Hyvää ja siunattua Joulua

Jeesuksessa, kaikille keskustelukumppaneille, sekä lukijoillekin.

Pinna

37

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerrotaan että eka maailmansodan aikana saksalaiset ja ranskalaiset sopivat tulitauosta joulupäivänä ja nousivat juoksuhaudoista jaloittelemaan.

      Hyvää joulua! 🎄

      • Pitää täyin paikkansa.


    • Anonyymi

      Hyväö ja rauhallista joulua kaikille!

    • Anonyymi

      Joulu on pakanallinen juhla

      • Se on totta. Jeesus syntyi syys- lokakuun vaihteessa ja Jeesuksen seuraajat viettävät sitä Hänen syntymäjuhlanaan, joka on hyvä, vaikka aika ja paikka on hukassa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se on totta. Jeesus syntyi syys- lokakuun vaihteessa ja Jeesuksen seuraajat viettävät sitä Hänen syntymäjuhlanaan, joka on hyvä, vaikka aika ja paikka on hukassa.

        Rauhaa, rakkautta ja lämmintä joulumieltä koko maailmalle! ❤️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rauhaa, rakkautta ja lämmintä joulumieltä koko maailmalle! ❤️

        Kiitos samoin.


    • Anonyymi

      Voisko jumala yhtyä joulupukin kanssa? Näin syntyisi jeesusta mahtavampi ja voimakkaampi pelastaja sekä isojen lahjojen tuoja.

      • Seuraava kysymys.


      • Anonyymi

        Jenkeissä jotkut ovat jo tähän ryhtyneet, luin jostain että oikeasti luulevat joulupukkia jumalaksi, tai siis Jeesukseksi. Sitä se ihmisusko teettää. Jeesus oli kuitenkin "vain" Jumalan Poika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jenkeissä jotkut ovat jo tähän ryhtyneet, luin jostain että oikeasti luulevat joulupukkia jumalaksi, tai siis Jeesukseksi. Sitä se ihmisusko teettää. Jeesus oli kuitenkin "vain" Jumalan Poika.

        Että "vain", ei vain, vaan kaikkivaltias Jumala.
        Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Että "vain", ei vain, vaan kaikkivaltias Jumala.
        Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Isä on kaikkivaltias Jumala. Jeesus on kaikkivaltias vain enkeleitä ja ihmisiä kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isä on kaikkivaltias Jumala. Jeesus on kaikkivaltias vain enkeleitä ja ihmisiä kohtaan.

        Missä se ilmenee Raamatussa, vai onko jotain VL juttuja?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä se ilmenee Raamatussa, vai onko jotain VL juttuja?

        Ei tässä raamatuita tarvita.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä se ilmenee Raamatussa, vai onko jotain VL juttuja?

        Kyllähän se siellä lukee monta kertaa. Jeesus itse sanoo Isää ainoaksi Jumalaksi ja suuremmaksi kuin hän. Paavali selittää tuota hierarkiaa myös kirjeissääm, en nyt muista kohtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se siellä lukee monta kertaa. Jeesus itse sanoo Isää ainoaksi Jumalaksi ja suuremmaksi kuin hän. Paavali selittää tuota hierarkiaa myös kirjeissääm, en nyt muista kohtaa.

        Mutta kaikkivaltiaasta UT kertoo vain Jeesuksesta.
        Vtssä Dan 7;14 ja UT;sa kolme kertaa.

        Tapaan aina vahvistaa ajatukseni Raamatulla, pyri samaan, niin on helpompi keskustella.

        Laita yhden kohdan -38 käännöksenä; Matt 28; 17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Miten tämä puhuttelee Sinua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se siellä lukee monta kertaa. Jeesus itse sanoo Isää ainoaksi Jumalaksi ja suuremmaksi kuin hän. Paavali selittää tuota hierarkiaa myös kirjeissääm, en nyt muista kohtaa.

        Kirjoitellahan voi mitä vain, mutta missä vahvistus?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mutta kaikkivaltiaasta UT kertoo vain Jeesuksesta.
        Vtssä Dan 7;14 ja UT;sa kolme kertaa.

        Tapaan aina vahvistaa ajatukseni Raamatulla, pyri samaan, niin on helpompi keskustella.

        Laita yhden kohdan -38 käännöksenä; Matt 28; 17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Miten tämä puhuttelee Sinua?

        Se tarkoittaa mitä siinä sanotaan eli Isä Jumala on antanut Jeesukselle vallan taivaassa ja maan päällä. Silti se valta ei koske Isää, eli Isä on edelleen Jeesusta suurempi ja ainoa Jumala. Ja sekin lukee Raamatussa että miksi Isä vallan antoi Pojalle, anteeksi nyt kun en muista ulkoa näitä kohtia. Mutta jos sinä olet paljon Raamattua lukenut niin varmasti osaat itsekin miettiä missä kohtaa näistä asioista puhutaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tarkoittaa mitä siinä sanotaan eli Isä Jumala on antanut Jeesukselle vallan taivaassa ja maan päällä. Silti se valta ei koske Isää, eli Isä on edelleen Jeesusta suurempi ja ainoa Jumala. Ja sekin lukee Raamatussa että miksi Isä vallan antoi Pojalle, anteeksi nyt kun en muista ulkoa näitä kohtia. Mutta jos sinä olet paljon Raamattua lukenut niin varmasti osaat itsekin miettiä missä kohtaa näistä asioista puhutaan.

        Ajatus on oikein, Jeesus itse jätti Jumalan ulkopuolelle Vallastaan.
        1. Kor. 15:27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.

        Taas siitä suuruudesta; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä (alkutekstissä IKSI)."
        Opetuslapsetkin sanoivat Jeesusta usein Jumalakseen. Joh 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Meille kaikille on kolmiyhteinen Jumala totta.

        Siksi antoi vallan Pojalleen, että välttyy tuomioiden jakamisesta, ja Poika saa tehdä evankeliointia Itsestään ja kaikille, jotka uskoivat Häneen saavat myös pelastuksen.

        Laita joskus ajatuksesi tueksi Raamatun kohtia, niin sekulaaritkin voivat siitä muodostaa näkemyksen.

        Turha on panna "raamatussa lukee", jos ei itse tiedä asia perusteita.

        Raamattu ei suoraan sano vallanvaihdosta jaettakaan, mutta asia on kuitenkin niin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ajatus on oikein, Jeesus itse jätti Jumalan ulkopuolelle Vallastaan.
        1. Kor. 15:27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.

        Taas siitä suuruudesta; Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä (alkutekstissä IKSI)."
        Opetuslapsetkin sanoivat Jeesusta usein Jumalakseen. Joh 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        Meille kaikille on kolmiyhteinen Jumala totta.

        Siksi antoi vallan Pojalleen, että välttyy tuomioiden jakamisesta, ja Poika saa tehdä evankeliointia Itsestään ja kaikille, jotka uskoivat Häneen saavat myös pelastuksen.

        Laita joskus ajatuksesi tueksi Raamatun kohtia, niin sekulaaritkin voivat siitä muodostaa näkemyksen.

        Turha on panna "raamatussa lukee", jos ei itse tiedä asia perusteita.

        Raamattu ei suoraan sano vallanvaihdosta jaettakaan, mutta asia on kuitenkin niin.

        Miten Isä sitten voi lähettää ainoan Poikansa eli Jeesuksen, jos nämä ovatkin yhtä suuria?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten Isä sitten voi lähettää ainoan Poikansa eli Jeesuksen, jos nämä ovatkin yhtä suuria?

        Järki hoi, äly älä jätä.

        Mieti nyt vähän, Jumalahan oli kaikkivaltias aikojen alussa, koko Vanhan testamentin ajan.
        Hän mahdollisti Poikansa syntymän ihmiseksi, meidän muiden ihmisten pelastusmahdollisuuden vuoksi.'

        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. (Vahvistus 1. Moos. 1:3 Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli.)
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona. (Sana oli Jeesuksen nimi Hänen ollessa Taivaassa)
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. ( Kaikki luotu muodostui ihminen, eläimet ym Sana, eli Jeesuksen voimalla.

        Aikamoista teami työtä, mutta Jumalalla oli Valta ja Voima.

        Jeesus aloitti työnsä vasta 30 vuotiaana, ja Hän itse sanoi jossain puolivälin paikkeilla opetuslapsilleen, joka on Sinunkin luettavassa Raamatussa. Mat 11;27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

        Jo silloin Isä antoi kaiken Hänen HALTUUNSA, Taivaan ja maan.
        Mutta parempaa oli tulossa, Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä!!!
        Vahvistus Dan 7;14.

        Hänellä oli sen jälkeen kaikki VALATA, Taivaassa ja maan päällä, josta Hän siirsi Isän Jumalan pois itsensä käskyvallasta, omalla Vallallaan.

        Tässä ei vielä kaikki, Kun aika täyttyy, ja tulee ns tämän järjestelmän loppu; 1. Kor. 15:24
        Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.
        Vahvistus Dan. 2:44,

        Näin se menee, mitään ei ole ristiriidassa kenenkään, eikä minkään kanssa.


    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa Jeesuksessa? Eikö se ole peruja vanhoista käännöksistä, jossa kieli oli erilaista. Eli ei tarkoita että kirjaimellisesti olemme Jeesuksen sisällä? Vaan enemmänkin uskossa Häneen?

      • Se että on ottanut kasteen Jeesuksessa, sekä liitetty Häneen oksana, Jeesus Viinipuun runkoon, eikä tee mitään, mitä Jeesus ei tekisi.
        Voidaan myös sanoa, että on Jeesuksen oma, silloin ollaan samoilla eväillä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Se että on ottanut kasteen Jeesuksessa, sekä liitetty Häneen oksana, Jeesus Viinipuun runkoon, eikä tee mitään, mitä Jeesus ei tekisi.
        Voidaan myös sanoa, että on Jeesuksen oma, silloin ollaan samoilla eväillä.

        NO mitä tarkoittaaa ottaa kaste Jeesuksessa? Edelleen et avaa tuota termiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        NO mitä tarkoittaaa ottaa kaste Jeesuksessa? Edelleen et avaa tuota termiä.

        Sorry; Upottaminen ja kastesanoissa; Kastan Sinut Jeesukseen Kristukseen (irti pahasta) Isän Pojan ja PH;N nimeen.
        Toki voin joskus kastaa myös hieman eri sanoilla, johtuen yleisöstä ja maasta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sorry; Upottaminen ja kastesanoissa; Kastan Sinut Jeesukseen Kristukseen (irti pahasta) Isän Pojan ja PH;N nimeen.
        Toki voin joskus kastaa myös hieman eri sanoilla, johtuen yleisöstä ja maasta.

        Eli tarkoittaako se Jeesuksessa/Jeesuksen omana oleminen sitä että yrittää olla/toimia kuten Jeesus?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sorry; Upottaminen ja kastesanoissa; Kastan Sinut Jeesukseen Kristukseen (irti pahasta) Isän Pojan ja PH;N nimeen.
        Toki voin joskus kastaa myös hieman eri sanoilla, johtuen yleisöstä ja maasta.

        Raamattu kertoo, että kastetaan Jeesuksen nimeen. Älä kirjoita Raamattua uudelleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kertoo, että kastetaan Jeesuksen nimeen. Älä kirjoita Raamattua uudelleen.

        Laita paikka? Sekin käy, mutta samoin se, että Jeesukseen.
        Siinä ihminen oksastetaan Jeesus Niinipuuhun, käytän sitä.

        Mihin Sinä kastat,,,,,, Jeesuksen nimeen, minä kastan Jeesukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli tarkoittaako se Jeesuksessa/Jeesuksen omana oleminen sitä että yrittää olla/toimia kuten Jeesus?

        Ei, vaan kuten Hän opetti; Matt 28;17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla HEITÄ PITÄMÄÄN KAIKKI, JOTA OLEN OPETTANUT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Etkö Sinä tutki Raamattua, kaikki kristityt sen tulee tietää?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei, vaan kuten Hän opetti; Matt 28;17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla HEITÄ PITÄMÄÄN KAIKKI, JOTA OLEN OPETTANUT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Etkö Sinä tutki Raamattua, kaikki kristityt sen tulee tietää?

        Kyllä luen mutta tuosta on niin montaa oppia että sen takia kysyin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luen mutta tuosta on niin montaa oppia että sen takia kysyin.

        Hyvä, näin pitääkin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei, vaan kuten Hän opetti; Matt 28;17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla HEITÄ PITÄMÄÄN KAIKKI, JOTA OLEN OPETTANUT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Etkö Sinä tutki Raamattua, kaikki kristityt sen tulee tietää?

        "Etkö Sinä tutki Raamattua, kaikki kristityt sen tulee tietää?"

        Nii.....tulee tietää tosi paljon. Muuten ei pelastu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Etkö Sinä tutki Raamattua, kaikki kristityt sen tulee tietää?"

        Nii.....tulee tietää tosi paljon. Muuten ei pelastu.

        Ei aivan niinkään, mutta kun Jeesus sanoo meille kristityille (Matt 28) ; 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Tämä on meidän tehtävä, ja se löytyy Kirjaa tutkimalla.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei aivan niinkään, mutta kun Jeesus sanoo meille kristityille (Matt 28) ; 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Tämä on meidän tehtävä, ja se löytyy Kirjaa tutkimalla.

        Jeesus on Poika, eikö? Miksi et kasta käskyn mukaan kun olet sanonut että kastat vain Poikaan eli Jeesukseen?


    • Anonyymi

      Mä ostin jeesukselle syntymälahjan: jee-sukset!
      Liukkaita kelejä vaan aviottomana syntyneelle jeesukselle.
      Varo ettei sauvat sula käteen...

    • Anonyymi
      • Jollekin sopii, minä en erikoisesti pidä esityksestä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe