Hyvät varusteet metsurille

lara

Moro.
isä toivoi meiltä kersoilta 50w lahjaksi metsuri takkia ja housuja tai sitten "turkishaalarin"....mistähän mun kannattaa sellaisia mennä katsomaan, ettei hinta huimaa liikaa päätä mutta kuitenkin tietty tuotteiden pitäis olla kestäviä... missä paikoissa niitä myidään...neuvoa viisaammilta kiitos ;)
asun seinäjoen suunnalla...

14

7575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsele

      ensin millaset varusteitten pitää ominaisuuksiltaan olla(merkki ei välttämättä tuo )

      http://www.husqvarna.fi/

      Sitten paikalliseen sahakauppaan suvittamaan.
      Varusteisiin kannattaa satsata jos vaikka isänne innostuu vielä eläke päivinäänkin metsään menemään
      Nimittäin eläkeukot tekee "pirun " nättiä taimikkoa aikansa kuluksi ja mielenviekeytensä iloksi ...;)

      • Esko

        Moi

        Me ollaan viimeset kaksi vuotta käytetty Dimexsin vaateita metsurin hommisssa. Ovat suht edullisia ja ne on Suomessa kehitetty sekä valmistettu. Ne on ollut koekäytössä monta vuotta ennen kuin tulivat markinoilla. Korjaavat vieläkin vikoja jos sellaisia keksitään. Eli Dimexsiä suosittelen.


      • Metsuri
        Esko kirjoitti:

        Moi

        Me ollaan viimeset kaksi vuotta käytetty Dimexsin vaateita metsurin hommisssa. Ovat suht edullisia ja ne on Suomessa kehitetty sekä valmistettu. Ne on ollut koekäytössä monta vuotta ennen kuin tulivat markinoilla. Korjaavat vieläkin vikoja jos sellaisia keksitään. Eli Dimexsiä suosittelen.

        Eipä ne Dimexin rätit niin hyvät ole, kun kehutaan.
        Raivaussaha henkselihousut ja metsurin avohaalarit tehty liian tiukoiksi. Persustasta ahdistaa ja yläkropasta myös. Metsurinvaatteen pitää olla sen verran väljä, ettei kiristä ja talvella mahtuu lämmintä alle.
        Metsurin avohaalarissa on niin vahvat ja kömpelöt suojapaikat, että on puoliksi liikuntakyvytän. Kyllä Dimexin vaatteissa on vielä paljon kehitettävää kuosin ym. suhteen. Kerrottukin asia valmistajalle on oikein porukalla, vaan mitään ei ole tapahtunut.


      • Esko
        Metsuri kirjoitti:

        Eipä ne Dimexin rätit niin hyvät ole, kun kehutaan.
        Raivaussaha henkselihousut ja metsurin avohaalarit tehty liian tiukoiksi. Persustasta ahdistaa ja yläkropasta myös. Metsurinvaatteen pitää olla sen verran väljä, ettei kiristä ja talvella mahtuu lämmintä alle.
        Metsurin avohaalarissa on niin vahvat ja kömpelöt suojapaikat, että on puoliksi liikuntakyvytän. Kyllä Dimexin vaatteissa on vielä paljon kehitettävää kuosin ym. suhteen. Kerrottukin asia valmistajalle on oikein porukalla, vaan mitään ei ole tapahtunut.

        No joo nuo turvahousut on vähähn reisistä pienet, se
        on kieltämättä ongelma. Mutta kyllä ne kuuntelee mitä noista on palautetta. Esim sisälahkeet tuli turvahousuihin kun siitä naristiin. Huskun turvahousut on kyllä muuten paremmat. Raivuuhousuista on kyllä minusta ihan hyvät.
        Sadeviitta on erinomainen, tarpeeksi iso. Huskun sadeviitta on ihan lian pieni. Takit on hyviä ja kestäviä. Meillä oli ennen mehtän varusteita. Niistä ei kyllä ole mitään hyvää sanottavaa. Takki nukkaa muutaman kuukauden jälkeen ja sen jälkeen se on kuin sieni.

        Kyllähän paremmat varusteet saisi jos keräisi kaikilta parhaat, mutta Dimex on hyvä suurimmassa osassa.


      • Metsuri
        Esko kirjoitti:

        No joo nuo turvahousut on vähähn reisistä pienet, se
        on kieltämättä ongelma. Mutta kyllä ne kuuntelee mitä noista on palautetta. Esim sisälahkeet tuli turvahousuihin kun siitä naristiin. Huskun turvahousut on kyllä muuten paremmat. Raivuuhousuista on kyllä minusta ihan hyvät.
        Sadeviitta on erinomainen, tarpeeksi iso. Huskun sadeviitta on ihan lian pieni. Takit on hyviä ja kestäviä. Meillä oli ennen mehtän varusteita. Niistä ei kyllä ole mitään hyvää sanottavaa. Takki nukkaa muutaman kuukauden jälkeen ja sen jälkeen se on kuin sieni.

        Kyllähän paremmat varusteet saisi jos keräisi kaikilta parhaat, mutta Dimex on hyvä suurimmassa osassa.

