu niin heidät teurastetaan vaikka nukkuessaan jos ovat taistelevia elementtejä.

Jos naisia pelottaa kaupungilla olla yksin niin hankkikaa miesseurailainen, ottakaa isänne mukaan tai hankkikaa oikeuksianne valvova poikakaveri/aviomies jolle väännätte pari penskaa. Muuten tässä tulonsiirtojen luvatussa maassa teidän puolustuksenne on ulkoistettu vartiontiliikkeille ja poliiseille - joten lukuunottamatta välitöntä hengen ja terveyden uhkaa teihin kohdistuviin epämiellyttäviin asioihin ei ole sivullisilla kivesolioilla mitään perustetta puuttua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, tätä ihmettelin itsekkin. Toki vaikea sanoa mikä oli tilanne, mutta itse päätyisin siihen ratkaisuun, että poistuisin vähin äänin ja kulkisin toiselle ovelle, riippuen nyt siitä olisiko aika riittänyt? Junanvaunut ovat pitkiä ja ei kovin nopeasti akuutissa tilanteessa tajua lähteä hakemaan toista ulospääsyä. Voi olla että on ollut aika hektinen tilanne eikä ajatus oikein ole toiminut tilanteessa. Mutta, juuri näin, metrossa ja bussissa, ratikassa ja lähiliikenteen junissa tuo lienee kohtalaisen mahdollista toteuttaa, mutta kaukojunissa taas ei lainkaan. Sitä ehkä odottaa että toinen kuitenkin siitä oven edestä poistuu - näinhän normaali ihminen toimii.
        Ei ainakaan kannatta jäädä inttämään sekopäiden kanssa.

• Anonyymi

"Nykyään jokainen vastaa itsestään. Naisetkin."

tää mielestäni on vähän osuva lause....

kuten Turun puukotuksesta tuli julki auttamisen halu on kaksipiippuinen asia

Venäjän mediassa on paljon juttuja ollut, enemmän kuin Suomessa kun joku auttoi jotakuta ja vahingossa tappoi syyllisen ja itse joutui vankilaan

Venäjän kulttuurissa on enemmän auttamisen halua.
        Venäläiset eivät pidä erityisesti petofiileista.
        Monia artikkeleita kun sivullinen mies rembo pelasti tytön ja tappoi petofiilin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tasa-arvoa se on, EU:n demokratiaa.

Naisen olisi itse pitänyt potkaista mies epäkuntoon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SINUTTELIJA on liikkeellä, joka tökkii sinä kompleksillaan muita

Älä sinuttele paskakasa, muuten hävität itsesi

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Itseasiassa ainoat, mitkä riskeerasivat itsensä, oli niitä, jotka elivät kulttuuria, mikä junnaa vuosisatoja perässä. Sama, mikä ajoi puukottajan toimimaan kuten toimi..

eihän mies edes varastanut mitään naiselta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska olemme lainkuuliaista väkeä. Uhkaava tilanne ei tarvinnut puuttumista hätävarjelun nojalla, joten puuttumista ei pidä silloin edes tehdä oman oikeusturvan nimissä.

Mitä sotimiseen tulee niin vihollisen sotilailla ei ole suomen lain mukaista oikeusturvaa, vain Geneven sopimuksen mukaiset periaatteet (joita niitäkin muuten noudatan oikeasti ja asemani sotilasjohtajana merkitsee että myös alaisteni odotan noudattavan) - eli elleivät selkeästi antaudu niin heidät teurastetaan vaikka nukkuessaan jos ovat taistelevia elementtejä.

Jos naisia pelottaa kaupungilla olla yksin niin hankkikaa miesseurailainen, ottakaa isänne mukaan tai hankkikaa oikeuksianne valvova poikakaveri/aviomies jolle väännätte pari penskaa. Muuten tässä tulonsiirtojen luvatussa maassa teidän puolustuksenne on ulkoistettu vartiontiliikkeille ja poliiseille - joten lukuunottamatta välitöntä hengen ja terveyden uhkaa teihin kohdistuviin epämiellyttäviin asioihin ei ole sivullisilla kivesolioilla mitään perustetta puuttua.

Teoria miehet roskakoriin.

Mies ei selitä, mies tekee.

Älä spekuloi aiheella, koska et vakuuta.

Tilanne tuli ja meni.

