Miljardien lasku tulossa.

Anonyymi-ap

Suomelle tulossa miljardien lasku hiilinieluista. Olisi kohtuus että tuulimyllyjen ja sähkölinjojen rakentajat osallistuisivat omaltaosaltaan aiheuttamaansa vahinkoon.

141

1260

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olisi oikeus ja kohtuus että vihreät julistetaan terroristijärjestöksi.

• Anonyymi

Lisäksi kepu myös

• Anonyymi

Mitenkähän perämoottoreiden CO2-päästöt?

• Anonyymi

Varsinkin vanhoissa 2t perämoottoreissa ne CO2 Set hipoivat taivaita,uusissa 4t perämoottoreissa päästöarvot on saatu kuriin kuin jo autoilla 90 luvun alussa, Nykyään esim 2000luvun dieselit lähes puhdistavat ilmaa niistä tulee vesihöyryä pakoputken päästä

• Anonyymi

Kyllä vain tuo on vahvaa faktaa eli de Facto.Tuulivoi on kustannuksiin nähden kalleinta sähköä ja siitä saatava sähkö menee pääosin Saksaan meille jäävät ainoastaan niiden tuulenvinnkujien romut riesaksi

• Anonyymi

Korkki kiinni nyt, de facto.

• Anonyymi

Myöskin tuulimyllyjä mailleen haalineet pitäisi saada maksumieheksi. Myönteisiä tuulivoimapäätöksiä tehneet "vastuunkantajat" pitäisi saada vastuuseen teoistaan. Eli maksumiehiksi ja -naisiksi. Aivot narikkaan-päätöksenteko tuulivoima asioissa on saatava loppumaan!!

• Anonyymi

Olisit voinu nämä kirjotella sinne entisten ketjujesi jatkeeksi tai sekaan, ei tarvii aina uutta alotttaa kun uutta aisakaan ei sinulla ole.

• Anonyymi

Mistä niitä uusia aisoja saa?

• Anonyymi

Onhan tässä ketjussa uusi kärkipointti, vastuussa olevat vastuuseen.

Suomi on ampunut itseään energiapolitiikallaan. Maakuntien ihmiset on saatu mukaan sankoin joukoin helppoa rahaa maalaamalla. Tätä kaikkea on auttanut yhteiskunnassa jo kauan vallinnut ilmapiiri, jonka mukaan ahneus on on lähes hyve. Ennen ahneus oli yksi kuolemansynneistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan tässä ketjussa uusi kärkipointti, vastuussa olevat vastuuseen.

Suomi on ampunut itseään energiapolitiikallaan. Maakuntien ihmiset on saatu mukaan sankoin joukoin helppoa rahaa maalaamalla. Tätä kaikkea on auttanut yhteiskunnassa jo kauan vallinnut ilmapiiri, jonka mukaan ahneus on on lähes hyve. Ennen ahneus oli yksi kuolemansynneistä.

Risto, älä märise enempää, lähipiirisi häpeää sinua jo nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elä Matti mölyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole Risto. Vinkki: etunimeni kolmas kirjain on n.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Risto se jaksaa, vaikka kaikki pitävät häntä ihan tärähtäneenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole Risto. Vinkki: etunimeni kolmas kirjain on n.

Sanna

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanna

Joo Marin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo Marin.

Janne Marin, Sanna Marinin kadonnut serkku.

• Anonyymi

Eilen A-studiossa näytettiin käppyrä siitä, miten Suomen tavoite hiilineutraaliudesta v. 35 alkaa tuntua yhä mahdottomammalta. Jani Mäkelä (ps) puhui järkeviä eli sanoi mm. että tuo tavoite on järjetön. Parempi olisi siirtää paslua vuoteen 50 muun Euroopan linjaan. Mukana oli myös Krista Mikkonen (vihreät), joka jankutti, kuinka Suomi tiukalla tavoitteellaan houkuttelee paljon vihreän siirtymän hankkeita. Hohhoijaa, mitä hyötyä Suomelle on sähkösyöpöistä datakeskuksista yms. jotka eivät työllistä, mutta joiden seurauksena metsät täytetään tuulivoimaloilla 🥱😭😱

• Anonyymi

* paslua, po. paalua

• Anonyymi

Tää vihreitten touhu on kyllä järkyttävää. Aivan tarkoituksella halutaan ajaa Suomen talous alas kehitysmaatasolle. Sitten täällä ei todellakaan metsiä hoideta, eikä käytetä. Ne ränsityy luonnontilassa ja vhreet nauttii.

• Anonyymi

Metsät saastuu, samoin kaikki muut alueet tuulimyllyteollisuudella. Koijarit nauraa maalaisten hölmöyttä. Voi itkua ja parkua kun maajusseille jää tötteröt purettavaksi.

• Anonyymi

On se hieno homma tämä vihreä ideologia.
        Ainakin kalliiksi tulee veronmaksajille. Kaikki ovat vailla tukia. Tosin veronmaksuja Suomeen välttelevät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Metsät saastuu, samoin kaikki muut alueet tuulimyllyteollisuudella. Koijarit nauraa maalaisten hölmöyttä. Voi itkua ja parkua kun maajusseille jää tötteröt purettavaksi.

Onneks on ymmärretty rakentaa edes ton verran myllyjä, että saadaan välillä halpaa sähköö. Nyt pistävät sen Olkiluoden huoltoon. Kyllä nousee sähkön hinta ja se olis tosi korkee jos ei olisi tuulivoimaa. Eikä meidän tarvii surra maajusseja. Ennen purkuaikoja ne on ennättäneet saada vuokratuloja moninkertaisesti kuin mitä purku makssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneks on ymmärretty rakentaa edes ton verran myllyjä, että saadaan välillä halpaa sähköö. Nyt pistävät sen Olkiluoden huoltoon. Kyllä nousee sähkön hinta ja se olis tosi korkee jos ei olisi tuulivoimaa. Eikä meidän tarvii surra maajusseja. Ennen purkuaikoja ne on ennättäneet saada vuokratuloja moninkertaisesti kuin mitä purku makssa.

🤣
        No kerro minkä verran purku maksaa.
        Sinä olet aika huuliveikko. Et ole tainnut ihan kaikkeen perehtyä riittävällä vakavuudella.
        Eli sinun puheet kuulostaa kuin olisit tuulivoima firmojen leipää syömässä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🤣
        No kerro minkä verran purku maksaa.
        Sinä olet aika huuliveikko. Et ole tainnut ihan kaikkeen perehtyä riittävällä vakavuudella.
        Eli sinun puheet kuulostaa kuin olisit tuulivoima firmojen leipää syömässä

Miks työ tyhjänpäiväsii murehitte. Sehä on meille aivan sama mitä maksaa. Sehä on sen maajussin ilo tai murhe. Nautitaa me siitä halvasta sähköstä ja käänetä lonkkaa lämpöselä sohvalla. Ja muistetaa kiitellä niitä jotka on meile tuulivoimaa rakentaneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miks työ tyhjänpäiväsii murehitte. Sehä on meille aivan sama mitä maksaa. Sehä on sen maajussin ilo tai murhe. Nautitaa me siitä halvasta sähköstä ja käänetä lonkkaa lämpöselä sohvalla. Ja muistetaa kiitellä niitä jotka on meile tuulivoimaa rakentaneet.

