Lexus on kestävin!

Anonyymi-ap

Lexus on useasti todettu maailman kestävimmäksi ja luotettavimmaksi autoksi. Eurooppalaiset rojut kestää kuin pahviautot vesisateessa.

31

1819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin se vaan on, Lexus on paras.

    • Anonyymi

      Voiko joku vielä nykyäänkin elää noin pahasti harhoissa?
      Toyota on ruostuvin auto.
      Leku oli silloin hyvä kun ensimmäinen tuli markkinoille, mutta se oli ns. porttiteoria malli ja sen jälkeen Leku on huonontunut ja heikentynyt vuosi vuodelta ja on valittu jopa surkeammaksi autoksi jonain vuonna.

      • Anonyymi

        Voi sinua reppanaa Pentti. Jutut kuin peruskoulupojulla ja älykin alle sen. Kerro nyt viimein kumpi tuo sairautesi on, Skitsofrenia vai Aspergerin syndrooma? Ymmärrän toki katkeruutesi kun Kajaanin kauppakoulun käyneenä vanhalestadiolaisena Kainuun korpien poikana onni ei liike-elämässä ole suosinut. Nyt eläkkeellä sinun ei onneksi tarvitse enää siitä murehtia, olemattomasta eläkkeestäsi sen sijaan kannattaisi olla huolissaan. Se kannattaa tietysti ottaa aina huomioon että kun on pelkän nolon pellen maineen saanut, ei se lähde kulumallakaan. Mutta kysymys uudelleen, Skitsofrenia vai Asperger?


    • Anonyymi

      Herääkin kysymys, miksi noin heikkoa auto pitää yrittää nostaa epätoivoisesti toiseksi mitä se on?

      • Anonyymi

        Sitähän ne BMW ja Audi palstat on täynnä. Siis sitä merkin hekemoniaa ja uskonnollista hurmosta. Mukana tietysti homofiilian tunnusmerkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän ne BMW ja Audi palstat on täynnä. Siis sitä merkin hekemoniaa ja uskonnollista hurmosta. Mukana tietysti homofiilian tunnusmerkit.

        Erittäin varmatoimisia vehkeitä..turha kateellisten muuta väittää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin varmatoimisia vehkeitä..turha kateellisten muuta väittää..

        Siis edellinen tarkoitti Lexusta.


    • Anonyymi

      Olen omistanut Peugeot, Mercedes, BMW, Porsche, Audi, Cadillac, Chrysler, Mazda, Mini ja Lexus merkkiset autot.

      Porschen maasturi oli alla 4 vuotta ja näistä em. merkeistä varmaan kokonaisuudessaan "paras tekninen tuote", mutta todella kallis pidettävä. Porschella on myös tiettyjä malleja/moottoreita joiden kanssaa ilman tehdas/jatkotakuuta voit olla isosti kusessa. Eli käytettyjen kanssa kannattaa tehdä kotiläksyt tarkasti, että mistä malleista/vuosista kannattaa pysyä kaukana.

      Lexus on ollut taas vähävikaisin ja ehdottomasti halvin pidettävä (ajellut nyt 125tkm -> 255tkm). Se toimii vuodesta toiseen tylsän harmaasti kuin kello, kunhan vaan tekee huollot aina ajallaan ja ohjelman mukaan. Yleisesti paras hinta-laatusuhde mitä autoissani on ollut. Näitä uskaltaa ostaa vaikka yli 10v vanhana, ilman sen ihmeempia selvityksiä mallien väleillä, koska pommimallisarjoja, miinamoottoreita, vaihteistoja jne. ei pahemmin ole. Jarruja ja pakoputkia tojon pojat ei osaa tehdä kestäväksi, mutta mikään ei ole täydellista.