Nyt se ei ole enää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, tätä ihmettelin itsekkin. Toki vaikea sanoa mikä oli tilanne, mutta itse päätyisin siihen ratkaisuun, että poistuisin vähin äänin ja kulkisin toiselle ovelle, riippuen nyt siitä olisiko aika riittänyt? Junanvaunut ovat pitkiä ja ei kovin nopeasti akuutissa tilanteessa tajua lähteä hakemaan toista ulospääsyä. Voi olla että on ollut aika hektinen tilanne eikä ajatus oikein ole toiminut tilanteessa. Mutta, juuri näin, metrossa ja bussissa, ratikassa ja lähiliikenteen junissa tuo lienee kohtalaisen mahdollista toteuttaa, mutta kaukojunissa taas ei lainkaan. Sitä ehkä odottaa että toinen kuitenkin siitä oven edestä poistuu - näinhän normaali ihminen toimii.
        Ei ainakaan kannatta jäädä inttämään sekopäiden kanssa.

Pasila olisi seuraava pysäkki, josta lähijunalla Tikkurilaan.

Tikkurilassa on Keskusrikospoliisi.
        Minne nainen oli menossa muuten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyään naisillakin on enemmän "munaa" kuin miehillä (sanonta). Miehet valittaa jos siitäkin kun saavat kahvinkeittimestä kahvia sormille ja poppaa. Koettu on. Sellaista miestä en huoli joka tekee siitä numeroa. Tulee pikkupoika mieleen ja se on "turn off."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja on vielä yksi keino, jos isää tai veljeä tai mitään muutakaan miestä ole. Itsepuolustuskurssi, pippurisumute ja 120 desibelin hälytysäänilaite.
        Puolustautumisen jälkeen voi sitten sumuttaa varmuudenvuoksi silmiin pippurisumutetta ja desibelihälytyslaite kertoo ympäristölle että täällä on tämmöinen kriminaali, kattokaa ja laittakaa naama muistiin, jotta osaatte sitten varautua kohtaamiseen.

• Anonyymi

Naisia ei puolusta kukaan koska naiset ei halua kilttejä miehiä. Olette jännämiesten armoilla.

• Anonyymi

Tuo riehujakin oli luultavasti joku palstan "kilttimies"

• Anonyymi

Moni jättää puuttumatta tuolaisiin tilanteisiin fyysisesti, koska koskaan ei tiedä miten mahdollisesti käy, jos mene esim. lyömään riehujaa.
      Varsinkaan päähän ei kannata lyödä, siitä voi olla vakavat seuraukset, voi jopa kuoleman aiheuttaa isku pähän.
      Keskikehoon voi lämmäyttää, mutta siinäkin voi aiheutua toiselle vammoja.
      En menisi lyömään toista päähän, koska todennäköisesti kallo halkeaisi, eikä leukaluuhun missään tapauksessa, lohkesi leuka irti paikaltaan.

Paras varmaan korottaa ääntä ja todeta kaikkien edessä miehen typeyys heikkoa naista ahdistellessa, kenties muutkin silloin sulaisivat siltä jäätymiseltä ja yhtyisivät kuoroon, jolloin mies toteasi, ettei hän olekaan täällä yksin ja kuningas,
      Kuningas pitää pudottaa maanpinalle.

• Anonyymi

Noistahan ei ikinä edes tiedä onko niillä puuko tmv. povarissa. Siinä voi hyvin äkkiä oikeasti pahasti jollekin. Väliin meneminen muutenkin yleensä vain aiheuttaa enemmän aggressioita, eikä vähennä sitä. Sitä en vaan tajua, että miksi se nainen ei poistunut siitä sen tyypin läheltä, vaan jäi siihen jotain apua huutelemaan. Tai sen kuvan tosta tekstistä saa. Jos itse mietin miten toimisin (ja onhan noihin vittumaisiin tilanteisiin tullut törmättyäkin), niin kyllä mä pyrin ihan poistumaan siitä ja junassa nyt yleensä on useampikin ovi. Ei todellakaan tulisi mieleen huudella muita apuun, vaikka heitä siinä olisikin, sille se luultavasti vain eskaloisi tilannetta ja asettaisi nimenomaan juuri sen puuttujan vaaraan. En mä halua olla syy sille, että joku saa vaikka nyt puukosta ja pääsee hengestään.

• Anonyymi

Anteeksi, leukaan pitää lyödä sivusta ja yllätyksenä.

Päähänkään ole helppoa lyödä. Ensikertalaisella menee itsellään käsi rikki. Toista kertaa et enää lyö. Etkä tiedä, miten vahva kallo on vieraalla.

• Anonyymi

Uutisissa vieraalta maalta on ihmisiä kuollut paljon katutappelussa juuri nyrkin iskusta. Eli se mitä TV näyttää tappeluna ja mitä todellisuus on, ne eivät ole samaa asia, että ihmisiä voi kuolla yhdestäkin nyrkin iskusta.

• Anonyymi

Kulttuurimausteet saavat ahdistella vapaasti . He ovat niitä suomisomaliaan tuotettuja erikoisosaajia .

• Anonyymi

rasisti se suurin kusettaja on

• Anonyymi

Tuntematta osapuolia, harva menee väliin jollei ole sitten verta nähtävillä. Huono käytös korostuu, kun ihmisistä tulee vahvasti asioihin reakoivia. Kuka haluaa sekaantua tilanteisiin, jos osapuolet ovat molemmat ylireakoiva ja tylyjä toisia kohtaan ja tuntemattomia itselle.

• Anonyymi

joo, hyvä ettei koko juna olisi hakkaannut kyseistä pientä naista, joka oli poistumassa väkipakoin junasta

• Anonyymi

Naisethan suhtautuvat pakolaisiin suopeasti varsinkin muslimeihin!

• Anonyymi

muslimeilla on paljon hyviä asioita

• Anonyymi

Ihmisen itsesuojeluvaisto on kummallinen, joillain se on taistele ja joillain pakene. Itsellä näissä tilanteissa suu alkaa käymään nopeammin kuin ajatus, mutta toisaalta osaan myös puolustaa itseäni. Reppanat äijänkutaleetkin hiljenevät kun jäävät sanallisesti alakynteen.

• Anonyymi

Et onnistu, koska Skandinavia on maailman rauhanomaisin paikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et onnistu, koska Skandinavia on maailman rauhanomaisin paikka

Mielestäni naista olisi voinut auttaa Kurdi, Gurkha, Indonesian Pääkallometsästäjä tai Kalmykki. Heiltä olisi voinut kysyä.

• Anonyymi

Eikö noissa julkisissa tilanteissa pitäisi korostua monesti toitotettu naisten voimaantuminen ja kanssasisaren puolustaminen uhan edessä. Nainen tekee selväksi, ettei kaipaa miehen apua, ei siinä mitään mutta koskee myös tällaisiakin tilanteita.

• Anonyymi

Lintulan luostarin nunnat auttavat

• Hahhaa. Olkaa tyytyväisiä. Patriarkaatin harjoittama vuosituhansien riisto on viimein väistymässä tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden tieltä. Naisenkin kannattaisi astua nykyaikaan ja opetella poistumaan junasta ilman muiden apua.

• Anonyymi

Se on vain naisille jaettava pippurisumute.
        Miehelle sellaisia ei myydään.

• Anonyymi

En olis auttanut. Naisetkaan ei ole auttanut minua pillun puutteeen takia.

• Anonyymi

Vähän niin kuin on pointti joo vaihtokaupassa.
        Evoluutiossa kyllä auttaminen on ollut syy miksi ihmiskunta selviytyi.
        Mutta 2000 luvulla auttamisen halu hävisi jonnekin.

Nyt myös Kelasossukin on hävinnyt, joten seurataan miten edistytään evoluution kannalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän niin kuin on pointti joo vaihtokaupassa.
        Evoluutiossa kyllä auttaminen on ollut syy miksi ihmiskunta selviytyi.
        Mutta 2000 luvulla auttamisen halu hävisi jonnekin.

Nyt myös Kelasossukin on hävinnyt, joten seurataan miten edistytään evoluution kannalta.

Vartijan puhelinnumero voisi olla olemassa.
        Ei poliisin, koska poliisi ei tahdo paljon vastuuta
        ja siksi siirsivät sen vartijoille,
        muta vartijan paikalle.

• Anonyymi

Joutuu ite ongelmiin koska hyökkääjälle tuli mustelma ja sitä mieli pahaa.

:D

- KonnaKettu

• Anonyymi

Palstaätmit olisi vetänyt hätäjarrusta ja hypännyt raiteille löysät housussa

• Anonyymi

Kantsii olla mies eikä nainen ihan syntyessään valmiiksi

vinkki homoille!

• Anonyymi

Tehkööt tulokasapinat naisille mitä huvittaa. Saavat suomifemakot mitä ovat itse tilanneet. Turhaa huutaa apua, en kuule. Lisään vain vauhtia entisestään. Ihan sama ei kiinnosta. Eikä tarvitse mennä todistelemaan

• Anonyymi

junakuskina en edes pysähtyisi kaikilla asemilla mutta tulisin luotijunana oulusta helsinkiin

• Anonyymi

Ei kuulu mulle eikä ole mun asia mitenkään. Ei se multa pois ole. Oma etu tärkein. Ja ettei vaan takki nuhjaannu. Sehän oli vain nainen.

• Anonyymi

Nainen kuitenkin pääsi poistumaan junasta, joten oikeastaan mitään ei tapahtunut paitsi huono käytöskohtaus.

Junissa liikkuu kaikenlaisia ihmisiä. Sellaisiakin joiden sosiaaliset taidot ovat puutteellisia, ihmisiä, joilla on erilaisia häiriöitä. Tuon miehen päässä oli jotain häikkää. Purkasi kenties omaa ahdistuneisuuttaan, masennustaan huutamalla ja haukkumalla muita, aika yleistä. Kenenkään minkäänlainen väliintulo ei kenties olisi auttanut yhtään.

- Sheena

• Anonyymi

Voihan olla, että miehen vaimo kotona antoi eropapereita tai vaimon kanssa tuli ikäviä yllätyksiä, niin mies sitten purki vaimonsa egon tuohon junasta poistuvaan naiseen.

- Mark

• Anonyymi

Naiset ovat itse tänne apinoita halunneet. Suvaitkoot nyt vain.

• Anonyymi

Mitä tarkoitat? Naiset ovat itse tänne apinoita halunneet? Jos tuollaisen väitteen heittää, on myös osattava perustella, mihin tuo oletus perustuu. Muut oin se edustaa sitä samaa mitä muutkin, mielipide on mielenosoitus.

• Anonyymi

Älä ihme mies haukku itseäsi apinaksi.

• Vähän turhaa stereotypioden vahvistamista on olettaa pelkän ulkoisen olemuksen perusteella että huonosti käyttäytyvä matkustaja oli mies.

On niin vähän kokemusta noista julkisen liikenteen palveluista että hiukan vaikea hahmottaa millaisesta ja miten usein kulkevasta junasta on kyse.
      Vaikea tietysti ajatella miten tositilanteessa toimisi mutta lähtökohta on että rettelöisijää en lähtisi haastamaan koska silloin pitää varautua myös yhteenottoon. Toki tuon tilanteen olisi pystynyt haastamaan sillä että olisi mennyt samalle ovelle ja pyytänyt tilaa jotta voi poistua junasta. Samalla olisi se toinenkin matkustaja päässyt tulemaan. Tietysti vähän riippuu miten lähellä määränpäätäni olisin ja milloin seuraava juna tulisi.

Kyllähän tuossakin joku kuitenkin auttoi ottamalla kuulokkeet pois ja kysymällä että mikä hätänä. Eli kyllähän sieltä lopunperin sitä tukeakin löytyi.

En tiedä miksi mutta tuosta tilanteesta nousi mielikuvat Michael Douglasin tähdittämään elokuvaan rankka päivä.

• Anonyymi

niin, jos koko jupakka oli VR:n provo

• Anonyymi

Minä kyllä puutun tuollaisiin tilanteisiin aika herkästi. Ei se aina ole ollut ehkä viisasta, mutta en osaa olla puuttumattakaan. Useimmiten tilanteet kuitenkin laukeavat puhumalla, vaikka toki ahdistelija saattaa olla avaamaton. Sen olen päättänyt, että ainoastaan miesten välisiin fyysisiin tappeluihin en mene väliin muutoin kuin hakemalla/hälyttämällä apua. Ei riittäisi omat voimat, mutta sanallisesti olen joskus muutamat miehet erkaannuttanut toisistaan ja estänyt näin tappelun syntymisen.

Itse olen saanut aina apua tarvittaessa, jopa ventovierailta. Olen suuttuessani aika napakka, joten yleensä selviän jostain nysverö-ahdistelijoista alta minuutissa (kerran säikäytin itsensäpaljastelijan niin pahasti, että reppana meinasi kaatua pyörällään, kun lähti karkuun minua. Se oli aika koomista, en tiennyt osaavani olla noin pelottava), mutta muutaman kerran tilanne on ollut fyysinen ja tällöin olen saanut muilta apua. Auttajat ovat aina olleet miespuolisia.

• Anonyymi

oletko yhdellä sormella heittänyt kymmenkunta miestä kumoon?
        mun eukko on

• Anonyymi

Kyllä tämä Disse nikksukin näyttää olevan joko narsku tai sitten pelkuri. Oletan että pelkuri. Jos kauheasti naistakin mielistelee,että olkaa miehiä,jee,niin ehkä pelkää olla mies itse. Pieni käpy kun ei kauhean pelottava ole.💩

• Anonyymi

Jos näet jonkun hätää kärsivän,etkä siihen puutu vaan kylmästi ohi kävelet,olet joko narsku tai pelkuri💩

• Anonyymi

Muistan jonkun tilanteen 15 vuoden takaa kun grillillä mies hakkasi jotain toista ja siinä oli kymmeniä ihmisiä katsomassa, kukaan ei tehnyt mitään ja se hakattu kuoli koska mies potki sitä kymmeniä kertoja.

• Anonyymi

Miksi et tehnyt mitään? Minua säälittää kakat housuissa olevat pulsut tms. En ohi kävele. Säälittää myös mukamas miehet jotka ei titteliä mies ansaitse.💩

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      85
      4032
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3101
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      100
      2275
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2078
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      76
      1830
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      27
      1811
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1800
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1557
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1527
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1501
    Aihe