Hälläväliä, ajattelet. Onhan sekin asenne, mutta ei käy kaikille. Yleensä yhteiskunta voi paremmin, kun sitä kehitetään vastuullisesti. Tuulivoimarakentaminen on viime vuosien räikeä esimerkki vastuuttomuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hälläväliä, ajattelet. Onhan sekin asenne, mutta ei käy kaikille. Yleensä yhteiskunta voi paremmin, kun sitä kehitetään vastuullisesti. Tuulivoimarakentaminen on viime vuosien räikeä esimerkki vastuuttomuudesta.

Tuulivoimarakentaminen on kuin mätäpaise. On saanut muhia piilossa, kunnes poksahtaa. Ja paska lentää lepästä leppään...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sotainvalidit ja vanhat polvet rakensivat tämän maan meille.
        Toivottavasti muistat kiittää myös heitä ajatuksissasi. Ulkomailta tulee nämä firmat, jotka nauravat partaansa kuinka porukka meni halvan sähkön lankaan. Ei ole viiden vuoden päästä tämän hintaista. Täällä määrää luut silloin asioita ja he eivät välitä onko sinulla lämmin vai ei. He haluaa itselleen ison rahapussin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sotainvalidit ja vanhat polvet rakensivat tämän maan meille.
        Toivottavasti muistat kiittää myös heitä ajatuksissasi. Ulkomailta tulee nämä firmat, jotka nauravat partaansa kuinka porukka meni halvan sähkön lankaan. Ei ole viiden vuoden päästä tämän hintaista. Täällä määrää luut silloin asioita ja he eivät välitä onko sinulla lämmin vai ei. He haluaa itselleen ison rahapussin

Täällä on muut määränneet siitä lähtien kun eu.hun liityttiin. Ja rahapussin takia nuo myllyt on rakennettu. Aivan turha romantisoida jollain sotainvaliideilla, olisi se raha heillekin kelvannut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä on muut määränneet siitä lähtien kun eu.hun liityttiin. Ja rahapussin takia nuo myllyt on rakennettu. Aivan turha romantisoida jollain sotainvaliideilla, olisi se raha heillekin kelvannut.

Ei voi verrata Suomen rakentajia tämän päivän pierupöksyihin, joille vain helppo raha merkitsee. Mitään ei kunnioiteta, yhteistä etua ei ole, luonto on tuhottavaksi, oma napanöyhtä on tärkein. Eipä kiinnosta paskan vertaa mitä tuhoa tuulivoima tekee luonnolle, eläimille, ihmisille. Valhe on totuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi verrata Suomen rakentajia tämän päivän pierupöksyihin, joille vain helppo raha merkitsee. Mitään ei kunnioiteta, yhteistä etua ei ole, luonto on tuhottavaksi, oma napanöyhtä on tärkein. Eipä kiinnosta paskan vertaa mitä tuhoa tuulivoima tekee luonnolle, eläimille, ihmisille. Valhe on totuus.

Tämän päivän pierupöksy se sinäkin olet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen tuntenut kymmeniä sotainvalideja. Entä sinä?
        Heille ei raha ollut tärkein. Heille oli tärkeintä työnteko. Työnteko yhteisen hyvän vuoksi.
        Sinun asenne on juuri se miksi Suomessa menee huonosti. Ei mietitä nokkaa pitemmälle. Ei mietitä seuraavaa sukupolvea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen tuntenut kymmeniä sotainvalideja. Entä sinä?
        Heille ei raha ollut tärkein. Heille oli tärkeintä työnteko. Työnteko yhteisen hyvän vuoksi.
        Sinun asenne on juuri se miksi Suomessa menee huonosti. Ei mietitä nokkaa pitemmälle. Ei mietitä seuraavaa sukupolvea.

Mistä sinä minun asenteeni luulet tietäväsi? Meneekö sulla veteraanit ja invalidit sekaisin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä minun asenteeni luulet tietäväsi? Meneekö sulla veteraanit ja invalidit sekaisin?

Pierupöksyt haluaa makoilla uuninpankolla ja haluavat helppoa rahaa pirunvispilöistä, tietävät kyllä tuulivoiman ongelmat, mutta valehtelevat itselleenkin ettei ongelmia ole. Semmosia on pierupöksyt, kun tuulee, niin haisee..

• Anonyymi

Piruako te vihreitä syytätte kepu se jyllää ja kokomus ne kuntia isännöi

• Anonyymi

Persaukiset täällä marisee

• Anonyymi

Niin on.
        Esimerkiksi minulla ei ollut rahapulaa, että olisin epämääräisiä sopimuksia allekirjoittanut.
        Sinä olet fiksu tyyppi kun tajusin ketkä persaukisia. Minä nostan hattua sinulle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on.
        Esimerkiksi minulla ei ollut rahapulaa, että olisin epämääräisiä sopimuksia allekirjoittanut.
        Sinä olet fiksu tyyppi kun tajusin ketkä persaukisia. Minä nostan hattua sinulle

Mua ainakin naurattaa nuo jotka nimensä paperiin laittoivat, nyt odottavat kieli pitkällä tuleeko edes koko tuulipuistoa, saivat jonkin muutaman sadan bonuksen kun tiettyyn päivämäärään mennessä allekirjoittivat sopimuksen, nyt on maat kiinnitetty ja voi olla että mitään tuulipuistoa ei edes tule, lisäksi nyt on ollut aikaa lukea koko sopimus läpi tarkasti ja on tajuttu kuinka huonoon paperiin tuli nimi laitettua😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mua ainakin naurattaa nuo jotka nimensä paperiin laittoivat, nyt odottavat kieli pitkällä tuleeko edes koko tuulipuistoa, saivat jonkin muutaman sadan bonuksen kun tiettyyn päivämäärään mennessä allekirjoittivat sopimuksen, nyt on maat kiinnitetty ja voi olla että mitään tuulipuistoa ei edes tule, lisäksi nyt on ollut aikaa lukea koko sopimus läpi tarkasti ja on tajuttu kuinka huonoon paperiin tuli nimi laitettua😆

Minua naurattaa aina tuollaiset, jotka väittävät "suoraselkäisesti" kieltäytyneensä tuulivoimasta. Ei ole heille koskaan tarjottu sopimuksia, eikä heillä ole edes maita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua naurattaa aina tuollaiset, jotka väittävät "suoraselkäisesti" kieltäytyneensä tuulivoimasta. Ei ole heille koskaan tarjottu sopimuksia, eikä heillä ole edes maita.

Minua naurattaa tuo sinun fanaattisuus, sinun ajatusmaailmaasi ei vain voi mahtua se että joku voi kieltäytyä tuulivoimasta😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hahaa, juuri eilen sain tiedon, että se tuuli-voima-aluesuunnitelma, johon liittyen minullekin tarjottiin metsätilkkua vuokralle, on poistunut kaikista tuulivoima-aluekaavailuista. Ansio ei ole minun, vaan ko. seudun kyläläisten; he arvostavat lähiympäristöään niin paljon, että ovat vastustaneet ko. Tuulivoimahanketta jo kauan. Siitä luovuttiin jo kerran aikaisemmin, mutta muutama alueella metsää omistava oli kaivanut suunnitelmat naftaliinista ja tuulivoimafirma teki uuden yrityksen. Onneksi ei onnistunut. Nostakaamme maljat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hahaa, juuri eilen sain tiedon, että se tuuli-voima-aluesuunnitelma, johon liittyen minullekin tarjottiin metsätilkkua vuokralle, on poistunut kaikista tuulivoima-aluekaavailuista. Ansio ei ole minun, vaan ko. seudun kyläläisten; he arvostavat lähiympäristöään niin paljon, että ovat vastustaneet ko. Tuulivoimahanketta jo kauan. Siitä luovuttiin jo kerran aikaisemmin, mutta muutama alueella metsää omistava oli kaivanut suunnitelmat naftaliinista ja tuulivoimafirma teki uuden yrityksen. Onneksi ei onnistunut. Nostakaamme maljat!

Kuulostaa hyvältä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro vielä sijainti, niin tulen sinne nostamaan maljat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua naurattaa tuo sinun fanaattisuus, sinun ajatusmaailmaasi ei vain voi mahtua se että joku voi kieltäytyä tuulivoimasta😁

Taas kerran fanaattisuus koskee sinua ja satujasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas kerran fanaattisuus koskee sinua ja satujasi.

Eli ajatus on edelleenkin mahdoton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli ajatus on edelleenkin mahdoton.

Kyllä, mahdoton ajatus sinulle että olet oikeasti väärässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, mahdoton ajatus sinulle että olet oikeasti väärässä.

Eli väität ettei kukaan voi kieltäytyä tuulivoimasta😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli väität ettei kukaan voi kieltäytyä tuulivoimasta😁

En minä mitään väitä, vaan sinä lauot mitä sattuu. Mutta ethän sinä mistään mitään ymmärrä. 😉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro vielä sijainti, niin tulen sinne nostamaan maljat.

Kiitos kiinnostuksesta ja yhteisestä ilosta. Olen nyt sen verran kaukana, etteivät yhteismaljat onnistu. Mutta virtuaalimaljat tuulivoimattomalle pikkukylälle Kalajokilaaksossa 🤩🌲🤩🌲🤩!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä mitään väitä, vaan sinä lauot mitä sattuu. Mutta ethän sinä mistään mitään ymmärrä. 😉

Jaa mieli muuttunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kiinnostuksesta ja yhteisestä ilosta. Olen nyt sen verran kaukana, etteivät yhteismaljat onnistu. Mutta virtuaalimaljat tuulivoimattomalle pikkukylälle Kalajokilaaksossa 🤩🌲🤩🌲🤩!

Eli satuja laskettelet. Tarkempi sijainti. Sijaitseeko kyläsi ja metsätilkkusi Mikä-Mikä-Maassa vai kenties Narniassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli satuja laskettelet. Tarkempi sijainti. Sijaitseeko kyläsi ja metsätilkkusi Mikä-Mikä-Maassa vai kenties Narniassa?

Lujille ottaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lujille ottaa!

Ymmärrän että sinulla ottaa lujille, kun satusi kyseenalaistetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva, että muualla saivatkin ymmärtävät etteivät ole vuokranneet tuulivoima firmalle maitaan.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Datakeskuksilta lähtevät verotuet! Mahtavaa!

• Anonyymi

Jos noin käy, se on meille loistava uutinen. Se tarkoittaa sitä, että tuulisähkö ei menekään datakeskuksille, vaan se jää meidän tavallisten ihmisten käyttöön ja sähkö on suurimman osan ajasta meille huippuhalpaa. Kiitos kuuluu tuulivoimalle, kuten joku täällä kirjoitti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos noin käy, se on meille loistava uutinen. Se tarkoittaa sitä, että tuulisähkö ei menekään datakeskuksille, vaan se jää meidän tavallisten ihmisten käyttöön ja sähkö on suurimman osan ajasta meille huippuhalpaa. Kiitos kuuluu tuulivoimalle, kuten joku täällä kirjoitti.

Tuskin verotuen poistaminen estää datakeskusten tuloa. Hyvä juttu joka tapauksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin verotuen poistaminen estää datakeskusten tuloa. Hyvä juttu joka tapauksessa.

Vielä kun pääsis noista tuulimyllyn rotteloista eroon.!🤗

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostus varmaan vähenee.
        Miksi tuulivoimaloiden pitää Suomessa olla niin korkeita? Eikö ne ole paljon pienempiä Euroopassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi tuulivoimaloiden pitää Suomessa olla niin korkeita? Eikö ne ole paljon pienempiä Euroopassa?

Myllyt on korkeita ja niitä on oltava paljon siellä missä on hulluus huipussaan!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä kun pääsis noista tuulimyllyn rotteloista eroon.!🤗

Aivan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa tuuli alempana on niin heikkoa. Esim. Tanska on Pohjanmeren äärellä ja tuulet voimakkaampia kuin Suomessa. Tanska maalla olevat myllyt ovat aika pieniä. Tanskakin taitaa nyt panostaa merituulivoimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa tuuli alempana on niin heikkoa. Esim. Tanska on Pohjanmeren äärellä ja tuulet voimakkaampia kuin Suomessa. Tanska maalla olevat myllyt ovat aika pieniä. Tanskakin taitaa nyt panostaa merituulivoimaan.

Eli yksinkertaisesti täällä harvemmin tuulee tarpeeksi.
        Ja se, että nämä ovat niin korkeita tekee sen, etteivät ole niin helposti hyväksyttävissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se, että nämä ovat niin korkeita tekee sen, etteivät ole niin helposti hyväksyttävissä.

Näin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinun hyväksyntäähän ei tarvita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisen mielipide yhtä tärkeä.
        Ja taitaa näiden ryhmittymä, jotka eivät kannats tuulivoimalaa, isompi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän se tuulivoimarakentamisen iso ongelma on, että lähiasukkaita ei kuunnella ja aika monelle se on ok, varsinkin poliitikoille. Ja poliitikoiden suhteen ongelma on puolestaan se, etteivät he useinkaan ole kovin älykkäitä, eivätkä näe asioiden seurauksia, ns. isoa kuvaa.

Poliitikon ei tarvitse ymmärtää mitään. Hänen tarvitsee vain tulla valituksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisen mielipide yhtä tärkeä.
        Ja taitaa näiden ryhmittymä, jotka eivät kannats tuulivoimalaa, isompi

Älä nyt hullujas puhu, eihän nuita myllyjä olisi olemassakaan jos haihattelusi pitäisi paikkaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä nyt hullujas puhu, eihän nuita myllyjä olisi olemassakaan jos haihattelusi pitäisi paikkaansa.

Sinähän hermostut. Se on hyvä merkki se.
        Eli epäillys on tullut sinun maailmasi.
        Täällä on paljon kirjoittajia jotka eivät puolla tuulivoimaloita ja sinä yksin yrität taistella heitä vastaan. Kova urakka on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä on paljon kirjoittajia jotka eivät puolla tuulivoimaloita ja sinä yksin yrität taistella heitä vastaan. Kova urakka on.

Tottuus on kyllä se että täällä yks ja sama kaveri kirjottelee sitä sammaa jatustelua ja muka vastustaa tuulimyllyjä. Suomi on vappaa maa ja saahan sitä kirjotella. Ei se mittää kyllä vaikuta. On niitä vastustajia tietysti olemasa joku muuki vaan ei ne viiti kirjotella kun ei se mittää auta. Nyt eletään muutama vuosikymmen tätä myllyaikaa. Toistseksi näyttää hirveen hyvälle kun sähkö on jatkuvasti lähes ilmaista. Siis nytki vaikka ydinvoimala on remontissa. Tää on tuulivoiman ansiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ime sukkaa keskonen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottuus on kyllä se että täällä yks ja sama kaveri kirjottelee sitä sammaa jatustelua ja muka vastustaa tuulimyllyjä. Suomi on vappaa maa ja saahan sitä kirjotella. Ei se mittää kyllä vaikuta. On niitä vastustajia tietysti olemasa joku muuki vaan ei ne viiti kirjotella kun ei se mittää auta. Nyt eletään muutama vuosikymmen tätä myllyaikaa. Toistseksi näyttää hirveen hyvälle kun sähkö on jatkuvasti lähes ilmaista. Siis nytki vaikka ydinvoimala on remontissa. Tää on tuulivoiman ansiota.

Ja vain yksi ylistää

• Anonyymi

Metsät on kaadettava, muuten Italiaan meidän pitää maksaa miljardeja ...!

• Anonyymi

Täällä poltetaan Italian ns paskat.
        Se on vihreätä taloutta, kun ne paskat kuljetetaan tänne Suomeen laivalla.
        Jostain syystä vihreät eivät huutele lentomatkustamisesta mitään.

• Anonyymi

Oi oi kun on taas halpaa pörssisähkö, lisää tuulimyllyjä vaan seisomaan.

• Anonyymi

Tuuli-jöpöttimistä voi tulla vielä turistinähtävyys.
        Ovat varottavana esimerkkinä ajasta kun järki pakeni päättäjiltä. Luonto tuhoutui siinä huumassa. Voi voi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuuli-jöpöttimistä voi tulla vielä turistinähtävyys.
        Ovat varottavana esimerkkinä ajasta kun järki pakeni päättäjiltä. Luonto tuhoutui siinä huumassa. Voi voi!

Voi voi! Ei luonto ole mihinkään tuhoutunut, eikä tuhoudu, ei ainakaan tuulivoiman myötä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi! Ei luonto ole mihinkään tuhoutunut, eikä tuhoudu, ei ainakaan tuulivoiman myötä.

Siis oletko sinä perehtynyt asioihin?
        Tuulivoimaloiden tärinä maaperässä tekee omia selkkauksiaan luontoon.
        Näin isoista voimaloista ei ole vielä kaikkea tietoa.
        Vaan esimerkiksi lierot häviävät pois alueelta. Ne tuntuvat että mitä niistä vaan mietipä tarkemmin kuinka tärkeitä nebon luonnon kannalta. Toisekseen pohjavesi saattaa ns karata tärinän myötä.
        Melumallennukset tehty ajat sitten. Muutama voimala ollut alueellaan ja ne ovat olleet kääpiöitä nykyisiin verrattuna.
        Tuulivoimaloiden mekaaninen ääni tuottaa toisille ongelmia. Samoin kuin toiset ovat sähkölle allergisia.
        Samoin eläinkunta häiriintyy.
        Ja lintuja kuolee huomattavasti enemmän kuin kerrotaan. Ei ole kukaan vahtimassa tuulivoimaloiden ha siirtolinjojen alla kuinka monta lintua tippui. Aika nopeasti tulee muut eläimet raadolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis oletko sinä perehtynyt asioihin?
        Tuulivoimaloiden tärinä maaperässä tekee omia selkkauksiaan luontoon.
        Näin isoista voimaloista ei ole vielä kaikkea tietoa.
        Vaan esimerkiksi lierot häviävät pois alueelta. Ne tuntuvat että mitä niistä vaan mietipä tarkemmin kuinka tärkeitä nebon luonnon kannalta. Toisekseen pohjavesi saattaa ns karata tärinän myötä.
        Melumallennukset tehty ajat sitten. Muutama voimala ollut alueellaan ja ne ovat olleet kääpiöitä nykyisiin verrattuna.
        Tuulivoimaloiden mekaaninen ääni tuottaa toisille ongelmia. Samoin kuin toiset ovat sähkölle allergisia.
        Samoin eläinkunta häiriintyy.
        Ja lintuja kuolee huomattavasti enemmän kuin kerrotaan. Ei ole kukaan vahtimassa tuulivoimaloiden ha siirtolinjojen alla kuinka monta lintua tippui. Aika nopeasti tulee muut eläimet raadolle.

On aivan loistavaa, että sinä lopultakin keksit uusia olemattomia ongelmia tuulimyllyistä. Lierot, tärinä, pohjavesi, mekaaninen ääni, sähköallergia, häiriintyminen, lintukuolemat.

On todella äärimmäisen vakavaa luontotuhoa, että lierot häviävät. Tässä meidän omakotialueella oli katu aikaisemmin hiekka- ja sorapäällysteinen. Sateisilla ilmoilla siinä oli aina paljon lieroja. Pari vuotta sitten pistivät asfaltin ja sen jälkeen ei ole ollut yhtään lieroa. JÄRKYTTÄVÄÄ. Hirveätä luonnon tuhoamista. Voiko tästä valittaa EU-tuomioistuimeen? Vai voiko Kalajoen Vihreät määrätä, että se asfaltti pitää siitä poistaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On aivan loistavaa, että sinä lopultakin keksit uusia olemattomia ongelmia tuulimyllyistä. Lierot, tärinä, pohjavesi, mekaaninen ääni, sähköallergia, häiriintyminen, lintukuolemat.

On todella äärimmäisen vakavaa luontotuhoa, että lierot häviävät. Tässä meidän omakotialueella oli katu aikaisemmin hiekka- ja sorapäällysteinen. Sateisilla ilmoilla siinä oli aina paljon lieroja. Pari vuotta sitten pistivät asfaltin ja sen jälkeen ei ole ollut yhtään lieroa. JÄRKYTTÄVÄÄ. Hirveätä luonnon tuhoamista. Voiko tästä valittaa EU-tuomioistuimeen? Vai voiko Kalajoen Vihreät määrätä, että se asfaltti pitää siitä poistaa?

Joillakin jäänyt biologian tunnit väliin. 🤣
        sinä ilmeisesti asut sellaisella alueella, ettei sinulle näy tuulivoimalat eivätkä kuulu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joillakin jäänyt biologian tunnit väliin. 🤣
        sinä ilmeisesti asut sellaisella alueella, ettei sinulle näy tuulivoimalat eivätkä kuulu.

Sanopa muuta. Tulee oikein surullinen olo, kun lukee, kuinka vähän jotkut kommentoijat tietävät luonnon perusteista. Muuta sana lieroista. Ne ovat hyvin tärkeitä hajottajia ja maaperän muokkaajia. Jo evoluution isänä pidetty Charles Darwin arvosti lieroja. Hän totesi lieroista näin:

»Lieneekö olemassa muita eläimiä, joiden merkitys maailman historiassa olisi niin suuri kuin näiden alkeellisten luontokappaleiden.»
        (Charles Darwin)

Darwin tutki mm. sitä, miten lierot tuottavat multaa.

