Tuotantoeläin

Anonyymi-ap

Mua on kiusattu koulussa ala-asteen viimeinen luokka ja yläaste. Lukiossa olin niin ahdistunut, että ei hyväksytty porukoihin. Minulla alkoi masennusoireet kahdeksannella luokalla ja nyt olen parikymppinen. Minulla on todettu masennus, mutta olen parantumassa.
Tosiaan olen menossa jossain vaiheessa (kun olen valmis käsittelemään asioita, mielenterveysongelmista paraneminen on hidasta) terapiaan käsittelemään kokemuksiani. Mä en usko siihen, että täytyisi antaa anteeksi. Olen silloin liian kiltti. Jos jotkut ansaitsevat ikäviä asioita elämäänsä niin taidan kyllä tietää keitä he ovat. Mielelläni hienovaraisesti edesautan tässä. Minun pitäisi opetella pitämään puoleni, ei se ole ilkeyttä. Myöskään minun ei tarvitse ajatella huono-osaisia. Nykyään elämä hymyilee (vaikka huonoja päivinä aina on), minulla on parisuhde. Rakkaus ei ole parantanut minua, mutta poikaystävä on auttanut myös toisella sairaalakäynnillä. Olen tosiaan ollut nyt kaksi kertaa sairaalassa lääkkeiden yliannostuksen takia ja olen kärsinyt esimerkiksi psykoottisista oireista, sosiaalisesta jännityksestä, jatkuvista ahdistuskohtauksista ja vakavasta masennuksesta. Mä en koskaan anna anteeksi tai hyväksy tekoa. En koe olevani katkeroitunut ja olen ihmisille ystävällinen päälle päin, mutta en enää anna ihmisten kävellä päälle. Kasvavalle ja identiteettiänsä etsivälle vertaisten tuki on välttämämätöntä. En halua enää kerjätä sääliä kiusaajiltani. Jos he sanallisesti haluavat minua höykyttää niin minä olen kuullut jo mielestäni aika paljon, käytännössä kaikki mahdolliset ilkeydet. Mä nykyään välitän itsestäni ja haluan, että mua ei enää kohdella väärin.

3

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! On tärkeää purkaa mielessä olevia huolia. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Ulkopuolisen kanssa keskusteleminen voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia. Joskus myös ammattimainen keskustelupau voi olla tarpeen. Hyvä kuulla, että olet hakeutumassa myös terapiaan.

      On olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri tilanteissa. Kannattaa ottaa rohkeasti yhteyttä ja keskustella omista ajatuksista joko ammattilaisen tai vertaisten kanssa. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/ tai kiusatuille suunnatusta tukisuhteesta https://tukinet.net/teemat/tukea-entisille-ja-nykyisille-koulukiusatuille/tukisuhteet/

      Lisäksi maanantaista torstaihin klo 15-19 on kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Anonyymi
        UUSI

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍑 ­­­N­y­­m­f­­o­­m­a­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#176758116

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Aloittajalla! Minua myös kiusattiin aikanaan koulussa, niin ala-asteella kuin myös ylä-asteella.
      Otin kiusaamisen silleen että en välittänyt. Kyllähän se mielessä välillä kävi eikä tuntunut mukavalle..mutta tiedätkö mitä?
      Meistä kiusatuista tulee loppujen lopuksi lujia selviytyjiä. Olemme sirpaleista tehty ja olemme kuin jäätynyt ahtojää, sen läpi ei mene mikään murtaja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe