En ole ymmärtänyt pointtia, että kaikki tunteet ovat sallittuja, mutta niitä pitäisi osata säädellä. Eikö se tarkoita samaa kuin että tunteita ei saa tuoda esille tai pitäisi miettiä, miten niitä tuo esille. Jos pitää koko ajan käsitellä niitä, niin eihän sitä pysty samaan aikaan osoittamaan niitä.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä.
Kaikki tunteet sallittuja
33
202
Vastaukset
- Anonyymi
On persoonassa jotain vikaa, jos ei osaa säädellä tunteitaan automaattisesti. Itse olen psykopaatti ja siksi en osaa.
- Anonyymi
:-D Kai ihminen haluaa sanoa suoraan, jos esim. tykkää toisesta, että hei, olet tosi ihana tyyppi. Jos on ihastunut, niin sanoo sen. Tai jos toinen ärsyttää, niin sanoo suoraan: "Ärsytät tosi paljon. Voitko lopettaa? En nyt jaksa vastaanottaa."
Anteeksi kun kysyn, että jos olet psykopaatti, niin miten osoitat tunteita? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
:-D Kai ihminen haluaa sanoa suoraan, jos esim. tykkää toisesta, että hei, olet tosi ihana tyyppi. Jos on ihastunut, niin sanoo sen. Tai jos toinen ärsyttää, niin sanoo suoraan: "Ärsytät tosi paljon. Voitko lopettaa? En nyt jaksa vastaanottaa."
Anteeksi kun kysyn, että jos olet psykopaatti, niin miten osoitat tunteita?Jumaloin, mielistelen, manipuloin. Välillä haukun ja arvostelen maanrakoon. Näitä vaihtelen. En kylläkään laskelmoidusti tee niitä, ne tulee luonnostaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumaloin, mielistelen, manipuloin. Välillä haukun ja arvostelen maanrakoon. Näitä vaihtelen. En kylläkään laskelmoidusti tee niitä, ne tulee luonnostaan.
Samanlainen kuin äiti :-D
- Anonyymi
Kenestäkö sä ny yrität tehdä psykopaattia koitappa potkasta itseäsi päähän et neula siirtyisi seuraavalle raidalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumaloin, mielistelen, manipuloin. Välillä haukun ja arvostelen maanrakoon. Näitä vaihtelen. En kylläkään laskelmoidusti tee niitä, ne tulee luonnostaan.
Tulee monta muttaa kun väität ettet ole laskelmoiva tuskin kylläkään tajuat ainakaan itse mitä tällä tarkoitan mu tuon pelottelun yrittämisen voit lopettaa turhana jo ihan kalkkiviivoille ja kun suomessa ollaan ni psykopaattina teet henkirikoksen ni niuvanniemellä vietät loppu ikäs et hukkaan meni sulla tämäkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samanlainen kuin äiti :-D
Tiedän yhden toisen naisenkin äidin joka sopii tuohon kuvaukseen ellen jopa kaksi mun kuulteni heistä ei toki kumpainenkaan ole tytärtään uskaltanu arvostella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän yhden toisen naisenkin äidin joka sopii tuohon kuvaukseen ellen jopa kaksi mun kuulteni heistä ei toki kumpainenkaan ole tytärtään uskaltanu arvostella
Ei ole erityisen mukavaa, kun äiti haukkuu tytärtään kaikesta kuten exästä, ammatin- ja opiskelupaikan valinnasta, asuinpaikasta, persoonasta... Sitten ihmetellään, miksi ei käydä katsomassa sukulaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa ihan exältä. Välillä jumaloi ja sen jälkeen haukkui maanrakoon. Sitten se meno paheni ja oli otettava ero.
- Anonyymi
En ymmärtänyt täysim mitä yritit sanoa. Mutta kaikki tunteet on sallittuja mun mielestä mutta tekoja tunteiden vallassa pitää oppia hallitseen.
Lapsuus on tätä tunteiden ja niiden vallassa käyttäytymisen säätelyn aikaa. Lapselle annetaan helpommin anteeks väkivaltainen käytös esim. Lasten hiekkalaatikko lapiolla päähän lyöminen, mutta aikuinen saa rikostuomion kun ei hallitse vihaansa ja lyö rautalapiolla toista päähän.
tunteita saa siis tuntea mutta miten tahansa ei saa tunteiden vallassa käyttäytyä.
Osa tunteiden vallassa käyttäytymisestä rikoslaissa rangaistavaa esim. Vihassa tappo, pahoinpitely, murha, laitonuhkaus ja kunnianloukkaus solvauksineen ja himossa raiskaus, seksuaalinen hyväksikäyttö, seksuaaliseen tekoon pakottaminen sekä kateudessaan varastaminen, näpistys, kavallus
Sitten rikoslain ulkopuolella olevia yleisesti vain paheksuttuja tekoja kuten himossa pettäminen
Aikuisen odotetaan osaavan hillitä impulsiivista käytöstä tunteiden vallassa. Lapsilta sallitaan opetteluvaiheessa ylilyönnit
T: KaroliinaOlen samaa mieltä! Tunteet on ja niille harvoin voi mitään, mutta oma käytös on valinta samoin kuin se provosoiko omaa tunnetaan (vihan lietsonta, yksipuoliseen rakkauteen juurtuminen vuosiksi, katkeruus yms.) vai osaako rauhoittaa itseään ja auttaa käsittelemään vaikeatkin tunteet.
- Anonyymi
En noin räikeää ylilyöntiä tarkoittanut ts. sairauksia, mitä esim. mustasukkaisuus tai impulsiivisuus voi olla.
- Anonyymi
Citrinella kirjoitti:
Olen samaa mieltä! Tunteet on ja niille harvoin voi mitään, mutta oma käytös on valinta samoin kuin se provosoiko omaa tunnetaan (vihan lietsonta, yksipuoliseen rakkauteen juurtuminen vuosiksi, katkeruus yms.) vai osaako rauhoittaa itseään ja auttaa käsittelemään vaikeatkin tunteet.
Niin tai sitten tunteita ei saa olla. Ja sitten tekee sijaistoimintaa, jotta ohittaa ja unohtaa tunteet. En ainakaan nykyään näytä tunteitani niin avoimesti kuin ennen toisille ihmisille. Näyttelen aika paljon ja vedän maskin eteen. Niin on parempi. Kun olen kotona, olen oma itseni.
- Anonyymi
Kiitos. Tämä oli täsmentävä kuvaus.
- Anonyymi
Viha on tunne, kateus on tunne, ylenkatse on tunne. Jotkut ihastuvat paljon itseään nuorempiin tai vanhempiin. Eivät kaikki tunteet ole positiivisiä ja terveitä.
- Anonyymi
Jos sinua pissattaa niin menetkö pissaamaan keskelle kaupan käytävää koska sinusta tuntuu siltä?
- Anonyymi
En tietenkää mene
- Anonyymi
Voi pakastealtaaseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi pakastealtaaseen
Kaikkia impulsseja ei kuulu toteuttaa.
- Anonyymi
Niin. Onkin käytävä posliini-ilolla ennen unia vielä
https://youtu.be/CsOsUx5gOT8 - Anonyymi
Kaikki tunteet ovat sallittuja, mutta niiden mukaan ei tarvitse toimia. Tunteille ei kai voi mitään, mutta ajatuksia voi ohjailla. Esimerkiksi toiseen ihmiseen liittyvät negatiiviset tunteet ja ajatukset voi sivuuttaa, jos keskittyy hyviin asioihin elämässä. Viimeksi tänään käänsin huonot ajatukset hyviin asioihin. Ei voi olla niin, että sitoo energiaansa asioihin, joiden merkitys nykyisin on promillen luokkaa.
- Anonyymi
Se on kyllä totta. Pitää keskittyä hyviin asioihin. Onneksi joulu on kohta ohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kyllä totta. Pitää keskittyä hyviin asioihin. Onneksi joulu on kohta ohi.
Joulunakin voi keskittyä hyviin asioihin. Hankkii muuta sisältöä elämään kuin ikävät ajatukset.
- Anonyymi
Onhan ulostaminenkin sallittua, mutta kannattaako sitä olohuoneessa tehdä,
- Anonyymi
Tai naapurin auton konepellillä
- Anonyymi
Selvennyshän alkaa siitä vasta kun joku on niin fiksu ja osaa kertoa mitä tunteet oikeasti edes ovat selityksiä tähän löytyy kai miljoonia mu onko niistä yksikään edes osuva ni siinäpä pala pähkinää purtavaksi ainoa kenellä ne oikeasti on aitoja ja pyyteettömiä on lapsi
- Anonyymi
Tunteet on tieteen mukaan pelkkää aivojen sähköimpulseja. Ei mitään muuta.
Eiks oo hassua? Meille joku niin suuri ja elämäämme vaikuttava onkin pelkkää aivokemiaa?
T: Karoliina
- Anonyymi
Vihaan , huudan, lyön lähimmäiseni lyttyyn tarkoin valituilla täsmäsanoilla ja voit olla varma, että sen osaan. Rakastan yhtä kiihkeästi. Tai rakastaisin, jos minulla olisi elämä,
Nojoo. Itse en kyllä näytä kaikkia tunteitani avoimesti. Olen oppinut pitämään tunteeni piilossa. Harjoittelen vasta tuomaan mielipiteenikin avoimesti julki.
Olen aina miettinyt liikaa muita ja onkohan tunteeni sopivat, käytös sopivaa ja tukahduttanut otseni. Nyt en enää halua padota, sillä patoaminen saa lopulta räjähtämään. Hallitsemattomasti.- Anonyymi
No aina voi toiselle sanoa että ei nyt pidetään preikki niin ei toinen ihmettele miksi toinen niin hiljaa on
- Anonyymi
Laitoin vanhan mielen mäelle.
- Anonyymi
Voi olla vaikea säädellä kun harvoin tuntee voimakkaasti..Tavallaan ihastuminen sekoittaa päätä kunnolla jos se menee yli ja jos sattuu olemaan muutenkin herkkä tuntemaan..Kaikilla ei käy näin ja jos usein ihastuilee oppii jo säätelemään sitä...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161402Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen81833- 66831
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658