Lexus on useasti todettu maailman kestävimmäksi ja luotettavimmaksi autoksi. Eurooppalaiset rojut kestää kuin pahviautot vesisateessa.
Lexus on kestävin!
31
1383
Vastaukset
- Anonyymi
Näin se vaan on, Lexus on paras.
- Anonyymi
Voiko joku vielä nykyäänkin elää noin pahasti harhoissa?
Toyota on ruostuvin auto.
Leku oli silloin hyvä kun ensimmäinen tuli markkinoille, mutta se oli ns. porttiteoria malli ja sen jälkeen Leku on huonontunut ja heikentynyt vuosi vuodelta ja on valittu jopa surkeammaksi autoksi jonain vuonna.- Anonyymi
Voi sinua reppanaa Pentti. Jutut kuin peruskoulupojulla ja älykin alle sen. Kerro nyt viimein kumpi tuo sairautesi on, Skitsofrenia vai Aspergerin syndrooma? Ymmärrän toki katkeruutesi kun Kajaanin kauppakoulun käyneenä vanhalestadiolaisena Kainuun korpien poikana onni ei liike-elämässä ole suosinut. Nyt eläkkeellä sinun ei onneksi tarvitse enää siitä murehtia, olemattomasta eläkkeestäsi sen sijaan kannattaisi olla huolissaan. Se kannattaa tietysti ottaa aina huomioon että kun on pelkän nolon pellen maineen saanut, ei se lähde kulumallakaan. Mutta kysymys uudelleen, Skitsofrenia vai Asperger?
- Anonyymi
Herääkin kysymys, miksi noin heikkoa auto pitää yrittää nostaa epätoivoisesti toiseksi mitä se on?
- Anonyymi
Sitähän ne BMW ja Audi palstat on täynnä. Siis sitä merkin hekemoniaa ja uskonnollista hurmosta. Mukana tietysti homofiilian tunnusmerkit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän ne BMW ja Audi palstat on täynnä. Siis sitä merkin hekemoniaa ja uskonnollista hurmosta. Mukana tietysti homofiilian tunnusmerkit.
Erittäin varmatoimisia vehkeitä..turha kateellisten muuta väittää..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin varmatoimisia vehkeitä..turha kateellisten muuta väittää..
Siis edellinen tarkoitti Lexusta.
- Anonyymi
Olen omistanut Peugeot, Mercedes, BMW, Porsche, Audi, Cadillac, Chrysler, Mazda, Mini ja Lexus merkkiset autot.
Porschen maasturi oli alla 4 vuotta ja näistä em. merkeistä varmaan kokonaisuudessaan "paras tekninen tuote", mutta todella kallis pidettävä. Porschella on myös tiettyjä malleja/moottoreita joiden kanssaa ilman tehdas/jatkotakuuta voit olla isosti kusessa. Eli käytettyjen kanssa kannattaa tehdä kotiläksyt tarkasti, että mistä malleista/vuosista kannattaa pysyä kaukana.
Lexus on ollut taas vähävikaisin ja ehdottomasti halvin pidettävä (ajellut nyt 125tkm -> 255tkm). Se toimii vuodesta toiseen tylsän harmaasti kuin kello, kunhan vaan tekee huollot aina ajallaan ja ohjelman mukaan. Yleisesti paras hinta-laatusuhde mitä autoissani on ollut. Näitä uskaltaa ostaa vaikka yli 10v vanhana, ilman sen ihmeempia selvityksiä mallien väleillä, koska pommimallisarjoja, miinamoottoreita, vaihteistoja jne. ei pahemmin ole. Jarruja ja pakoputkia tojon pojat ei osaa tehdä kestäväksi, mutta mikään ei ole täydellista.- Anonyymi
Minulla ollut GS450h jo hyvän matkaa toistakymmentä vuotta ja huollan nykyisin itse autoni joten voinen kertoa oman mielipiteeni asiaan. Pakoputkistoa ja takajarruja olen joutunut korjaamaan. Pakoputkistossa on suunnitteluvirhe jolloin katalysaattorin vieressä olevat pakoputkiston ruostumattomat lämpösuojat ja itse pakoputki muodostavat sähköparin ja putki syöpyy/pettää lämpösuojan kiinnityspisteiden kohdalta. Koko Y-haara alas ja vähän suuremmasta putkesta hitsasin manttelit alkuperäisten putkien päälle. Samalla lämpösuojat siirtyivät hallin hyllylle lopullisesti. Takajarruja hybridiautossa käytetään olemattoman vähän koska autoa voi jarruttaa "sähköisesti" samalla ajoakkuja ladaten. Tämä johtaa siihen että takana jarrusatuloiden liukutapit pyrkivät jumittamaan. Ilmeisesti liukutappien ja jarrumännän herkistely ei kuulu edes huolto-ohjelmaan. Ongelman ratkaisin niin että asensin rasvanipat liukutappien sylintereiden päihin.