Suomenkaan metsät eivät pärjäisi ilman lieroja tai pärjäisivät huonosti. Tuulivoimametsät tulevat varmaan voimaan tästäkin syystä huonosti, kun lierot pakenevat tärinää.

Tuo kommentoija, joka vähättelee lieroja, saa tästä ilmaisen vinkin: käypä ostamassa lieroja ja perusta komposti ja laita lierot mullantekoon! Lieromaista kevättä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeasti tyhmä!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanopa muuta. Tulee oikein surullinen olo, kun lukee, kuinka vähän jotkut kommentoijat tietävät luonnon perusteista. Muuta sana lieroista. Ne ovat hyvin tärkeitä hajottajia ja maaperän muokkaajia. Jo evoluution isänä pidetty Charles Darwin arvosti lieroja. Hän totesi lieroista näin:

»Lieneekö olemassa muita eläimiä, joiden merkitys maailman historiassa olisi niin suuri kuin näiden alkeellisten luontokappaleiden.»
        (Charles Darwin)

Darwin tutki mm. sitä, miten lierot tuottavat multaa.

Suomenkaan metsät eivät pärjäisi ilman lieroja tai pärjäisivät huonosti. Tuulivoimametsät tulevat varmaan voimaan tästäkin syystä huonosti, kun lierot pakenevat tärinää.

Tuo kommentoija, joka vähättelee lieroja, saa tästä ilmaisen vinkin: käypä ostamassa lieroja ja perusta komposti ja laita lierot mullantekoon! Lieromaista kevättä!

Lierot on tärkeitä.!!Tärkeitä on myös lentävät hyönteiset. Tuulimyllyt tekee pahaa jälkeä pörriäisille. Niitä kuolee järkyttäviä määriä tuulimyllyihin, puhumattakaan linnuista. Tuulimyllyt on vakava uhka ruoantuotannolle. Kaikki lukutaitoiset varmasti tietää mikä merkitys pörriäisillä on kasveille. Päättäjissä on varmaankin paljon lukutaidottomia tai myllyistä lentävää mikromuovia on jo liikaa pääkopassa. Se tiedetään haittaavan ajatuksenkulkua. Kesä tulee, tarkkailkaa pörriäisiä!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lierot on tärkeitä.!!Tärkeitä on myös lentävät hyönteiset. Tuulimyllyt tekee pahaa jälkeä pörriäisille. Niitä kuolee järkyttäviä määriä tuulimyllyihin, puhumattakaan linnuista. Tuulimyllyt on vakava uhka ruoantuotannolle. Kaikki lukutaitoiset varmasti tietää mikä merkitys pörriäisillä on kasveille. Päättäjissä on varmaankin paljon lukutaidottomia tai myllyistä lentävää mikromuovia on jo liikaa pääkopassa. Se tiedetään haittaavan ajatuksenkulkua. Kesä tulee, tarkkailkaa pörriäisiä!!

Näimpä esim Teeren poikaset syövät pelkästään pikkuhönnejä varvuston alla ensimmäiset elinviikot tässä ilmeisesti yksi syy miksi metsäkanalintukannat romahtavat alueilla missä tuulivoimaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näimpä esim Teeren poikaset syövät pelkästään pikkuhönnejä varvuston alla ensimmäiset elinviikot tässä ilmeisesti yksi syy miksi metsäkanalintukannat romahtavat alueilla missä tuulivoimaa.

Höpsistä. Kalajoellakin parhaita teeren ja metson metsästysmaita ovat nuo tuulimyllyalueet. On hyvät tiet ja autolla pääsee parhaille paikoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpsistä. Kalajoellakin parhaita teeren ja metson metsästysmaita ovat nuo tuulimyllyalueet. On hyvät tiet ja autolla pääsee parhaille paikoille.

Tuulimyllyistä leviää saasteita ympäröivään luontoon mm. öljyä, mikromuovia ym.
        Teeret ja metsot syövät saastuneita kasveja; puiden silmut, lehdet, marjat, neulaset ym.
        Metsästäjä saa lopulta herkkupaistin. Bonuksena paistissa olevaa mikromuovia tutkijat on huolissaan tutkineet kauan. Ihmiskehosta löytyy yhä enemmän. Mikromuovia on löytynyt ihmisen verestä, siemennesteestä, rintamaidosta, istukasta, luuytimestä..Aivoissa mikromuovimäärät lisääntyneet 50% viimeisen 8 vuoden aikana. Yhteys dementian ja mikromuovimäärän välillä löydetty. Ja tuulimmyllyt humputtaa lisää mikromuovia luontoon..Humputi, humputi lissää, lissää..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä varten autolla pitää päästä lähelle metsästys paikkaa ? Eikö metsästyksen pitäisi olla luonnossa samoilua?
        Kyllä jotkut tahot kertoneet että linnut ovat hävinneet tuulivoimala alueilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuulimyllyistä leviää saasteita ympäröivään luontoon mm. öljyä, mikromuovia ym.
        Teeret ja metsot syövät saastuneita kasveja; puiden silmut, lehdet, marjat, neulaset ym.
        Metsästäjä saa lopulta herkkupaistin. Bonuksena paistissa olevaa mikromuovia tutkijat on huolissaan tutkineet kauan. Ihmiskehosta löytyy yhä enemmän. Mikromuovia on löytynyt ihmisen verestä, siemennesteestä, rintamaidosta, istukasta, luuytimestä..Aivoissa mikromuovimäärät lisääntyneet 50% viimeisen 8 vuoden aikana. Yhteys dementian ja mikromuovimäärän välillä löydetty. Ja tuulimmyllyt humputtaa lisää mikromuovia luontoon..Humputi, humputi lissää, lissää..

Se on se mikromuovi, kun saa humputuksen kuulumaan entistä tehokkaampana, sellaisena jurinana. Tuulimyllyt aiheuttavat tärinällään myös mannerlaattojen nopeampaa liikettä ja magneettisten napojen siirtymistä. Näin muuttolinnut eivät löydä enää perille. Olisi tärkeää nyt vaihtaa tuulimyllyt hiilivoimaloihin ja ydinvoimaloihin. Ne eivät saastuta yhtään, eivätkä aiheuta luontokatoa. Ne eivät myöskään pilaa maisemia, kuten tuulimyllyt, joten noita voimaloita voi sijoittaa samoille paikoille kuin tuulimyllyjä. Joku täällä jo totesi että moottoritiestä ja siinä kulkevasta liikenteestä ei aiheudu samanlaista melua kuin tuulimyllyistä, niin niitäkin voidaan vetää vaikka 50 metrin päähän taloista ja kesämökeistä, ei haittaa mitään, kunhan vain noista tuulimyllyistä päästäisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on se mikromuovi, kun saa humputuksen kuulumaan entistä tehokkaampana, sellaisena jurinana. Tuulimyllyt aiheuttavat tärinällään myös mannerlaattojen nopeampaa liikettä ja magneettisten napojen siirtymistä. Näin muuttolinnut eivät löydä enää perille. Olisi tärkeää nyt vaihtaa tuulimyllyt hiilivoimaloihin ja ydinvoimaloihin. Ne eivät saastuta yhtään, eivätkä aiheuta luontokatoa. Ne eivät myöskään pilaa maisemia, kuten tuulimyllyt, joten noita voimaloita voi sijoittaa samoille paikoille kuin tuulimyllyjä. Joku täällä jo totesi että moottoritiestä ja siinä kulkevasta liikenteestä ei aiheudu samanlaista melua kuin tuulimyllyistä, niin niitäkin voidaan vetää vaikka 50 metrin päähän taloista ja kesämökeistä, ei haittaa mitään, kunhan vain noista tuulimyllyistä päästäisiin.

Kas tuulivoima lobbari liikenteessä.
        Olisiko syytä miettiä.millä tavalla voidaan vähentää sähkön käyttöä.
        Tänään tuulivoimalat eivät tuota edes kymmentä prossaa ydinvoimalan tuotosta.
        Kerro sinä, kun lobbausta teet, miksi nyt se lause, että jossakin tuulee aina ei toimi tänään. ?
        Miksi et maininnut pienoisydinvoimaloita, joita jopa suomalaiset ovat suunnittelemassa.
        Tietyille tuulivoimafirmoille on tullut hiukan takapakkia, eli ei myötä virrassa suunnitelmat suju. Ihmiset ovat heränneet ettei joka paikkaan tuulivoimaloita, ELY keskukset saavat sen ansioista tarkempaa tietoa luontoarvoista ja sen myötä siellä ollaan tarkempia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No voi että autolla pääsee, aivan sama vaikka pääsee jos ei ole mitä pyytää, kaikenlaisia sitä yritellään selittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin tyhmän kommentin kirjoittaja ei ole metsästäjä tai sitten on näitä surkimuksia jotka etsivät autolla lintuja ja ampuvat niitä auton ikkunasta joka on laitonta, nämä pilaavat kaikkien kunnollisten metsästäjien maineen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro sinä, kun lobbausta teet, miksi nyt se lause, että jossakin tuulee aina ei toimi tänään. ?
        Miksi et maininnut pienoisydinvoimaloita, joita jopa suomalaiset ovat suunnittelemassa.
        Tietyille tuulivoimafirmoille on tullut hiukan takapakkia, eli ei myötä virrassa suunnitelmat suju. Ihmiset ovat heränneet ettei joka paikkaan tuulivoimaloita, ELY keskukset saavat sen ansioista tarkempaa tietoa luontoarvoista ja sen myötä siellä ollaan tarkempia.

Pienoisydinvoimaloita ei ole vieläkään olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pienoisydinvoimaloita ei ole vieläkään olemassa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011076878.html
        Tulossa on. Eipä ole tuulivoimaloista nykyään tehty päätöksiä. Taitaa rahat olla loppuneet.
        Tässä on ikävä tilanne. Eli nyt on Suomessa kohtuuhintainen sähkö vaan tuulivoimalafirmat eivät pääse hyvälle liikevaihdolla. No jos niiden liikevaihto saadaan nousemaan sähkön käyttäjät eivät tyytyväisiä.
        Fakta on se, että nämä tulevat tuulivoimalat ovat ulkomaalaisten omistuksessa. Ne ovat pörssiyhtiöitä ja haluavat suuria voittoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011076878.html
        Tulossa on. Eipä ole tuulivoimaloista nykyään tehty päätöksiä. Taitaa rahat olla loppuneet.
        Tässä on ikävä tilanne. Eli nyt on Suomessa kohtuuhintainen sähkö vaan tuulivoimalafirmat eivät pääse hyvälle liikevaihdolla. No jos niiden liikevaihto saadaan nousemaan sähkön käyttäjät eivät tyytyväisiä.
        Fakta on se, että nämä tulevat tuulivoimalat ovat ulkomaalaisten omistuksessa. Ne ovat pörssiyhtiöitä ja haluavat suuria voittoja.

On ollut tulossa yli 20 vuotta. Luitko sinä tuota juttua ollenkaan? Tuohan on iso sähkökiuas tuo pilotti hanke.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ollut tulossa yli 20 vuotta. Luitko sinä tuota juttua ollenkaan? Tuohan on iso sähkökiuas tuo pilotti hanke.

Valmista pitäisi olla 30l. alussa. Tässä pätkä jutusta:

"Steady Energy uskoo olevansa nyt alan eturintamassa.

– Suomessa ollaan tämän ajatuksen kehittämisessä huomattavasti edellä. Tilanne muistuttaa Tanskan tuulivoimaa 1990-luvulla, he saivat pioneerin roolin, Muranen sanoo.

Hänen arvionsa mukaan yrityksen ensimmäinen pienydinvoimala käynnistyy Suomessa jo ensi vuosikymmenen alussa.

– Siinä vaiheessa täytyy tietysti olla asiakas, joka haluaa edetä laitoksen rakentamisen kanssa, Muranen sanoo.

Alunperin VTT:llä kehitetystä ydinlämpölaitoksesta on tarkoitus tulla myös vientituote. Yrityksen merkittävin rahoittaja on ollut suomalainen Lifeline Ventures, joka on ollut mukana alusta lähtien."

Todella hienoa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuulivoimalat voisivat nyt tuottaa. Vaan ei silloin sovi, kun tarvetta olisi. Alle 200 mw tuotto tällä hetkellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuulivoimalat voisivat nyt tuottaa. Vaan ei silloin sovi, kun tarvetta olisi. Alle 200 mw tuotto tällä hetkellä.

Eihän se tuullutkaan kuin kaks viikkoa putkeen, mukava kun välillä on tyyntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valmista pitäisi olla 30l. alussa. Tässä pätkä jutusta:

"Steady Energy uskoo olevansa nyt alan eturintamassa.

– Suomessa ollaan tämän ajatuksen kehittämisessä huomattavasti edellä. Tilanne muistuttaa Tanskan tuulivoimaa 1990-luvulla, he saivat pioneerin roolin, Muranen sanoo.

Hänen arvionsa mukaan yrityksen ensimmäinen pienydinvoimala käynnistyy Suomessa jo ensi vuosikymmenen alussa.

– Siinä vaiheessa täytyy tietysti olla asiakas, joka haluaa edetä laitoksen rakentamisen kanssa, Muranen sanoo.

Alunperin VTT:llä kehitetystä ydinlämpölaitoksesta on tarkoitus tulla myös vientituote. Yrityksen merkittävin rahoittaja on ollut suomalainen Lifeline Ventures, joka on ollut mukana alusta lähtien."

Todella hienoa!

Eikä maksa kuin 100 000 000 kpl. Ostajia on varmasti jonossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole tuuli voima lobbari, vaan kivi hiili voima laitoksia haluan lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä varten autolla pitää päästä lähelle metsästys paikkaa ? Eikö metsästyksen pitäisi olla luonnossa samoilua?
        Kyllä jotkut tahot kertoneet että linnut ovat hävinneet tuulivoimala alueilta.

Metsästystä on monenlaista, kyllä metsäkanalinnut ovat vähentyneet joka paikassa, eivät vain voimala alueilla. Hävinneet ne eivät ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Metsästystä on monenlaista, kyllä metsäkanalinnut ovat vähentyneet joka paikassa, eivät vain voimala alueilla. Hävinneet ne eivät ole.

Vai metsästetään kanalintuja autolla ajelemalla, ehkä hiukkasen metsästysasetukset hukassa😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai metsästetään kanalintuja autolla ajelemalla, ehkä hiukkasen metsästysasetukset hukassa😅

Ennen metsästäjät arvostivat luontoa ja luonnossa liikkumista.
        He seurasivat luontoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan ole sellaista sanonut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen metsästäjät arvostivat luontoa ja luonnossa liikkumista.
        He seurasivat luontoa.

Ihan samoin toimitaan nykyäänkin.

• Anonyymi

Sähkön hinta mukava. Ja ensi viikolla monena päivänä on sopiva hinta.
      Nämä jotka kehuvat, että aina tuulee miksei tuulivoima tuota tällä hetkellä?

• Anonyymi

Haaskoja on nämä tuuleen hurahtaneen ammattikommentoijan selittelyt, monta vuotta täällä laulanut ylistys lauluaan ja aina käy niin että selittelee itsensä umpisolmuun😅

• Anonyymi

Siis on pojalla jäänyt tutkimatta asiat.
        Suosittelisin käymään YVA tilaisuuksissa. Ja tutustumaan aineistoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis on pojalla jäänyt tutkimatta asiat.
        Suosittelisin käymään YVA tilaisuuksissa. Ja tutustumaan aineistoihin.

Puhutaanko siellä lieroista ja tärisevästä vedestä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun painostetaan aina sitä ettei mitään merkittäviä haittavaikutuksia ole mihinkään😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä puhutaan lieroista.. vaan saattavat joskus olla näitä ihmislieroja 🤣

• Anonyymi

Oi oi kun on taas halpaa sähköä nautitaan savonrannassa kaikki hyvin. T hyvönen

• Anonyymi

Mitä. Ihmettä Ylellä väitettiin että tuulivoimaloista lähtee ääni, eihän kalajoella ole koskaan kukaan kuullut mitään täällähän ne ovat täysin äänettömiä?

• Anonyymi

Älä nyt luovuta, taistele jurinaa vastaan, painosta oikeita asioita😁

• Anonyymi

Joku hupakko väittää ettei myllyt pidä ääntä. Se ei oo huomannu että kuulolaitteesta on patterit loppu, ollu jo vuosia. Kyseessä innokkain myllyfani, maanvuokraaja.😂Kun myllyt ei ole oman töllin juurella on hyvä lällättää kuin 5 vuotias.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku hupakko väittää ettei myllyt pidä ääntä. Se ei oo huomannu että kuulolaitteesta on patterit loppu, ollu jo vuosia. Kyseessä innokkain myllyfani, maanvuokraaja.😂Kun myllyt ei ole oman töllin juurella on hyvä lällättää kuin 5 vuotias.

Parempi naureskella kuin märistä ja vinkua kuten 5-vuotiaan tasolla oleva myllyjä pelkäävä.

• Anonyymi

Minulle kerrottiin täysin luotettavalta taholta, että Ruotsissa joku lunnonsuojelujärjestö vaatii kiireesti kaikkien tuulimyllyjen purkamista, Syynä on se, että oravat tressaantuvat erittäin pahoin tuuli myllyjen takia. Ne yrittävät vaistojensa mukaisesti kiipeillä tuulimyllyjen runkoja pitkin ylöspäin, mutta kynnet eivät pysty metalliin ja ne tippuvat yhteenään alas ja väsyvät. Tämän takia oravien poikastuotanto on romahtanut peräti 9,85 %. Se on vakava uhka luonnon monimuotoisuudelle ja siksi tuulimyllyt on hävitettävä. Näin pitäisi tehdä Suomessakin.

• Anonyymi

Kas kas.
        Jollakin on pinna tiukalla. 😁 Eikö rahaa tulekaan niinkuin toiveissa olisi? Onneksi ei tarvitse olla niin rahan perään.
        Tämä on siitä erikoinen tilainen. Fingrid huutaa kuinka sähkönkulutus suurenee koko ajan.
        Vaan tilastot näyttävät eri tavalla.
        Itse kyseenalaistan näiden datakeskusten tulia Suomeen. Ehkä osa hehkuttaa niitä mutta se kuuluisa mutta.. a ne eivät työllistä montaa henkeä b ne haluaa tukia c sen jälkeen nousee suomalaisten sähkön hinta pilviin.
        Ja Suomessa kun ei tuule riittävästi niin niitä varten ei kannata tuulivoimaloita rakentaa.
        Pakkasella olivat jopa miinuksella tuotto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kas kas.
        Jollakin on pinna tiukalla. 😁 Eikö rahaa tulekaan niinkuin toiveissa olisi? Onneksi ei tarvitse olla niin rahan perään.
        Tämä on siitä erikoinen tilainen. Fingrid huutaa kuinka sähkönkulutus suurenee koko ajan.
        Vaan tilastot näyttävät eri tavalla.
        Itse kyseenalaistan näiden datakeskusten tulia Suomeen. Ehkä osa hehkuttaa niitä mutta se kuuluisa mutta.. a ne eivät työllistä montaa henkeä b ne haluaa tukia c sen jälkeen nousee suomalaisten sähkön hinta pilviin.
        Ja Suomessa kun ei tuule riittävästi niin niitä varten ei kannata tuulivoimaloita rakentaa.
        Pakkasella olivat jopa miinuksella tuotto.

Mistä sinä katsot kenellä on pinna tiukilla? Oletko niin kuin se sammakko ennustaja mutta käytät lieroja😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä katsot kenellä on pinna tiukilla? Oletko niin kuin se sammakko ennustaja mutta käytät lieroja😁

Saattaa olla enempiki niin päin että se pinna on itelä tiukala kun tuommosesta sitä eppäilee. Jos vähänki on älynystyröitä jälelä niin tuostaha näkkee että tuo kirjottaja tosi ovelasti pirruillee tälle tuulimyllyjen vastustajale ja se ottaa sen tosissaan.

• Anonyymi

Kyllä toi oravajuttu on varmasti aivan totta. Tai ainaki yhtä totta kuin nuo lierot, veden tärinät, mannerlaattojen tärinä ja halkeaminen, teerien pelko, mikromuovit, humputus, jympytys, kolina, jurina, pörriäiskato, mikromuovit, säteilyt, eläinkunnan häiriintyminen, pikkuhönnien kato, muuttolintujen kato, ym, ym. ym.

• Anonyymi

Löytyisikö sinulta jokin tutkimustulos noista oravista, nuo sinun muut mainitsemasi asiat ovat aikalailla todistettu tutkimuksilla, mutta tämä sinun oravatarina hieman epäilyttää samoin se havainnoimasi mikromuovin sinkoutuminen seinien läpi, näetkö muuten paljon unia voisiko olla niin että todellisuus ja unet hieman sekoittuu kohdallasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löytyisikö sinulta jokin tutkimustulos noista oravista, nuo sinun muut mainitsemasi asiat ovat aikalailla todistettu tutkimuksilla, mutta tämä sinun oravatarina hieman epäilyttää samoin se havainnoimasi mikromuovin sinkoutuminen seinien läpi, näetkö muuten paljon unia voisiko olla niin että todellisuus ja unet hieman sekoittuu kohdallasi?

Täällä on näitä tuulivoima lobbareita, jotka lämpimikseen kirjoittelee.
        Se pohjavesi ja tuulivoimaloista tuleva tärinä on muuten tosiasioita. Sen verran lukenut YVA selontekoja. 😁 Tämä yksi viisas on varmaan lukenut myös, jos minun mielikuva on oikea.
        Vaan hänelle tiedoksi. Kaikki suunnitelmat eivät mene läpi.
        Tässä on mielenkiintoista tiettyjen tuulivoimafirmojen toiminta on niin räikeätä, että saanut ihmiset varpailleen.
        Osa toimii vallan asiallisesti vaan osa jopa palkkaa ihmisiä tuulivoima tilaisuuksiin puhumaan tuulivoiman puolesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäikö sana liito pois oravasta😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se pohjavesi ja tuulivoimaloista tuleva tärinä on muuten tosiasioita. Sen verran lukenut YVA selontekoja. 😁 Tämä yksi viisas on varmaan lukenut myös, jos minun mielikuva on oikea.
        Tässä on mielenkiintoista tiettyjen tuulivoimafirmojen toiminta on niin räikeätä, että saanut ihmiset varpailleen.
        Osa toimii vallan asiallisesti vaan osa jopa palkkaa ihmisiä tuulivoima tilaisuuksiin puhumaan tuulivoiman puolesta.

Ilmeisesti tämä lobbari on ihan palkallinen kirjoittelija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tuo tutkimus tärinää pakenevasta pohjavedestä löytyy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen tietää vain siitä kirjoittanut myllyjen vastustaja korviensa välissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki mitä tänne on kirjoitettu, on ehdottomasti 100% totta!

• Anonyymi

Ainoa keino saada laskunaiheuttajat maksamaan osansa on miettiä mikä puolue on valmis maksattamaan tuhot niiden aiheuttajalla ja äänestää ko. puolue valtaan, mutta eipä taida sopia oikeiston toimipiiriin moinen bisneksen kiusaaminen ja kansaa puolustava solidaarisuus.

• Anonyymi

Vastasitko Kalajokiseudun kyselyyn viime syksynä? Että äänestät sellaista valtuutettua, joka vastustaa tuulivoimaa? Ihanan hellyyttävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastasitko Kalajokiseudun kyselyyn viime syksynä? Että äänestät sellaista valtuutettua, joka vastustaa tuulivoimaa? Ihanan hellyyttävää.

Oi ihanaa täällä on joku joka saa palkkansa tuulivoimafirmoilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oi ihanaa täällä on joku joka saa palkkansa tuulivoimafirmoilta.

Se on vissiin tuottoisaa hommaa. Ainakin tuottoisampaa kuin salaliittojen paljastaminen. Taidat olla kateellinen?

• Anonyymi

Kuinka paljon sitä pakkasta pitää olla, että lausuma pakkasella tuulivoimalat tuottaa.
      Tuotto näytti olevan 150 mw
      Silti ydinvoimalat huollosta huolimatta tuottavat huomattavasti paremmin.
      Vai ovatko tuulivoimalat huollossa ? Tosin näillä hinnoilla kannattaisi lapojen pyöriä

• Anonyymi

Tuulivoima on korruption kukkanen. Tänään vielä riesanamme, mutta katoaa kuin hylkeen pieru.
        💩💩💩💩💩👋Heipat sille!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuulivoima on korruption kukkanen. Tänään vielä riesanamme, mutta katoaa kuin hylkeen pieru.
        💩💩💩💩💩👋Heipat sille!!

Aivan. Lisään, että tuulivoimarakentaminen metsiin on myös esimerkki puhtaasta tyhmyydestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan. Lisään, että tuulivoimarakentaminen metsiin on myös esimerkki puhtaasta tyhmyydestä.

Sinne metsiin pitäisi tehdä hiili- ja öljyvoimaloita ja ydinvoimaloita. Niistä ei ole mitään haittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinne metsiin pitäisi tehdä hiili- ja öljyvoimaloita ja ydinvoimaloita. Niistä ei ole mitään haittaa.

Sarkasmisi ei osunut maaliin.

Olet kai perillä siitä, että parilla ydinvoimalalla voitaisiin kattaa koko Suomen energiantarve. Siis nytkin voitaisiin rakentaa ydinvoimaa jo oleville ydinvoimapaikkakunnille Loviisaan ja Euraan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sarkasmisi ei osunut maaliin.

Olet kai perillä siitä, että parilla ydinvoimalalla voitaisiin kattaa koko Suomen energiantarve. Siis nytkin voitaisiin rakentaa ydinvoimaa jo oleville ydinvoimapaikkakunnille Loviisaan ja Euraan.

Kyllä osui. Aina kun kiistät asian, niin se on varma osuma.

• Anonyymi

Pullat uuniin, halpaa on "keskimäärin" 😁😁😅😅

• Anonyymi

Sähköä pitää säästää..ja luontoa myös. Siksi järjetöntä on tuulimylly tölskääminen.

• Anonyymi

Voi juma 31 c/kwh

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS - Tapani Kansa kuoli leikkauspöydälle!

Puoliso kertoo Tapani Kansan viimeisistä hetkistä – kuoli leikkauspöydälle – Hänelle tuli kovia kipuja alavatsaan. Yhtä
      Maailman menoa
      458
      6209
    2. Sofian hieno auto

Seiskassa on juttua Sofian instassa olleesta kalliista ökyautosta. Jutussa kerrotaan Sofian ajavan autoaan, siis : onko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      2660
    3. Kaivatulla on asiaa

kirjoita asiasi kaivatulle tähän ketjuun
      Ikävä
      164
      2077
    4. Eihän asia minulle kuulu...mutta

Ketä sinä mies odotat?
      Ikävä
      89
      1701
    5. Hannu Karpo

Kiitos sinulle kun lausuit lopuksi vielä painavaa asiaa terveydenhuollosta. Tästä me kärsimme joka päivä. Kipuja on mutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1407
    6. Lapsiporno sallittava sanoo persuehdokas

Kyllä, luit oikein. Vaaleissa ehdolla oleva persu haluaa sallia lapsipornoa: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/932
      Perussuomalaiset
      177
      1185
    7. Se vaan on faktaa että kepun ehdokas Sami Mäkinen poistettiin riparilta isosena

Miksi yritettiin vaieta? Tapauksesta jo ainakin kaksi tai kolme viikkoa. Sami Mäkinen on kuntavaaliehdokas ja tällainen
      Haapavesi
      35
      1177
    8. Keksitkö mies

mistä biisistä tulee sä ja mä mieleen?
      Ikävä
      106
      1147
    9. Ihanaa aurinkoista

Huomenta päivää tiistaina. 🌞☺️ Kesän kukkasia odotellessa 💛🌱
      Ikävä
      329
      1044
    10. Suomessa miesten työttömyys on korkeinta koko EU:ssa. Hienoa Orpo-Purra

Työttömyys lisääntyi helmikuussa – Suomen miesten tilanne synkin EU:ssa Tilastokeskuksen mukaan työttömiä 15–74-vuotiai
      Maailman menoa
      150
      1018
    Aihe