      • Anonyymi

        Minulla ollut GS450h jo hyvän matkaa toistakymmentä vuotta ja huollan nykyisin itse autoni joten voinen kertoa oman mielipiteeni asiaan. Pakoputkistoa ja takajarruja olen joutunut korjaamaan. Pakoputkistossa on suunnitteluvirhe jolloin katalysaattorin vieressä olevat pakoputkiston ruostumattomat lämpösuojat ja itse pakoputki muodostavat sähköparin ja putki syöpyy/pettää lämpösuojan kiinnityspisteiden kohdalta. Koko Y-haara alas ja vähän suuremmasta putkesta hitsasin manttelit alkuperäisten putkien päälle. Samalla lämpösuojat siirtyivät hallin hyllylle lopullisesti. Takajarruja hybridiautossa käytetään olemattoman vähän koska autoa voi jarruttaa "sähköisesti" samalla ajoakkuja ladaten. Tämä johtaa siihen että takana jarrusatuloiden liukutapit pyrkivät jumittamaan. Ilmeisesti liukutappien ja jarrumännän herkistely ei kuulu edes huolto-ohjelmaan. Ongelman ratkaisin niin että asensin rasvanipat liukutappien sylintereiden päihin.
        Muilta osin auto on toiminut kaikki nämä vuodet idioottivarmasti, jopa molemmat akut ovat vielä alkuperäiset. Tiedustelin syksyllä hintaa ja tehdaskunnostettu akkupaketti maksaa n. 2300€. Jossain vaiheessa ajoakun joutuu kuitenkin vaihtamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ollut GS450h jo hyvän matkaa toistakymmentä vuotta ja huollan nykyisin itse autoni joten voinen kertoa oman mielipiteeni asiaan. Pakoputkistoa ja takajarruja olen joutunut korjaamaan. Pakoputkistossa on suunnitteluvirhe jolloin katalysaattorin vieressä olevat pakoputkiston ruostumattomat lämpösuojat ja itse pakoputki muodostavat sähköparin ja putki syöpyy/pettää lämpösuojan kiinnityspisteiden kohdalta. Koko Y-haara alas ja vähän suuremmasta putkesta hitsasin manttelit alkuperäisten putkien päälle. Samalla lämpösuojat siirtyivät hallin hyllylle lopullisesti. Takajarruja hybridiautossa käytetään olemattoman vähän koska autoa voi jarruttaa "sähköisesti" samalla ajoakkuja ladaten. Tämä johtaa siihen että takana jarrusatuloiden liukutapit pyrkivät jumittamaan. Ilmeisesti liukutappien ja jarrumännän herkistely ei kuulu edes huolto-ohjelmaan. Ongelman ratkaisin niin että asensin rasvanipat liukutappien sylintereiden päihin.
        Muilta osin auto on toiminut kaikki nämä vuodet idioottivarmasti, jopa molemmat akut ovat vielä alkuperäiset. Tiedustelin syksyllä hintaa ja tehdaskunnostettu akkupaketti maksaa n. 2300€. Jossain vaiheessa ajoakun joutuu kuitenkin vaihtamaan.

        Ei mitään vikaa kun välillä Kemppi laulaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ollut GS450h jo hyvän matkaa toistakymmentä vuotta ja huollan nykyisin itse autoni joten voinen kertoa oman mielipiteeni asiaan. Pakoputkistoa ja takajarruja olen joutunut korjaamaan. Pakoputkistossa on suunnitteluvirhe jolloin katalysaattorin vieressä olevat pakoputkiston ruostumattomat lämpösuojat ja itse pakoputki muodostavat sähköparin ja putki syöpyy/pettää lämpösuojan kiinnityspisteiden kohdalta. Koko Y-haara alas ja vähän suuremmasta putkesta hitsasin manttelit alkuperäisten putkien päälle. Samalla lämpösuojat siirtyivät hallin hyllylle lopullisesti. Takajarruja hybridiautossa käytetään olemattoman vähän koska autoa voi jarruttaa "sähköisesti" samalla ajoakkuja ladaten. Tämä johtaa siihen että takana jarrusatuloiden liukutapit pyrkivät jumittamaan. Ilmeisesti liukutappien ja jarrumännän herkistely ei kuulu edes huolto-ohjelmaan. Ongelman ratkaisin niin että asensin rasvanipat liukutappien sylintereiden päihin.
        Muilta osin auto on toiminut kaikki nämä vuodet idioottivarmasti, jopa molemmat akut ovat vielä alkuperäiset. Tiedustelin syksyllä hintaa ja tehdaskunnostettu akkupaketti maksaa n. 2300€. Jossain vaiheessa ajoakun joutuu kuitenkin vaihtamaan.

        Jo on selitys vanhan auton ruostumiselle, sähköpari. Mikäs siellä on elektrolyyttinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo on selitys vanhan auton ruostumiselle, sähköpari. Mikäs siellä on elektrolyyttinä?

        Minkäpä luulisit olevan elektrolyyttinä? Olisiko suolavesi hyvä veikkaus. Jalo metalli + vähän epäjalompi metalli + suolavesi = sähköpari jossa epäjalompi (anodi) alkaa syöpyä ja jossa anodin ja katodin välille muodostuu pieni jännite/virta. Tätä tuskin Kajaanin Kauppaopistossa Pentille opetettiin.


    • Anonyymi

      Eipä taida olla muita autoja kuin Lexus jossa katon hitsaus on niin huono, että kattopelti alkaa irtoamaan ja vesi pääsee valumaan arkoihin paikkoihin, kuten yhteen ns. mustaanboxiin. Onhan Lexus valittu myös maailman huonnoimmaksi autoksi.

      • Anonyymi

        Onko sinulla liian pieni siitin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla liian pieni siitin?

        Palstan tunnettu kikulimies kyselee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla liian pieni siitin?

        Ei ole pieni, ihan normaali. Mutta kestä sinä Lexuksen perisynnit ja tuo tunnettu hitsausongelma joka on kovin nolo juttu tuolle "paremmalle Toyotalle".


    • Anonyymi

      Toyotan niin kuin Lexuksenkin laatulähtöinen autojen valmistustapa näyttää aina vain ärsyttävän monien " uskomus-laatu " - merkkien kannattajia. Jostakin se kertoo että Toyota säilyttää arvonsa parhaiten 0-30 käyttövuoden aikana. Kysytyin auto käytettynä.
      Muita merkkejä saa suhteessa halvemmalla mutta.......

      • Anonyymi

        paskaa laatua, kori kuin sardiinipurkki ja sisustus euromakuun outo, portaaton cvt huutaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        paskaa laatua, kori kuin sardiinipurkki ja sisustus euromakuun outo, portaaton cvt huutaa

        e- CVT ei ole samanlainen kuin normi CVT . Vaihtaa nätisti eikä HUUDA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        e- CVT ei ole samanlainen kuin normi CVT . Vaihtaa nätisti eikä HUUDA.

        Cvt on toiseksi mukavin ja eCvt mukavin. Dsg on parasta vain volsuissa silloin jos toimii. Toimiessaankin pätkii ja ylämäkeen peruutettaessa on kyllä melkoinen mysteeri. Ostamaan itselleni en kyllä alkaisi.


    • Anonyymi

      pah, Audi ja Mersu kestävät

      • Anonyymi

        🤣😭😂😅


    • Anonyymi

      Ajakaa audeilla mersuilla fordeilla vaan
      Niillä se leipä tulee !
      T. Korjaamoyrittäjä 🤭

    • Anonyymi

      Ostin lexuksen, oli ollu varakkaan henkilön alkujaan hankkima peli, ei ole huoltokirjassa säästelty. Ajoin sillä noin 60tkm ja pois myydessä siinä oli mittarissa jotain 280-290tkm väliltä. Tällä matkalla koko pakoputkisto oli tullu määrän päähän, pakosarjoja myöten + lambdat ja maksaa paljon. Jarrut kaikki uusittu, pyöränlaakerit ja edellisen omistajan toimesta oli uusittu yksi takalaakeri jo aiemmin. Molemmat umpiot märkiä, toinen niin pahoin että lopulta piti uusia xenon ohjausyksikkö mikä oli jo ihan hapettunut. Pyörien suuntaus tehty, ai auttanut vaan jokin muu vika koska paikoin niin levoton ajettava.. Ehkä iskarit/jousitus systeemi loppu tai puslia jossain en tiedä.. Epävakaus oli auton etupäässä tuntuvaa, kattelin vaan että oli saanu myöhemmin ikävän miinuksen lexuksen katsastustilastoihin takapään tukivarren hylkäyksestä :) että väljää sielläkin..

      Kyllä näissä saa mättää rahaa menee että olisi ns hyvässä kunnossa aikalailla, enkä ole kuullut että joku automerkki olisi ollut poikkeus, kaikki kuluu..

      • Anonyymi

        Minä ostin aikanaan 84 t ajetun IS 300h:n ja ajoin silla 265 t asti. Ainoat viat koko matkalla olivat 12 v. akun muuttuminen 10 volttiseksi yhden kennon mentyä rikki (huomattiin huollossa, ei käytössä) ja toisen etujarrun hetkellinen laahaus joka vaati herkistelyä. Auto oli todella kestävä ja halpa käyttää. Kulutti 5-6 litraa satasella, ajoneuvovero 121€, liikennevak 130€, kasko 265€ vuodessa ja huollot saman hintaisia kuin tojoissa. (Nuo vakuutukset oli eri yhtiöistä ja viimeisien laskujen vuosimaksu.) Ainut vika minun kannalta oli se että se oli sedan ja tarvitsin sitten enemmän tavaratilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ostin aikanaan 84 t ajetun IS 300h:n ja ajoin silla 265 t asti. Ainoat viat koko matkalla olivat 12 v. akun muuttuminen 10 volttiseksi yhden kennon mentyä rikki (huomattiin huollossa, ei käytössä) ja toisen etujarrun hetkellinen laahaus joka vaati herkistelyä. Auto oli todella kestävä ja halpa käyttää. Kulutti 5-6 litraa satasella, ajoneuvovero 121€, liikennevak 130€, kasko 265€ vuodessa ja huollot saman hintaisia kuin tojoissa. (Nuo vakuutukset oli eri yhtiöistä ja viimeisien laskujen vuosimaksu.) Ainut vika minun kannalta oli se että se oli sedan ja tarvitsin sitten enemmän tavaratilaa.

        Aika vikapesä bemariin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vikapesä bemariin verrattuna.

        🤣😭


    • Anonyymi

      Ei ole todettu kestäväksi sitten 90-luvun.
      Pahinta on malli jossa kattopelti irtoaa hitsauksistaan, ilmeisesti säästetty pistehitsauspisteistä liikaa ja kittauksesta myös kun sieltä tulee vesi pesää ja mustaan laatikkoon.

      • Anonyymi

        Noita Lexuksiakin kolarikorjanneena voin todeta että se katonsauma voi vaurioitua esim. kylkikolarin seurauksena, jolloin kyllä samanlainen sauma vaurioituu kyllä muistakin merkeistä, että ei ole Lexuksen ongelma ainoastaan. Yhtään sitä kattosaumaa ei olla korjattu kolaroimattomasta autosta ja jos sellainen vika jostain löytyy, niin eikun uudelleen kiinni ja saumausaine päälle ja baanalle, niin helppoa se on. Yhestä uudehkosta Mersusta johon oli ajettu etuoveen, niin siitä vuoti kattoluukku ja tuulilasin vauriopuolen reuna vuoti ja katon saumaus uusittiin varmuuden vuoksi, koska siinä oli hiusmurtumia, että näin se menee saksan autoissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita Lexuksiakin kolarikorjanneena voin todeta että se katonsauma voi vaurioitua esim. kylkikolarin seurauksena, jolloin kyllä samanlainen sauma vaurioituu kyllä muistakin merkeistä, että ei ole Lexuksen ongelma ainoastaan. Yhtään sitä kattosaumaa ei olla korjattu kolaroimattomasta autosta ja jos sellainen vika jostain löytyy, niin eikun uudelleen kiinni ja saumausaine päälle ja baanalle, niin helppoa se on. Yhestä uudehkosta Mersusta johon oli ajettu etuoveen, niin siitä vuoti kattoluukku ja tuulilasin vauriopuolen reuna vuoti ja katon saumaus uusittiin varmuuden vuoksi, koska siinä oli hiusmurtumia, että näin se menee saksan autoissakin.

        Nyt meni Pentiltä tämäkin solvauksen aihe. Koettakaa ymmärtää Penttiä, sillä lapsuuden traumat puskevat päälle joka yö.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

      "Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      237
      45129
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

      Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      120
      25941
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      321
      15629
    4. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

      Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      161
      10772
    5. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9687
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

      Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9041
    7. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

      IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      80
      8445
    8. 238
      6808
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

      https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      219
      6463
    10. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

      Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      56
      6068
    Aihe