Muilta osin auto on toiminut kaikki nämä vuodet idioottivarmasti, jopa molemmat akut ovat vielä alkuperäiset. Tiedustelin syksyllä hintaa ja tehdaskunnostettu akkupaketti maksaa n. 2300€. Jossain vaiheessa ajoakun joutuu kuitenkin vaihtamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ollut GS450h jo hyvän matkaa toistakymmentä vuotta ja huollan nykyisin itse autoni joten voinen kertoa oman mielipiteeni asiaan. Pakoputkistoa ja takajarruja olen joutunut korjaamaan. Pakoputkistossa on suunnitteluvirhe jolloin katalysaattorin vieressä olevat pakoputkiston ruostumattomat lämpösuojat ja itse pakoputki muodostavat sähköparin ja putki syöpyy/pettää lämpösuojan kiinnityspisteiden kohdalta. Koko Y-haara alas ja vähän suuremmasta putkesta hitsasin manttelit alkuperäisten putkien päälle. Samalla lämpösuojat siirtyivät hallin hyllylle lopullisesti. Takajarruja hybridiautossa käytetään olemattoman vähän koska autoa voi jarruttaa "sähköisesti" samalla ajoakkuja ladaten. Tämä johtaa siihen että takana jarrusatuloiden liukutapit pyrkivät jumittamaan. Ilmeisesti liukutappien ja jarrumännän herkistely ei kuulu edes huolto-ohjelmaan. Ongelman ratkaisin niin että asensin rasvanipat liukutappien sylintereiden päihin.
Muilta osin auto on toiminut kaikki nämä vuodet idioottivarmasti, jopa molemmat akut ovat vielä alkuperäiset. Tiedustelin syksyllä hintaa ja tehdaskunnostettu akkupaketti maksaa n. 2300€. Jossain vaiheessa ajoakun joutuu kuitenkin vaihtamaan.Ei mitään vikaa kun välillä Kemppi laulaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ollut GS450h jo hyvän matkaa toistakymmentä vuotta ja huollan nykyisin itse autoni joten voinen kertoa oman mielipiteeni asiaan. Pakoputkistoa ja takajarruja olen joutunut korjaamaan. Pakoputkistossa on suunnitteluvirhe jolloin katalysaattorin vieressä olevat pakoputkiston ruostumattomat lämpösuojat ja itse pakoputki muodostavat sähköparin ja putki syöpyy/pettää lämpösuojan kiinnityspisteiden kohdalta. Koko Y-haara alas ja vähän suuremmasta putkesta hitsasin manttelit alkuperäisten putkien päälle. Samalla lämpösuojat siirtyivät hallin hyllylle lopullisesti. Takajarruja hybridiautossa käytetään olemattoman vähän koska autoa voi jarruttaa "sähköisesti" samalla ajoakkuja ladaten. Tämä johtaa siihen että takana jarrusatuloiden liukutapit pyrkivät jumittamaan. Ilmeisesti liukutappien ja jarrumännän herkistely ei kuulu edes huolto-ohjelmaan. Ongelman ratkaisin niin että asensin rasvanipat liukutappien sylintereiden päihin.
Muilta osin auto on toiminut kaikki nämä vuodet idioottivarmasti, jopa molemmat akut ovat vielä alkuperäiset. Tiedustelin syksyllä hintaa ja tehdaskunnostettu akkupaketti maksaa n. 2300€. Jossain vaiheessa ajoakun joutuu kuitenkin vaihtamaan.Jo on selitys vanhan auton ruostumiselle, sähköpari. Mikäs siellä on elektrolyyttinä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo on selitys vanhan auton ruostumiselle, sähköpari. Mikäs siellä on elektrolyyttinä?
Minkäpä luulisit olevan elektrolyyttinä? Olisiko suolavesi hyvä veikkaus. Jalo metalli + vähän epäjalompi metalli + suolavesi = sähköpari jossa epäjalompi (anodi) alkaa syöpyä ja jossa anodin ja katodin välille muodostuu pieni jännite/virta. Tätä tuskin Kajaanin Kauppaopistossa Pentille opetettiin.
- Anonyymi
Eipä taida olla muita autoja kuin Lexus jossa katon hitsaus on niin huono, että kattopelti alkaa irtoamaan ja vesi pääsee valumaan arkoihin paikkoihin, kuten yhteen ns. mustaanboxiin. Onhan Lexus valittu myös maailman huonnoimmaksi autoksi.
- Anonyymi
Onko sinulla liian pieni siitin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla liian pieni siitin?
Palstan tunnettu kikulimies kyselee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla liian pieni siitin?
Ei ole pieni, ihan normaali. Mutta kestä sinä Lexuksen perisynnit ja tuo tunnettu hitsausongelma joka on kovin nolo juttu tuolle "paremmalle Toyotalle".
- Anonyymi
Toyotan niin kuin Lexuksenkin laatulähtöinen autojen valmistustapa näyttää aina vain ärsyttävän monien " uskomus-laatu " - merkkien kannattajia. Jostakin se kertoo että Toyota säilyttää arvonsa parhaiten 0-30 käyttövuoden aikana. Kysytyin auto käytettynä.
Muita merkkejä saa suhteessa halvemmalla mutta.......- Anonyymi
paskaa laatua, kori kuin sardiinipurkki ja sisustus euromakuun outo, portaaton cvt huutaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paskaa laatua, kori kuin sardiinipurkki ja sisustus euromakuun outo, portaaton cvt huutaa
e- CVT ei ole samanlainen kuin normi CVT . Vaihtaa nätisti eikä HUUDA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
e- CVT ei ole samanlainen kuin normi CVT . Vaihtaa nätisti eikä HUUDA.
Cvt on toiseksi mukavin ja eCvt mukavin. Dsg on parasta vain volsuissa silloin jos toimii. Toimiessaankin pätkii ja ylämäkeen peruutettaessa on kyllä melkoinen mysteeri. Ostamaan itselleni en kyllä alkaisi.
- Anonyymi
pah, Audi ja Mersu kestävät
- Anonyymi
🤣😭😂😅
- Anonyymi
Ajakaa audeilla mersuilla fordeilla vaan
Niillä se leipä tulee !
T. Korjaamoyrittäjä 🤭 - Anonyymi
Ostin lexuksen, oli ollu varakkaan henkilön alkujaan hankkima peli, ei ole huoltokirjassa säästelty. Ajoin sillä noin 60tkm ja pois myydessä siinä oli mittarissa jotain 280-290tkm väliltä. Tällä matkalla koko pakoputkisto oli tullu määrän päähän, pakosarjoja myöten + lambdat ja maksaa paljon. Jarrut kaikki uusittu, pyöränlaakerit ja edellisen omistajan toimesta oli uusittu yksi takalaakeri jo aiemmin. Molemmat umpiot märkiä, toinen niin pahoin että lopulta piti uusia xenon ohjausyksikkö mikä oli jo ihan hapettunut. Pyörien suuntaus tehty, ai auttanut vaan jokin muu vika koska paikoin niin levoton ajettava.. Ehkä iskarit/jousitus systeemi loppu tai puslia jossain en tiedä.. Epävakaus oli auton etupäässä tuntuvaa, kattelin vaan että oli saanu myöhemmin ikävän miinuksen lexuksen katsastustilastoihin takapään tukivarren hylkäyksestä :) että väljää sielläkin..
Kyllä näissä saa mättää rahaa menee että olisi ns hyvässä kunnossa aikalailla, enkä ole kuullut että joku automerkki olisi ollut poikkeus, kaikki kuluu..- Anonyymi
Minä ostin aikanaan 84 t ajetun IS 300h:n ja ajoin silla 265 t asti. Ainoat viat koko matkalla olivat 12 v. akun muuttuminen 10 volttiseksi yhden kennon mentyä rikki (huomattiin huollossa, ei käytössä) ja toisen etujarrun hetkellinen laahaus joka vaati herkistelyä. Auto oli todella kestävä ja halpa käyttää. Kulutti 5-6 litraa satasella, ajoneuvovero 121€, liikennevak 130€, kasko 265€ vuodessa ja huollot saman hintaisia kuin tojoissa. (Nuo vakuutukset oli eri yhtiöistä ja viimeisien laskujen vuosimaksu.) Ainut vika minun kannalta oli se että se oli sedan ja tarvitsin sitten enemmän tavaratilaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ostin aikanaan 84 t ajetun IS 300h:n ja ajoin silla 265 t asti. Ainoat viat koko matkalla olivat 12 v. akun muuttuminen 10 volttiseksi yhden kennon mentyä rikki (huomattiin huollossa, ei käytössä) ja toisen etujarrun hetkellinen laahaus joka vaati herkistelyä. Auto oli todella kestävä ja halpa käyttää. Kulutti 5-6 litraa satasella, ajoneuvovero 121€, liikennevak 130€, kasko 265€ vuodessa ja huollot saman hintaisia kuin tojoissa. (Nuo vakuutukset oli eri yhtiöistä ja viimeisien laskujen vuosimaksu.) Ainut vika minun kannalta oli se että se oli sedan ja tarvitsin sitten enemmän tavaratilaa.
Aika vikapesä bemariin verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika vikapesä bemariin verrattuna.
🤣😭
- Anonyymi
Ei ole todettu kestäväksi sitten 90-luvun.
Pahinta on malli jossa kattopelti irtoaa hitsauksistaan, ilmeisesti säästetty pistehitsauspisteistä liikaa ja kittauksesta myös kun sieltä tulee vesi pesää ja mustaan laatikkoon.- Anonyymi
Noita Lexuksiakin kolarikorjanneena voin todeta että se katonsauma voi vaurioitua esim. kylkikolarin seurauksena, jolloin kyllä samanlainen sauma vaurioituu kyllä muistakin merkeistä, että ei ole Lexuksen ongelma ainoastaan. Yhtään sitä kattosaumaa ei olla korjattu kolaroimattomasta autosta ja jos sellainen vika jostain löytyy, niin eikun uudelleen kiinni ja saumausaine päälle ja baanalle, niin helppoa se on. Yhestä uudehkosta Mersusta johon oli ajettu etuoveen, niin siitä vuoti kattoluukku ja tuulilasin vauriopuolen reuna vuoti ja katon saumaus uusittiin varmuuden vuoksi, koska siinä oli hiusmurtumia, että näin se menee saksan autoissakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita Lexuksiakin kolarikorjanneena voin todeta että se katonsauma voi vaurioitua esim. kylkikolarin seurauksena, jolloin kyllä samanlainen sauma vaurioituu kyllä muistakin merkeistä, että ei ole Lexuksen ongelma ainoastaan. Yhtään sitä kattosaumaa ei olla korjattu kolaroimattomasta autosta ja jos sellainen vika jostain löytyy, niin eikun uudelleen kiinni ja saumausaine päälle ja baanalle, niin helppoa se on. Yhestä uudehkosta Mersusta johon oli ajettu etuoveen, niin siitä vuoti kattoluukku ja tuulilasin vauriopuolen reuna vuoti ja katon saumaus uusittiin varmuuden vuoksi, koska siinä oli hiusmurtumia, että näin se menee saksan autoissakin.
Nyt meni Pentiltä tämäkin solvauksen aihe. Koettakaa ymmärtää Penttiä, sillä lapsuuden traumat puskevat päälle joka yö.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346