        Joo sadetakki ja viitta ovat paremmat ja kestävämmät Dimexillä, kuin muilla. Huskin sadeasu meni muutamassa päivässä. Se oli kuin kondomi. Tuntui hyvältä, mutta kovassa käytössä ei sitten kestänytkään. ( ei seuraamuksia)


      • Nuori Kloppi

        Tottahan se on että vanhat miehet saattavat välillä saada ihmeitä aikaan metsässä sen sahansa kanssa.

        Toisinaan ne ihmeet onkin sitten vähemmän ihmeellisiä. Suomalaisen miehen viimeiset sanat ovat usein: "ei tässä mitään turvavehkeitä tartte". Kunnon turvavarusteet ovat pelastaneet monta jalkaa moottorisahan kynsistä.

        Turvavarusteissa on myös oleellista niiden asianmukainen istuvuus. Turvahousut, jotka roikkuvat kuin helsinkiläisten räkänokkien farmarit, ovat varmasti hyvin vaaralliset. Eri merkkisissä varusteissa on suuria eroja juuri istuvuuden osalta. Esimerkiksi itse pyöräilyä harrastaneena en voi paksuine pohkeineni käyttää kuin tietyn merkkisiä saappaita. Koita saada isäsi sovittamaan ensin.

        Ja vielä rohkaisun vuoksi. Ne, jotka käyttävät turvavarusteita, tekevät usein parempaa jälkeä metsässä. Harrastelijat eivät vähäisen kokemuksensa kanssa ole oikein sisäistäneet moottorisahan vaarallisuutta.


    • HärmänJätkä

      Agrimarketit ja vastaavat maalousliikeet sekä monet moottorisahoja myivät rautakaupat myivät myös metsurinvarusteita. Metsurin housut ja takki ovat oikein hyvä 50v-lahja.
      Niissä ei paljoa ole eroja laadussa ja hinnassa. Väreissä vähän. Koon varmaan tiedätte, joten ei sitä tarvitse etukäteen sovittaa. Varmaan antavat vaihtaa, jos ei sovikkaan.
      Myös turvakäsineitä on olemassa. Onkos papalla jo kypärä ja metsurinkengät?

    • Puita on kaadettu

      Kyllä löytyy
      Verkkokaupoista kuten Uittokalusto saa vähällä vaivalla kaikki metsurin varusteet. Kokotaulukoiden perusteella saa hyvän käsityksen sopivista varusteista. Jos pappa halutaan pitää terveenä vielä 60 v-päivänä turvahousut ja -saappaat sekä -hanskat ovat pakolliset, takki voi nyt olla mikä tahansa. Ja tietysti kypärä visiirillä kuulosuojaimet.

    • nuori metturi

      Joo oon itsetkin aatellut ostaa dimexin metsurin housut ja huskun kypärän

    • Anonyymi

      Mitkä hyvät varusteet talvella?

      • Anonyymi

        Vedenpitävät takki, housut ja käsineet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedenpitävät takki, housut ja käsineet?

        Tärkeimmät ovat kypärä visiirillä, kuulosuojaimilla ja erityisesti kypärän takana oleva, yläselkään ulottuva suoja, joka estää puista alas tulevan lumen pääsyn niskaan ja kauluksesta sisään. Pipon kanssa ei kannata puita kaataa, isojakin oksia tulee joskus viereisistä puista alas. Viiltosuojatut housut ja jalkineet heti seuraavaksi tärkeimmät.


    • Anonyymi

      Terve. Vanha viestiketjuhan tämä on, mutta tuolta saa nopeasti ja minusta edullisesti monia metsähommissa tarvittavia tavaroita. https://shop.saegenspezi.de Kaikki mitä olen tilannut ovat tulleet nopeasti ja olleet hyvää tavaraa.

    • Anonyymi

      Minä olen ostanut metsurin turvasaappaat, turvahousut, metsurinkypärän ja metsurianorakin ihan vaan yhdestä isosta rautakaupasta, jossa oli erillinen oma ’osasto’, jossa oli myynnissä metsänhoitoon tarvittavaa varusteita ja koneita.
      Aktiiviharrastelijametsänhoitajalle löytyi kaikki tarpeellinen ja eri hintatasosia. Varsinkin moottorisahan ja raivaussahan osalta en suosittele niitä halvimpia, vaan tunnettuja hyvämaineisia merkkejä. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin värkkien huonot ominaisuudet ja epäluotettava toimivuus, kun olet metsässä. Muuten merkkeihin en ota kantaa, mutta itselläni on Husqvarnan vähän järeämpi saha ja raivuri. Molemmat jo reippaastikin yli kymmenen vuotta vanhoja, mutta huollettu vuosittain ammattiliikkeessä. Oma huolto on rajoittunut terän teloittamisen ja puhdistuksiin. Metsänomistajahan saa nuo huollot verovähennyksenä.

      Jos olet täysin kokematon noissa, niin suosittelen ammattitaitoisen liikkeen ja myyjän puoleen kääntymistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe