Olen "aikeissa" ostaa renanult megane 1.6 break
-03
Vaihdekeppi nytkähtää kummallisesti kytkintä nostaessa. Onko se ihan normaalia näissä autoissa vai onko jotain vikaa ??
"vaihdekepin nytkäys"
10
2443
Vastaukset
- Mja
Vaimon Cliossa on ainakin "nytkähtänyt" uudesta lähtien, ei tosin niin paljon että olisi kiinnittänyt huomiota.
Syy on yksinkertainen: vaihdelaatikko ja moottori ovat samaa pakettia ja kun kytkintä nostaa, tulee vaihdelaatikkoon ja edelleen vetoakseliin vääntöä. Fysiikan lakien mukaan vetoakselit pyrkivät vääntämään kone/vaihde -pakettia päinvastaiseen suuntaan. Kone on jousitettu runkoon kumivaimentimilla ja näiden kumien pehmeydestä riippuen kone nytkähtää enemmän tai vähemmän.
Riippuen siitä miten vaidekeppi on liitetty vaihdelaatikkoon, tämä moottorin nytkähdys voi välittyä keppiin saakka. Jos moottorin kiinnityskumit ovat rikki, kone heiluu paljon. Mutta mikä on paljon, voi riippua kysyjästä. Kokeile jotain toista yksilöä, niin näet onko normaalia. - Pera
Jos heiluu paljon, vaihtavat huollossa jotkin kumit vaihteensiirtäjään tms. Mulla oli tuommonen ongelma...Pieni n. sentin nytkähdys kuuluu asiaan
- alkuperäinen...
Kiitos, vika ei siis ole suuren suuri. Muuten auto tuntuu omalta, täytyy vielä harkita. Onko niissä muuta mihin pitäisi kiinnittää huomiota ostaessa ?
- Pera
alkuperäinen... kirjoitti:
Kiitos, vika ei siis ole suuren suuri. Muuten auto tuntuu omalta, täytyy vielä harkita. Onko niissä muuta mihin pitäisi kiinnittää huomiota ostaessa ?
Mä ajelin tollasella -00 mallisella n.80t. Tuon kumin lisäksi ajovalojen pesurit alko vuotaa...asennettiin takaiskuventtiilit ja muutama pölykapseli hajos renkaita vaihtaessa. Eli hyvin pelitti. 80t.ssa kallis jakohihnan vaihto, jos niin paljo ajettu...
- Anonyymi
Ainoat merkit joissa tuo kepin nytkyttely kuuluu asiaan ovat Renault ja Fiat. Myös 80-luvun micrassa törmännyt samaan. Muissa merkeissä ei moista vituttavaa ominaisuutta ole.
- Anonyymi
Muissa on niin väljät vaihdekepin välinivelet ettei moottori heilahdus näy vaihdekepissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muissa on niin väljät vaihdekepin välinivelet ettei moottori heilahdus näy vaihdekepissä.
Juu ei vaihdekepissä mitään näy, eihän siinä ole edes näyttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha yrittää inistä ja säätää. Omistan itse tällä hetkellä rellun ja ennen oli suzuki, sitä ennen toyota, ei niissä ollut välyksiä kepissä eikä heilunut milliäkään. Silti relluun päädyin kun pääsi 10-vuotta uudempaan vähempi ajettuun samalla rahalla. Lähinnä pienen kulutuksen perässä... Ei nää rellut huonoja ole, mutta huonoja ominaisuuksia näistä löytyypi kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha yrittää inistä ja säätää. Omistan itse tällä hetkellä rellun ja ennen oli suzuki, sitä ennen toyota, ei niissä ollut välyksiä kepissä eikä heilunut milliäkään. Silti relluun päädyin kun pääsi 10-vuotta uudempaan vähempi ajettuun samalla rahalla. Lähinnä pienen kulutuksen perässä... Ei nää rellut huonoja ole, mutta huonoja ominaisuuksia näistä löytyypi kyllä.
Keppi ei heilunut milliäkään, miten sitten vaihteita vaihdoit, jos keppi ei liiku mihinkään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keppi ei heilunut milliäkään, miten sitten vaihteita vaihdoit, jos keppi ei liiku mihinkään?
Ei itsellään, mutta toki se liikkui normaalisti liikuttamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059