Sukulaiset painostaa hankkimaan tupaan palovaroittimen, mutta polttelen sisällä eikä ole aikomusta lopettaa ja se tupakan savu ainakin oman ajatusmaailman mukaan väistämättä herättää sen hälyttimen jatkuvasti, mutta sitten mulle väitetään että ei. Voisiko joku kertoa miten se hälytin tajuaa koska palaa savuke ja koska palaa vaikkapa sohva ja voi päättää hälyttääkö vai ei?
Laukaiseeko tupakansavu palohälyttimen?
8
211
Vastaukset
- Anonyymi
Luulisin että laukaisee tavanomaiset savuilmaisimet. Lämpöilmaisinta ei laukaise.
- Anonyymi
Ei ne yleensä hälytä tupakan savusta. Muistan että joidenkin palohälyttimien käyttöohjeessa lukee, ettei tupakansavu laukaise hälytystä.
- Anonyymi
En usko, ei savuilmaisin voi tietää mikä palaa.
- Anonyymi
Pakkoko on polttaa tupakkia juuri tuon hälyttimen kohdalla?
Savuvaroitin varoittaa, kun ilmassa on savua merkittävästi. Jos ketjupoltat yksiössä ikkunat kiinni ilmanvaihto suljettuna niin sitten voi tulla ongelma. Polta röökisi niin että savu menee ilmanvaihtoon. - Anonyymi
Kun elektroniikkapalstalla ollaan niin ehdotan seuraavaa:
Rakenna pieni ajastin, jonka saa laukaistua kaukosäätimellä tai johdon päässä olevalla mekaanisella painonapilla. Ajastin katkaisee palovaroittimelta sähkönsyötön kymmenen minuutin ajaksi siitä kun painat nappulaa. Pieni rele sarjaan 9V pariston kanssa.
Aina kun aloitat tupakoinnin niin painat nappulaa jolloin hälytin on poissa käytöstä sen aikaa kun ilmassa on paikallisesti paljon tupakansavua.- Anonyymi
Tuollaisia vaimennettavia palovaroittimia on olemassa. Niissä on iso painike jota voi jollain kepillä painaa helposti, poiskytkentä kestää 10 minuuttia, jonka jälkeen varoitin on taas käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisia vaimennettavia palovaroittimia on olemassa. Niissä on iso painike jota voi jollain kepillä painaa helposti, poiskytkentä kestää 10 minuuttia, jonka jälkeen varoitin on taas käytössä.
Karttakeppi varmaankin hyvä siihen tarkoitukseen. Itse painan sormella, ei siitä sähköiskua saa kuitenkaan.
- Anonyymi
Laukaisee. Kokeiltu on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan Emma gaala.
Luuleeko Martina olevansa koko Emmagaalan pääjehu vai mikä on? Monta päivää jo laittanut itseään gaalaa varten,ja tottakai, pois kotoa hotelliin pakko2731900Ilman heijastinta ?
Kauhavalla lenkkeilijä menehtyi auton törmättyä päin. Kyllä se heijastin on halpa henkivakuutus pimeällä, toki ei ole tietoa että onko heijastinta käy121573Olen tajunnut että tein virheen
Kun meidän yhteys katkesi. Olisit ollut se oikea nainen mulle, miten enää voisin asian korjata? Olen pahoillani.1091336- 2391124
- 1321033
Kerro itsestäsi jotain, joka tulisi todennäköisesti yllätyksenä kaivatullesi
Hyvässä tai pahassa. (Mutta mieluummin tietysti olisi kiva kuulla niitä hyviä asioita!)871025Erika Vikman Emmagaalassa
Luulin nähneeni tuolta harakalta kaiken, mutta erehdyin. Mikä hiton riepu sillä on päällä? Hirveä ilmestys!113912Miehen malli ja rooli tässä yhteiskunnassa
Eli olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että miehen rooli on ollut murroksessa jo vuosikymmenien ajan ja yhä edelleen se on vähän hakusessaan. En ole228876Martina, uusi hirviö Jocelyn Wildenstein
Emma gaalan matolla Martinan esiintyi tänään, naama muuttuneena hirviön kaltaiseksi, kuten överi kauneusleikkauksia itselleen tehnyt Jocelyn Wildenste21586882 prosenttia kannattaa Natoa!!!
SUOMALAISTEN Nato-jäsenyyden kannatus on koko ajan vahvistunut ja vankistunut. IS:n Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan 82 prosenttia on sit165671