Koska ko. voidetta niin paljon kehutaan en malta olla kysymättä miten on mahdollista että Rode MG (joka ei siis ole 0-2 eikä edes 0- -2 vaan -3 - -5 Suomessa) joka on selvä pakkaskelin voide tuppaa jäätymään vaikka kuin ohuin kerroksin laittaa ja tasoittaa korkilla. Vanha perus Sininen lienee ratkaisu, ainakin pari kerrosta päälle koska pitävä voide tuo MG on.
Olen varmasti väärässä ja tuskin osaan hiihtääkään mutta onhan se outoa jos olen ainoa jolla on mainittu kokemus. Sattuiko susipurkki?
Rode Multigrade jäätyy aika pienelläkin pakkasella
5
371
Vastaukset
- Anonyymi
Niin on sitä swixin v05 saatu myös jäätymään. Jäätymiseen vaikuttaa voiteen määrä, keli, matka, säilytys ja käyttö. Raudoittaminen on esim hyvä tapa poistaa kuplat voiteesta jne.
Mainitsemasi tuote oli erittäin suosittu kauan sitten. Suosion syy oli pito, saattoi myös olla että kilpalatujen profiiliikin tätä vaati. Multigraden luisto ominaisuuksia ei kukaan kehunut.
Laitat todennäköisesti liikaa voidetta, tai suksi liian löysä - aiheuttaa laskuissa kitkaa, muodostuu liikaa vettä ja voide on jäässä pahimmillaan seuraavassa nousussa. - Anonyymi
Kaikki voiteet jäätyy, jopa voideeton pohja jäätyy, etenkin karhennusalueelta. Tai kisasuksessa grippialueelta.
- Anonyymi
Näinhän se (epä)sopivissa olosuhteissa on (tosin kuivalla kelillä ei pitäisi jäätyä pakkasvoide). Tuntui vaan oudolta että monet väittävät hiihtävänsä kaikki pakkaskelit Rode MG joka kuitenkin jäätyy muutaman asteen pakkasella vaikka pikkumäkiä olisikin vettä pohjan alle tuottamassa.
Syy lienee se että suurempien asutuskeskuksien lähellä latu on kosteampi ja tästä syystä kaikki voitelu hiukan työläämpää ja mm. jäätymishaastetta aiheuttavaa. Pikkupakkanen Kainuussa ja Espoossa on voitelun kannalta ihan eri asia.
Siirryn takaisin "Siniseen Rexiin", varmaan Vauhdin Porkkana tai Swixin -1 - -7 myös
hyviä vaihtoehtoja?
- Anonyymi
Startin ja vauhdin tervavoiteillakin pärjää, eikä ole hinnalla pilattu.
Eikä tarvi wunderbaumia ostaa autoon. - Anonyymi
Kokeile Superia. Blue super taitaa olla nykyään nimeltään.
Multigrade blue on sit kylmemmille keleille, kuin multigade violet.
Weiss on myös hyvä.
Pinnotukseen voit käyttää greeniä, muuhun sitä ei oikein kannata käyttää.
Sopivat kelit noille kaikille on vähän sinnepäin. Ihan pieleen noilla harvoin menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876